Mitä "vääriä" mielipiteitä sinulla tai läheisilläsi on?
Uskallatko kertoa niistä muille, vaikkeivat ne olisikaan niin sanotusti oikeita?
Kommentit (317)
Kakkonen on ykkönen. Meikäläisen viisari ei värähdä konservatiivisten lähetyssaarnajan nimeen vannovien kanssa. Peppu kuuluu jokamiehen oikeuksiin seksisuhteissa!
Kuten tutkijoiden enemmistökin, uskon että älykkyys on perinnöllistä, ja että se ei jakaudu tasan kaikkien yksilöiden taikka kansojen kesken
Kannatan kannabiksen laillistamista lääkekäyttöön.
Alkoholin ikäraja tulisi Suomessa nostaa 21v.
Tuomioita tulisi nostaa Suomessa.
Tupakointi pitäisi laissa kieltää.
Jeesus on ainut tie taivaaseen.
Vierailija kirjoitti:
N32 kirjoitti:
En usko, että dinosauruksia on koskaan ollut olemassa. Mielestäni on absurdia, että vain tietty eliölaji olisi tuhoutunut ja sen jälkeen sattumalta olisi syntynyt uusia lajeja. Tai että ihmiskunta olisi syntynyt sattumalta. En ylipäänsä usko sattumaan. Uskonnot ovat myös mielestäni humpuukia samaten kuin tieteelliset teoriat, joille ei ole mitään faktapohjaista näyttöä.
Mistä ne luurangot on tulleet? Lavastus?
Esillä olevat luurangot ovat jäljitelmiä ja löydökset ovat olleet pääosin satunaisia luita/luun osia. Oletko itse nähnyt oikeita dinosaurusten fossiileja ja voitko todistaa ne oikeiksi? Myös se, mitä dinosaurusten sukupuutosta meille opetetaan on tiedemiesten luoma teoria. Tästä syystä en sano ajatustani ääneen, koska ihmiset uskovat kaiken olevan totta, mitä tiedemiehet sanovat tai mitä tieteelliset lähteet kirjoittavat.
Minusta pinnallisuudessa ei ole mitään pahaa, kunhan se rajoittuu itsensä laittamiseen eikä arvostele muiden ulkonäköä tai ole muuten ilkeä ihminen.
Vihaan sekasyöjiä. Vihaan sitä miten ihminen nostaa itsensä niin korkealle, että oikeuttaa sillä kanssaeläjien tappamisen ruuaksi. Vieläpä tehotuotannon voimin.
Vierailija kirjoitti:
Vihaan sekasyöjiä. Vihaan sitä miten ihminen nostaa itsensä niin korkealle, että oikeuttaa sillä kanssaeläjien tappamisen ruuaksi. Vieläpä tehotuotannon voimin.
Olen sakasyöjä, mutta yläpeukutin tätä, koska omastakin mielestäni teen väärin. En vain välitä, koska eläimet eivät kosta eikä kukaan tule minua rankaisemaan.
Jos eläinten syöminen olisi kiellettyä ja laajemmin halveksittua, noudattaisin yleistä tapaa enkä olisi salaa sekasyöjä.
Minulla oli näköjään taas väärä mielipide:
http://www.vauva.fi/keskustelu/2957778/somaleillakin-oli-ennen-musiikki…
Tarkennan, että en vain välitä tarpeeksi. Asiaa tulee monesti mietittyä, mutta en ole tarpeeksi motivoitunut luopumaan lihasta vain siksi, että minulla on sisälläni oma epämääräinen tunne siitä, että teen väärin. Tarvitsisin sen "yleisen mielipiteen", joka painostaisi siihen. Toivon että lihansyönti vähenee ja tuomitseva asenne sitä kohtaan lisääntyy niin paljon, että alan samaistua siihen asenteeseen. Että alan esim. kaupassa hävetä jonkin lihapaketin ostamista. Vielä parempi, jos lihaa ei edes tavallisessa kaupassa myytäisi, joten ei olisi vain itsestäni kiinni, ostanko vaiko en.
nro 291
Minulla on sellasia joista ei saa vauva-palstalla kertoa, siis Sanoma-konsernin pannaan julistamia. Jos kertoisin ne tässä niin koko 18-sivun keskustelu häviäisi välittömästi.
Vierailija kirjoitti:
Pitäisikö lihansyöjakasvejakin vastustaa, sillä nehän syövät hyönteisiä ja jopa sammakoita.
Vierailija kirjoitti:
Haluaisin tappaa sinut ruoaksi
t. Ylempiarvoinen sekasyöjä
Vierailija kirjoitti:
Galaktinen Sankari kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aistiyliherkkyydet ja sähkölle "allergiset" ovat ihan humpuukia. Iso osa ruoka-aineallergioista myös itse keksittyjä. Hygieniahysteria on mennyt överiksi.
No kerrotko sitten miten kykenen haistamaan sen että 200 metriä edelläni ajavassa autossa on wunderbaum?
Sun pitaa menna tullille toihin!
Itseasiassa korjailen huvikseni kaikenlaisia laitteita ja useimmiten vika löytyy hajun perusteella.
Metallit ja öljyt haisevat erilaisilta riippuen siitä missä oloissa ne ovat.
se uskovaisten uskon tyrkyttäminen kaduilla pitäisi kieltää lailla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen sakasyöjä, mutta yläpeukutin tätä, koska omastakin mielestäni teen väärin. En vain välitä, koska eläimet eivät kosta eikä kukaan tule minua rankaisemaan.
Jos eläinten syöminen olisi kiellettyä ja laajemmin halveksittua, noudattaisin yleistä tapaa enkä olisi salaa sekasyöjä.
Alkuperäinen sekasyöjien vihaaja vastaa: Tämäpä se ongelma onkin, kun ei ne eläimet voi mitään kostaa ja se on mielestäni harmillista. Itselläni myös ekologiset syyt painavat paljon. Sanotaan näin, että jos ihmisiä olisi maapallolla alle miljardi, niin voisin ehkä suoda itselleni jonkun kebabrullan kerran kuukaudessa. Silloin tehotuotettua lihaa ei varmaankaan olisi ihmispopulaation vähäisyyden vuoksi, sekä maapallo kestäisi lihansyönnin rasitteet. Tällä nykypäivän menolla se ei kuitenkaan kestä ja en takia vihaan sekasyöjiä.
Vierailija kirjoitti:
N32 kirjoitti:
En usko, että dinosauruksia on koskaan ollut olemassa. Mielestäni on absurdia, että vain tietty eliölaji olisi tuhoutunut ja sen jälkeen sattumalta olisi syntynyt uusia lajeja. Tai että ihmiskunta olisi syntynyt sattumalta. En ylipäänsä usko sattumaan. Uskonnot ovat myös mielestäni humpuukia samaten kuin tieteelliset teoriat, joille ei ole mitään faktapohjaista näyttöä.
Minua alkoi kiinnostaa tämä viesti.
Tuota tummennettua kohtaa lukiessa luulin, että uskoit ihmisen olevan jonkun tietoisen luomia. Mielestäsi kuitenkin uskonnot ovat humpuukia. Uskotko kuitenkin johonkin jumalaan (jolle vain ei ole mitään uskontoa keksitty) tai vastaavaan vai miten ajattelit kaiken kehittyneen, kun ei sattumalta? Viittaatko tuolla "en usko sattumaan" siihen, että uskot että kaikki on determinististä, vai siihen että koet kaikella olevan jokin suurempi tarkoitus?
Ajattelen, että kaikelle on toimeenpaneva voima. Mielestäni uskonnot ovat kautta aikojen olleet pääosin politiikan valtaväline, jolla ohjaillaan ihmiskuntaa. Varmaan ajatusmaailmaani voisi kuvata deterministiseksi, mutta varsinaista alullepanevaa voimaa en ole keksinyt enkä halua esittää mitään arvailuja tässä. Vaikuttaisi kuitenkin siltä, että kaikki perustuu hierarkiaan enkä usko, että me olemme hierarkiassa ylimpänä. Monet ohjelmat kuten Ascension mini-sarja sekä Horton animaatioelokuva saavat miettimään, josko meidän todellisuutemme on samankaltainen. Mutta toisin kuin moni jumala- tai tiedeuskovainen, en kuvittele tietäväni mitään.
En nyt tiedä onko se väärä mielipide mutta olen alkanut pitämään kotiäitiyttä valintana jota muiden ei pidä arvostella. En siis ole joku kotirouvien " ihailija " mutta jotenkin tuntuu että se viha heitä kohtaan johtuu siitä että yleensä vain hyvin tienaavien vaimot pystyy olemaan kotiäiti.
Jos kotirouva sitten joskus jätetään ainahan voi mennä vaikka siivoojaksi. Osa naisista myös perii mukavasti vanhempien jälkeen ja tuleehan kaikille takuueläke joten eihän se tänä päivänä ole samanlainen katastrofi kuin joskus 50 -60luvuilla.
Uskotkohan edes omaan olemassaoloosi? Skeptikko ihan uudessa ulottuvuudessa...