Haluaisin perheen ja lapsia, mutta en valitse sitä, koska ei aina tartte miettiä sitä mitä MINÄ haluaisin
En muutenkaan ole "kaikki mulle heti nyt" -ihminen. Päätin jo kauan sitten, että ajattelen muita enkä vain itseäni ja omia haluamisiani. Arvostan uhrautuvaisuutta. Ja jos joku epäilee niin en ole porvoosta.
Kommentit (79)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ihan ymmärrä, että eikö lasten hoitaminen ja kasvattaminen ole epäitsekästä puuhaa. Kun meinaan laittaa kaikki omat tarpeensa ruuasta ja unesta sivuun niiden lasten takia, niin ap:n logiikka lievästi sanottuna ontuu...
Se on sitä puuhaa jota haluaisin tehdä. Teidän velojen on vaikea ymmärtää, että joku oikeasti haluaisi elää lapsiperheen äitinä. Haluaisin elää siten. Se tekisi minut onnelliseksi. Enkä narraa. Enkä edelleenkään ole porvoosta. AP
Minä olen lapsiperheen äiti, joka kirjoitin, että lasten hoitaminen se on nimenomaan epäitsekästä pakostikin.
Jos näet jonkun saavan sairaskohtauksen ja haluaisit auttaa, niin koet olevasi jalompi, jos toimit omaa haluasi vastaan eli et auta...
Ap sun logiikka on rikki. Joku puolustusmekanismi ehkä, josta voisi olla hyvä jutella ammattilaisen kanssa.
Olet ymmärtänyt väärin. En ole auttamatta lapsiani, koska en ole perustanut perhettä. Jos perustaisin lapsiperheen, auttaisin heitä tietenkin. Olen uhrannut perheen perustamisen. En ole tehnyt omia autettavia, vaan olen valinnut auttaa muita. AP
Ihailen Äiti Teresaa. Perusteeni perheen perustamattomuudelle on suunnilleen samat kuin ymmärtääkseni hänellä ja Paavilla. AP
Olet uhrannut tämän suuren haaveesi... Miksi? Mitä tarvetta se ajaa?
Toki ratkaisuhan on täysin omasi, ja sinä sen kanssa elät.
Vierailija kirjoitti:
Ihailen Äiti Teresaa. Perusteeni perheen perustamattomuudelle on suunnilleen samat kuin ymmärtääkseni hänellä ja Paavilla. AP
Eli taustalla on halu olla yhtä suuri ja merkittävä henkilö kuin paavi tai äiti Teresa? Rinnastat itsesi suurnaisiin/miehiin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli taustalla on halu olla yhtä suuri ja merkittävä henkilö kuin paavi tai äiti Teresa? Rinnastat itsesi suurnaisiin/miehiin?
Sekö on/oli Paavin ja Äiti Teresan peruste uhraavalle perheen perustamattomuudelle? Mistä sen tiedät? AP
Jaahas. Ja mitä iloa tuosta "uhrauksestasi" on kenellekään?
En ole mielenvikainen, vaikka sitä on toistamiseen ehdotettu ketjussa. Sen ymmärrän että kaikki eivät ymmärrä ratkaisuani, mutta mielenvikaisuudesta vihjaaminen on jo asiatonta... Sitäpaitsi, enhän minä mitään pahaa ole tekemässä. Autan muita ja valitsen luopua paljosta. Oma valintani tämä on. AP
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuskinpa varsinkaan äiti Teresa tiesi valinnan tehdessään että hänestä tulee suurnainen. Valoja päälle nyt. Taisi olla köyhistä oloista lähtöisin.
Vierailija kirjoitti:
Hauska ketju. Pitäväkö nykynaiset jo niin epäuskottavana, että joku voi oikeasti haluta lapsiperheen? Että se voi olla se juttu joka tekee onnelliseksi?
Ei perheen haluamisessa ole mitään epäuskottavaa.Se tässä on outoa, että ap uskoo olevansa suuri uhrautuja kun ei perusta perhettä, vaikka haluaisi.
Tuossa voisi olla jotain järkeä, jos ap on vaikka täysin vastuuntunnoton hulttio, joka ei osaa huolehtia itsestään, silloin on ihan järkevää jättää lapset hankkimatta vaikka haluaisi. Se, että muuten vain kieltää itseltään tärkeäksi kokemansa asiat ei ole "arvokas uhri",vaan jotain outoa masokismia/marttyyrointia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hauska ketju. Pitäväkö nykynaiset jo niin epäuskottavana, että joku voi oikeasti haluta lapsiperheen? Että se voi olla se juttu joka tekee onnelliseksi?
Ei perheen haluamisessa ole mitään epäuskottavaa.Se tässä on outoa, että ap uskoo olevansa suuri uhrautuja kun ei perusta perhettä, vaikka haluaisi.
Tuossa voisi olla jotain järkeä, jos ap on vaikka täysin vastuuntunnoton hulttio, joka ei osaa huolehtia itsestään, silloin on ihan järkevää jättää lapset hankkimatta vaikka haluaisi. Se, että muuten vain kieltää itseltään tärkeäksi kokemansa asiat ei ole "arvokas uhri",vaan jotain outoa masokismia/marttyyrointia.
Sinulla on vääriä olettamuksia, joita en lähde tässä korjaamaan. Sanonpa vain, että en ole masokisti enkä "marttyyroi". Ei onnellisuus ja oma tyytyväisyys ole kaikki. Voi uhrata oman onnellisuutensa olematta masokisti. On jotain vielä parempaa kuin onnellisuus... Tämän verran paljastan :) AP
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuskinpa varsinkaan äiti Teresa tiesi valinnan tehdessään että hänestä tulee suurnainen. Valoja päälle nyt. Taisi olla köyhistä oloista lähtöisin.
Tässä sitaatti Äiti Teresasta kirjoitetusta wikipediatekstistä: "Myöhemmin, lokakuussa 1981, äiti Teresa vastasi australialaisen toimittajan kysymykseen siitä, oliko hän koskaan kaivannut omaa lasta: ”Luonnollisesti, luonnollisesti, totta kai. Me joudumme antamaan uhrin. Se on lahjamme Jumalalle.”" AP
Minä pidän lapsista, mutta en halua aiheuttaa kenellekään kärsimystä tuomalla heidät tähän maailmaan. Mieluummin autan niitä, jotka jo täällä haluamattaan ovat.
Ymmärtäisin, jos olet köyhä etkä halua hankkia lapsia yhteiskunnan elätettäväksi. Se onkin epäitsekästä kun vertaa niihin lukuisiin lapsia tehtaileviin jotka sitten vielä valittavat ettei tuet riitä...
Mutta tämä ei tainnut olla sinun syysi lapsettomuuteen, vaan joku ihan muunlainen "uhrautuminen"? Haluat auttaa muita joten et voi hoitaa omia lapsia? No, onhan sekin epäitsekästä kieltämättä.
Vierailija kirjoitti:
Minä pidän lapsista, mutta en halua aiheuttaa kenellekään kärsimystä tuomalla heidät tähän maailmaan. Mieluummin autan niitä, jotka jo täällä haluamattaan ovat.
Hui hai oletpas hurskas. Miten autat? Adoptoitko? Onko sinulla sijaislapsia tai suunnitteletko niiden hankkimista?
Vierailija kirjoitti:
Ymmärtäisin, jos olet köyhä etkä halua hankkia lapsia yhteiskunnan elätettäväksi. Se onkin epäitsekästä kun vertaa niihin lukuisiin lapsia tehtaileviin jotka sitten vielä valittavat ettei tuet riitä...
Mutta tämä ei tainnut olla sinun syysi lapsettomuuteen, vaan joku ihan muunlainen "uhrautuminen"? Haluat auttaa muita joten et voi hoitaa omia lapsia? No, onhan sekin epäitsekästä kieltämättä.
No sehän nimenomaan on epäitsekästä. Ei tee omia autettavia, vaikka tulisi siitä onnelliseksi (täällähän perheelliset hehkuttaa lasten tuomaa onnellisuutta harva se ketju), vaan auttaa omien sijasta muiden lapsia. Me kaikkihan olemme jonkun lapsia..
Vierailija kirjoitti:
En ole mielenvikainen, vaikka sitä on toistamiseen ehdotettu ketjussa. Sen ymmärrän että kaikki eivät ymmärrä ratkaisuani, mutta mielenvikaisuudesta vihjaaminen on jo asiatonta... Sitäpaitsi, enhän minä mitään pahaa ole tekemässä. Autan muita ja valitsen luopua paljosta. Oma valintani tämä on. AP
Kerro, minkälaista auttamistyötä teet?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerro, minkälaista auttamistyötä teet?
En halua kertoa tarkemmin, ja joku kuitenkin luulisi minun "hurskastelevan" ja tuovan itseäni esiin jos kertoisin. Sanon vain että teen tärkeää auttamistyötä päivittäin ja saan sen tärkeydestä säännönmukaisesti palautetta autettavilta. Olen itsekin ollut autettava. Kukapa meistä ei joskus olisi? En voisi tehdä tätä, jos tekisin omia autettavia. Tämä on valintani. En matkustele, en juhli, en säästä rahaa, en harrasta hienoja juttuja, en opiskele enkä hanki titteleitä enkä maistele viinejä ja juustoja (mainitsin nämä siksi että palstalla aina oletetaan että perheettömät täyttävät elämänsä edellä mainituilla asioilla). En väitä olevani täydellinen ihminen, mutta tiedän sydämessäni että tämä on hyvä valinta. AP
Minä olen lapsiperheen äiti, joka kirjoitin, että lasten hoitaminen se on nimenomaan epäitsekästä pakostikin.
Jos näet jonkun saavan sairaskohtauksen ja haluaisit auttaa, niin koet olevasi jalompi, jos toimit omaa haluasi vastaan eli et auta...
Ap sun logiikka on rikki. Joku puolustusmekanismi ehkä, josta voisi olla hyvä jutella ammattilaisen kanssa.