Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Argh tuore anoppi vei minut lastentarvikekauppaan...

Vierailija
30.08.2017 |

Ollaan hiljattain menty naimisiin, ja olen oikeastaan vasta nyt tutustunut miehen äitiin paremmin. Ihan ok tyyppi tuo on vaikuttanut olevan. Hän ehdotti, että viettäisimme kaksistaan päivän shoppaillen ja ulkona syöden jne, ja ajattelin, että mikäs siinä, kiva idea tehdä kaksisteen jotain kivaa. No käytiin jossain sisustuskaupassa ja kahvilla ja anoppihan se sai päähänsä viedä minut johonkin sellaiseen lastentarvikekauppaan. Ja rupesi hypistelemään vauvatarvikkeita ja vaunuja ja höpöttömään että miten ihania nämä ovat ja miten ihana olisi saada lapsenlapsi ja loi minuun merkitseviä silmäyksiä. What :0 ??? Olen 41-vuotias, ja mies on 45-vuotias, lapsettomia olemme siis molemmat, ja mies siis anopin ainoa lapsi. Ja anoppi on 65-vuotias, ja aivan skarppi, jäämässä vasta eläkkeelle kohta. En varmaan ole enää siinä ilmeisimmässä lastentekoiässä :D ... En tajua. Pitääkö tässä alkaa kestää tuon tason vittuilua anopin suunnalta..

Kommentit (137)

Vierailija
121/137 |
31.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun lapset ovat poikia, nyt jo aikuisia. Lapsenlapset olisivat kivoja, mutta ymmärrän, että asia kuuluu vain lapsilleni. Jos joskus höyrypäissäni haluan tuoda toiveeni julki, kysyn pojiltani "onko teillä ollut puhetta lapsista" enkä missään nimessä esitä asiaa miniöille. Minulle ei tulisi mieleenkään viedä erikseen miniää lastentarvikekauppaan.

Vierailija
122/137 |
31.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan se olla, että anoppi on luullut että ovat menneet naimisiin sen vuoksi, että alkavat perustamaan perhettä. Kömpelöä ja tökeröä anopilta kyllä, mutta vittuilua? Ei kyllä minusta suoralta kädeltä voi sanoa että olisi sitä. Voi toki ollakin, mutta kun en ole itse ollut paikalla, niin en voi tietää. Ja minusta se, että ei näe tuossa suoraa vittuilua vaan lähinnä tökeröä käytöstä, ei ole mitään lapsenlapsihaluisen trollailua. Itsellä lapset on vielä sen verran pieniäkin, että ei ole lapsenlapsikysymys ajankohtainen. Tosin en kyllä tule koskaan viemään mahdollista miniää lastentarvikeliikkeeseen vihjailu mielessä :DD On ihan lasten itsensä päätettävissä tekevätkö lapsia vai ei.  

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/137 |
31.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En usko, että oli ilkeilyä, epätoivoa lähinnä. Anopillakin on surutyö tehtävänä, lapsenlapset on iso juttu.

Tämä kolahti. Lapsenlapsettomuuskin voi olla todella kipeä asia, kun kaikki ystävättäreni ovat olleet mummoja jo 10 vuotta. Puhuvat lapsenlapsistaan ja pitää ihailla kullannuppujen kuvia ja tekosia. Aikuiset yli 30-kymppiset lapset minulla on, mutta näyttää sille, ettei lisääntymisestä ole tietoakaan.

Vierailija
124/137 |
31.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ärsyttää suunnattomasti kun anoppi aina kehuu toista miniäänsä niiiiiin hyväksi äidiksi ja lämpöiseksi ja ihanaksi. Tuskin koskaan puhuu minusta samalla tavalla. Miehen veljellä on vaimonsa kanssa neljä lasta ja meillä yksi.

Vierailija
125/137 |
31.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käy niin sääliksi sun anoppia:( Viet elämän suurimman ilon ja onnen. Noh, odota kun olet yksinäinen seitsemänkymppinen...

Miten voi viedä jotain, mitä ei ikinä ole ollut olemassakaan?

Vierailija
126/137 |
31.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taitaa olla myös passiivis-aggressiivisuuteen taipuvainen. Oli saattanut suunnitella tuota jo silloin, kun pyysi sinua kaupungille. Voi voi.

Joo sitä mietin, että oliko suunniteltu juttu. Mutta en kyllä ymmärrä että mitä muuta iloa tuosta voi saada kuin ilkeilyn ilon? Tai siis itselleni tämä lapsettomuus ei ole mikään arka asia, mutta anoppi ei sitä tiedä, ei olla koskaan puhuttu lasten hankkimisista mitään. Vai kuvitteliko hän oikeasti, että voi jollain vauvahössötyksillä innostaa 41-vuotiaan miniän lisääntymään ihan tuosta vain? Ap.

Veikkaan tätä. Mun on vaikea kuvitella, että joku keksisi tuollaisen tavan ilkeillä (tai varmaan joku, mutta tuskin kovin yleistä). Koita kestää ja kerro mieluummin ystävällisesti, että ette suunnittele lapsia. Anopillesi on varmaan kova paikka ettei lapsenlapsia tule.

Vierailija
127/137 |
31.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minut anoppi vei konditoriaan ja ihasteli kaikkia leivoksia, katseli minua merkitsevästi koko ajan. Tiedän olevanileipomistaidoton ja  laiha ja iloitsen siitä, joten silkkaa kiusaamistahan tuo oli. Eikä mies puolustanut minua lainkaan, vaikka kerroin loukkauksesta.

Johan tempun teki, tarjosiko torttua kanssa?

Vierailija
128/137 |
31.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huah! Terveisiä provolandiasta tämä aloittaja...

Itse olen ap:n kanssa saman ikäinen. Tai siis ap:n ilmoittaman iän...

Minulla on oikeasti koulutus, työ ja muutama alainen. Tähän ikään mennessä käteen on jäänyt jo sen verran elämänkokemusta että:

a) En nyt ihan jokaisesta asiasta tee enää niin äkkivääriä johtopäätöksiä. Varsinkin jos ne koskevat toisten ihmisten motiiveja. Sen olen jo oppinut, että toisen ihmisen päähän ja ajatuksiin ei kovin helpolla löydy ovea.

b) Tosi harvoin olen kohdannut oikeasti ilkeitä tai vittuilevia ihmisiä. Oman kokemukseni mukaan ihmiset ovat pikemminkin sosiaalisesti kömpelöitä, liian innokkaita tai heiltä puuttuu kokemusta, miten toimia jossakin tilanteessa. Minusta anoppi - miniäsuhdekin opitaan ja opetellaan. Se on molemmille uusi. Ja aikuinen, kypsä ihminen tulee kyllä toimeen halutessaan kaikkien kanssa. Ei kaikista täydy pitää, mutta asiallisesti voi kyllä olla. 

c) astuessani lastentarvikeliikkeeseen / osastolle tai mihin lie, olisin kyllä varmaan ääneen jo hieman kummastellut asiaa. 

Voihan tämä ap:n juttu olla myös tottakin (epäilen). Siinä tapauksessa ap:n ongelma näyttäisi olevan hieman kypsymätön suhtautuminen ja ymmärryksen puute. Ikään, elämänkokemukseen, aiempaan parisuhdehistoriian jne suhteutettuna. 

Vierailija
129/137 |
31.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollessani yli 40-kymppinen oma äitini vihjaili minulle toisen lapsen hankkimisesta. Eivät nuo äidit ja anopit niin ikävuosia laske, kun toivovat lapsenlapsia. Minusta se on ihan ymmärrettävää, eikä tulisi mieleen kokea tuollaista vittuiluksi.

Itselläkin alkaa olla ikää jo sen verran, että alan pikku hiljaa toivoa samaa. Lastenlasten saaminen on kuitenkin valtavan tärkeä asia useimmille. Yritän kuitenkin pitää suuni kiinni, jotta lapselleni ei tulisi paineita asian suhteen. 

Vierailija
130/137 |
31.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muistakaa että lapsenne eivät ehkä halua avautua teille seksielämästään, eikä heidän kyllä tarvitsekaan.

Harva anoppi tai äitikään varmaan haluaisi tietää lastensa seksielämästä, vaikka lapsenlapsen saaminen kiinnostaisikin. Kyllä vanhemmatkin ihmiset ymmärtävät, että seksiä ei nykyisin harrasteta pelkästään suvun jatkamiseksi. Ja että ehkäisyäkin on olemassa, harrastettiin sitä seksiä tai ei. 

Vierailija
131/137 |
31.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse kuuntelin anopin (piilo)vittuilua kymmenisen vuotta. Nyt kun meillä on lapsi, käymme todella harvoin anoppia tapaamassa - ehkä viisi kertaa vuodessa. Kannattaisi osata käyttäytyä.

Olethan muistanut kertoa selvin sanoin lapsellesi, että hänen isänsä äiti on inhottava? Kannattaa aina haukkua isovanhempia, varsinkin puolison vanhempia.

En ole vielä. Miehenikin mielestä hänen äitinsä käytös on ollut vittuilua. Ehkä hän kertoo puolestani?

Vierailija
132/137 |
31.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lastenlapsista haaveilu on ymmärrettävää, mutta tietyssä mielessä todella typerää. Koska siihen ei voi itse piirun vertaa vaikuttaa. On hölmöyttä haaveilla asioista, jotka ovat täysin oman vaikutusvallan ulkopuolella. Omasta lapsesta on ok haaveilla, koska sellaista voi sitten yrittää saada. Mutta lapsenlapsi, sen saaminen ei ole sinun asiasi eikä sinun päätösvaltasi.. Etkä voi millään edistää sen tapahtumista.

Vierailija
133/137 |
31.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossa iässä on turha odotella vauvakuumetta. Mieti haluatko olla tulevaisuudessa jonkun äiti. Jos haluat, NYT on aika toimia.

Vierailija
134/137 |
31.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika temppu kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minut anoppi vei konditoriaan ja ihasteli kaikkia leivoksia, katseli minua merkitsevästi koko ajan. Tiedän olevanileipomistaidoton ja  laiha ja iloitsen siitä, joten silkkaa kiusaamistahan tuo oli. Eikä mies puolustanut minua lainkaan, vaikka kerroin loukkauksesta.

Johan tempun teki, tarjosiko torttua kanssa?

Oliko torttu makiaa vai hiukan suolaista? Jäikö se vain yhteen kertaan?

Vierailija
135/137 |
31.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti se ei ollut vihjaus, että olisipa poika ottanut nuoremman vaimon.

Poika on 45-vuotias, joten hänellä on ollut vuosikymmeniä aikaa etsiä itselleen nuori vaimo. Olisi aloittanut teininä.

Ap:n on syytä olla tarkkana häiden jälkeen. Anoppi alkaa todennäköisesti kutsua poikaansa kylään milloin minkin tekosyyn varjolla ja järjestää paikalle kiimassa ja sopivassa siitosiässä olevia 18-vuotiaita keimailemaan ja keikuttelemaan.

Minulla on ollut miehiä ja suhteita ennen nykyistä aviomiestäni, samaten miehelläni on ollut naisia ja suhteita ennen minua, myös niihin nuorempiin naisiin. Silti me valitsimme juuri toisemme, vaikka molemmilla olisi ollut muutakin valinnanvaraa. En jaksa pelätä jotain "keimailevia siitostyttöjä".. eiköhän niiden aika ole ollut jos mies niitä olisi halunnut, olisi nimittäin kyllä halutessaan saanut mutta ei ottanut. Ap.

No, elämä on valintoja. Olivatko kaikki nuo mainitsemasi irtosuhteet ja todennäköisesti abortin käyttäminen jälkiehkäisyvälineenä mielestäsi syynä hedelmättömyyteesi?

Vierailija
136/137 |
31.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti se ei ollut vihjaus, että olisipa poika ottanut nuoremman vaimon.

Poika on 45-vuotias, joten hänellä on ollut vuosikymmeniä aikaa etsiä itselleen nuori vaimo. Olisi aloittanut teininä.

Ap:n on syytä olla tarkkana häiden jälkeen. Anoppi alkaa todennäköisesti kutsua poikaansa kylään milloin minkin tekosyyn varjolla ja järjestää paikalle kiimassa ja sopivassa siitosiässä olevia 18-vuotiaita keimailemaan ja keikuttelemaan.

Minulla on ollut miehiä ja suhteita ennen nykyistä aviomiestäni, samaten miehelläni on ollut naisia ja suhteita ennen minua, myös niihin nuorempiin naisiin. Silti me valitsimme juuri toisemme, vaikka molemmilla olisi ollut muutakin valinnanvaraa. En jaksa pelätä jotain "keimailevia siitostyttöjä".. eiköhän niiden aika ole ollut jos mies niitä olisi halunnut, olisi nimittäin kyllä halutessaan saanut mutta ei ottanut. Ap.

No, elämä on valintoja. Olivatko kaikki nuo mainitsemasi irtosuhteet ja todennäköisesti abortin käyttäminen jälkiehkäisyvälineenä mielestäsi syynä hedelmättömyyteesi?

Josko tätä trollia emme enää ruokkisi.

Vierailija
137/137 |
31.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suuri osa 41-vuotiaista voi tulla ihan hyvin raskaaksi. Ennen ehkäisyn keksimistä nelikymppisille syntyi vielä ihan tavallisesti lapsia.

Ja vanhempanakin. -20-luvulla syntyneellä mieheni isällä, perheensä kuopuksella, oli vanhin veli 28 vuotta häntä.