Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ensitreffit alttarilla Suomi 2017

Vierailija
01.09.2017 |

Kommentit (9874)

Vierailija
3601/9874 |
27.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yllätyin, että Johannallakin oli vain yksiö. Sen on pakko olla omistusasunto. Tuollaisen yksiön kun saa vuokralla asuessa tuolta kadulta reilulla 500 eurolla. Kaksion vuokrat 600:sta ylöspäin. Yllätyin myös siitä sijainnista. Aiemmin ikkunanäkymän perustella oletin, että asunto olisi ollut niissä kalliimmissa taloissa siellä kadun toisessa päässä, mutta ei ollutkaan.

En jotenkin ymmärrä miten joku haluaa asua vielä tuossa iässä noin ahtaasti, kun palkkaakin oletettavasti tulee ihan hyvin.

Vierailija
3602/9874 |
27.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoittaako propellinukkuminen kuorsaamista, käsien heiluttelua vai kenties jotain muuta?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3603/9874 |
27.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi Aliisalla oli kolme tiskiharjaa tiskialtaan vieressä? Mulla on toinen tiskeille ja tuttipulloille oma mutta mikäköhän homma tuossa oli?

Vierailija
3604/9874 |
27.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon pahoillani, mutten jaksanut lukea koko ketjua tarkasti läpi. Pakko silti kommentoida, että mun mielestä Mari käyttäytyi eilisessä jaksossa koko ajan todella nihkeästi ja välinpitämättömästi heti alusta asti. Huomasi jokaisesta sanasta, ettei häntä voisi vähempää kiinnostaa. Tuntui, että Petri kuitenkin yritti olla ystävällinen. Petri vain ilmeisesti tykkää kovasti rutiineista ja on haluton niitä muuttamaan eikä tajua, että parisuhteessa joutuu joskus mukautumaan. Tosin ei Marillekaan käynyt, että menisivät kotiin yhdessä syömään rahkaa. Molemmat ovat itsepäisiä, mikä on ongelma ja ehkäpä yksi syy sinkkuuteen.

Vierailija
3605/9874 |
27.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mari: Voitaisiinhan me siellä Hernerannassakin jotain syödä.

Petri: Mulla on kyllä proteiinirahka odottamassa.

Mari: Sä et siis halua syödä siellä?

Petri: Eikun voin mä jotain pientä.

Paikan päällä.

Petri: Miks mun täytyy jotain syödä?!

No eikö Petri just kotona luvannut jotain syödä. Mielestäni Mari ei kotona vaatinut Petriä syömään, vaan ensin teki ehdotuksen ruokailupaikasta. Kun Petri kertoi rahkastaan, Mari varmisti vielä että siis sinä et halua syödä mitään siellä vai. Yritti tehdä suunnitelmaa illan kulusta ja ruokailusta. Tähän Petri vastaa, että eikun voin mä syödä.

Ymmärrän Marin reaktion. Ehkä Mari odotti myös jotain romantiikkaa iltaan. Hänellähän oli tosi hyvä fiilis, jammaili musiikin tahdissa ja lauloi mukana. Kaikki tuntui sujuvan mukavasti. Seuraavaksi kierreltäisiin kojuilla ja maisteltaisiin annoksia ristiin. Sitten ehkä kokeiltaisiin vähän kävellä käsi kädessä, jos sillä tavalla saisi vaikka vähän jäätä rikottua. Odotukset eivät toteutuneet ja koko ilta plösähti siihen.

Kyllä tuolla kotona Mari painoi päälle: etkö nyt jotain voisi ja Petri kohteliaasti ja hieman vaivaantuneesti no kai... tyyliin. Sitten illalla selvästi oli jo juotu useampia, siinä varmaan tuli ne Petrin haluamat kalorit, ei enää halunnut lisää. Marille nuo kuoharit ja napostelut on hirveän tärkeitä, samoin hyvin "nuorekas" elämäntapa (Ellinoora parikymmentä vuotta Maria nuorempi, ehkä Petri ei ihan ymmärrettävästi innostu teineilystä). Petri on jäykkä elämäntyyliltään, ilman muuta, ja hyvin hillitty käyttäytymiseltään. Varmaan Marin kiukkukohtaukset joita itse myönsi saavansa laittaa miehen vetäytymään vielä tiukemmin kuoreensa ja pitämään vielä tukevammin kiinni rutiineistaan.

Vierailija
3606/9874 |
27.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yllätyin, että Johannallakin oli vain yksiö. Sen on pakko olla omistusasunto. Tuollaisen yksiön kun saa vuokralla asuessa tuolta kadulta reilulla 500 eurolla. Kaksion vuokrat 600:sta ylöspäin. Yllätyin myös siitä sijainnista. Aiemmin ikkunanäkymän perustella oletin, että asunto olisi ollut niissä kalliimmissa taloissa siellä kadun toisessa päässä, mutta ei ollutkaan.

En jotenkin ymmärrä miten joku haluaa asua vielä tuossa iässä noin ahtaasti, kun palkkaakin oletettavasti tulee ihan hyvin.

Minusta se asunto ei näyttänyt ahtaalta. Itse asun yksin 59 neliöisessä kaksiossa ja se on aivan liian iso kun olen aina makkarissa tai keittiössä. En tee isolla olkkarilla mitään.

Vierailija
3607/9874 |
27.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uusimmassa jaksossa Mari ja Petri vaikutti välillä ihan viihtyvänkin yhdessä. Ja kun joku tässä ketjussa mainitsi, ettei Marilla ollut mitään tervetuliaiskahveja tms tarjolla, niin oli siellä kai kuohuvaa ainakin. Petrin saapumisen yhteydessä kuvattiin yhtä kristallilasia, jossa näytti olevan skumppaa. Siinä kojukiistassa taas Mari saattoi olla nauttinut lasin tai kaksi... Jotenkin jäi sellainen fiilis. 

Aliisan nyrpeilyä en voi käsittää. Olisi kiva, jos ohjelmassa esitettäisiin joku selkeä syy tuolle käytökselle. Ei ole oikein reilua Aliisaakaan kohtaan esittää hänet tuollaisessa valossa telkkarissa, jos  nihkeilylle on olemassa ymmärrettävä syy - enkä siis pidä sellaisena sitä, että Esa olisi hänestä osoittautunut ensisilmäyksellä "vääränlaiseksi". Minusta A:lla ei ole mitään syytä ylenkatsoa Esaa, paljon persoonallisemman ja "tasokkaamman" näköinenhän Esa on! Paitsi voisi kasvattaa vähän tukkaa, jos multa kysyttäis (no ei kysytä, ei). 

Aliisa on varmaan sen sorttinen ihminen ettei pysty näyttelemään mitään roolia. Kun Esa nyt ei vaan kolahda,niin ei kolahda.

Ehkä hän ei halua saada käytöksellään Esaa innostumaan entisestään,ja on siksi torjuva?!Minusta olisi aika p*skamaista esittää kiinnostunutta sekä innostunutta,ja luoda Esalle sellainen kuva että haluaa olla tämän kanssa ja sitten ohjelman loppuvaiheessa haluta yllättäen ero. Se olisi Esan tunteilla leikkimistä.

Vierailija
3608/9874 |
27.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuo Petri mun mielestä nyt niin paha ole. Joustavamman ja hyväksyvämmän naisen kanssa siitä voisi paljastua ihan erilainen puoli, kuin suvaitsemattoman ja paheksuvan Marin. Kyllä itsekin menisin puihin, jos tv kameroiden edessä uusi aviopuoliso koko ajan paheksuisi ja piilovittuilisi.

Mä juon itsekin mieluiten kaljaa, joten pilligatea ei olisi edes tullut. Mulla on hevonen ja säilytän haisevia tallikamppeita kotona (niitä vaatteita nyt vaan ei voi kaikkia pestä joka päivä ja haju tarttuu kerrasta) ja en ole sisustusintoilija, joten pyörän olisi mun puolesta voinut tuoda vaikka olkkariin. Siitä olisi saanut hyvät naurut :) Protskujauheita olen joskus itsekin käyttänyt, joten niissä ei mitään erikoista mun mielestä. Ja jos on avaamattomia rahkapurkkeja kotona, jotka vanhenee viikossa, niin miksi ihmeessä ne olisi pitänyt jättää kotiin pilaantumaan ja ostaa tilalle uudet.

Hernesaaressa syömisestä etukäteen käydyssä keskustelussa kävi hyvin ilmi, että Petri olisi mieluummin halunnut syödä kotona. Marin painostuksen alla taipui, mutta tuli sitten kuitenkin toisiin ajatuksiin. Mari olisi voinut siellä kotona jo kysyä, että syötäiskö hernesaaressa vai syödäänkö mieluummin kotona? Mun mielestä kohteliasta antaa vieraan päättää, eikä painostaa oman pään mukaan.

Ainoa mikä Petrissä oikeasti omalla kohdalla tökkisi todella, on se piheys. Se ettei mies tapailuvaheessa (mitä tämä käytännössä on, vaikka ovat naimisissa) tarjoa ulkona ruokia ja juomia on aika turn off mulle. Mutta siitäkin voisi päästä yli keskustelemalla.

Vierailija
3609/9874 |
27.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Johannan asunto kuulemma on Sokerirannassa, mutta ei siis ihan jokirannassa kuitenkaan?

Vierailija
3610/9874 |
27.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua vaivasi yks asia Aliisan ja Esan juna-asemakohtauksessa. Miksi Esa lähti junaan Hämeenlinnasta? Tai niin ainakin ruudussa vilahti, että kyseessä olisi Hämeenlinna.. eikö Hyvinkäältä pääse Pieksämäelle? Miksi Aliisakin olisi Hämeenlinnassa asti saattelemassa? Käsittääkseni Hyvinkäältä on kuitenkin jonnin verran matkaa Hämeenlinnaan..

En mä muuten sanoisi, että heidän peli vielä menetetty olisi. Pusuja kuitenkin vaihdeltiin ja varsinkin koiran kanssa lenkillä ollessa kuvattu oma video esitteli paljon rennomman ja iloisemman oloisen parin (ja etenkin Aliisan).

Vierailija
3611/9874 |
27.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En vielä luovuttaisi Marin ja Petrin suhteen. Ehkä molemmat oppivat vielä joustamaan jos yritystä pysyä yhdessä löytyy. Molemmat ovat aika jääriä, eivätkä nää omaa joustamattomuuttaan. Ehkä seuraavan jakson asiantuntijan tapaaminen auttaa? Pätkässä Mari toteaa, että molempia ärsyttää kaikki mitä toinen tekee tai sanoo. Mari tuntuu olevan tästä asiasta pettynyt ja epätoivoinen. Hän haluaisi että asiat olisivat toisin.

Minusta ilmassa on ihastumista. Jos oikeasti eivät sietäisi toisiaan, olisi meno ihan toisenlainen.

Vierailija
3612/9874 |
27.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pieniä huomioita ohjelmasta. Mari näyttää niin nuivalta ja tylsältä Petrin seurassa ja koko olemus huokuu happamuutta, että tulee mieleen onko hän jo luovuttanut vai niin ärsyyntynyt että ei jaksa edes väkisin hymyillä? Hän oli varannut Petrille yhden pienen korin, muutaman henkarin ja kengät sai jättää eteiseen 😂 Sängyllä odotti joku outo kasa tarpeetonta tavaraa. Noista asioista puhui tosi nuivalla äänellä. Petri toi tullessaan omat eväät, Marille ei mitään ja meni kysymättä Marin jääkaapille ja länttäsi ruokansa sinne. Huoh. Aliisa oli sen näköinen ettei häntä kiinnostanut Esa pätkääkään, asunnossa ei oltu edes siivottu. Tosi epäviihtyisä asunto muuten. Kun hän saattoi Esan junalle, vilkuili Aliisa muualle ei edes jaksanut enää pitää kesto smileaan päällä. Aliisa sentään keitti heille teetä. Marilla ei ollut mitään tarjottavaa paitsi kraanavettä. Kyllä käytöstapoihin kuuluisi tarjota edes kahvit ja pullat tms. Aliisa valitteli nälkäänsä ja toivoi varmaan että Esa tarttuisi siihen ja ehdottaisi syömään lähtöä. Toinen taputtelikin mahaansa että on just syönyt. Mistä näitä sinkkuja tulee? Tajuavatko edes itsekään että miten ovat tottuneet elämään vaan itselleen? Missä se riemu kun monta vuotta odotettu kumppani vihdoin saapuu elämään, apua!

Hehhe, tämä oli osuvaa tekstiä. Minäkin ihmettelein, missä vieraanvaraisuus ja muuttavan osapuolen käytöstavat.  Markus käyttäytyi hyvin ja olisi varmasti kelpuuttanut jotain suuhunsakin, mutta joutui vain vihjailemaan mustikkapiirakasta. Aliisalla oli varaa teepussiin, Marin mielestä tervetulleeksi voi toivottaa parhaiten vesilasillisella. 

Moni ei juo kahvia, ja jos ei juo niin ei pienessä asunnossa ole silloin sinkulla sitä kahvinkeitintäkään. Eli ei voi keittää tervetuliaiskahvia jne. Ylipäätään jos on asunut pitkään sinkkuna yksiössä, niin siellä on vain ne tavarat, joita tarvitsee oman elämänsä "pyörittämiseen", ei mitään muuta. Vieraitakaan ei välttämättä käy ikinä, koska asunto on pieni, ja lähistöllä on lukuisia viihtyisiä kahviloita, joissa tavata ystäviä. Nuo sinkkuyksiöt ei sovi yhdessä asumiseen.

Mielestäni kohtelias ja vieraanvarainen ihminen (siis ohjelmaan osallistuja) olisi etukäteen kysynyt siltä muuttavalta osapuolelta, että mitä tarvitset arkeasi varten, ja joko hankkinut ne hänelle sinne tai pyytänyt tuomaan mukanaan. Esim. se kahvinkeitin, jos toinen tykkää juoda kahvia. Tai jos toinen tykkää maustaa vetensä mehutiivisteellä, niin sitten sitä. Tai jos toiselle on tärkeää että tyyny on korkea, niin sellainen. Mari oli kuitenkin selvästi yrittänyt, ja hän oli käynyt ruokakaupassa ja ostanut ihan Petriä varten mm. ruisleipää, jota hän siinä Petrille esitteli. Ja se selviytymispakki, sillä oli hyvä tarkoitus, se oli vähän hotellimainen ehkä, mutta toisaalta varmaan poimittu suoraan jostain sisustuslehden kuvasta se idea. 

Vähintäänkin näin olisi vieraanvarainen henkilö toiminut. Kyselemällä olisi myös selvinnyt toisen ruokarajoitteet. Ei toimi kommunikaatio näköjään kenelläkään. Selviytymispakki oli kyllä kaiken huippu, se olisi kyllä saanut itseni tuntemaan hotelliasukiksi. Miksei voi antaa pyyhkeen suoraan toiselle tai ripustaa sen vaikka kylppäriin ja siihen vaikka Petrin nimi yläpuolelle. Marillahan oli muutenkin tarroja joka paikassa. Marilla oli muuten lipaston päällä "You are number 1" taulu, mutta hääkuva ei päässyt taulun viereen, eli ilman muuta olisin itse laittanut hääkuvan siihen viereen.

Vierailija
3613/9874 |
27.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi Aliisalla oli kolme tiskiharjaa tiskialtaan vieressä? Mulla on toinen tiskeille ja tuttipulloille oma mutta mikäköhän homma tuossa oli?

Yksi tosi likaisille kattilanpohjille, yksi tavallinen ja yksi koiralle. Mä tiskaan koiran kipat todellakin omalla tiskiharjalla. Se syö raakaa hevosenlihaa, sisäelimiä jne.

Vierailija
3614/9874 |
27.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mari ja Petri söivät ravintolassa ja ilmeisesti jakoivat tapaksia. Kumpikohan maksoi vai raksuttiko Petrillä koko ajan laskuri päässä et monta oon syönyt, mitä maksaa?!

Vierailija
3615/9874 |
27.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiinnitin myös huomiota tuohon tiskiharjojen määrään. :D

Vierailija
3616/9874 |
27.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime jakso oli hieno läpileikkaus suomalaisista parisuhdemarkkinoista. Aliisa ja Mari ovat täysin prinsessa-asteella. Jopa veden pitäminen auki hampaidenpesun aikana tai sipulin pussittaminen sai naisen järkyttymään syvästi. Helppo elämä prinsessalla niminen kappale kuvaa heidän henkistä tasoaan. Varsinkin Esaa käy sääliksi. Aliisalla ei ole mitään motivaatiota ylipäätään päätyä parisuhteeseen ja Esa todella yrittää sietää niskojaan nakkelevaa prinsessaa. Mari on malliesimerkki kireästä kontrollifriikista, joka syö mieheltä hetkessä itsetunnon.

Surullista tässä on juuri tämä kulttuurin rappio. Elämän pääasia on vimpan päälle sisustettu koti, kulissit ja instatili, johon otetaan kuvia sohva-asetelmista. Parisuhde ja perhe ei kiinnosta, koska kotihan menisi pilalle ja joutuisi pistämään itseään peliin. Elämän viimeiset vuosikymmenet vietetään täydellisessä yksinäisyydessä. Elämän loppu selviää naapurille rappukäytävään tunkeutuvan hajun perusteella. Kukaan ei jää kaipaamaan

Vierailija
3617/9874 |
27.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mari on markkinointitöissä Tallinkilla

Ahaa! No nyt selvisi sen seilori-lookin tausta!

Vierailija
3618/9874 |
27.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esasta huomasin erittäin selkeästi, että alkaa mitta tulla nyt täyteen, oikeutetusti. Itse yrittänyt kaikkensa ensi tapaamisesta alttarilla lähtien, vetänyt itseään mutkille, että saisi Aliisan pysymään tyytyväisenä ja MIKÄÄN ei auta; jätetään rannalle ruikuttamaan viikoksi ja sitä ennen tehdään yhden illan / iltapalan ajan todella epätervetulleeksi tuoreen vaimon luona. On niin paha mieli Esan puolesta, tosin uskon että eiköhän nyt jo ole hieman leppoisampi emäntä kainalossa, sillä lohduttautukaamme =) 

Vierailija
3619/9874 |
27.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uusimmassa jaksossa Mari ja Petri vaikutti välillä ihan viihtyvänkin yhdessä. Ja kun joku tässä ketjussa mainitsi, ettei Marilla ollut mitään tervetuliaiskahveja tms tarjolla, niin oli siellä kai kuohuvaa ainakin. Petrin saapumisen yhteydessä kuvattiin yhtä kristallilasia, jossa näytti olevan skumppaa. Siinä kojukiistassa taas Mari saattoi olla nauttinut lasin tai kaksi... Jotenkin jäi sellainen fiilis. 

Aliisan nyrpeilyä en voi käsittää. Olisi kiva, jos ohjelmassa esitettäisiin joku selkeä syy tuolle käytökselle. Ei ole oikein reilua Aliisaakaan kohtaan esittää hänet tuollaisessa valossa telkkarissa, jos  nihkeilylle on olemassa ymmärrettävä syy - enkä siis pidä sellaisena sitä, että Esa olisi hänestä osoittautunut ensisilmäyksellä "vääränlaiseksi". Minusta A:lla ei ole mitään syytä ylenkatsoa Esaa, paljon persoonallisemman ja "tasokkaamman" näköinenhän Esa on! Paitsi voisi kasvattaa vähän tukkaa, jos multa kysyttäis (no ei kysytä, ei). 

Aliisa on varmaan sen sorttinen ihminen ettei pysty näyttelemään mitään roolia. Kun Esa nyt ei vaan kolahda,niin ei kolahda.

Ehkä hän ei halua saada käytöksellään Esaa innostumaan entisestään,ja on siksi torjuva?!Minusta olisi aika p*skamaista esittää kiinnostunutta sekä innostunutta,ja luoda Esalle sellainen kuva että haluaa olla tämän kanssa ja sitten ohjelman loppuvaiheessa haluta yllättäen ero. Se olisi Esan tunteilla leikkimistä.

No ystävällinen voi silti olla, ei tarvitse kiukutella. Voi sanoa suoraan ettei taida mitään tulla mutta ollaan ystäviä. Kyllähän kypsät parit keskustelevat paljon suhteestaan ja tulevaisuudesta kahden kesken, Milla ja Kimmo sanoivat päättäneensä jatkavansa yhdessä jo häämatkalla.

Vierailija
3620/9874 |
27.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yksi tosi likaisille kattilanpohjille, yksi tavallinen ja yksi koiralle. Mä tiskaan koiran kipat todellakin omalla tiskiharjalla. Se syö raakaa hevosenlihaa, sisäelimiä jne.

Silloin voisi kuvitella, että sitä sisäelinharjaa säilytettäisiin vähän erillään normitiskiharjasta. Aliisalla oli kaikki siinä samassa, harjat koskivat toisiaan jne.

Ketju on lukittu.