Mitä "vääriä" mielipiteitä sinulla tai läheisilläsi on?
Uskallatko kertoa niistä muille, vaikkeivat ne olisikaan niin sanotusti oikeita?
Kommentit (317)
Vierailija kirjoitti:
Masennus on useimmiten itseaiheutettua, mutta onhan se kivempi sanoa olevansa sairas kuin myöntää syövänsä ja juovansa itsensä masentuneeksi. Lisää vain alkoholia, sokeria ja masennuslääkkeitä.
Kyllä minun masennukseni oli ihan vain exäni aiheuttama.
Lapset on kivoja ja ne voi ottaa mukaan melkein minne vaan. Lapsi-vapaa sitä ja tätä... minäminäminäminä on tärkeintä?
Jos toinen tahallaan ärsyttää ja soittaa suutaan, eikä lopeta, vaikka vittuilun kohde olisi jo yrittänyt poistua paikaltakin, fyysinen väkivalta on sallittua. Nalkuttavaa vaimoa saa lopulta siis riittävässä määrin läpsäistä, jos turpa ei muuten pysy tukossa. Kotitöiden tasapuolinen jako pitää hoitaa muutoin kuin nalkuttamalla, noin esimerkiksi.
Toki tämä on käytännön tasolla erittäin ongelmallinen näkemys. Mikä on se määrä vittuilua, joka oikeuttaa lyömään kämmenellä poskeen? Entä millaisen herjaamisen ja parjaamisen jälkeen saa lyödä nyrkillä nenän poskelle?
Rikoslaki ja oikeuslaitos lienevät toista mieltä kuin minä. Ja ihan hyvällä perusteella! Itse olen ollut niin väkivaltainen, että kun vaimoni löi minua, ohjasin hänet käsivarresta rappukäytävään jäähylle. Tilanteeseen johtava keskustelu ja tapahtumat olivat kyllä aika äärimmäisiä.
Vierailija kirjoitti:
Joitakin ihmisiä pitäisi "pakkoauttaa" mieluummin kuin antaa heidän pilata omaa ja sitä myötä muidenkin elämää, koska eivät ole itse motivoituneita hankkimaan apua.
Tarkoitan esim. tosi syvällä olevia alkoholisteja.
Toki apu pitäisi pyrkiä antamaan sillä tavalla, että ihminen alkaisi itsekin olla myötämielinen apua ja ongelmansa ratkaisemista kohtaan. Eli en puhu mistään vangitsemismeiningistä.
Ei pidä siis vain odottaa, että ne alkoholistit tulee itse pyytämään apua (koska moni ei kehtaa tai juuri sen riippuvuuden takia ole tarpeeksi motivoitunut) jonkun seinällä olevan ilmoituksen pohjalta, vaan pitää lähestyä heitä suoraan enemmän, jotta kynnys avun saamiseen madaltuisi. Nyt alkoholiongelmaisille annetaan itselle liikaa vapautta, ja totta kai riippuvuus ohjaa käyttämään tuota vapautta itseä ja muita vahingoittavalla tavalla.
Mulla vähän sama: mun mielestä alkoholistit (ne pahimmat spurgut) ja narkkarit pitäisi laittaa pakkohoitoon. En ymmärrä mikä oikeus heillä on pilata muiden ihmisten elämä, pilata asuinalueet, pilata puistot, pilata yleiset vessat jne. Tämä pieni ryhmä terrorisoi muiden elämää jatkuvasti, ja mitään ei muka voida tehdä. Rahasta ja yksilönvapaudesta se vissiin on kiinni, mutta mun mielestä spurgu-tasoisen alkoholismin ja narkkauksen voisi luokitella sen verran vakavaksi sairaudeksi, että ihminen voitaisiin laittaa pakkohoitoon. Eikös se kriteeri ole joku "on vaaraksi itselleen tai muille", minusta nämä ihmiset ovat todellakin vaaraksi itselleen ja muille.
Saan varmaan ison kasan alapeukkuja tästä hyvästä.
Vierailija kirjoitti:
En saa edes tällä palstalla nimettömästi kertoa mielipiteitäni.
Se on vain tasa-arvoa ja kuvaa hyvin Suomen tämän hetkistä tilaa. Ennen oli paremmin mitä tulee mielipiteisiin ja sananvapauteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joitakin ihmisiä pitäisi "pakkoauttaa" mieluummin kuin antaa heidän pilata omaa ja sitä myötä muidenkin elämää, koska eivät ole itse motivoituneita hankkimaan apua.
Toki apu pitäisi pyrkiä antamaan sillä tavalla, että ihminen alkaisi itsekin olla myötämielinen apua ja ongelmansa ratkaisemista kohtaan. Eli en puhu mistään vangitsemismeiningistä.
Ei pidä siis vain odottaa, että ne alkoholistit tulee itse pyytämään apua (koska moni ei kehtaa tai juuri sen riippuvuuden takia ole tarpeeksi motivoitunut) jonkun seinällä olevan ilmoituksen pohjalta, vaan pitää lähestyä heitä suoraan enemmän, jotta kynnys avun saamiseen madaltuisi. Nyt alkoholiongelmaisille annetaan itselle liikaa vapautta, ja totta kai riippuvuus ohjaa käyttämään tuota vapautta itseä ja muita vahingoittavalla tavalla.
Näitä perussuomalaisten juttuja
Mulla vähän sama: mun mielestä alkoholistit (ne pahimmat spurgut) ja narkkarit pitäisi laittaa pakkohoitoon. En ymmärrä mikä oikeus heillä on pilata muiden ihmisten elämä, pilata asuinalueet, pilata puistot, pilata yleiset vessat jne. Tämä pieni ryhmä terrorisoi muiden elämää jatkuvasti, ja mitään ei muka voida tehdä. Rahasta ja yksilönvapaudesta se vissiin on kiinni, mutta mun mielestä spurgu-tasoisen alkoholismin ja narkkauksen voisi luokitella sen verran vakavaksi sairaudeksi, että ihminen voitaisiin laittaa pakkohoitoon. Eikös se kriteeri ole joku "on vaaraksi itselleen tai muille", minusta nämä ihmiset ovat todellakin vaaraksi itselleen ja muille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tälläsiä ihmisiä löytyy vaan niin kovin paljon. Heidän auttamiseen menisi niin paljon rahaa... ja ei se ihminen parannu jos ei itse halua eli massit menee hukkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kilpirauhasen vajaatoiminnan itselleen diagnosoineiden oireet ovat 98 prosenttisesti psyykkisiä.
Suurin osa ns. erityislapsista ei olisi erityislapsia, mikäli vanhemmat olisivat henkisesti ja älyllisesti normaaleja.
Suuri osa kiusatusta aiheuttaa oman kiusaamisensa aivan itse käyttäytymällä tökerösti/normien vastaisesti. Pätee niin kouluun kuin työelämäänkin.
Nämä
+ Narsisti ei ole ongelma, vaan ongelma on lammasmainen yhteisö, joka antaa narsistille lupakirjan.
+ Merkittävä osa ihmisistä on vastuuta kantamaan kykenemättömiä pelkureita, joka ei anna, mutta odottaa muiden apua. Pätee niin moraalisiin valintoihin, kuin esimerkiksi onnettomuustilanteisiin.
+ Ns. kovasta lapsuudesta selviytymistarinat ovat usein liioiteltuja, sillä "selviytyjällä" on 98 prosenttisesti persoonallisuuden tai mielenterveyden häiriöitä, tai sitten hän on valehdellut lapsuudestaan.
+ Rap-musiikki viehättää keskimääräistä yksinkertaisempia ja laumasieluisia ihmisiä.
+ Naisten ei tulisi valittaa esineellistämisestään, koska he tekevät sen vapaaehtoisesti itse.
Molemmat yläolevat lainaukset ovat totta.
Suomella pitäisi olla rajat ja tiukka rajavalvonta. Vain passilliset maahan, mutta valvotusti sekin.
Minä olen sitä mieltä, että jos lapsi joutuu koulukiusatuksi, syy on yleensä vanhemmissa. Tätä mielipidettä ei kyllä kovin usein tule julistetttua.
Lapsille ei ole opetettu itsehillintää, joustamista, tai oikein mitään sosiaalisia taitoja. Kiusatuksihan sitä tulee. Tai joku pilalle lellitty lapsi parkuu pää punaisena kun koulussa ei maailma pyöri hänen ympärillään, helppo kohde tuollainen.
Tympii selvitellä kiusaamisia, jossa pääsyy on kiusatun oma käytös. Vanhemmat siinä vielä tekee omine kiusaamistraumoineen mahdottomaksi minkäänlaisen järkevän lopputuloksen.
Vierailija kirjoitti:
Suomella pitäisi olla rajat ja tiukka rajavalvonta. Vain passilliset maahan, mutta valvotusti sekin.
Ei, se loukkaisi ihmisoikeuksia ja oli itsekästä, rasistista sisäänpäinkääntynyttä.
Etelä-Afrikassa asiat oli paremmin kun siellä oli valkoinen vähemmistövalta. Mielestäni edes ei mielipide, vaan tosiseikka.
Kaveri yritti laittaa tänne saitille mielipiteensä nuorisotyöttömyydestä. Kerto et mode päätti v et hän on trolli ja bannattu nyt.
Kainuussa viime vuosina siis jopa 40% nuorisotyöttömyys, Marocossa 26%.
Silti yle syöttää pajunköyttä et Marocon terroristien sylyyjuuri olis nuorisotyöttömyys.
Eihän kainuun nuoret radikalisoidu. Ei se syy ole työttömyys!
Transihmiset kuuluisivat pitkäaikaiseen terapiaan, eivät leikkauspöydälle. Sellaiseen, missä ruodittaisiin koko lapsuus ja samastuminen eri vanhempiin ja heidän omat käsitykset kahdesta sukupuolesta ja siitä, mikä on eri sukupuolille sallittua.
Olen alkanut kääntyä maahanmuuttokriittiseksi, mutta ystävät ovat enimmäkseen toisella kannalla... Ei viitsi paljoa puhua tästä.
Vierailija kirjoitti:
Transihmiset kuuluisivat pitkäaikaiseen terapiaan, eivät leikkauspöydälle. Sellaiseen, missä ruodittaisiin koko lapsuus ja samastuminen eri vanhempiin ja heidän omat käsitykset kahdesta sukupuolesta ja siitä, mikä on eri sukupuolille sallittua.
mitä vittuaaaaaaaaa
Koko perheemme on kääntynyt maahanmuuttokriittiseksi. Vanhemmulle olen kertonut asiasta ja he ymmärtävät.
Instagramissa itsestään herutuskuvia julkaisevat ankkahuuliset pissikset ovat osasyyllisiä siihen, että naisia kohdellaan nykyään huonosti ja on paljon raiskauksia. MOT
Minusta talojen rakentamista maaseudulle pitäisi lisätä. Nykyään se on suuri synti. Kaikkien kun pitäisi asua rivissä taajama-alueella. Auto on keksitty, sillä pääsee liikkumaan. Luonnon keskellä ihminen voi hyvin.
- tykkään Trumpista
- homous ei ole mikään hehkutettava asia ja pitäisi pitää ihan yksityisasiana, eikä levitellä ympäriinsä propagandaa
- tykkään kirkossa käymisestä ja uskonnosta
- tykkään lapsista enemmän kuin aikuisista ihmisistä
- mielestäni miehet ovat oikeasti monissa asioissa parempia kuin naiset
- suomalaiset on hitaita valittajia
- inhoan muiden ihmisten hössötystä lemmikeistään
- koirien määrää pitäisi rajoittaa taajamissa kaupungeissa
- on vain 2 sukupuolta, piste