Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ensitreffit alttarilla Suomi 2017

Vierailija
01.09.2017 |

Kommentit (9874)

Vierailija
3741/9874 |
27.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En kerta kaikkiaan voi ymmärtää tuota pyöräasiaa. Petri on kaiketi hyvätuloinen mies. Hän ei omista autoa, kun ilmeisesti kokee sen pitämisen liian kalliiksi. Hänen harrastastuksensa ovat halpoja. Ei se pöyräkään näyttänyt miltään sisustuslehtien kalliilta trendipyörältä. Ymmärrän, että jos tuollainen perusfillari varastetaan työttömältä, eläkeläiseltä tai opiskelijalta, se voi tuntua maailmanlopulta. Mutta sitä, että hyvätuloinen, autoton mies voikin olla noin tarkka tavaroistaan, en kerta kaikkiaan pysty ymmärtämään. 

Oletko tollo? Tiedätkö, että hyvät pyörät, joka varmaan Petrilläkin on kun polkeet ympäri vuoden, voivat maksaa jopa 7 000 euroa? Kalliossa missä Marikin asuu, niin pyörät nyysitään narkkareiden toimesta ensimmäisenä. Ihan sama onko lukolliset portit kadulta tai lukossa pihalla, narkkareilla on välineet. Kukaan kenellä on arvokas pyörä ei jätä pyöräänsä ulos vaan vie sen sisälle kotiinsa tai varastoon.

Se että huolehtii usean tonnin pyörästä, ei ole mitään tekemistä tulojen kanssa. Eikö Petri olisi idiootti, kun ei huolehtisi. Idiootti olet sinä, aivan samaa kastia kuin Marikin..

Helsingissä tosiaan on huono tilanne pyörien varastamisen suhteen, itsellänikin kallis pyörä ja tiedän mitä päänvaivaa se aiheuttaa kun koittaa keksiä mihin voisi pyörän turvallisesti jättää.

Itse kuitenkin koen että se on oma ongelmani joten selvitän itsenäisesti ennen kun lähden pyörällä että mihin sen saa fiksusti vietyä. Jos mitään fiksua paikkaa ei ole niin en lähde sitten sillä kalliilla pyörällä... Yksinkertaista... Enhän minä lähde autollakaan minnekkään jos sille ei ole paikkaa mihin jättää...

Minulla on ilmeisesti aivan vääristynyt kuva kun niin paljon kavereita asuu Helsingissä kantakaupungissa ja ihan normaalia on että pyörä on sisällä tai parvekkeella. Minulta on varastettu Helsingissä asumani 7 vuoden aikana 3 pyörää ja yksi ihan asuintalon pyörävarastosta. Onneksi ovat olleet lahjajopoa lukuunottamatta arvottomia mummopyöriä. Jos minulla taas olisi kunnollinen pyörä joka vielä olisi pääkulkuvälineeni niin en todellakaan jättäisi sitä minnekään ulos Helsingissä (enkä Oulussa). Monille muualla asuville voi tulla yllätyksenä kuinka nopeasti esim. Kalliossa lähtee pyörät pihalta vaikka ne olisi 3 lukolla kiinni kiinteässä rakenteessa. Vaikka pyörä on vakuutettu niin se 150€ omavastuu täytyy joka kertaa maksaa itse. Kaverini oli putkiremontin vuoksi asunnossani viikon evakossa ja oli selvää että hänen pyöränsä (jolla kulki töihin) tuli asuntoon sisälle.

Vierailija
3742/9874 |
27.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Esa seuraavaksi maajussille morsian ohjelmaan, niin näkee Aliisakin mikä liuta naisia olis halukkaita ottamaan miehen!

Jos Aliisalla ei ole tunteita Esaa kohtaan, hän saattaisi olla jopa todella tyytyväinen siitä, että saisi tietää Esan löytäneen rakkautta muualta. Itse olen jopa toivonut joskus, että kiihkeä ihailijani löytäisi jonkun muun kohteen tunteilleen. Ja siis ihan hyvä ja asiallinen ihminen, mutta ei vaan minun tyyppiäni.

No siis totta joo. Mutta. Sinä et varmaan hakisi tähän ohjelmaan? Kun siinä kuitenkin on ideana, että naitetaan jonkun "randomin" kanssa, ja on selvää että hän ei ole oman tyypillisen valintasi mukainen eikä sinulla varmaan heti syty niitä tunteita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3743/9874 |
27.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis kuinka törkeä se Aliisa voi olla??? Miten se kehtasi sanoa kauppareissulla Esalle "Käytätkö sä heroiinia, kun et syö mitään?" tai jotain vastaavaa. Uskomatonta! Jos oli vitsiksi tarkoitettu niin oli tosi huono vitsi, en suostuisi kuuntelemaan tollasta paskaa hetkeäkään. Esa-reppana yritti kulkea mukana kaupassa niinku ei mitään. Ei jatkoon.

Joo, itselläkin pisti korvaan tuo. Tuossa suhteessa kaiken pitää mennä Aliisan tunnemaailman mukaan. Toisella osapuolella ei ole niin väliä. Aliisa on tosi ilkeän ja itsekkään oloinen. Hän näyttää vaativan, että Esa huomioi ja ymmärtää hänen epävarmuuttaan, mutta sitten jos Esan epävarmuus tilanteesta tulee esille (riita häämatkan jälkeen), niin sitä ei suvaita lainkaan ja sitä ei edes käsitellä. Toisen pitää vain joustaa, joustaa ja joustaa ja jos siihen ei kykene, niin sitten saa vittuilla mielin määrin ja olla nokka pystyssä. Todella tyly ja ehdoton ihminen.

Vierailija
3744/9874 |
27.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni 26-vuotias on aivan liian nuori tähän konseptiin (huom, poikkeuksia tietenkin löytyy!) En itsekään olisi noin nuorena alkanut mielelläni suhteeseen kenenkään kanssa, jos ei olisi ollut sitä "wow"-efektiä. Sen tavoitteleminen kuuluu usein nuoruuteen, ja sitten kun muutaman kokemuksen jälkeen tajuaakin, että sen varaan ei kannata suhdetta rakentaa koska se on hyvin katoavainen tunne ja onnistuu sokeisenaan ihmisen, prioriteetit muuttuvat niin että alkaakin arvostaa yhteistä toimivaa arkea ja arvoja, ja niiden kautta syntyvää syvää ystävyyttä.

Vaikuttaa siltä, että Mari ja Petri ovat kummatkin äärimmäisen itsepäisiä ihmisiä, ja se ettei etenkään Petri tunnu itse ymmärtävän, että hänellä on tämä ominaisuus on huono juttu ja liittyy tässäkin ketjussa mainittuun huonoon itsetuntemukseen. Mitenköhän sitä itsetuntemusta voitaisiin psykologisista testeissä testata?

Johanna ja Markus vaikuttavat kumpikin sosiaalisesti älykkäiltä ja reippailta tyypeiltä. Katsojan näkökulmasta heidän arkensa soljuu ihanasti.

Meille katsojille näytetään kuitenkin niin vähän ja tarkkaan valitusta että emme oikeastaan voi tietää asioiden todellista laitaa yhtään - emme yhdenkään näiden kolmen pariskunnan kohdalla.

Vierailija
3745/9874 |
27.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en ymmärrä tätä argumentointia Petrin pyörän hinnasta. Mitä väliä? Vaikka mulla on tosi halpa pyörä, en mä halua että se varastetaan. Tietenkään. Rahaa se on pienikin määrä ja ylimääräistä työtä ja vaivaa hankkia uusi.

Niinpä. Ja kiva huomata aamulla töihin lähtiessä, että pyörä onkin varastettu. Sitten alkaa katsoa reittioppaasta, miten Marin luota pääsee julkisilla työpaikalle. En katsonut tarkemmin, missä Mari asuu, mutta veikkaan, ettei yhdellä kulkuneuvolla pääse Pitäjänmäelle.

Vierailija
3746/9874 |
27.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olinko ainoa joka ihmetteli sitä miten Aliisan mielestä on niin kamalaa/kummallista kun Esa jättää laturin johdon seinään? Sähkönkulutus on melko minimaalista kun laturi on käyttämättömänä pistorasiassa. Turvallisuusriskikään se ei ole Tukesin mukaan.

Et ollut ainoa. Minä aina jätän laturit seinään, samaten mieheni, eksäni, äitini, anoppini ja suurin osa tuntemistani ihmisistä. Ihmettelin kyllä eniten sitä, että miten Aliisa kiinnittää edes huomiota tuollaiseen asiaan, teki sen niin tai näin. Mitä väliä? 

Minusta se laturi tai sipulijuttu taas ei olleet, ei Esan eikä Alissan mielestä kovin isoja juttuja. Kunhan ihmettelivät vähän naureskellen toistensa erilaisia tapoja. Eivät ottaneet asiaa vakavasti. 

Ja itse otan laturit pois seinästä lähtiessäni asunnosta. Vievät virtaa ja ovat turvallisuusriski. Kyllähän noita on välillä kärähdellyt. Sipulit taas pistän pussiin, niistähän irtoaa sitä kuorta. Jonkun yksittäisen sitruunan voin taas punnita ja kuljettaa ilman pussia.

Alissan matka lienee suunniteltu, varattu ja maksettu jo ajat sitten. Olisko Esa edes päässyt mukaan vaikka Alissa olis halunnut. Lisäksi olisko Alissan porukat halunneet Esaa mukaan. Lisäksi Esa itsekin tuntui tajuavan alkusuutahtamisen jälkeen, ettei matka sittenkään ehkä olis mikään hyvä idea. Arkeahan se ei olis, eikä siellä oltais kahdestaan. Muutenkin mun mielestä Alissan ja Esan elo oli ihan mukavaa. Ihan tavallista meininkiä, enkä mä huomannut mitään suurempia ongelmia. Ihan tyytyväisiltä nuo näytti. Kyllä tuossa vielä mahdollisuuksia on.

Aikuisen itsenäisen ihmisen porukat (vanhemmat) ei päätä sitä, että tuleeko tämän henkilön aviomies tai vaimo matkalle mukaan. Aikuinen ihminen päättää sen itse, eikä ole asiassa vanhempiensa mielipiteiden armoilla. Jopa niin, että jos oman vanhemmat alkaa puhumaan jotain siihen suuntaan että eivät haluaisi aviomiestä mukaan matkalle, niin aikuinen ihminen ilmoittaa vanhemmilleen tiukasti, että nyt loppuu tuollaiset puheet, sillä jos loukkaatte puolisoani niin samalla loukkaatte siinä minua, ja nyt olette puuttumassa asiaan joka ei pätkääkään teille kuulu. Aikuisuus on sitä, että elää omaa elämäänsä ja tekee itse omat päätöksensä eikä edes mieti että haluaakohan minun vanhemmat nyt minun tekevän niin tai näin.

Toki teiniprinsessat tai mammanpojat ei ole näitä aikuisia ihmisiä.

Aliisaan tai hänen vanhempiin en nyt ota tällä kantaa, vaan yleisellä tasolla.

Aikuisuus on myös sitä, että ottaa muut huomioon. Eikä kävele muiden yli noin vaan. Kun mulla on tässä tämä ohjelmaprojekti ja sen mukana tullut uus aviomies. Viis isän synttäreistä. Kun minä haluan niin minä haluan. Viis muista. Minä ja minä ja minä. Eihän se oikeassa elämässä ihan noin mene. Totta helvetissä muiltakin kysytään sopiiko mukaan tuoda uppo-outo aviomies.

Tietenkin on kohteliasta kysyä synttärisankarin mielipidettä. Mutta on eri asia antaa sen mielipiteen vaikuttaa kuin kohteliaisuudesta kysyä sitä. 

On aika kummallista, että jos se että ottaa tuoreen aviomiehen mukaan matkalle, olisi muiden yli kävelemistä. Se uusi aviomies on nyt se perhe. Eikä se liity isän ylikävelemiseen mitenkään. Siinähän se isä sitäpaitsi tutustuu paremmin siihen uuteen aviomieheen, joka on nyt siis tyttärensä perhe. Jos isä kokee sen ylikävelemisenä että tytär ottaa matkaan mukaan uuden aviomiehensä, niin silloin tuossa isä-aikuinentytär -suhteessa on jotain pielessä. En voisi kuvitella sellaista tilannetta, että minun puolisoani (oli se sitten tuore tai ei) ei haluttaisi mukaan matkalle, jonne olen itse lähdössä. Vanhempani ovat aina kunnioittaneet valintojani (vaikka eivät välttämättä olisi pitäneet niitä aina viisaina valintoina). 

Vierailija
3747/9874 |
27.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä en ymmärrä tätä argumentointia Petrin pyörän hinnasta. Mitä väliä? Vaikka mulla on tosi halpa pyörä, en mä halua että se varastetaan. Tietenkään. Rahaa se on pienikin määrä ja ylimääräistä työtä ja vaivaa hankkia uusi.

Niinpä. Ja kiva huomata aamulla töihin lähtiessä, että pyörä onkin varastettu. Sitten alkaa katsoa reittioppaasta, miten Marin luota pääsee julkisilla työpaikalle. En katsonut tarkemmin, missä Mari asuu, mutta veikkaan, ettei yhdellä kulkuneuvolla pääse Pitäjänmäelle.

Näytti Kallion maisemilta. Sieltä pääsee helposti ratikalla Pasilaan, josta suora ja lyhyt junamatka Pitskuun.

Vierailija
3748/9874 |
27.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näytti Kallion maisemilta. Sieltä pääsee helposti ratikalla Pasilaan, josta suora ja lyhyt junamatka Pitskuun.

Pitää kuitenkin selvittää, millä ratikalla ja mistä se kulkee. Pasilan asema on lisäksi ihan sekaisin nyt remontin  vuoksi, itse en edes yritä Pasilassa olevalle työpaikalleni junalla vaan käytän mieluummin busseja. 

Vierailija
3749/9874 |
27.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sipulit pussiin kirjoitti:

Voi ESA! Jos Aliisalle ei kelpaa, niin ei tarvi tuon miehen kauaa yksin olla. Arvostan todella hänen kädentaitoja, eläinrakkautta ja positiivista otetta elämään! Ja onhan hän komea ja hyväkroppainenkin! Ja jos joku miettikin hänen ammattiaan ja riittääkö se naiselle, niin oma korkeakoulutettu mies ei osaa mitään "miesten" hommia, ei pysy edes ruuvimeisseli kädessä. Itse korkeastikoulutettuna en välittäisi tuon taivaallista toisen ammatista, hienoa ylipäätään että on työpaikka. Aliisana muuttaisin oitis Esan taloon, leipoisin pullaa ja pitäisin hyvänä noin ihanaa miestä! Ja laittaisin sipulit pussiin :)

Aliisa on sen verran kokematon ettei ymmärrä miten harvassa noin hyvät miehet on!

Onhan se näinkin, mutta joitakin ihmisiä nyt häiritsee levveetä savvoo puhuva mies, jonka vaatteetkin ovat kuin ex-Anttilan alelaarista. Esan ja Aliisan pukeutumistyylin erot tulivat räikeästi esille esim. viimeisen jakson rautatieaseman laiturikuvauksessa. Aliisa pyntätty viimeisen päälle pitsiin ja valkoiseen, Esa retkotti tyylinsä mukaisessa rennossa lookissa ja törsöparrassaan vierellä. Aliisa tarvitsee ulkoisesti edustavan miehen, jonka käytöstavat voi sitten sliipata mieleisekseen. Mitä pään sisällä on, sillä ei niin väliä.

Höpöhöpö, ei ole mikään retkottanut, noin hyväryhtinen ja -kuntoinen mies ei retkota. Se oli Aliisa, joka retkotti jos joku. Vaatevalinnat ainakin antoivat sen vaikutelman hänestä. Ei ollut vaellusretkellä Mallorcalla tyylikäs maximekossaan, eikä eilenkään erityisen. Tällä en tarkoita, etteikö olisi ihan ok, vaan sitä, ettei pari eroa tyyliltään mitenkään että vau onpa Aliisa chic ja Esa anttilaa. Aliisalla ei ollut enää sormusta. Esa kyllä saa nopeasti hyvän naisen itselleen.

Vierailija
3750/9874 |
27.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja mikä ikävintä, se menopeli ei ole siinä, missä pitäisi silloin kun sitä tarvitaan. Veljelläni oli aikanaan vanhoja, ei minkään hintaisia autoja. Niitä varastettiin tuon tuostakin, tai kuten hän itse sanoi: "Se oli luvaton käyttöönotto." Se, kun olet aamulla lähdössä vaikkapa töihin ja sitä autoa tai polkupyörää ei löydykään mistään. Milläs sitten menet? Pääkaupunkiseudulla on onneksi aika kattava julkinen liikenne, joten jollain sinne töihin lopulta pääsee. Mutta tottumattomalla menee hetki aikaa perehtyä siihen. Reittikään ei varmaan ole yhtä suora kuin omalla kulkuneuvolla. Todennäköisesti myöhästyt töistä?

Vierailija
3751/9874 |
27.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se, että Aliisa ei pidä Esasta, ei millään lailla vähennä Esan arvoa. Eikä tee Aliisasta kusipäätä että hän ei vaan yhtään jaksa kiinnostua Esasta.

Öö, sinun mielestäsi ihmisiä saa siis kohdella epäkunnioittavasti jos ei pidä heistä? Aliisa oli todella törkeä. Tiuski ja kohteli alentavasti.

Vierailija
3752/9874 |
27.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis kuinka törkeä se Aliisa voi olla??? Miten se kehtasi sanoa kauppareissulla Esalle "Käytätkö sä heroiinia, kun et syö mitään?" tai jotain vastaavaa. Uskomatonta! Jos oli vitsiksi tarkoitettu niin oli tosi huono vitsi, en suostuisi kuuntelemaan tollasta paskaa hetkeäkään. Esa-reppana yritti kulkea mukana kaupassa niinku ei mitään. Ei jatkoon.

No ai siis kamala, kun Allu heitti vitsin! Siis miten Esa nyt jaksaa! Voi Esa raukkaa!

Aliisan kohdalla näköjään sama kuin Petrinkin: mitään hänen tekemisiään ei voi enää nähdä positiivisessa valossa, kun hänet on av: lla leivottu virallisesti pahaksi ihmiseksi.

Vierailija
3753/9874 |
27.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En kerta kaikkiaan voi ymmärtää tuota pyöräasiaa. Petri on kaiketi hyvätuloinen mies. Hän ei omista autoa, kun ilmeisesti kokee sen pitämisen liian kalliiksi. Hänen harrastastuksensa ovat halpoja. Ei se pöyräkään näyttänyt miltään sisustuslehtien kalliilta trendipyörältä. Ymmärrän, että jos tuollainen perusfillari varastetaan työttömältä, eläkeläiseltä tai opiskelijalta, se voi tuntua maailmanlopulta. Mutta sitä, että hyvätuloinen, autoton mies voikin olla noin tarkka tavaroistaan, en kerta kaikkiaan pysty ymmärtämään. 

Oletko tollo? Tiedätkö, että hyvät pyörät, joka varmaan Petrilläkin on kun polkeet ympäri vuoden, voivat maksaa jopa 7 000 euroa? Kalliossa missä Marikin asuu, niin pyörät nyysitään narkkareiden toimesta ensimmäisenä. Ihan sama onko lukolliset portit kadulta tai lukossa pihalla, narkkareilla on välineet. Kukaan kenellä on arvokas pyörä ei jätä pyöräänsä ulos vaan vie sen sisälle kotiinsa tai varastoon.

Se että huolehtii usean tonnin pyörästä, ei ole mitään tekemistä tulojen kanssa. Eikö Petri olisi idiootti, kun ei huolehtisi. Idiootti olet sinä, aivan samaa kastia kuin Marikin..

Helsingissä tosiaan on huono tilanne pyörien varastamisen suhteen, itsellänikin kallis pyörä ja tiedän mitä päänvaivaa se aiheuttaa kun koittaa keksiä mihin voisi pyörän turvallisesti jättää.

Itse kuitenkin koen että se on oma ongelmani joten selvitän itsenäisesti ennen kun lähden pyörällä että mihin sen saa fiksusti vietyä. Jos mitään fiksua paikkaa ei ole niin en lähde sitten sillä kalliilla pyörällä... Yksinkertaista... Enhän minä lähde autollakaan minnekkään jos sille ei ole paikkaa mihin jättää...

Minulla on ilmeisesti aivan vääristynyt kuva kun niin paljon kavereita asuu Helsingissä kantakaupungissa ja ihan normaalia on että pyörä on sisällä tai parvekkeella. Minulta on varastettu Helsingissä asumani 7 vuoden aikana 3 pyörää ja yksi ihan asuintalon pyörävarastosta. Onneksi ovat olleet lahjajopoa lukuunottamatta arvottomia mummopyöriä. Jos minulla taas olisi kunnollinen pyörä joka vielä olisi pääkulkuvälineeni niin en todellakaan jättäisi sitä minnekään ulos Helsingissä (enkä Oulussa). Monille muualla asuville voi tulla yllätyksenä kuinka nopeasti esim. Kalliossa lähtee pyörät pihalta vaikka ne olisi 3 lukolla kiinni kiinteässä rakenteessa. Vaikka pyörä on vakuutettu niin se 150€ omavastuu täytyy joka kertaa maksaa itse. Kaverini oli putkiremontin vuoksi asunnossani viikon evakossa ja oli selvää että hänen pyöränsä (jolla kulki töihin) tuli asuntoon sisälle.

Olisi yksinkertaisesti jättänyt sen pyörän kotiin, jos kerta on niin tarkka siitä. Epäkohteliasta on tunkea se puoliväkisin sisälle toisen asuntoon. Olisi vaikka pyytänyt tuotantoyhtiöltä rahat bussilippuun ja tehnyt illalla juoksulenkin. Vähän joustoa hei

Vierailija
3754/9874 |
27.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se, että Aliisa ei pidä Esasta, ei millään lailla vähennä Esan arvoa. Eikä tee Aliisasta kusipäätä että hän ei vaan yhtään jaksa kiinnostua Esasta.

Öö, sinun mielestäsi ihmisiä saa siis kohdella epäkunnioittavasti jos ei pidä heistä? Aliisa oli todella törkeä. Tiuski ja kohteli alentavasti.

Ihmettelen samaa tuosta lainaamastasi kommentista.

Ylipäätään minusta moni ei käsitä ollenkaan sitä vastuuta, joka tulee omien valintojen mukana. Jos valitsee ryhtyä tällaiseen avioliitto-ihmiskokeeseen, niin sen valinnan mukana tulee iso vastuu:

-Vastuu kohdella kunnioittavasti ja kohteliaasti sitä henkilöä, jonka kanssa olet avioliitossa, ihastuit häneen tai et. Sillä hän on tahollaan vilpittömin mielin lähtenyt ohjelmaan mukaan, ja on syytön siihen että sinä et häneen ihastu tai että juuri hänet sinulle naitettiin.

-Vastuu puhua suoraan siitä, jos pahoittaa mielensä tai ei kiinnostu kerta kaikkiaan yhtään eikä jotenkin mielenosoittamisella tai välttelemisellä yritä rivien välistä ilmaista asiaa

-Vastuu hoitaa tämä viiden viikon projekti kunnialla ja ystävällisyydellä ja rehellisyydellä loppuun, oli sen lopputulos mikä tahansa.

Vierailija
3755/9874 |
27.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkään kaikista pareista. Aliisa vaikuttaa nuorelta ja hivenen itsekeskeiseltä, mutta muutoin mukana on kiinnostavia ihmisiä. Kohtaukset on leikattu, paljon jää näkemättä meiltä katsojilta. Silti näen lämpöä ja välittämistä parien tavoissa katsoa ja huomioida toista. Jos itse olisin tuollaisessa mukana ventovieraan ihmisen seurassa pienessä asunnossa kameroiden huristessa koko ajan, olisin kauhusta kankea tuppisuu. Pelkäisin puhuvani tyhmiä koko kansan edessä, joten todennäköisesti olisin hyvinkin varautunut. Samaa jännittämistä aistin noissa kuudessa ihmisessä enkä tekisi kovin pitkällemeneviä päätelmiä heidän persoonastaan. Se välittyy kyllä, että miehet ovat ohjelmassa miellyttäjän roolissa ja naiset niitä, jotka hyväksyvät tai tuomitsevat miesten teot ja puheet ilmeillään, eleillään ja sanoillaan.

Vierailija
3756/9874 |
27.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko kuullut koskaan huumorintajusta? Saanko arvata, olet sinkku, arvon tiukkapipo?

Vierailija
3757/9874 |
27.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Petriä taisi Dunderi kuvata ekassa jaksossa sanomalla, että Petrillä on "paketti kasassa". Moni muukin jostain syystä pitää parisuhdemarkkinoilla ihanteellisena sinkkua, joka on kuvionsa kasannut ja elämäänsä kaikin puolin tyytyväinen: on mieluinen työ, mieluinen koti, mieluisat harrastukset jne. "Kaikki on muuten täydellistä, mukava kumppani enää puuttuu." Kuitenkin tällaiset ihmiset on tosi vaikeaa parittaa, koska harvalla osuu uuden kumppanin kanssa kaikki tosi hyvin yhteen. Ja kun on elämäänsä "tosi tyytyväinen", ei löydy niin joustohaluja.

Parempi tilanne onkin sellainen, jossa elämä on sinänsä OK eli ei mitään isoja ongelmia, mutta ei kuitenkaan ole ihan tyytyväinen elämäänsä vaan kaipaisi paitsi kumppania, myös uusia juttuja joita kumppanin myötä voisi yhteiseen elämään tulla. Esimerkkinä nyt vaikka Markus: hänellä on ilmeisesti mielestään kiva työ ja ilmeisesti ihan OK joskaan ei niin suuren intohimon kohteena olevat harrastukset (päätellen siitä ettei ole niistä puhunut enempää), mutta ei selvästi ollut ihan tyytyväinen elämäänsä kaikin puolin ja oli selvästi valmis muutokselle. Esimerkkinä vaikka kommentti "voisin mielelläni muuttaa toisen luo", jonka sanoi jo ennen kuin tapasi Johannan ja yhtään tiesi millainen tämä on tai missä tämä asuu. 

Toisena ääripäänä sitten Mari ja Petri, molemmilla liian valmiit elämät joihin kumppanin pitäisi solahtaa (eikä juuri kukaan juuri koskaan solahda). 

Vierailija
3758/9874 |
27.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siitä hotellimaisesta Marin selviytymispäkistä: Itse tykkään sisustaa kotona hotellimaisesti, ja virittelen kotiin usein sellaisia hotellimaisia juttuja. Asun avoliitossa, ja teen niitä myös miehelle. Minulle se merkitsee sellaista pientä arjen luksusta, että kotiin tehdään tuollaisia. Saatan hyvin vaihtaessani pyyhkeet asettaa ne puhtaat pyyhkeet hotellimaisesti molempien puolelle kauniiseen pinoon sängyn päätyyn. Jos meille tulee yövieraita niin laitan aina pedatun vierassängyn päätyyn puhtaan kylpypyyhkeet ja kasvopyyhkeen taiteltuna hienosti odottamaan, saattaisin jopa ostaa vierasta varten uuden suihkugeelin siihen niiden päälle pinoon siksi, että rakastan värien harmoniaa ja suihkugeeli olisi huolella harkittu tietynvärinen väriläiskä niiden pyyhkeiden päällä sovitettuna sen vierashuoneen ja pyyhkeiden värimaailmaan, ja lisäksi eräänlainen tervetuliaislahja kuten hotellissa se karamelli kauniissa pienessä rasiassa tyynyllä odottamassa. Kun vaihdan wcpaperirullan, niin avaan sitä vähän ja taittelen siihen sellaisen kolmiomaisen muodon siihen paperin alkupäähän, koska hotelleissakin tehdään niin :D . Voihan olla että Mari myös tykkää tuollaista hotellimaista pientä "arjen luksusta kotiinsa". 

Pakko sanoa, vaikutat ihanalta ihmiseltä:) t. N25

Vierailija
3759/9874 |
27.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Esa seuraavaksi maajussille morsian ohjelmaan, niin näkee Aliisakin mikä liuta naisia olis halukkaita ottamaan miehen!

Jos Aliisalla ei ole tunteita Esaa kohtaan, hän saattaisi olla jopa todella tyytyväinen siitä, että saisi tietää Esan löytäneen rakkautta muualta. Itse olen jopa toivonut joskus, että kiihkeä ihailijani löytäisi jonkun muun kohteen tunteilleen. Ja siis ihan hyvä ja asiallinen ihminen, mutta ei vaan minun tyyppiäni.

Luuletko, että Esa jää Aliisan perään itkemään?

Vierailija
3760/9874 |
27.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko noille tehty jotkut psykologiset testit? Tietääkö kukaan?

Ketju on lukittu.