Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen nainen ja harrastan metsästystä. Kysyttävää?

Vierailija
23.08.2017 |

Antaa palaa.

Kommentit (423)

Vierailija
101/423 |
26.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä harrastan pierujen pyydystämistä saunassa,se on sallittu ympäri vuoden,pieru ei ole rauhoitettu.

Vierailija
102/423 |
26.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sairasta lahtaamista. Kännissä ammutaan kaikkea mikä liikkuu. Pitäisi kieltää kokonaan.

Harvemminpa sitä taidetaan kännissä metsälle lähteä. Lähdetkö itse kännissä kuntosalille? Sekin on aika vaarallista. -Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/423 |
26.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa aloittaja!

Jänniä kommentteja täällä metsästykseen liittyen. Mun mielestä asia on niin että jos ylipäätänsä on pokkaa syödä lihaa niin pitäisi silloin olla valmis myös tappamaan ja teurastamaan se. Mielestäni riista on moraalisesti ja ekologisesti järkevämpi vaihtoehto kuin tehotuotettu liha. Kaikista järkevintä luonnon kannalta olisi tietysti kasvissyönti.

Olen itse kova metsässä samoilija. Harrastan kalastusta ja linnustus kiinnostaisi. Mulla on ollu aina lintukoiria ja niiden kanssa metsästysleireillä käyty oppimassa tarvittavia taitoja. Hankin vuosia sitten metsästäjänoppaan tarkoituksena suorittaa kortti mutta asia jäi. Edelleen innostus kytee ja olisi kiva aloittaa linnustus tulevaisuudessa. Miten harrastukseen pääsee kiinni? Missä saa linnustaa? Pitääkä kuulua metsästysseuraan? Kuka sen pyssyn käytön opettaa??? Entä kun ei ole tuttavapiirissä ainoatakaan metsästyshenkistä ihmistä niin mistä saisi ns. tutorin tuonne mettään tueksi ja turvaksi harrastuksen alkutaipaleella? Heh..minä taas olen aina haaveillut metsästävästä ja kalastavasta miehestä mutta en ole koskaan sellaista tavannut joka olisi ollut hyvillään tällaisesta eräjonnasta...päin vastoin pitävät omituisena... mutta sellasta se on kun joutuu täällä etelässä asumaan... Vois kuvitella että kehäkolomosen ulkopuolella olis asenne toinen... miehillä siis metsästävää naista kohtaan :)

Vierailija
104/423 |
26.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tirppa-79 kirjoitti:

Heippa aloittaja!

Jänniä kommentteja täällä metsästykseen liittyen. Mun mielestä asia on niin että jos ylipäätänsä on pokkaa syödä lihaa niin pitäisi silloin olla valmis myös tappamaan ja teurastamaan se. Mielestäni riista on moraalisesti ja ekologisesti järkevämpi vaihtoehto kuin tehotuotettu liha. Kaikista järkevintä luonnon kannalta olisi tietysti kasvissyönti.

Olen itse kova metsässä samoilija. Harrastan kalastusta ja linnustus kiinnostaisi. Mulla on ollu aina lintukoiria ja niiden kanssa metsästysleireillä käyty oppimassa tarvittavia taitoja. Hankin vuosia sitten metsästäjänoppaan tarkoituksena suorittaa kortti mutta asia jäi. Edelleen innostus kytee ja olisi kiva aloittaa linnustus tulevaisuudessa. Miten harrastukseen pääsee kiinni? Missä saa linnustaa? Pitääkä kuulua metsästysseuraan? Kuka sen pyssyn käytön opettaa??? Entä kun ei ole tuttavapiirissä ainoatakaan metsästyshenkistä ihmistä niin mistä saisi ns. tutorin tuonne mettään tueksi ja turvaksi harrastuksen alkutaipaleella? Heh..minä taas olen aina haaveillut metsästävästä ja kalastavasta miehestä mutta en ole koskaan sellaista tavannut joka olisi ollut hyvillään tällaisesta eräjonnasta...päin vastoin pitävät omituisena... mutta sellasta se on kun joutuu täällä etelässä asumaan... Vois kuvitella että kehäkolomosen ulkopuolella olis asenne toinen... miehillä siis metsästävää naista kohtaan :)

Oon ihan samaa mieltä, että jos on pokkaa syödä lihaa, pitäisi olla pokkaa myös tutustua siihen, mistä se liha pöytään tulee! 

Aloittaisin sinuna metsästyskortin hankinnasta. Jos olet hankkinut metsästäjän oppaasi vuosia sitten, kannattaa harkita uuden ostamista, jos et ole nykyisistä muutoksista hyvin perillä - metsästäjän opas ilmeisesti uudistui aika paljon juuri äskeittäin. En mene vannomaan faktaksi, mutta näin muistelen kuulleeni. 

Metsästysseuraan liittyminen kannattaa esimerkiksi ampumisen harjoittelemisen vuoksi. Sanon vielä tähänkin, etten tiedä, päteekö kaikkialla samat säännöt, mutta minun kotikonnuilla ampumaradan käyttäminen on sallittua sillon, kun on maksava jäsen esim. metsästysseurassa. Seura myös järjestää ampumaradalle aikoja, jolloin saa mennä harjoittelemaan ampumista. Metsästysseurasta saattaa myös löytyä sitä tukea ja turvaa sinne metsälle (kannattaa mennä rohkeasti kyselemään, varmasti löytyy innokkaita opettajia seuraksi!) :) Jos lähistöllä ei ole metsästysseuraa tai jos jostain syystä sinua ei kelpuuteta jäseneksi, on yksi vaihtoehto lähteä metsästämään myös valtion maille.

Linnustuksen ajat ja paikat löytyy esimerkiksi riista.fi sivustolta. Riistanhoitomaksun maksaneille lähetetään myös automaattisesti Metsästäjä-lehti, joka on ihan hyvä infopaketti, ja sisältää kaikki metsästyksen aikataulut (joiden mahdolliset muutokset täytyy toki tarkistaa ennen metsästyksen alkua).

Tutustuhan vielä esim. https://riista.fi/metsastys/haluatko-metsastajaksi/ -sivustoon, täältä löytyy aika kattava paketti siitä, mitä täytyy/voi tehdä, kun metsästysharrastuksen haluaa aloittaa. :)

Vierailija
105/423 |
26.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko saanut munaa metsällä? ;)

Vierailija
106/423 |
26.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tirppa-79 kirjoitti:

Heippa aloittaja!

Oon ihan samaa mieltä, että jos on pokkaa syödä lihaa, pitäisi olla pokkaa myös tutustua siihen, mistä se liha pöytään tulee! 

Aloittaisin sinuna metsästyskortin hankinnasta. Jos olet hankkinut metsästäjän oppaasi vuosia sitten, kannattaa harkita uuden ostamista, jos et ole nykyisistä muutoksista hyvin perillä - metsästäjän opas ilmeisesti uudistui aika paljon juuri äskeittäin. En mene vannomaan faktaksi, mutta näin muistelen kuulleeni. 

Metsästysseuraan liittyminen kannattaa esimerkiksi ampumisen harjoittelemisen vuoksi. Sanon vielä tähänkin, etten tiedä, päteekö kaikkialla samat säännöt, mutta minun kotikonnuilla ampumaradan käyttäminen on sallittua sillon, kun on maksava jäsen esim. metsästysseurassa. Seura myös järjestää ampumaradalle aikoja, jolloin saa mennä harjoittelemaan ampumista. Metsästysseurasta saattaa myös löytyä sitä tukea ja turvaa sinne metsälle (kannattaa mennä rohkeasti kyselemään, varmasti löytyy innokkaita opettajia seuraksi!) :) Jos lähistöllä ei ole metsästysseuraa tai jos jostain syystä sinua ei kelpuuteta jäseneksi, on yksi vaihtoehto lähteä metsästämään myös valtion maille.

Linnustuksen ajat ja paikat löytyy esimerkiksi riista.fi sivustolta. Riistanhoitomaksun maksaneille lähetetään myös automaattisesti Metsästäjä-lehti, joka on ihan hyvä infopaketti, ja sisältää kaikki metsästyksen aikataulut (joiden mahdolliset muutokset täytyy toki tarkistaa ennen metsästyksen alkua).

Tutustuhan vielä esim. https://riista.fi/metsastys/haluatko-metsastajaksi/ -sivustoon, täältä löytyy aika kattava paketti siitä, mitä täytyy/voi tehdä, kun metsästysharrastuksen haluaa aloittaa. :)

Oi kiitos tuhannesti hyvistä vinkeistä! Toivotaan lisää ihmisiä lajin pariin. Minusta olisi tärkeää säilyttää metsästys- ja riistankäsittelytaidot tulevillekin polville. Minun lapsuudessani luontoa ja metsän antimia kunnioitettiin ja arvostettiin. Riista osattiin tappaa ja käsitellä niin ettei eläin kärsinyt. Aina kiitettiin metsää sen antimista jahdin jälkeen. Ikinä mitään huvikseen ammuttu vaan esim kaatojenmäärät (hirvestys) oli tarkasti suunniteltu. Uskon että näin on edelleen. Joskus voi tulla sellaiset ajat ettei kauppojen hyllyiltä enää valmista saa ja silloin nousee tämmöinen osaaminen arvoon arvaamattomaan ja tietenkin muutkin erätaidot ;) Hyvää syksyn jatkoa aloittajalle :) -Tirppa-79

Vierailija
107/423 |
26.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh, luonnosta vieraantuneet mammat, jotka hakevat tehotuotettua broileria lähimarketista pitävät vastenmielisenä tappamisena metsästytstä! Onko se parempi, ettei tarvitse tappaa itse omaa ruokaansa, eikä nähdä sen tapahtuvan. Sekö se pelastus on?

Vierailija
108/423 |
28.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Heh, luonnosta vieraantuneet mammat, jotka hakevat tehotuotettua broileria lähimarketista pitävät vastenmielisenä tappamisena metsästytstä! Onko se parempi, ettei tarvitse tappaa itse omaa ruokaansa, eikä nähdä sen tapahtuvan. Sekö se pelastus on?

On totta että markettilihaa syövien on ihan turha mussuttaa metsän eläinten tappamisesta. Heillä on tehotuotantoeläimiä parempi elämä ja yleensä stressittömämpi kuolema.

Kuitenkin, kyse ei ole siitä että "onko pokkaa tappaa oma lihansa" vaan paljon pelottavammasta asiasta: Miksi sinulla on halu tappaa?

Syy miksi sivistyneet pelkäävät metsästäjän mieltä on metsästäjän kiinnostus tappamiseen. Tätä murhaamista joudutaan sen vuoksi kulttuurisesti romantisoimaan ja mikä onkaan parempi tapa näille ihmislampaille kuin sääntöjen kirjaaminen ja perinteiden vaaliminen. Näin on aina ollut ja sitä rataa.

Vierailija
109/423 |
28.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kysyttävää. Hieno harrastus on. Olen ollut mukana metsällä, mutta ei ole metsästyskorttia.

Vierailija
110/423 |
28.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antaisitko mulle pesää metsästyksen lomassa?

Vierailija
111/423 |
28.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Linnunpesää saat.

Vierailija
112/423 |
28.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

yksi rahakas nainen pomo leikki kovista. pyrki porukoihin ja halusi ampua eläimiä. metsästys elinkeinona periaatteessa ok mutta jos on rahakkaiden leivänjatke niin eipä houkuta.

Vierailija
113/423 |
28.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tirppa-79 kirjoitti:

Heippa aloittaja!

Facebookista löytyy mun mielestä semmoset ryhmät ku erästelevät sinkut ja metsästävät sinkut. Sieltä vaan katteleen metsästävää miestä, ne on ihan parhaita :)

Nimim. Eräjonna myös, naimisissa metsästäjän kanssa.

Vierailija
114/423 |
28.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Linnunpesää saat.

Harmi... Tuollaiset "Erä-Irmelit" saa kangen terästä kovemmaksi. Sinuun olisi kunnia laueta.

Vierailija
115/423 |
28.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://www.eraverkko.fi/blogit/metsanneito

siinä on metsästävä nainen.

Vierailija
116/423 |
30.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahdeksas sivu menossa eikä vielä ole esitetty olennaista kysymystä: mitkä aseet ovat naiselle sopivia? Mulla Tikka 308, joka on metsässä kevyt kantaa, mutta hirvikokeessa painavampi ase parempi. Haulikko on ikivanha yksipiippuinen, jonka merkkiä en edes tiedä, mutta sillä tyttäreni on sorsia saanut paremmin kuin uusilla.

Oletko ampunut hirvikoetta silloin, kun piti ampua liikkuvaa ja miten onnistuit? Entä mitä mieltä olet nykyisestä hirvikokeesta?

Vierailija
117/423 |
30.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On totta että markettilihaa syövien on ihan turha mussuttaa metsän eläinten tappamisesta. Heillä on tehotuotantoeläimiä parempi elämä ja yleensä stressittömämpi kuolema.

Kuitenkin, kyse ei ole siitä että "onko pokkaa tappaa oma lihansa" vaan paljon pelottavammasta asiasta: Miksi sinulla on halu tappaa?

Syy miksi sivistyneet pelkäävät metsästäjän mieltä on metsästäjän kiinnostus tappamiseen. Tätä murhaamista joudutaan sen vuoksi kulttuurisesti romantisoimaan ja mikä onkaan parempi tapa näille ihmislampaille kuin sääntöjen kirjaaminen ja perinteiden vaaliminen. Näin on aina ollut ja sitä rataa.

Kokeileppa syödä vaikka sorsa elävänä, niin varmaan sitten itsekin hoksaat että "tappamisen halulla" on ihan käytännön syyt takana.

Vierailija
118/423 |
30.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kokeileppa syödä vaikka sorsa elävänä, niin varmaan sitten itsekin hoksaat että "tappamisen halulla" on ihan käytännön syyt takana.

Miksi helvetissä aikuinen ihminen haluaa ampua jotain sorsia? Mitä sait tänään aikaan, tapoin sorsia metsässä... Jee! Noloa...

Vierailija
119/423 |
30.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

https://www.eraverkko.fi/blogit/metsanneito

siinä on metsästävä nainen.

Miksi tuon blogin nainen ei etsi miehiä enää? Onko se alkanu lepsoks?

Vierailija
120/423 |
30.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos oli liian vaikeaa ymmärtää niin otetaan esimerkin kanssa: Sinun ei ole pakko itse siivota toimistolla, että siellä on siistiä. Voi olla tosin,e ttä siivoaminen on intohimosi.

Nyt takaisin itse kysymykseen - Miksi haluat tappaa?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän kuusi