Erikoinen ilmiö yleistyy: Puhelimeen ei enää vastata ja työpaikka jää saamatta
http://www.is.fi/taloussanomat/oma-raha/art-2000005343766.html
"Te-toimiston näkökulmasta asiakkaan työllistymiseen liittyvä palvelu ei etene riittävällä vauhdilla, jos asiakasta ei tavoiteta puhelimitse ja hän ei yhteydenottopyyntöihin vastaa.
Se taas on Valtosen mukaan asiakkaalle aina haitallista, ja sen vuoksi puheluun on hyvä reagoida."
Soittokarenssi käyttöön ja välittömästi! Jos TE-toimisto ei puhelimella saa työtöntä työnhakijaa kiinni, niin se tulee silloin luokitella TE-toimiston tarjoamasta palvelusta kieltäytymiseksi. Eiköhän ala sen jälkeen kiinnostaa vastaaminen TE-toimiston puheluihin, kun on ensin oltu monta kuukautta karenssissa.
Mutta työtöntähän tietenkin pelottaa, kun TE-toimisto soittaa, koska hui kauhistus, sieltähän saattaa olla jopa töitä tiedossa. Kun ei saakaan enää vain maata ja vastikkeetonta etuutta nauttia, vaan joutuu jotain tekemäänkin.
Työttömille maksetaan useita satoja tai kaikkinensa eri tukinensa joskus jopa tonni tai ylikin kuukaudessa, joten sen eteen tulee silloin jotain tehdäkin!
Kommentit (149)
Vierailija kirjoitti:
En vastaa mielelläni tuntemattomiin numeroihin. Oletan että jos on tärkeää asiaa, yhteydenottaja osaa kirjoittaa viestin ja voin soittaa takaisin.
sama täällä en vastaa koska siellä on aina joka kerta se halvatun puhelinmyyjä joka ei usko sanaa EI KIITOS.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On muuten vaikea saada hakemuksen laittaneitakin kiinni, kun soittelee annettuihin numeroihin sopiakseen haastattelusta. Tuntemattomaan numeroon ei vastata eikä perään soiteta. Ne, jotka vastaavat, mumisevat epäluuloisella äänellä "niin?" eikä se anna kovin hyvää ensivaikutelmaa.
Miten olisi laittaa tekstari tai laittaa sähköpostia, jos/kun ovat sähköpostiosoitteensa hakemuksessaan ilmoittaneet?
Mielestäni nuori erottautuu sillä että osaa kommunikoida puhelimitse. Varmasti myös työssään paljon parempi kommunikoimaan asiakkaiden kanssa kuin joku "niin?" -tyyppinen hlö
t. eri
Vastaajaan voi aina jättää viestin.
Vierailija kirjoitti:
Mä olen kuullut kyllä huomattavasti enemmän kokemuksia, joissa työtön odottaa ja odottaa työkkäristä luvattua soittoa, ottaa puhelimen suihkuun ja vessankin, mutta soittoa ei vain tule. Netistä näkee jälkeenpäin, että yhteydenotto on siirretty johonkin hamaan tulevaisuuteen.
Minulle te-toimistosta ihan pokkana selitettiin kuinka ajankohtana xx oli soitettu minulle ja kerrotiin jopa kuinka keskustelu oli edennyt.
En millään voinut uskoa sitä koska juuri sinä päivänä ja juuri sinä kellonaikana olin ollut tilanteessa jossa olosuhteiden pakosta en ainoastaan pitänyt puhelinta äänettömällä vaan olin sammuttanut sen kokonaan.
Tästä oli hiukan riitaa virkailijan kanssa joka kehoitti katsomaan puhelimesta puhelutiedot :O
Sanoin selvittäväni asian operaattorilta ja kummasti tilanne laukesi, omat tiedot-osiosta katosi sinne merkittyjä "faktoja" ja sotkuinen asia jota pitkään olin yrittänyt selvittää ratkesi aivan itsestään.
Ei se todellakaan aina mene niin että työttömät (muka) valehtevat ja te-toimiston puolelta pysyttäisiin aina totuudessa.
Vierailija kirjoitti:
http://www.is.fi/taloussanomat/oma-raha/art-2000005343766.html
"Te-toimiston näkökulmasta asiakkaan työllistymiseen liittyvä palvelu ei etene riittävällä vauhdilla, jos asiakasta ei tavoiteta puhelimitse ja hän ei yhteydenottopyyntöihin vastaa.
Se taas on Valtosen mukaan asiakkaalle aina haitallista, ja sen vuoksi puheluun on hyvä reagoida."
Soittokarenssi käyttöön ja välittömästi! Jos TE-toimisto ei puhelimella saa työtöntä työnhakijaa kiinni, niin se tulee silloin luokitella TE-toimiston tarjoamasta palvelusta kieltäytymiseksi. Eiköhän ala sen jälkeen kiinnostaa vastaaminen TE-toimiston puheluihin, kun on ensin oltu monta kuukautta karenssissa.
Mutta työtöntähän tietenkin pelottaa, kun TE-toimisto soittaa, koska hui kauhistus, sieltähän saattaa olla jopa töitä tiedossa. Kun ei saakaan enää vain maata ja vastikkeetonta etuutta nauttia, vaan joutuu jotain tekemäänkin.
Työttömille maksetaan useita satoja tai kaikkinensa eri tukinensa joskus jopa tonni tai ylikin kuukaudessa, joten sen eteen tulee silloin jotain tehdäkin!
Hei haista sä peräreikä! Olisko sulla töitä tarjolla, anna puhelinnumerosi niin mä voin soittaa sulle?
Tämä tarina on tosi. Minulla oli lapsi vatsataudissa ja olin yön siivonnut jälkiä ja valvonut hänen vointiaan. Pieni lapsi siis kyseessä. Aamulla tauti jylläsi myös minulla. Kun lapsi meni päiväunille, menin minäkin koska olin aivan loppu valvomisen ja pahoinvoinnin seurauksena. Arvaatte varmaan mistä soitettiin. No, sain kirjeen jossa pyydettiin selvitystä ja koska minulla ei ollut lääkärintodistusta, niin karenssi tuli. Olisin sen varmasti voinut jotenkin välttää mutta sama se minulle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei liity suoraan asiaan tämä tarina, mutta aihealueeseen kuuluu:
Olin ollut vuoden osa-aikaisissa hanttitöissä (puhelinmyynti, myös mainoksia jaoin) ja yhteensä lähemmäs vuoden oman alani eri harjoitteluissa ja kerroin elämäntapatyöttömälle ystävälle, että haluaisin niin kovasti töihin, josta maksettaisi edes normaalia palkkaa ja olisi säännöllinen tulo. Hänen kommenttinsa, joka ei osoittautunut vitsiksi/sarkasmiksi: "No kaikkea ei voi saada mitä haluaa."
Noin he itse ajattelevat?
En ymmärrä mitä tarkoitat.
Ystäväsi ei edusta kaikkia Suomen (elämäntapa)työttömiä vaan puhuu vain itsensä puolesta.
Toisaalta, tottahan tuo on, kukaan ei voi saada kaikkea mitä haluaa. Sen ei kuitenkaan tarvitse tarkoittaa asennetta että ei kannata mitään edes yrittää.
Kyllä aika oikein kuitenki ymmärsit. Tarkoitan elämäntapatyöttömällä henkilöä, joka ei ole käynyt kuin peruskoulun loppuun, ja joka ei ole koskaan yrittänytkään saada töitä. Hän ei ole ollut edes kesätöissä koskaan. Kyse ei ole nuoresta ihmisestä, vaan keski-ikäisestä työkykyisestä henkilöstä. Lasten takia ihan hyvin elää tuilla.
Jos on elänyt näin, niin tuntuu varmasti työssäolo utopistiselta ja epätodenmukaiselta. Uskon että hän edustaa tätä ryhmää ihan hyvin
Ihminen, joka ei vastaa tuntemattomiin numeroihin siksi, että jokaisessa puhelussa kaupataan jotain voi menettää työpaikan, joka olisi puhelinmyyntityötä. No voi kauhea, mikä menetys.
Työttömänä mä vastasin aina. Muistan kerrankin kun odotin mahdollisen työnantajan soittoa siitä ottaako mut töihin. Puhelin soi, tuntematon numero, vastasin into piukassa ja se olikin puhelinmyyjä. Taisin käyttäytyä vähän törkeästi siinä kohden. Pomo soitti sitten seuraavana päivänä ja sain työn.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On muuten vaikea saada hakemuksen laittaneitakin kiinni, kun soittelee annettuihin numeroihin sopiakseen haastattelusta. Tuntemattomaan numeroon ei vastata eikä perään soiteta. Ne, jotka vastaavat, mumisevat epäluuloisella äänellä "niin?" eikä se anna kovin hyvää ensivaikutelmaa.
Miten olisi laittaa tekstari tai laittaa sähköpostia, jos/kun ovat sähköpostiosoitteensa hakemuksessaan ilmoittaneet?
Soittamalla on paljon helpompi sopia haastatteluajasta, sillä minulla on tiukka mutta hyvin vaihteleva aikataulu ja tarvitsen oikeasti työntekijöitä, joten sovimme yhdessä molemmille sopivan ajan. Tekstiviestillä tai spostilla se menee helposti usean viestin mittaiseksi säätämiseksi. Eikä tähän työhön sovi, jos ei uskalla käyttää puhelinta.
Vierailija kirjoitti:
Mä olen kuullut kyllä huomattavasti enemmän kokemuksia, joissa työtön odottaa ja odottaa työkkäristä luvattua soittoa, ottaa puhelimen suihkuun ja vessankin, mutta soittoa ei vain tule. Netistä näkee jälkeenpäin, että yhteydenotto on siirretty johonkin hamaan tulevaisuuteen.
Onneksi ei ole enää sovittua aikaa näkyvissä, työtön ei voi enää itkeä, että ei otettu yhteyttä oikeana päivänä. TE-toimiston tiedoissa aika on, mutta sitä ei kerrota asiakkaille.
Vierailija kirjoitti:
Mulla ei näkynyt edes netissä että soittoaika on siirtynyt. Soitto vaan tuli melkein kuukauden myöhässä.
Kun kerroin odotelleeni jo kovasti soittoa niin vastaus oli tyly "meillä on ruuhkaa".
Käytännössä se soitto voi tulla ihan milloin tahansa ja työttömän on oltava kykenevä vastaamaan.
Eipä ole muuta vaihtoehtoa kuin käydä vessassakin puhelimen kanssa. Ja suihkut ja kaikki harrastukset on parempi jättää toimistoajan ulkopuolelle.
Vierailija kirjoitti:
Ei liity suoraan asiaan tämä tarina, mutta aihealueeseen kuuluu:
Olin ollut vuoden osa-aikaisissa hanttitöissä (puhelinmyynti, myös mainoksia jaoin) ja yhteensä lähemmäs vuoden oman alani eri harjoitteluissa ja kerroin elämäntapatyöttömälle ystävälle, että haluaisin niin kovasti töihin, josta maksettaisi edes normaalia palkkaa ja olisi säännöllinen tulo. Hänen kommenttinsa, joka ei osoittautunut vitsiksi/sarkasmiksi: "No kaikkea ei voi saada mitä haluaa."
Noin he itse ajattelevat?
Realistit ajattelevat juuri noin. Ei sillä ole mitään tekemistä työttömyyden kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Tämä tarina on tosi. Minulla oli lapsi vatsataudissa ja olin yön siivonnut jälkiä ja valvonut hänen vointiaan. Pieni lapsi siis kyseessä. Aamulla tauti jylläsi myös minulla. Kun lapsi meni päiväunille, menin minäkin koska olin aivan loppu valvomisen ja pahoinvoinnin seurauksena. Arvaatte varmaan mistä soitettiin. No, sain kirjeen jossa pyydettiin selvitystä ja koska minulla ei ollut lääkärintodistusta, niin karenssi tuli. Olisin sen varmasti voinut jotenkin välttää mutta sama se minulle.
Aika lailla kiva urbaanilegenda, mutta kun karenssia ei saa siksi, että ei vastaa puhelimeen. Karenssi tulee vasta sitten, kun ei vastaa puhelimeen sittenkään, kun saamansa tekstiviestin mukaisesti pitäisi vastata eikä toimi kirjeessä saamiensa ohjeiden mukaan. Eli pitää kolme kertaa jättää yhteydenotto omaan arvoonsa, yksi kerta ei riitä.
Mutta kerro ihmeessä lisää näitä kivoja juttuja, juuri näiden vuoksi työttömiä ei mielellään palkata ja heidän tiedetään sekä vieroksuvan töitä että huijaavan.
Suosittelen lataamaan älypuhelimeen ilmaisen Truecaller-ohjelman. Paljastaa suurimman osan puhelinmyyjistä ja muista häiriköistä paljastamalla soittajan. Voit samalla estää epämieluiset numerot, joten niistä tulevat puhelut hylätään jatkossa. Ilmainen sovellus, jota ilman en pärjäsii enää! Kun puhelu tulee, ohjelma ilmoittaa heti, kuka soittaa niin tietää, kannattaako vastata. Ei enää puhelinnumeroiden googlailuja :D
Vierailija kirjoitti:
Tuntemattomaan numeroon on melkoisen hankala soittaa perään.
Vierailija kirjoitti:
Ihminen, joka ei vastaa tuntemattomiin numeroihin siksi, että jokaisessa puhelussa kaupataan jotain voi menettää työpaikan, joka olisi puhelinmyyntityötä. No voi kauhea, mikä menetys.
Meidän firmassa ei kyllä puhelinmyyntityötä ole tarjolla, mutta asiakkaiden tavoitettavissa pitää kyllä puhelimen päässä olla, joten käytöksen puhelimessa pitää olla asiallisen kohteliasta. Oletan, ettei henkilö todella halua työpaikkaa, jos ei itse soita takaisin tai ole muuten uudestaan yhteydessä, jos en ole puhelimitse tavoittanut. Jos joku toivoisi yhteydenottoa sähköpostilla hakemuksessa, hän saisi sähköpostin, jossa pyydän soittamaan.
Hahahahha vähänkö hyvä läppä ap. Että TE-toimisto soittaisi tarjotakseen töitä! En usko, että kellekään on ikinä tapahtunut näin. Sieltä soitellaan vaan että sun pitäisi hakea näitä töitä. No joo olen tässä nyt 50 hakemusta laittanut. Aijaa no oisitko halunnut tämmöseen työkokeiluun mistä saa arvokasta kokemusta työelämästä 9e päiväpalkalla...
Mä en vastaa tuntemattomiin numeroihin... se on kuitenkin lehtimyyjä tms. Pidän myös kokoajan luuria TÄYSIN äänettömällä koska se jatkuva piippailu ärsyttää todella paljon. Se on raskasta.
En ymmärrä mitä tarkoitat.
Ystäväsi ei edusta kaikkia Suomen (elämäntapa)työttömiä vaan puhuu vain itsensä puolesta.
Toisaalta, tottahan tuo on, kukaan ei voi saada kaikkea mitä haluaa. Sen ei kuitenkaan tarvitse tarkoittaa asennetta että ei kannata mitään edes yrittää.