Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Söittekö te pienenä: lautaselle kaurahiutaleita, maitoa ja sokeria?

Vierailija
17.09.2007 |

Syötiin " raakana" ja kylmänä.

Meillä oli usein välipalana.

Ja 70-luvun lapsi olen.

Kommentit (67)

Vierailija
21/67 |
17.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelin, että se on vaan oma yksityinen herkku.

Vierailija
22/67 |
17.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön vieläkin välillä ja lapsetkin syö sitä. Olen myös 70-luvun lapsi! Parhaan saa tehtyä nykyään aamuhyvä pikakaurahiutaleista, sokerista ja maidosta. Luulin myös että on meidän oma keksintö, enkä ole kehdannut kertoa kenellekkään :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/67 |
26.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon aivan älyttömän myöhässä, mutta jos joku lukee tätä vielä niin mäkin syön "penkkivelliä" tosin ilman sokeria.

- 06

Vierailija
24/67 |
26.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies laittaa lapsille iltapalaksi tuommoista. Siis ihan järkyttävää mössöä 🙄Lisäksi sen nimi on pepu!

Vierailija
25/67 |
26.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

nimeltään. Kauramössöä syön vieläkin kuivattujen hedelmien kanssa.

Ai mitä nimeltään!? Urpo. Ei asiaa otsikkoon.

Vierailija
26/67 |
26.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hevospuuroksi sitä meillä sanottiin.

Vierailija
27/67 |
26.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pienenä söin kauraryynejä, sokeria ja maitoa, joskus myös hillolla.

Kun omat lapset olivat pieniä, syötiin kaakaojauheen kanssa.

Nyt heti menen tekemään: kauraryynejä, väkevää kaakaota, mansikoita, mustikoita, vettä ja tilkka kermaa :D

Vierailija
28/67 |
26.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toinen herkku lapsuudestani oli raaka kananmuna sekoitettuna sokeriin (nykään yök!). Todellinen power-drinkki!

Olin just tulossa kirjoittamaan, että lapsuuden suosikkeja oli hiukan sokerin kanssa vatkattu raaka kananmuna. Se oli herkkua! Nyt ajattelen, etten salmonellariskin takia voisi kuvitellakaan syöväni raakaa kananmunaa.

Mitäs näitä muita: kauraryynejä suoraan laatikosta, kuiviltaan siis.

Samoin O'Boy tms kaakaojuomajauhetta purkista kuivana lusikoiden.

Opettelen tekemään toffeeta: kermaa, sokeria ja voita kuumennettiin kattilassa niin kauan, kunnes sakeni. Ai että oli hyvää.

Aikuiset ripottelivat suolaa kurkunsiivuille, kun 'eihän niissä muuten ole mitään makua'.

Lehtisalaatti tarjoiltiin kermavaahdon kanssa. Sain usein nuolla jämät kerma-astiasta.

Täytyy todeta, että 60-luvun lapsuuteni ruokavalio läskisooseineen oli äärimmäisen epäterveellinen, rasvaa ja sokeria lähinnä. No, maitoa tietysti joka välissä (erityisesti vastapaistetun kotipullan kanssa!)

Olen silti ollut koko ikäni hyvin terve ja pysynyt aina hoikkana.

Vierailija
29/67 |
26.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, mutta lapsuudenperheessäni sitä kutsuttiin jätkänvelliksi. Eipä ole tullut syötyä varmaan 20 vuoteen. Se oli kyllä hyvä pöperö silloin kun tarvittiin nopeasti jotain syötävää.

N44

Vierailija
30/67 |
26.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en ole syönyt tällaista, mutta meillä Satakunnassa syötiin usein talkkunaa eli piimää, vaaleita talkkunajauhoja ja sokeria niin että suussa raksui. Se oli hyvää se! Lähes joka pvä syötiin alakoululaisina koulun jälkeen.

Vierailija
31/67 |
26.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä hinku kysyä jotakin näinkin turhaa? Millä tavalla tieto siitä, mitä muut ihmiset tekivät 40 vuotta sitten parantaa elämääsi?

Vierailija
32/67 |
26.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mannapuurosta paistettiin lättyjä

60- luvun lapsi

Vierailija
33/67 |
26.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko kukaan muu Pelastusarmeijan kesäleirillä 1960 luvulla, olin kuukauden

Vierailija
34/67 |
26.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä hinku kysyä jotakin näinkin turhaa? Millä tavalla tieto siitä, mitä muut ihmiset tekivät 40 vuotta sitten parantaa elämääsi?

täh ...?

Vierailija
35/67 |
26.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vedä syvään henkeä ja siirry toiseen ketjuun. Tai mieluummin, vedä kengät jalkaan ja lähde ulos tuulettjmaan! 🙋 👵👴🧓

Vierailija
36/67 |
26.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, aina on keitetty. Isäni tosin syö keitetyn puuron niin, että kaataa valmiin puuron sekaan maitoa. 

Vierailija
37/67 |
26.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä syötiin tuota kaura sotkua juuri noin, mutta jälkkäriksi salaattimaitoa. Eli salaatin kehtiä silputtiin päälle maitoa ja sokeria.

Vierailija
38/67 |
05.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jo 1970-luvun alussa söin sitä mutta en muista oliko sillä silloin joku nimi. Enkä tiennyt, kun vasta nyt, että muutkin ovat silloin semmoista syöneet. Nyt eletään vuotta 2024 ja semmoista maitoon tai muuhun nesteeseen sekoitettua kaurahiutalemössöä kutsutaan tuorepuuroksi! Trendikäs sapuska😋

Vierailija
39/67 |
05.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläpäin se oli jätkn velliä

Vierailija
40/67 |
05.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just eilen nautin "kauraryynimössöä". Ainoa ero ap:n reseptiin on että laitan sokurin sijaan hunajaa ja nautin "mössön" juomalasista.