Mitä "vääriä" mielipiteitä sinulla tai läheisilläsi on?
Uskallatko kertoa niistä muille, vaikkeivat ne olisikaan niin sanotusti oikeita?
Kommentit (317)
Mielestäni kaikilla on oikeus kaikkiin mielipiteisiinsä, vaikka ne olisivat miten rasistisia, konservatiivisia, fasistisia, sovinistisia, loukkaavia, terroristisia taikka sairaita jne. Tänä päivänä eliitib mielipiteestä poikkeavat lynkataan armotta.
Kaverin avovaimo oli ihmeissään kun liittyi keskusteluun kaverin kanssa tähdistä ja niiden planeetoista.
Oli luullut koko elämänsä että tähdet ovat vain "tähtiä/pikku kiviä".
Ei ollut koskaan kuullut että meidän aurinko on meidän aurinkokunnan tähti, ja suurimmalla osalla tähdistä on useita planeettoja samalla lailla kuin meidän auringolla, sekä jotkut tähdet saattavat olla jopa toisia galakseja joissa voi olla jopa enemmän tähtiä ja planeettoja kuin meidän milkywayllä.
Se ilme kun hän sen jälkeen sanoi "jos edes joka toisella tähdellä on planeettoja, niin miten kukaan voi kuvitella että maapallo olisi ainoa planeetta jolla on elämää".
Täällä kanssa yksi kasvissyöjä, jota suoraan sanoen v*tuttaa lihaa mässäävien, kerskakuluttavien ja roskaavien maapallontuhoajien meininki. Ajattelen, että nämä henkilöt ovat ihan täysiä ihmisper*eitä pilatessaan tahallaan luonnon ja käyttäytyessään julmasti ja epäeettisesti.
Ääneenhän tätä ei voi sanoa, koska minun rakkauteni luontoon, eläimiin ja maapalloon on monien mielestä pahinta, mitä on olemassa. (Vaikka oikeasti kasvissyöjiin/vegaaneihin kohdistetussa vihassa on kyse kyvyttömyydestä käsitellä omaa huonoa omaatuntoa.)
(Vanhat) alkoholistoituneet ihmiset, jotka notkuvat kaduilla ja kauppojen tuulikaapeissa kerjäämässä rahaa tulisi lukita hoitolaitokseen. Inhottaa nähdä tuollaisia elämänsä pilanneita ihmisiä katukuvassa. Ja hyi olkoon kun nämä pyytävät rahaa...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vihaan sekasyöjiä. Vihaan sitä miten ihminen nostaa itsensä niin korkealle, että oikeuttaa sillä kanssaeläjien tappamisen ruuaksi. Vieläpä tehotuotannon voimin.
Olen sakasyöjä, mutta yläpeukutin tätä, koska omastakin mielestäni teen väärin. En vain välitä, koska eläimet eivät kosta eikä kukaan tule minua rankaisemaan.
Jos eläinten syöminen olisi kiellettyä ja laajemmin halveksittua, noudattaisin yleistä tapaa enkä olisi salaa sekasyöjä.
Alkuperäinen sekasyöjien vihaaja vastaa: Tämäpä se ongelma onkin, kun ei ne eläimet voi mitään kostaa ja se on mielestäni harmillista. Itselläni myös ekologiset syyt painavat paljon. Sanotaan näin, että jos ihmisiä olisi maapallolla alle miljardi, niin voisin ehkä suoda itselleni jonkun kebabrullan kerran kuukaudessa. Silloin tehotuotettua lihaa ei varmaankaan olisi ihmispopulaation vähäisyyden vuoksi, sekä maapallo kestäisi lihansyönnin rasitteet. Tällä nykypäivän menolla se ei kuitenkaan kestä ja en takia vihaan sekasyöjiä.
Ethän sitten itse syö kaukaa roudattua halpatyövoiman tuottamaa soijaa?
Mielestäni jos puhuu ruuan ekologisuudesta, ei pitäisi itsekään sitten syödä yliprosessoituja, varsinkaan lentokoneella Suomeen roudattja tuotteita.
Vierailija kirjoitti:
se uskovaisten uskon tyrkyttäminen kaduilla pitäisi kieltää lailla.
Törkeimmät laittaa lapsiaan mukaan siihen. Aikuiselle voi sanoa tarpeen tullen tiukemmin ettei kiinosta. Uskonnon tuputtajat on todella ärsyttäviä.
Vierailija kirjoitti:
Täällä kanssa yksi kasvissyöjä, jota suoraan sanoen v*tuttaa lihaa mässäävien, kerskakuluttavien ja roskaavien maapallontuhoajien meininki. Ajattelen, että nämä henkilöt ovat ihan täysiä ihmisper*eitä pilatessaan tahallaan luonnon ja käyttäytyessään julmasti ja epäeettisesti.
Ääneenhän tätä ei voi sanoa, koska minun rakkauteni luontoon, eläimiin ja maapalloon on monien mielestä pahinta, mitä on olemassa. (Vaikka oikeasti kasvissyöjiin/vegaaneihin kohdistetussa vihassa on kyse kyvyttömyydestä käsitellä omaa huonoa omaatuntoa.)
Samoja tunnelmia, kuin minulla. Pahinta on se, että en saisi pitää omaa toimintaani parempana. Mutta onhan se parempaa ihan faktojen perusteella. Enkä todellakaan pidä itseäni täydellisenä Jeesuksena, ainoastaan fiksumpana tässä asiassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vihaan sekasyöjiä. Vihaan sitä miten ihminen nostaa itsensä niin korkealle, että oikeuttaa sillä kanssaeläjien tappamisen ruuaksi. Vieläpä tehotuotannon voimin.
Olen sakasyöjä, mutta yläpeukutin tätä, koska omastakin mielestäni teen väärin. En vain välitä, koska eläimet eivät kosta eikä kukaan tule minua rankaisemaan.
Jos eläinten syöminen olisi kiellettyä ja laajemmin halveksittua, noudattaisin yleistä tapaa enkä olisi salaa sekasyöjä.
Alkuperäinen sekasyöjien vihaaja vastaa: Tämäpä se ongelma onkin, kun ei ne eläimet voi mitään kostaa ja se on mielestäni harmillista. Itselläni myös ekologiset syyt painavat paljon. Sanotaan näin, että jos ihmisiä olisi maapallolla alle miljardi, niin voisin ehkä suoda itselleni jonkun kebabrullan kerran kuukaudessa. Silloin tehotuotettua lihaa ei varmaankaan olisi ihmispopulaation vähäisyyden vuoksi, sekä maapallo kestäisi lihansyönnin rasitteet. Tällä nykypäivän menolla se ei kuitenkaan kestä ja en takia vihaan sekasyöjiä.
Mielestäni jos puhuu ruuan ekologisuudesta, ei pitäisi itsekään sitten syödä yliprosessoituja, varsinkaan lentokoneella Suomeen roudattja tuotteita.
Jotain on ihmisen syötävä. Soijaa eivät läheskään kaikki veget syö, mutta on se silti parempi vaihtoehto luonnolle kuin liha.
Vierailija kirjoitti:
(Vanhat) alkoholistoituneet ihmiset, jotka notkuvat kaduilla ja kauppojen tuulikaapeissa kerjäämässä rahaa tulisi lukita hoitolaitokseen. Inhottaa nähdä tuollaisia elämänsä pilanneita ihmisiä katukuvassa. Ja hyi olkoon kun nämä pyytävät rahaa...
Painoin alanuolen, koska olen päässyt läheltä seuraamaan, millaista tuskaa näiden ihmisten elämä usein on. Taustalla on rikosten uhriksi joutumista, sairautta, menetystä, yksinäisyyttä ja epäonnea. Ei käy kateeksi, eikä kyllä tee mieli halveksua tuntematta yksilöitä.
T. Yks sossu
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jotain on ihmisen syötävä. Soijaa eivät läheskään kaikki veget syö, mutta on se silti parempi vaihtoehto luonnolle kuin liha.
Ei ole, jos tutustutaan oloihin joissa soijaa tuotetaan. Ei ekologimpaa saati inhimillisempää.
Vierailija kirjoitti:
Ainoa uskonto, mikä pitäisi sallia on kristinusko. T. Ateisti
Silti kristityt ovat vastuussa 2000 luvun sodista ja valtavasta pakolaisaallosta.
En voi mainita niitä täällä koska tämä ketju poistuu sitten saman tien mutta sen sanon, että kyllä on ja paljon!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole, jos tutustutaan oloihin joissa soijaa tuotetaan. Ei ekologimpaa saati inhimillisempää.
Suurin osa soijasta syötetään edelleen eläimille. Niille, joita sinäkin todennäköisesti syöt. Soijan haitoista kertovalla sivullaan WWF suosittelee ongelman suitsimiseksi syömään vähemmän... ei soijaa vaan LIHAA.
Kristilliset pyhäpäivät tulisi olla palkattomia ei kirkkoon - kuuluville.
Mielestäni Donald Trump on parempi presidentti mitä Hillary Clinton olisi ollut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suurin osa soijasta syötetään edelleen eläimille. Niille, joita sinäkin todennäköisesti syöt. Soijan haitoista kertovalla sivullaan WWF suosittelee ongelman suitsimiseksi syömään vähemmän... ei soijaa vaan LIHAA.
Soija on vain yksi esimerkki siitä meren Molemmat, sekä kasvissyöjät että sekasyöjät voivat valita fiksusti halutessaan. Lähiruokaa, lähitilat ja tuottajat pääasiallisena ruuan lähteenä. Samalla työllistää pieniä tiloja kotimaassa.
En ole itse vegaani, mutta ärsyttää kun vegaaneiden moraalisuudessa ollaan ankarampia kuin muiden. Yleensäkin tuntuu, että ihminen tulee tuomituksi helpommin "melkein täydellisenä" kuin "selkeästi epätäydellisenä", asiassa kuin asiassa.
AV:lläkin kauniista naisista huomautellaan, ettei tuo nyt erikoisen kaunis ole. No, PITÄÄKÖ OLLAKAAN? Useimmat muut ovat vielä rumempia, mutta heitä ei siitä moitita, vaan huomio keskitetään niihin kauniisin (jotka eivät kuitenkaan ole riittävän kauniita, hmm). Parhainta toki olisi, jos kenenkään ulkonäkö ei kiinnostaisi niin paljon.
*miten, ei meren. Kiitos autocorrect.
Masennus on useimmiten itseaiheutettua, mutta onhan se kivempi sanoa olevansa sairas kuin myöntää syövänsä ja juovansa itsensä masentuneeksi. Lisää vain alkoholia, sokeria ja masennuslääkkeitä.
Nämä ovat muuten oikeasti aika hyviä: