Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen nainen ja harrastan metsästystä. Kysyttävää?

Vierailija
23.08.2017 |

Antaa palaa.

Kommentit (423)

Vierailija
141/423 |
20.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi et ammuskele pelkästään tauluun? Itse tykkään ammuskella, mutta eläimiä en voi tappaa.

Koska ammuskelu ei tuota mulle minkäänlaista mielihyvää. Oon muutenkin varmaan "huono" metsästäjä, kun en saaliin tai ampumisen takia metsästä. Oikeastaan esim. hirvimetsällä parempi vaan jos ei tarvitsekaan ampua. :D -Ap

Hmm.. Nyt on pakko kysyä miksi olet mukana juuri metsällä? Luultavasti kumppanisi metsästää? Oletko hankkinut uusimmat camo-vaatteet, istuvaa mallia tietenkin, ja päivität kuviasi metsältä Instaan?

Itse kuljen metsällä miehen mukana koska vastaan koiran koulutuksesta ja pidän metsässä liikkumisesta. Aseiden käsittelyyn on kiinostusta tasan 0. Syön harvoin muuta lihaa kuin riistaa tai broileria, jälkimmäistäkin aina vähän huonolla omatunnolla.

Vierailija
142/423 |
20.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleisellä tasolla en tiedä minkään harrastuksen olevan niin valtion suojeluksessa kuin metsästyksen. Olen usein miettinyt miksi näin on?

No rahahan se taustalla. Metsästyksessä liikkuu isot rahat. Lisäksi moni päättäjä metsästää.

Mietin vaan että kun lajit vaan vähenee ja taantuu että miten sitten suut laitetaan kun ei ole enää mitä metsästää??

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/423 |
20.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Metsästys on todella oksettaa harrastus niin miehellä kuin naisellakin.

Oletko ylpeä hirveästä harrastuksestasi? Metsästys harrastuksena kertoon erittäin paljon ihmisestä (ja ei kerro mitään hyvää!). Muista jatkossakin huutaakin harrastustasi tuntemattomillekin, niin osaavat varoa sinua.

Olen ylpeä siitä, että olen löytänyt omalle tuntuvan harrastuksen ja nautin siitä. Enkä kyllä koe millään tavalla olevani huonompi ihminen harrastukseni takia. -Ap

Miksi viattoman luontokappaleen tappaminen tuo sinulle nautintoa? Itselle tuottaa nautintoa elävän luontokappaleen ihaileminen.

Vierailija
144/423 |
20.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sinulla iso klitoris ja naiseksi matala ääni?

Vierailija
145/423 |
20.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko ylpeä hirveästä harrastuksestasi? Metsästys harrastuksena kertoon erittäin paljon ihmisestä (ja ei kerro mitään hyvää!). Muista jatkossakin huutaakin harrastustasi tuntemattomillekin, niin osaavat varoa sinua.

Olen ylpeä siitä, että olen löytänyt omalle tuntuvan harrastuksen ja nautin siitä. Enkä kyllä koe millään tavalla olevani huonompi ihminen harrastukseni takia. -Ap

Miksi viattoman luontokappaleen tappaminen tuo sinulle nautintoa? Itselle tuottaa nautintoa elävän luontokappaleen ihaileminen.

Kiitos, ketjussa on mukana myös myötätuntoisia ihmisiä.

Vierailija
146/423 |
20.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällä palstalla harrastamiseen riittää prepaid liittymä ja joutilasta aikaa

Vierailija
147/423 |
20.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luultavasti tunne, jonka saat, kun syöt tappamasi eläimen, mon voitonriemu.  Syöt viattomien tuskaa ja kärsimystä. Ja olet siitä ylpeä.

Vierailija
148/423 |
20.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Olen nainen ja harrastan metsästystä. Kysyttävää?"

Onko julmuus sankaruutta? Vahvemman oikeus.

Vierailija
149/423 |
20.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittajalle:

Myös eläimillä on perhe. Sinä tapat jonkun lapsen, isän, äidin jne. Jos sinunkin perheesi olisi tapettu julmalla tavalla (jos sinulla on perhe), olisitko iloinen?  Entäs myötätunto? Myös eläimillä on tunteita ja kiintymystä omaa perhettään, lapsiaan jne. kohtaan.

Vierailija
150/423 |
20.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittajalle:

Teet eläinlapsesta orvon, tapat eläinäidin lapsen. Miltä heistä  läheisen  menetys tuntuu?

Vierailija
151/423 |
20.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mielestäni parempi harrastus kuin oksettava paskoissa oloissa tehotuotetun lisäaineita täynnä olevan muoviroskalla pakatun mukalihan metsästäminen kylmähyllyltä.

Metsästyksessä inhimillisesti tapettu eläin on saanut elää hyvän elämän, toisin kun vaikka nauta, joka on ollut köytetty pieneen häkkiin suurimman osan elämästään, jonka sarvet on ilman kivunlievitystä poltettu pois tuottamalla eläimelle kolmannen asteen palovammat. Niin, ja naudat tapetaan ampumalla päähän.

nyt täytyy sen verran korjata, että suomalainen naudanliha on aivan eettistä tätä nykyä. Mökkinaapurissa mm lihakarjatila, jossa naudat elää modernissa navetassa vapaina (myös vasikat emän kanssa) ja niillä on vapaa pääsy ulos (talvella pihattoon ja kesällä laitumelle). Nupouttaminen on sama toimenpide kuin minulla koiran kanssa kun leikkaan vahingossa kynnen liian tyvestä ja joudun polttamaan suonen kiinni. Kerran se kirpaisee ja sitten se on ohi. Nupouttaminen estää nautoja vahingoittamasta toisiaan. Jos taas ideologisista syistä vastustaa lähtökohtaisesti eläimen vangitsemista, niin sitten ei varmaan hyväksy lemmikkejäkään, esim koiraa?

Metsästän itse ja syön harvoin tuotettua lihaa. Sikaa en koskaan ja nautaakin harvoin, koska lihakarjan kasvattaminen on epäekologista. Koirani on lihansyöjä, kuten myös eräiden tuntemieni intohimoisten vegaanien ja metsästyksen vastustajien koirat ja kissat ovat..

Vierailija
152/423 |
20.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yleisellä tasolla en tiedä minkään harrastuksen olevan niin valtion suojeluksessa kuin metsästyksen. Olen usein miettinyt miksi näin on?

No rahahan se taustalla. Metsästyksessä liikkuu isot rahat. Lisäksi moni päättäjä metsästää.

Mietin vaan että kun lajit vaan vähenee ja taantuu että miten sitten suut laitetaan kun ei ole enää mitä metsästää??

Meidän teollisuuden ja asutuksen rakenne pitää huolen siitä, että metsästettävää riittää jatkossakin, ihan jo eläinkantojen hyvinvoinnin edesauttamiseksi. Taantuvien lajien metsästys tulisi ilman muuta olla kiellettyä.

Jotenkin tuntuu, että monella ideologia puhuu nyt vahvemmin kuin tieto tai ymmärrys.

Vierailija
153/423 |
20.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pidä metsästyksestä, mutta oikein harjoitettuna ja elinvoimaisiin lajeihin kohdistettuna se on minusta hyväksyttävää. Esimerkiksi minkinpyynti on asiallinen metsästyksen muoto ja kauris- ja hirvikantaakin on varaa verottaa. Ap kuulostaa minusta vastuulliselta metsästäjältä ja tuntuu nauttivan "oikeista" asioista metsästyksessä. Myös kyky kontrolloida liipasinsormen lihaksia on erinomainen ominaisuus, jota likimainkaan kaikilla metsästäjillä ei ole.

Siihen liittyen välittäisin ap:lle terveiset, että etenkin lintumetsällä todellakin kannattaa toimia harkiten. Metsäkanalintujen ja sorsien kannat ovat erittäin heikot ja ilman rajoituksia osa lajeista tulee väistämättä häviämään tai ainakin kanta kutistuu niin olemattomaksi, ettei metsästettävääkään enää käytännössä ole. Oikeastaan ainoa kestävä kohde tällä hetkellä on sepelkyyhky. Sinisorsa, tavi ja telkkä ovat vielä runsaslukuisia, mutta niidenkin kannat ovat muitten vesilintujen tapaan taantuneet. Suurella osalla sorsalintuja metsästys kajoaa tällä hetkellä pääomaan korkojen sijaan.

Ekologi

Vierailija
154/423 |
20.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, onko mielestäsi jotenkin erikoista, että nainen harrastaa metsästystä?

Vierailija
155/423 |
20.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, ja naudat tapetaan ampumalla päähän.

...mikä on tuskattomin tapa lopettaa eläin, kuolema on välitön.

elä nyt, sen pitäisi kuolla petoeläin kankussa kiinni hampaineen, toisen purressa henkitorven murskaksi, tai vaihtoehtoisesti nääntyen sairauden tai vamman uuvuttamana ja kyvyttömänä hankkimaan tai sulattamaan ravintoa.

Ihan nyt käsi sydämellä teille nuoriso: oletatteko te kuoleman eläinmaailmassa yleensä olevan kuin kivuton ja rauhallinen palliatiivisen hoidon hellä keinuttaminen kohti tiedottomuutta?

Kun ei eläimillä yleensä ole sitä luksusta valita edellä mainittua, niin valitsisitko itse mieluiten:

-kuoleman auton keulalla

-nälkäkuoleman

-ruton aiheuttamaan epileptiseen kouristukseen kuoleman

-petoeläimen tappamana

-myrkkyruiskeella

-pulttipistoolilla aivoihin

-kiväärinluoti keuhkoihin

Vierailija
156/423 |
20.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo kirjoitus ruokintapaikalle lahtaamisesta on totta! Olen itse nähnyt kuinka ruokintapaikalle on kyhätty "torni" ampumista varten. Tosi raukkamaista eikä metsästämisestä voi puhua tämän toiminnan yhteydessä,helppoa saalistamista.

Veikkaan, ettet ole tietoinen, että tiheimpien peura-alueiden seurat joutuvat harjoittamaan ns velvoitemetsästystä. Peurat (nykyisin kai se on virallisesti kauris) aiheuttavat niin paljon vahinkoa liikenteessä ja maataloudelle, että niitä on pakko vähentää ja se on ihan kokopäivätyötä jo ruokinnaltakin. Mietipä huvikseen mikä aika siihen kuluisi poistaa 60 peuraa seuran alueelta jos ainoa keino olisi ajometsästys mäyräkoiran avulla!

Peurat ovat tuoneet myös asutuksen lähelle epäterveen tiheän susikannan ja levittävät punkkeja. pitäisikö niiden antaa vain lisääntyä holtittomasti? Tiesitkö, että luonnonsuojelupuolue vihreät esittää kauriille vapaata metsästysoikeutta? Miksiköhän?

Vierailija
157/423 |
20.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten jaksat? Harrastin pojan kossina, mutta en millään enää 37 vuotiaana jaksa.

Vierailija
158/423 |
20.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloittajalle:

Myös eläimillä on perhe. Sinä tapat jonkun lapsen, isän, äidin jne. Jos sinunkin perheesi olisi tapettu julmalla tavalla (jos sinulla on perhe), olisitko iloinen?  Entäs myötätunto? Myös eläimillä on tunteita ja kiintymystä omaa perhettään, lapsiaan jne. kohtaan.

Esimerkiksi hirvien luonnollisia vihollisia ovat sudet ja karhut. Se vaan ei ole käytännöllistä, että ympäri Suomea vaeltaisi isoja susilaumoja asutuksen lähellä. Jos metsästys lopetetaan, hirviä kuolee luodin sijaan suuret määrät ravinnon puutteeseen ja tauteihin populaation kasvaessa liian suureksi. Lisäksi tulee tietysti lisää hirvikolareita ja metsätuhoja taimikoille. Metsästyksen vastustajat ne niitä sadisteja ovat, kun haluavat nälkäkuolemia elukoille.

Vierailija
159/423 |
20.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antti Teisti kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Antti Teisti kirjoitti:

Filosofinen kysymys ap:lle.

Jos meitä huomattavasti viisaammat ja edistyksellisemmät Marsilaiset tulisivat ilmakehäämme ja poimisivat sieltä ihmisiä ruuakseen silloin tällöin, olisitko sinut sen asian kanssa, että olisit osa korkeammalla ravintoketjussa olevien Marsilaisten jääkaappia?

Siitä vaan! Ihmisethän ne vasta ovatkin eläinkanta, joka maailmaa tuhoaa ja on riesaksi ja vaaraksi muille.

Hyväksyt siis tulevasi viisaamman eläimen syömäksi? Olet varmasti masentunut, koska tahto elämiseen pitäisi olla suurempi vaisto.

pakkohan minun on hyväksyä se kohtalo jos se vastaan tulee. Näin on elämän(energian)kierron maapallolla luonto järjestänyt. Paheksutko sinä ahmaa kun se ottaa ravinnokseen vaivaisen jäniksen tai linnunpojan pesästään? Karhukin elää kasviravinnolla ja haaskoilla, miksei ahma ole yhtä kehittynyt?

-sivusta

Vierailija
160/423 |
20.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Heh, luonnosta vieraantuneet mammat, jotka hakevat tehotuotettua broileria lähimarketista pitävät vastenmielisenä tappamisena metsästytstä! Onko se parempi, ettei tarvitse tappaa itse omaa ruokaansa, eikä nähdä sen tapahtuvan. Sekö se pelastus on?

On totta että markettilihaa syövien on ihan turha mussuttaa metsän eläinten tappamisesta. Heillä on tehotuotantoeläimiä parempi elämä ja yleensä stressittömämpi kuolema.

Kuitenkin, kyse ei ole siitä että "onko pokkaa tappaa oma lihansa" vaan paljon pelottavammasta asiasta: Miksi sinulla on halu tappaa?

Syy miksi sivistyneet pelkäävät metsästäjän mieltä on metsästäjän kiinnostus tappamiseen. Tätä murhaamista joudutaan sen vuoksi kulttuurisesti romantisoimaan ja mikä onkaan parempi tapa näille ihmislampaille kuin sääntöjen kirjaaminen ja perinteiden vaaliminen. Näin on aina ollut ja sitä rataa.

Kokeileppa syödä vaikka sorsa elävänä, niin varmaan sitten itsekin hoksaat että "tappamisen halulla" on ihan käytännön syyt takana.

Jos oli liian vaikeaa ymmärtää niin otetaan esimerkin kanssa: Sinun ei ole pakko itse siivota toimistolla, että siellä on siistiä. Voi olla tosin,e ttä siivoaminen on intohimosi.

Nyt takaisin itse kysymykseen - Miksi haluat tappaa?

vastataan tähän nyt vaikka niin, että koska haluan syödä (ja syöttää lapselleni) järvikalaa, lähinnä nyt kuhaa, ahventa ja saan sen tuoreempana, ekologisemmin ja edullisemmin tuosta järvestä itse kuin saman järven kalan kuljetettuna citymarketin tiskiin. Tapan sen kalan, koska minusta olisi todella julmaa alkaa käsitellä sitä fileeksi elävänä.

selvensikö?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän yksi