Argh tuore anoppi vei minut lastentarvikekauppaan...
Ollaan hiljattain menty naimisiin, ja olen oikeastaan vasta nyt tutustunut miehen äitiin paremmin. Ihan ok tyyppi tuo on vaikuttanut olevan. Hän ehdotti, että viettäisimme kaksistaan päivän shoppaillen ja ulkona syöden jne, ja ajattelin, että mikäs siinä, kiva idea tehdä kaksisteen jotain kivaa. No käytiin jossain sisustuskaupassa ja kahvilla ja anoppihan se sai päähänsä viedä minut johonkin sellaiseen lastentarvikekauppaan. Ja rupesi hypistelemään vauvatarvikkeita ja vaunuja ja höpöttömään että miten ihania nämä ovat ja miten ihana olisi saada lapsenlapsi ja loi minuun merkitseviä silmäyksiä. What :0 ??? Olen 41-vuotias, ja mies on 45-vuotias, lapsettomia olemme siis molemmat, ja mies siis anopin ainoa lapsi. Ja anoppi on 65-vuotias, ja aivan skarppi, jäämässä vasta eläkkeelle kohta. En varmaan ole enää siinä ilmeisimmässä lastentekoiässä :D ... En tajua. Pitääkö tässä alkaa kestää tuon tason vittuilua anopin suunnalta..
Kommentit (137)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti se ei ollut vihjaus, että olisipa poika ottanut nuoremman vaimon.
Poika on 45-vuotias, joten hänellä on ollut vuosikymmeniä aikaa etsiä itselleen nuori vaimo. Olisi aloittanut teininä.
Ap:n on syytä olla tarkkana häiden jälkeen. Anoppi alkaa todennäköisesti kutsua poikaansa kylään milloin minkin tekosyyn varjolla ja järjestää paikalle kiimassa ja sopivassa siitosiässä olevia 18-vuotiaita keimailemaan ja keikuttelemaan.
Minulla on ollut miehiä ja suhteita ennen nykyistä aviomiestäni, samaten miehelläni on ollut naisia ja suhteita ennen minua, myös niihin nuorempiin naisiin. Silti me valitsimme juuri toisemme, vaikka molemmilla olisi ollut muutakin valinnanvaraa. En jaksa pelätä jotain "keimailevia siitostyttöjä".. eiköhän niiden aika ole ollut jos mies niitä olisi halunnut, olisi nimittäin kyllä halutessaan saanut mutta ei ottanut. Ap.
Kyllä ne "keimailevat siitostytöt" alkavat kelpaamaan miehellesi kun anoppisi pistää parastaan. Pieni huomautus siellä ja merkitsevä katse täällä saa ihmeitä aikaan sopivassa tilanteessa ja kohta odotellaankin sitä nuoren ja terveen naisen vauvareiästä putkahtavaa suloista kevätvauvaa.
Hohhoi... Mistä olet saanut päähäsi, että mieheni edes haluaisi lapsen? Ap.
Miehesi Tinder-profiilista.
Kyllä vanhemmilla on oikeus toivoa lapsenlapsia ja sen voi sanoa ääneenkin. Eri asia on joku painostus yms, mutta mielestäni ap tapauksessa anoppi toi ilmi halunsa tulla mummoksi.
Kyllä minäkin aikanaan toivon saavani lapsenlapsia ja sen voin sanoa ääneen... voin myös siihen jatkaa, että tarkoitus ei ole painostaa yms, vaan on iso toive tulla mummoksi. Eihän siinä omien toiveiden ilmaisussa ole mitään pahaa. Painostus on eri asia.
Vierailija kirjoitti:
Aika kummallinen mies jos pitäisi äitinsä kautta vihjata vaimolle lapsista :D
Vaikuttaa todellakin aika oudolta. Ehkä tuhkamuna?
Aika keinotekoinen aloitus aplta, onko pakko provoillen saada velat ja lapsi-inoilijat tappelemaan? Eikö "lapset oksettaa minua" aloitukset enää toimi?
Vierailija kirjoitti:
Aivan normaalia on haluta lastenlapsia. Tosin nykyään kaikki normaali on epänormaalia.
Näin se vain on! Esimerkiksi demla-lakimiesten masinoima parisuhteen sisäisen raiskauksen kriminalisointi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No olihan tuo todella tahditonta ja aika erikoistakin, ihan ap:n iästä riippumatta. Yleensä lapsisuunnitelmista on tapana kysyä, ja nykyään kun ollaan sivistyneitä, niin senkin ymmärretään olevan tunkeilevaa kun tiedetään että asiaan voi liittyä hyvinkin kipeitä ja henkilökohtaisia puolia. Tuo ihme show meni vähän överiksi, mutta vasta aika näyttää kehittyykö tästä isompi ongelma.
Ap, kerroitko asiasta miehellesi? Kannattaisi varmaan kertoa, niin hän on tarvittaessa varautunut laittamaan äitinsä ruotuun. Vaikka päätös lapsivapaudesta olisi yhteinen, niin joillain anopeilla on paha taipumus kääntää kaikki miniän syyksi.
Ketjun lapsenlapsikuumeisille tiedoksi: lapsenlapsia saa toivoa, mutta toiveet on syytä pitää omana tietona. Kyseessä on niin henkilökohtainen ja ehkä kipeäkin asia että asian puheeksi ottaminen voidaan jo pelkästään kokea painostavaksi ja loukkaavaksi. Muistakaa että lapsenne eivät ehkä halua avautua teille seksielämästään, eikä heidän kyllä tarvitsekaan. Älkää olettako että teille tulee lapsenlapsia vain siksi että olette itse hankkineet lapsia. Lapsenne eivät ole teidän egonne jatkeita.
En kertonut miehelle. Mies on muutenkin jo harmistunut äitinsä tapaan toimia niin en viitsinyt lisätä miehen harmia. Tiedän että mies ei tykkää tuollaisesta äitinsä taholta. Ap.
"Tiedän että mies ei tykkää tuollaisesta äitinsä taholta."
Ap ei taida tiedä ihan kaikkea miehestään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No olihan tuo todella tahditonta ja aika erikoistakin, ihan ap:n iästä riippumatta. Yleensä lapsisuunnitelmista on tapana kysyä, ja nykyään kun ollaan sivistyneitä, niin senkin ymmärretään olevan tunkeilevaa kun tiedetään että asiaan voi liittyä hyvinkin kipeitä ja henkilökohtaisia puolia. Tuo ihme show meni vähän överiksi, mutta vasta aika näyttää kehittyykö tästä isompi ongelma.
Ap, kerroitko asiasta miehellesi? Kannattaisi varmaan kertoa, niin hän on tarvittaessa varautunut laittamaan äitinsä ruotuun. Vaikka päätös lapsivapaudesta olisi yhteinen, niin joillain anopeilla on paha taipumus kääntää kaikki miniän syyksi.
Ketjun lapsenlapsikuumeisille tiedoksi: lapsenlapsia saa toivoa, mutta toiveet on syytä pitää omana tietona. Kyseessä on niin henkilökohtainen ja ehkä kipeäkin asia että asian puheeksi ottaminen voidaan jo pelkästään kokea painostavaksi ja loukkaavaksi. Muistakaa että lapsenne eivät ehkä halua avautua teille seksielämästään, eikä heidän kyllä tarvitsekaan. Älkää olettako että teille tulee lapsenlapsia vain siksi että olette itse hankkineet lapsia. Lapsenne eivät ole teidän egonne jatkeita.
En kertonut miehelle. Mies on muutenkin jo harmistunut äitinsä tapaan toimia niin en viitsinyt lisätä miehen harmia. Tiedän että mies ei tykkää tuollaisesta äitinsä taholta. Ap.
"Tiedän että mies ei tykkää tuollaisesta äitinsä taholta."
Ap ei taida tiedä ihan kaikkea miehestään.
No huh huh.
Vierailija kirjoitti:
Sano anopille vaan suoraan että olet yli nelikymppinen, juna meni jo. Sehän on biologinen fakta vain. Ellet sityen hoitoihin halua.
Tuossa iässä moni tulee ihan luomusti raskaaksi. Itse tunnen 3 äitiä jotka saivat lapsen 42-44 vuotiaina ja kyllä ihan luomusti ja helpollakin.
Ystäväni nyt 48v. ja lapsi 5 vuotta ja ihan hyvin menee.
Miksi kaikki on anopin puolella tässä? Minun mielestä tuo anoppi on ihan jjärkky.
Tähän ketjuun taitaa olla pesiytynyt trolli. Todennäköisesti katkera vanha nainen jonka kullannuppu ei ole tehnyt lapsia vaikka mummo on "ystävällisesti ilmaissut toiveensa" vuosikausia joka kerta tavatessa.
Mulla on hyvä anoppi, mutta äiti erehtyi kerran avautumaan siitä miten haluaa lapsenlapsia ja minun pitää ne tehdä koska olen ainoa lapsi. Totesin siihen että jos lapsenlapsia haluaa, saa tehdä ne ihan itse. Toiveet saa ilmaista, mutta jos toive kohdistuu aikuisen lapsen seksielämään, niin lapsikin voi vapaasti ilmaista mitä mieltä moisesta tunkeilusta on.
Vierailija kirjoitti:
Tähän ketjuun taitaa olla pesiytynyt trolli. Todennäköisesti katkera vanha nainen jonka kullannuppu ei ole tehnyt lapsia vaikka mummo on "ystävällisesti ilmaissut toiveensa" vuosikausia joka kerta tavatessa.
Mulla on hyvä anoppi, mutta äiti erehtyi kerran avautumaan siitä miten haluaa lapsenlapsia ja minun pitää ne tehdä koska olen ainoa lapsi. Totesin siihen että jos lapsenlapsia haluaa, saa tehdä ne ihan itse. Toiveet saa ilmaista, mutta jos toive kohdistuu aikuisen lapsen seksielämään, niin lapsikin voi vapaasti ilmaista mitä mieltä moisesta tunkeilusta on.
Taattua AV-palstaa. Kaikki epämiellyttävät mielipiteet tulkitaan trolleiksi, ettei vaan tarvitse kohdata sitä kauhistuttavaa tosiasiaa että - ooh - jotkut ihmiset voivat olla kanssasi eri mieltä.
Vierailija kirjoitti:
Miksi mennä 41v iässä naimisiin, jos ei ole lapsia tulossa? Sitähän se anoppi ajatteli.
Kyllä kaikki nelikymppiset tietävät, että ennen kuin täyttää 50 pitää mennä naimisiin, jos haluaa oikeuden leskieläkkeeseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi mennä 41v iässä naimisiin, jos ei ole lapsia tulossa? Sitähän se anoppi ajatteli.
Kyllä kaikki nelikymppiset tietävät, että ennen kuin täyttää 50 pitää mennä naimisiin, jos haluaa oikeuden leskieläkkeeseen.
Hohhoh, vai leskieläkkeen. Elät kuule menneessä maailmassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taitaa olla myös passiivis-aggressiivisuuteen taipuvainen. Oli saattanut suunnitella tuota jo silloin, kun pyysi sinua kaupungille. Voi voi.
Joo sitä mietin, että oliko suunniteltu juttu. Mutta en kyllä ymmärrä että mitä muuta iloa tuosta voi saada kuin ilkeilyn ilon? Tai siis itselleni tämä lapsettomuus ei ole mikään arka asia, mutta anoppi ei sitä tiedä, ei olla koskaan puhuttu lasten hankkimisista mitään. Vai kuvitteliko hän oikeasti, että voi jollain vauvahössötyksillä innostaa 41-vuotiaan miniän lisääntymään ihan tuosta vain? Ap.
Aina voi loukkaantua ja alkaa kyräillä, ottaa asiat vittuiluna jne. Tai sitten voi keskustella ihan lempeästi ja suoraan ihmisen kanssa, jonka yksi unelma on varmasti ollut saada lapsenlapsi. Joo, sinun tehtäväsi ei ole sellaista hänelle järjestää, se on selvää, mutta myös toisen ihmisen särkyneisiin unelmiin voi suhtautua myötätunnolla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Leskeneläkehän on edelleen olemassa, mutta ei kai kukaan sen takia naimisiin sentään mene? Ensinnäkin leskeneläkettä maksetaan lapsettomalle leskelle vain, jos tämä on ollut leskeytyessään 50-65 -vuotias, solminut avioliiton alle viisikymppisenä ja ehtinyt olla naimisissa viisi vuotta. Joka tapauksessa leskeneläkkeen maksaminen loppuu kun leski täyttää 65 vuotta tai uuteen avioliittoon. Eikä se nyt ole kuin muutaman satasen kuussa. Jos siis menee 49-vuotiaana naimisiin eikä ole yhteisiä lapsia, niin pitäisi huolehtia, että puoliso ei kuole ennen kuin itse täyttää 55-vuotta, mutta kuolee ennen kuin itse täyttää 65-vuotta. Vain silloin sitä leskeneläkettä voisi saada, ja jokatapauksessa korkeintaan sen 10 vuotta tuossa esimerkissä. Eikä saisi mennä enää uusiin naimisiin. Kuinka moni pystyy ajoittamaan aviopuolisonsa kuoleman sille ajanjaksolle, että on itse 55-65 vuotta?
Käy niin sääliksi sun anoppia:( Viet elämän suurimman ilon ja onnen. Noh, odota kun olet yksinäinen seitsemänkymppinen...
Vierailija kirjoitti:
Käy niin sääliksi sun anoppia:( Viet elämän suurimman ilon ja onnen. Noh, odota kun olet yksinäinen seitsemänkymppinen...
Niin, kaikkihan on aina tietenkin miniän vika. Ap:n mies eli anopin poika meni 45-vuotiaana naimisiin, oletettavasti ap ja mies ovat tavanneet pari vuotta aiemmin. Eli mies on ollut silloinkin jo yli nelikymppinen. Eikä ole lisääntynyt aiemmin, vaikka olisihan miehellä ollut hyvin aikaa lisääntyä ikävuosina 18-40, mutta eipä sitä tehnyt. Mutta eihän anopin lastenlasten puute sentään hänen oman poikansa vika voi olla! Kyllä tuoreesta miniästä pitää saada syntipukki siihen, että 45-vuotias mies on lapseton.
Anoppi varmasti haluaa lapsenlapsia. Ymmärrettävää. Ihan jees.
Viedä tuore miniä, jolla ne parhaat lapsentekovuodet jo takanapäin, lastentarvikeliikkeeseen hypistelemään lastentarvikkeita... Ilkeää, ja todella kömpelö ja syyllistäväkin manipulointiyritys. Typerä ajatus, että jollekin tulisi kauhea vauvakuume, kun vähän käy hypistelemässä rattaita.
Onko anoppi muutekin kovin tuppautuva, vai kerjääkö vain lapsenlapsia?
Mä suuttuisin, on todellakin yksityiselämään puuttumista tuo. Eri asia olisi, jos olisi oikeasti ostanut jollekin sukulaisvauvalle (tai tulevalle sellaiselle) jotain.
Aika kummallinen mies jos pitäisi äitinsä kautta vihjata vaimolle lapsista :D