Söittekö te pienenä: lautaselle kaurahiutaleita, maitoa ja sokeria?
Syötiin " raakana" ja kylmänä.
Meillä oli usein välipalana.
Ja 70-luvun lapsi olen.
Kommentit (67)
Kyllä tuli 70-luvulla syötyä. Vanhemmat ei raaskinneet ostaa muroja, niin leikin sitten että kaurahiutaleet oli muroja. Tai no joskus ostivat sen ison säkin maissihiutaleita. Kaverin luona sain riisimuroja ja weetabixeja.
Söin lähes koko opiskeluajan lähes pelkkiä kaurahiutaleita maidon kanssa. Erinomaiset kolesteroliarvot vielä pitkään sen jälkeen, samoin rauta-arvot erinomaiset. Kesäisin ja syksyisin söin myös paljon marjoja.
Söin kauraa, maitoa ja sokeria lapsena. Oma lapseni syö sitä nykyään lähes päivittäin.
Olen vuosimallia -53. Tuo tunnettiin silloin nimellä "Pasin aamuherkku."
Ohje oli kaurahiutalepaketin kyljessä.
Ja herkkua se olikin.
Meillä sitä kutsuttiin kaurapöperöksi: kaurahiutaleita, puolukkahilloa ja maitoa.
Kaakaojauhoa sokeria maitoa kaurahiutaleita sekaisin. Söin lapsena aika usein.
Syötiin ja hyvää oli! Joskus sai sekaan sokerin tilalle äidin tekemää hilloa tai metsästä poimittuja marjoja. Synnyin 1950-luvun lopussa. Syön edelleen iltaruokana kaurahiutaleita jugurtin kanssa, on vielä parempaa nykyiseen makuun (myslit ovat kalliitam rasvaisia ja sokerisia eikä pelkkä maito ja sokeri enää maistu eli edullinen iltapala kuitenkin).
Olen syönyt usein lapsena 80-luvulla ja nykyäänkin silloin tällöin. Tää on joku perinneherkku sitten ?
Vierailija kirjoitti:
Mies laittaa lapsille iltapalaksi tuommoista. Siis ihan järkyttävää mössöä 🙄Lisäksi sen nimi on pepu!
Ja lapset tykkää pepusta?
Kaurahiutaleita maidolla ja sokerilla - tottakai! Usein lapsena mässystin.
Siis jätkän velliä