Kävin kaupassa eilen ja ja voi jumatsukka sitä hintatasoa!
En raaskinut ostaa puoliakaan siitä mitä olisin tarvinnut.
Kommentit (29)
Jätin hyllyyn lihan, leivän, juuston ja hedelmät.
Kotimaista tuotteet oli ennen halpoja. Ei enää.
Ei tule ruokajakoonkaan enää tavaraa.
Vierailija kirjoitti:
Tärkeiimmät kuitenkin sait: siiderin, pullat ja tupakit 😅
Paras keino saada rahat riittämään ja silti syödä hyvin, on todellakin tehdä itse. Meillä tykätään leivästä ym. joten ajattelin ottaa leipomisen tavaksi ja laajentaa osaamistani sillä alueella.
Vahvistaakseni päätökseni ostan pari kaupan herkkuleivonnaista juhlapäiväni kunniaksi. :D
Vierailija kirjoitti:
S-marketin hinnat on nyt lähes Citymarkettien tasoa.
Oikeastaan sittarissa joku tuote on jopa halvempi.
S-Marketin hinnat ovat nyt entisen Sittarin tasoa.
Sittarin hinnat ovat nyt entisen K-Marketin tasoa.
Eli kaikkialla hinnat nousseet.
Alle 2000€ Netto kk tienaavana, kahden kotona asuvan nuoren (18 ja 19 opiskelijan) elättäjänä ei paljon naurata.
En ole huomannut hintojen nousua. Ostin ihan normaalisti sisäfilettä, hedelmiä, vihanneksia, kanaa...
Onko ihmiset jotenkin seonnut?
Kyllä meinaa nyt meilläkin rahat loppua kesken kuukautta. Ei ikinä ennen ole ollut tämmöinen tilanne ja olen ihan tavallinen, keskipalkkainen viikko-viikko -äiti.
Kampaajalla käynnit ja muut palvelut ovat jo jääneet kokonaan pois, eli kasvatan nyt sitten tahtomattani pitkät hiukset. Olkoon.
Töissäkäynnistä ei saa enää mitään ekstraa, kaikki raha menee vain makkarakeittoarjen ylläpitoon. Ennen käytiin leffassa tai vaikka jossain lähilaskettelukeskuksessa joskus. Nyt on elo vaan puurtamista ja rahahuolia. Aivan paskaa.
Minäkään en ole kauheasti huomannut. No kahvi ja juustot.
Mutta ei nyt oleellisesti ole vaikuttanut mihinkään
Enemmän ehkä jätän jotain turhia herkkuja pois. Mutta sehän on vain plussaa.
Vaasan Paahtoleipäpakkaus jo lähes 3€.
Vierailija kirjoitti:
Höpö!höpö mihkään ole noussut!
Mitä suotta faktaa kiellät, vaikka omassa pussissa ei tuntuisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten susta tuli noin typerä?
Ruishiutaleet vaihtuivat x-tra kaurahiutaleisiin. Koska kaurapuuro on lisäksi pahaa, sitä menee vähemmän.
Puolitan nykyään ruoka-annokset. Ennen söin kokonaisen leipäpalan, nyt puolikkaan.
Leikataan, leikataan.
Ihmiset vaan valittaa valittamisen ilosta että hinnat on noussut. Älkää nyt viittikö hei.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kaikilla ole samoja ostoksia kuin sinulla.
Halpaa kun makkara on kaupoissa. Ihme vouhkaamista.
Minä taas olen jotenkin jo tottunut uusiin hintoihin. Ostin kuohukermaa, Oltermannia ym. Lisäksi ostin 3 pkt kahvia, Pauligin kaupunkikahvit oli lähi-Prismassa vain 3,9 e kpl. En tiedä miksi niin halpaa oli, mutta hyvä mieli tuli hyvästä löydöstä.
Jos mahdollista niin kannattaa tosiaan tehdä itse, jos vain suinkin pystyy. Viime aikoina olen tehnyt paljon ihan perusruokia (lasagne, makkarakastike ja muusi) ja maistunut kyllä älyttömän hyvälle. Yleensä ostan valmiita marjakeittoja puuron kaveriksi, nyt tein mustikkakeiton itse poimituista pakastemustikoista, parempaa se oli kuin valmiskeitot ja älyttömän helppo tehdä. Tänään tein teinille pellillisen pizzaa, sekin meni hujauksessa.
S-marketin hinnat on nyt lähes Citymarkettien tasoa.
Oikeastaan sittarissa joku tuote on jopa halvempi.