Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ensitreffit alttarilla Suomi 2017

Vierailija
01.09.2017 |

Kommentit (9874)

Vierailija
3641/9874 |
27.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh! Miten ihmiset jaksavat keskustella mitättömistä asioista? Mitä väliä laittaako sipulin pussiin vai ei. Tarviiko tuota nyt edes kysyä toiselta? Aivan sama. Jos itse en käytä pussia, en ihmettelisi jos toinen laittaa sipulin pussiin. En edes kommentoisi asiaa.

Vierailija
3642/9874 |
27.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Petri on varmaan ihan perushyvä mies, silleen että ei dokaa, rähjää tai hakkaa, ja pitää kunnostaan huolta, mutta on tässä meillä naisilla nyt muitakin odotuksia. Ite en oo ainakaan nähny siinä vielä mitään, mikä jollain lailla kutkuttaisi älyä tai nauruhermoa. Vaikuttaa oikeesti maailman tylsimmältä tyypiltä. Onkohan sillä edes minkäänlaista musamakua tai lempileffaa. Koskahan se on viimeks lukenut jonkin oikein hyvän romaanin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3643/9874 |
27.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Polkupyörä sisälle? Paskainen, epähygieeninen, ketjurasvaa ja kaikkea, pyörällä ajettu koirankakkoihin ja kuralammikoihin, räkäklimppeihin ja kusilammikoihin, POLKUPYÖRÄÄ EI todellakaan SISÄLLE. Vähän sama kuin kengät jalassa sisällä, tosin jenkeissä ilmeisesti ollaan kengät jalassa kuten tv-sarjoista saa kuvan.

Vaikka pyörä olisi kuinka arvokas, niin ei se arvokkaampi ole kuin autot, jotka ovat myös ulkona. Pyörä lukossa ulkona, sateelta suojassa katoksessa? eikö vain.

Mikä siellä Helsingissä vaivaa? Onko siellä turvallisuus noin huonolla tolalla. Joo, olen böndeltä ja en tiedä pääkaupunkiseudun tilannetta, mutta täällä säilyy chyrslerit ja fillarit ulkona. Varkaita ei ole, ja jos joku varastaa, niin varas otetaan kiinni.

Vierailija
3644/9874 |
27.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sivukaupalla jaksetaan kirjoittaa Petrin pyörästä. Missä ihmeessä asutte, kun on niin vaikea ymmärtää pyörän säilyttämistä sisätiloissa? Itse en ole pyöräihminen, mutta viimeisen 10 vuoden aikana olen kiinnittänyt huomiota, että paremmat pyörät kannetaan aina asuntohin sisälle ja jos on parveke, pyörää pidetään siellä. Ei tässä nyt mistään sisustuselementistä (hei haloo) ole kyse, vaan Petrin joka päiväisestä kulkuneuvosta, joka lähtee aina Petrin mukana pois. Pyöriä varastetaan ihan omakotitalojen pihastakin, kerrostaloalueella se vasta helppoa on ja ihan joka päivä niitä viedään. Miksi ihmeessä Petrin pitäisi jättää pyörä kotiin, kun hän taittaa sillä työmatkansa? Toinen mikä häiritsee näissä kirjoitteluissa on Petrin syyttäminen pihiksi. Proteenijauheet ja terveellisen ruokavalion noudattaminen on kallista, ruokaan menee hirveä määrä rahaa.

Vierailija
3645/9874 |
27.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toi Markuksen läpänheitto Prisman vaateosastolla valoi toivoa näiden kahden tulevaisuuden suhteen! 

Selkeästi viihtyvät keskenään ja kaiketi pystyvät puhumaan vaikeistakin tunteista. Puhuivat molemmat kauniisti toisistaan. 

Petrin huolen pyörästä ymmärrän hyvin, omalla miehellä on suht kallis fillari jonka laittaa lukkoon parvekkeellakin (asutaan tosin ulkomailla). Ei ole kiva viettää aikaa jos joutuu miettimään onko pyörä vielä aamulla tallessa. 

Ja huoh Aliisa, minusta oli suloista että Esa sanoi suoraan että jännitti - Aliisa olisi voinut sanoa että 'niin minuakin, jännitetään yhdessä!' ja laukaista tilanteen. 

Minä näin Helsigissä asuvana olisin myös halunnut pyöräni mieluiten sisälle. Ihan hyvin olisi eteiseen mahtunut fillari.

Kerrostalossa vaan ei saa säilyttää polkupyöriä, lastenvaunuja jne. rappukäytävässä. Tämä paloturvallisuussyistä. Petrin olisi pitänyt huomioida pyöränsäilytysongelma jo pyörällä tullessaan. Terveisin paloturvallisuuspäällikkö.

Vierailija
3646/9874 |
27.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kerta kaikkiaan voi ymmärtää tuota pyöräasiaa. Petri on kaiketi hyvätuloinen mies. Hän ei omista autoa, kun ilmeisesti kokee sen pitämisen liian kalliiksi. Hänen harrastastuksensa ovat halpoja. Ei se pöyräkään näyttänyt miltään sisustuslehtien kalliilta trendipyörältä. Ymmärrän, että jos tuollainen perusfillari varastetaan työttömältä, eläkeläiseltä tai opiskelijalta, se voi tuntua maailmanlopulta. Mutta sitä, että hyvätuloinen, autoton mies voikin olla noin tarkka tavaroistaan, en kerta kaikkiaan pysty ymmärtämään. 

Vierailija
3647/9874 |
27.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ärsyttävää, että täälläkin on nälvitty sitä, että 38-vuotias tykkää "teinimusiikista". Kappalehan on onnistunut, kun tavoittaa kuulijoita monesta eri ryhmästä. Vai pitäisikö sitä vain kuunnella sellaista musiikkia jonka esittäjät ovat itseään vanhempia? Marille vain Kaija Koota?

Ei biisissä mitään. Pikkusen vaan huvittaa kuinka osa jumahtaa teinielämäntapoihin kiinni koko iäkseen. Siinä missä siideriä kiskova teinityttölauma on huvittava on nelikymppinen siiderikännejä ja puskapissejä harrastava naislauma jo hieman säälittävä.

Vierailija
3648/9874 |
27.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mari oli kuitenkin selvästi yrittänyt, ja hän oli käynyt ruokakaupassa ja ostanut ihan Petriä varten mm. ruisleipää, jota hän siinä Petrille esitteli. Ja se selviytymispakki, sillä oli hyvä tarkoitus, se oli vähän hotellimainen ehkä, mutta toisaalta varmaan poimittu suoraan jostain sisustuslehden kuvasta se idea. 

Mä voin niin kuvitella tälle hauskan taustatarinan: häämatkalla Berliinissä Petri on riemastunut löytäessään hotellin vuoteelta setin ilmaisia kylpyhuonetarvikkeita ja päivitellyt onneaan tämän saaliin johdosta pakatessaan tarvikkeita tohkeissaan matkalaukkuun kotiin vietäväksi ;)

Mari on sitten keksinyt toisintaa suurta iloa tuottaneen hupaisan tapahtuman.

Vierailija
3649/9874 |
27.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanni82 kirjoitti:

Ei tuo Petri mun mielestä nyt niin paha ole. Joustavamman ja hyväksyvämmän naisen kanssa siitä voisi paljastua ihan erilainen puoli, kuin suvaitsemattoman ja paheksuvan Marin. Kyllä itsekin menisin puihin, jos tv kameroiden edessä uusi aviopuoliso koko ajan paheksuisi ja piilovittuilisi.

Mä juon itsekin mieluiten kaljaa, joten pilligatea ei olisi edes tullut. Mulla on hevonen ja säilytän haisevia tallikamppeita kotona (niitä vaatteita nyt vaan ei voi kaikkia pestä joka päivä ja haju tarttuu kerrasta) ja en ole sisustusintoilija, joten pyörän olisi mun puolesta voinut tuoda vaikka olkkariin. Siitä olisi saanut hyvät naurut :) Protskujauheita olen joskus itsekin käyttänyt, joten niissä ei mitään erikoista mun mielestä. Ja jos on avaamattomia rahkapurkkeja kotona, jotka vanhenee viikossa, niin miksi ihmeessä ne olisi pitänyt jättää kotiin pilaantumaan ja ostaa tilalle uudet.

Hernesaaressa syömisestä etukäteen käydyssä keskustelussa kävi hyvin ilmi, että Petri olisi mieluummin halunnut syödä kotona. Marin painostuksen alla taipui, mutta tuli sitten kuitenkin toisiin ajatuksiin. Mari olisi voinut siellä kotona jo kysyä, että syötäiskö hernesaaressa vai syödäänkö mieluummin kotona? Mun mielestä kohteliasta antaa vieraan päättää, eikä painostaa oman pään mukaan.

Ainoa mikä Petrissä oikeasti omalla kohdalla tökkisi todella, on se piheys. Se ettei mies tapailuvaheessa (mitä tämä käytännössä on, vaikka ovat naimisissa) tarjoa ulkona ruokia ja juomia on aika turn off mulle. Mutta siitäkin voisi päästä yli keskustelemalla.

Miksi miehen pitäisi tarjota? Kyllä nainen voi tarjota ihan yhtä hyvin näinä tasa-arvon aikoina. Ja sitten samat mammat vaatii, että miehenkin pitää siivota...

Vierailija
3650/9874 |
27.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei Aliisalla ollut kunnon tuoleja tai pöytää?? Syökö ruoat aina tuolleen vaikeasti sohvalla? Istui itse jakkaralla. Luulisi että sinkullakin sentään 2 kunnon tuolia löytyisi kämpästä.

Aliisa on vähän kuin Amerikan version se yksi nainen, joka häämatkalla jo päätti, että tää oli tässä. Aliisa ei ihan niin paha, varmaan kuitenkin iloitsi salaa mielessään tuosta isän lomamatkasta, kun ei tarvi Esaa ottaa mukaan. Jauhoi tosiaan vain omasta puolestaan "voi kamalaa, kun pitää herätä jo niin aikaisin" eikä ottanut Esaa ollenkaan huomioon! Esalla on kyllä vientiä tämän ohjelman jälkeen.

Petristä tuli paljon positiivisempi kuva kuin täällä olleiden juttujen perusteella, se pyöräcase ei näyttänyt niin pahalta kun se sai kontekstin ympärille, aika kohteliaasti kuitenkin kyseli siitä pyörästään ja ei ollut yhtään aggressiivinen Marille siitä.  Kiinnitin huomiota siihen, kuinka Mari puhuu aika tylysti, ei osaa sellaisia pieniä keskustelun pehmentämiskeinoja, kuten siinä pyöräkohtauksen alussa, kun Petri soittaa, että voisiko tämän tuoda sisälle, niin Mari sanoi heti jyrkästi "Ei sitä tänne voi tuoda" tjsp, yleensä ihmiset yrittävät vähän pehmeämmin ilmaista asian kuten "Aa, siis sisälle, jaa, miksi? Noo en nyt tiedä, täällä ei kyllä oikein ole tilaa ja mul ei valitettavasti oo parveketta ..." Ja Mari olisi puhelun jälkeen voinut itse tulla sinne sisäpihalle näyttämään turvallisen paikan sille pyörälle, mutta jätti Petrin yksinään sinne, vaikkei Petri tunne koko taloa. 

Petri ei mielestäni myöskään ole niin ehdoton noissa ruokajutuissaan, olen itsekin jonkin aikaa mittaillut painolla ruokia ja laskenut protskujen, hiilarien ja rasvojen prosentteja ja hyvin pystyttiin elämään saman katon alla puolison kanssa, joka itse syö kaikkea roskaa. Siinäkin pitää molempien tulla vastaan. Petri kuitenkin tiedostaa asian ja myöntää, että voi olla vaikeaa ja lopuksi olivatkin syömässä raflassa.

Mari olisi voinut Petrin tullessa kysellä, että jaa mitä ruokia sä toit, näytä vähän mullekin, kuinka sä näitä mittailet ym, osoittanut kiinnostusta, nyt totesi vain "on niitä kauppoja täälläkin", kuitenkin prodejauhoja tilataan yleensä netin kautta eikä niitä saa mistään marketeista halvalla. 

Petrillä on myös itseironiaa, jota Marilla ei ole tippaakaan. Lisäksi Petri ei ole tiuskinut missään vaiheessa eikä puhunut ilkeästi Marista.  Nuo "ahaa okei" -kommentit voi olla vain alussa sellainen tapa puhua, kun ei vielä tunne oloaan ihan luontevaksi, itsekin puhun tolleen jos puhun vieraammalle ihmiselle.

Vierailija
3651/9874 |
27.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toinen mikä häiritsee näissä kirjoitteluissa on Petrin syyttäminen pihiksi. Proteenijauheet ja terveellisen ruokavalion noudattaminen on kallista, ruokaan menee hirveä määrä rahaa.

No eihän pihi välttämättä rahakasan päällä istu naama mutrussa, kuten Roope Ankka. Voi se hillota protskujauhettakin itseään varten. :D

Vierailija
3652/9874 |
27.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ohiksena, mutta mitähän kaikkia faktoja noista osallistujista on ennakkoon selvitetty, ja millä perusteilla suljettu hakijoita pois? Ilmeisesti lapsia ei saa olla, se kai varmistetaan jostain rekistereistä myös eikä luoteta vain sanaan. Mutta entä jos on ulosotossa? Luottotiedot menneet? Ylivelkaantunut ja konkurssissa? Pahoinpitelytuomio takana? Rattijuopumuksia? Muuta rikosrekisteriä? Tiedän esimerkiksi yhden puolitutun (joka ei siis tähän ohjelmaan liity mitenkään mutta esimerkkinä vain), joka on hyvässä ammatissa ja hyvässä työpaikassa, sosiaalinen, ollut pitkässä parisuhteessa ja osaa antaa itsestään hyvin miellyttävän kuvan, mutta hänellä on raiskaustuomio. Sitä ei hänestä arvaisi, eikä hän tietenkään asiasta halua oma-aloitteisesti kertoa. 

Vierailija
3653/9874 |
27.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti Aliisa ei ota Esaa, Esa ansaitsee paljon paremman naisen! Naisen joka ymmärtää miten HOT Esa on! En ees tiennyt, että noin ihania miehiä on olemassa!

Vierailija
3654/9874 |
27.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sipulit pussiin kirjoitti:

Voi ESA! Jos Aliisalle ei kelpaa, niin ei tarvi tuon miehen kauaa yksin olla. Arvostan todella hänen kädentaitoja, eläinrakkautta ja positiivista otetta elämään! Ja onhan hän komea ja hyväkroppainenkin! Ja jos joku miettikin hänen ammattiaan ja riittääkö se naiselle, niin oma korkeakoulutettu mies ei osaa mitään "miesten" hommia, ei pysy edes ruuvimeisseli kädessä. Itse korkeastikoulutettuna en välittäisi tuon taivaallista toisen ammatista, hienoa ylipäätään että on työpaikka. Aliisana muuttaisin oitis Esan taloon, leipoisin pullaa ja pitäisin hyvänä noin ihanaa miestä! Ja laittaisin sipulit pussiin :)

Aliisa on sen verran kokematon ettei ymmärrä miten harvassa noin hyvät miehet on!

Onhan se näinkin, mutta joitakin ihmisiä nyt häiritsee levveetä savvoo puhuva mies, jonka vaatteetkin ovat kuin ex-Anttilan alelaarista. Esan ja Aliisan pukeutumistyylin erot tulivat räikeästi esille esim. viimeisen jakson rautatieaseman laiturikuvauksessa. Aliisa pyntätty viimeisen päälle pitsiin ja valkoiseen, Esa retkotti tyylinsä mukaisessa rennossa lookissa ja törsöparrassaan vierellä. Aliisa tarvitsee ulkoisesti edustavan miehen, jonka käytöstavat voi sitten sliipata mieleisekseen. Mitä pään sisällä on, sillä ei niin väliä.

Vierailija
3655/9874 |
27.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä positiivista viime jaksossa oli kuitenkin se, että Mari ja Petri selvästi ymmärsivät toistensa heittoja paremmin huumoriksi kuin häämatkajaksossa, joissa niitä seurasi vaivaantunut hiljaisuus. Nyt he naurahtelivat enemmän toistensa kuiville heitoille.  Tietty siinä on mahdollisuus, että osa tällaisesta kuivasta huumorista voi jäädä kytemäänkin, jos se jälkikäteen tuntuu enemmän naljailulta.

Vierailija
3656/9874 |
27.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Petri on varmaan ihan perushyvä mies, silleen että ei dokaa, rähjää tai hakkaa, ja pitää kunnostaan huolta, mutta on tässä meillä naisilla nyt muitakin odotuksia. Ite en oo ainakaan nähny siinä vielä mitään, mikä jollain lailla kutkuttaisi älyä tai nauruhermoa. Vaikuttaa oikeesti maailman tylsimmältä tyypiltä. Onkohan sillä edes minkäänlaista musamakua tai lempileffaa. Koskahan se on viimeks lukenut jonkin oikein hyvän romaanin.

Jäänyt vähän kuva ettei se uskalla paljon sanoa mitään. Kaikki hukkuu sen takia tuollaiseen yhdentekevään "juupailuun".

Vierailija
3657/9874 |
27.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Teoriassa kompromissi olisi mahdollinen - Petri osallistuisi Marin elämäntapaan toisinaan mutta ei liian usein

Jos Petri tekisi noin, hän kuitenkin koko ajan kärsisi, joutuisi uhrautumaan, eikä silloin pystyisi olemaan sillä lailla jakamassa mukavaa kokemusta kuin Mari haluaisi. Eli en usko että tuollainen kompromissi toimisi. Ei Mari Petristä mitenkään saa sellaista seuraa mitä kaipaa. (Sitä mitä Petri kaipaa en osaa edes kuvitella. Tietäneekö itsekään?)

Mutta kun parisuhde ON myös hetkellistä kärsimystä... Miten muuten esim. kärsivällisyys kehittyisi, kuin juuri kärsimällä? Ei se toisen huomioiminen ole todellakaan aina helppoa. MUTTA kun vähän kärsii ja luopuu itsekkyydestään, saakin palkintona paljon tilalle, esim. toisen rakkauden! Ja oikeasti, jos joskus syö muutakin kuin rahkaa, niin ehkä se ei nyt IHAN hirveää kärsimystä ole, tai siis sen verran ehkä voikin kärsiä...

Petri ei syönyt ravintolassa rahkaa. Voi kun te Mariin samastuvat näkisitte myös tuon kolikon toisen puolen. Kaiken syyn kaataminen Petrin niskaan ei auta Maria seuraavissa seurusteluyrityksissään, kun tajuaisi katsella peiliin ja huomata myös ne omat hankalat piirteensä. Yhtä vähän avn ikisinkkuja auttaa voimakkaasti tunteella hyötätä jotakin vastaan ja jonkun puolesta. Tämä olisi mahdollisuus pohtia sitä omaa käyttäytymistä, peilata näkemäänsä omiin kokemuksiin. Onko minussakin Marin ja Johannan kaltaista jäykkyyttä tai Aliisan prinsessamaisuutta jota nimitän tunteellisuudeksi? Miten se toinen osapuoli näkee tuollaisen käyttäytymisen, auttaako se vai kehnostaako se mahdollisia parisuhteita? Ja jos Marille (ja minulle) ei Petrin tyylinen mies sovi, millainen olisi sopiva tyyppi? Onko se vain unelmissani vai onko miehelle oikeasti tilaa elämässäni muutenkin kuin tahdottomana mukanaroikkujana ja laskujen maksajana?

Vierailija
3658/9874 |
27.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos mies on sellainen, että hän viettää hyvin tiukasti suunniteltua kurinalaista elämää vain heräten aikaisin, käyden töissä, pyöräillen, treenaten salilla ja syöden proderuokia, ja hänen elämässä siis ei käytännössä ole paljoa muuta, niin siihen on vaikea mahduttaa ketään naista.

Ihan samalla lailla kuin jos nainen vaikka omistaa hevosen ja käy toki töissä mutta ennen töissä harjaamassa ja jalottelemassa hevosta, menee suoraan töistä ratsastamaan ja illalla vielä tekee tallitöitä, ei siihen helposti parisuhdetta eikä miestä mahdu. 

Olennaista on se, että tajuaako ihminen tämän itse, ja haluaako parisuhdetta niin paljon että haluaa muokata elämästään paljon tilaa sille suhteelle ja puolisolle. Liian intohimoinen keskittyminen vain harrastamiseen (joka vie kaiken ajan), se tuhoaa parisuhteen käytännössä aina.

Veikkaan et jos tuossa ohjelmassa olis vastaanlainen "heppanainen" versus miesversio Marista, niin silti sympattais naista! Ei tässä ole mitään tekemistä käytöstavoilla tai toiminnalla tai edes luonteenpiirteillä. Sillä on kuka ekasta jaksosta saadaan heti leimattua parin pahikseksi

Minua ärsyttää nämä sukupuolien välisen vastakkainasettelut, joita tällä palstalla haetaan aivan ylettömästi. Muistatko vielä aiemmilta kausilta Jounin vaimon? Siinä oli kylmästi ja nihkeästi suhtautuva ihminen, suunnilleen yhtä mahdoton tavoittaa henkisesti kuin Petri tällä kaudella. Ja ihan yhtä kylmää kyytiä sai katsojilta, vaikka nainen olikin. 

Petri nyt vain on vaikeampi ihminen kuin Mari, se on aivan selvä asia. Hänen jäykkyytensä tuo Maristakin esille kylmemmän ja kovemman puolen. Niin ihmissuhteiden dynamiikka toimii. Olen aivan varma siitä, että Mari olisi lämpimän, vapautuneen ja elämännälkäisen miehen seurassa aivan toisenlainen. Petri taas olisi lämpimän ja rakastavan naisen seurassa edelleen jäykkä, ja hänen suhteensa voi toimia vain silloin, jos se jäykkyys ei haittaa naista. Sellaisiakin naisia varmaan on, mutta hyvin harvassa. Ehkä joku Tanjan tyylinen urheilullinen vakavikko voisi toimia parhaiten, siinä olisi ainakin yhteistä puhuttavaa kun voisi vertailla eri proteiinijauheiden ravintosisältöä, päivän urheilusuorituksien speksejä sykemittareista, jne.

Vierailija
3659/9874 |
27.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olinko ainoa joka ihmetteli sitä miten Aliisan mielestä on niin kamalaa/kummallista kun Esa jättää laturin johdon seinään? Sähkönkulutus on melko minimaalista kun laturi on käyttämättömänä pistorasiassa. Turvallisuusriskikään se ei ole Tukesin mukaan.

Vierailija
3660/9874 |
27.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitä hotellimaisesta Marin selviytymispäkistä: Itse tykkään sisustaa kotona hotellimaisesti, ja virittelen kotiin usein sellaisia hotellimaisia juttuja. Asun avoliitossa, ja teen niitä myös miehelle. Minulle se merkitsee sellaista pientä arjen luksusta, että kotiin tehdään tuollaisia. Saatan hyvin vaihtaessani pyyhkeet asettaa ne puhtaat pyyhkeet hotellimaisesti molempien puolelle kauniiseen pinoon sängyn päätyyn. Jos meille tulee yövieraita niin laitan aina pedatun vierassängyn päätyyn puhtaan kylpypyyhkeet ja kasvopyyhkeen taiteltuna hienosti odottamaan, saattaisin jopa ostaa vierasta varten uuden suihkugeelin siihen niiden päälle pinoon siksi, että rakastan värien harmoniaa ja suihkugeeli olisi huolella harkittu tietynvärinen väriläiskä niiden pyyhkeiden päällä sovitettuna sen vierashuoneen ja pyyhkeiden värimaailmaan, ja lisäksi eräänlainen tervetuliaislahja kuten hotellissa se karamelli kauniissa pienessä rasiassa tyynyllä odottamassa. Kun vaihdan wcpaperirullan, niin avaan sitä vähän ja taittelen siihen sellaisen kolmiomaisen muodon siihen paperin alkupäähän, koska hotelleissakin tehdään niin :D . Voihan olla että Mari myös tykkää tuollaista hotellimaista pientä "arjen luksusta kotiinsa". 

Ketju on lukittu.