Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Missä kannattaa myydä vanhat korut?

Vierailija
07.04.2024 |

Missä kannattaisi myydä sellaiset vanhat korut, joilla on jotain arvoa kuitenkin? Paljon Kalevala Korun koruja ja muitakin koruja on kaapissa käyttämättä kun ei ne omaan makuun sovi. Korujen ostohinta uutena on ollut korusta riippuen 80-400 euroa. Osa koruista on käyttämättömiä. Olen saanut lahjaksi paljon koruja enkä käytä oikein koskaan mitään koruja. Missä käy kauppa ja saisi arvon mukaisen hinnan?

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Romukultana tai panttilainaamoon.

Vierailija
2/17 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tori on täynnänsä kalevalakoruja. Ei taida kukaan ostaa niitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on käyttämättömiä kultaisia Kalevala Korun koruja. Kyllä niiden arvo on suurempi koruina kuin romukultana. Ap

Vierailija
4/17 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laittakaa kalevalakorut etsyyn tai jonnekin, josta japanilaiset ja ulkomaalaiset löytää ne. Hintaa paljon sitte, ei millään alella.

Vierailija
5/17 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uuden vastaavan ostoarvoa et saa mistään. Romuna niistä saa vähiten. Myy vertaisille "kirppishinnalla" jollain alustalla (esim. tori.fi), joka on selkeästi alempi, kuin uuden, mutta jossa  on korun käyttöarvollekin osansa, mitä romuhinnassa ei ole.

Ylihinnoittelemalla et saa myydyksi. Uudella autollakin on uuden auton hinta vain autokaupan porttien sisällä.

Vierailija
6/17 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla on käyttämättömiä kultaisia Kalevala Korun koruja. Kyllä niiden arvo on suurempi koruina kuin romukultana. Ap

Niiden arvo on se minkä joku on niistä valmis maksamaan. Usein koruissa se arvo "jälkimarkkinoilla" on romumetallin hinta. Jos tiedät että arvo on suurempi koruina, niin tiedät varmaan myös missä se arvo realisoituu ja myy siellä. Laita vaikka Huutonettiin tai toriin mielestäsi oikealla hinnalla myyntiin. Jos ei mene kaupaksi niin tuossahan ne oikeat paikat tuli. kultaliikkeeseen tai kanikonttoriin.

Vierailija
7/17 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laittakaa kalevalakorut etsyyn tai jonnekin, josta japanilaiset ja ulkomaalaiset löytää ne. Hintaa paljon sitte, ei millään alella.

En minä ainakaan osaisi postittaa Japaniin. Ja entä jos paketti katoaa matkalla.

Vierailija
8/17 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oho...

Alla listatut lähetykset ovat joko kokonaan kiellettyjä tai niiden kuljetuksessa on rajoituksia ja niiden lähetyksestä tulee sopia erikseen Postin kanssa.

Raha, arvopaperit, matkashekit, platina, kulta tai hopea valmistettuna tai valmistamattomana, jalokivet, korut sekä muut arvoesineet (ainoastaan postivakuutettuna kirjeenä niihin maihin, joihin se on sallittua).

Älkää myykö ulkomaille :p

Vierailija
9/17 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niiden arvo on se minkä joku on niistä valmis maksamaan. Usein koruissa se arvo "jälkimarkkinoilla" on romumetallin hinta. Jos tiedät että arvo on suurempi koruina, niin tiedät varmaan myös missä se arvo realisoituu ja myy siellä. Laita vaikka Huutonettiin tai toriin mielestäsi oikealla hinnalla myyntiin. Jos ei mene kaupaksi niin tuossahan ne oikeat paikat tuli. kultaliikkeeseen tai kanikonttoriin.

Torissa ei tällä hetkellä liiku mikään eikä käy mikään kaupaksi. Se on kuollut paikka nykyään.

Vierailija
10/17 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä myy. Et enää koskaan muuten saa vastaavia. Keksi jotain muuta.

Vierailija
11/17 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä minä niillä koruilla? Kaikki on tullut lahjaksi eikä mikään niistä vastaa minun makua, en myöskään ole koskaan tykännyt käyttää koruja. Olen jo 47. Kaikki lapseni on poikia, niin eipä mene kannata säästää lapsillekaan. Ap

Vierailija
12/17 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä minä niillä koruilla? Kaikki on tullut lahjaksi eikä mikään niistä vastaa minun makua, en myöskään ole koskaan tykännyt käyttää koruja. Olen jo 47. Kaikki lapseni on poikia, niin eipä mene kannata säästää lapsillekaan. Ap

Voihan ne pojat myydä ne tai saattaa tulla miniöitä, jotka saattaa tykätä niistä.

Vierailija
13/17 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voihan ne pojat myydä ne tai saattaa tulla miniöitä, jotka saattaa tykätä niistä.

Jos noita miniöitä on useampia, niin saa olla tarkkana, ettei joku pahoita mieltään. Pistä korut vaikka arpavalinnalla.

Vierailija
14/17 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Torissa ei tällä hetkellä liiku mikään eikä käy mikään kaupaksi. Se on kuollut paikka nykyään.

Riippuu varmaan pitkälti siitä mitä myyt. Mä olen tehnyt kuluneella viikolla Torissa neljät kaupat ostajana.

Vierailija
15/17 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lastenvaatteita myyn. Ilmoituksiani ei edes katsota. Vielä tammikuussa tilanne oli toinen, katseluita oli paljon ja meni hyvin kaupaksi.

Vierailija
16/17 |
08.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullakin olisi koruja, enkä tiedä missä myisin. En haluaisi omalla nimelläni myydä, vaan joku saisi hoitaa sen puolestani. Mitähän maksaisi vitriiniin laittaa kirpputorille? 

Vierailija
17/17 |
08.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myin omani Kultarahaksi.fi palvelussa ja sain koruistani huippuhinnan. Sain rahat tililleni nopeasti ja asioiminen oli helppoa. Suosittelen Kultarahaksi.fi.