Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Äitini väitti, että välittää minusta, vaikka nyt kun mietin asiaa, niin ei hän minusta välittänyt, eikä siitä, miltä minusta tuntuu, eikä tunteistani. Missä siis oli välittäminen?

Sairaan, luonnehäiriöisen äidin aikuinen lapsi
22.08.2017 |

Miksi jotkut äidit kuvittelevat, että lapsi kokee tulleensa välitetyksi, kun tälle tekee voileivät aamulla jne? Se ei ole vielä mitään ihmisen kokemuksissa siitä, välittääkö joku hänestä vai ei. Oikeaa välittämistä on miettiä, miltä oma käytös toisesta tuntuu ja miltä toisesta tuntuu ylipäätään.
Äidit ovat surkeita paskoja tässä. Kuinka moni oikeasti miettii, mille se oma käytös vaikuttaa lpsesta, vaan vaahtoavat tuolla turuilla ja toreilla suut vaahdossa, miten hyviä vanhempia ovatkaan, ja miten lapsissa on kaikki viat.
Esimerkiksi jos pieni lapsi pitkästyy kyläpaikassa ja sanoo, että mulla on tylsää, lähdetään kotiin, niin miten vanhempi kuvittelee välittävänsä lapsestaan, jos hän kotimatkalla autossa raivoaa ja huutaa lapselleen pää punaisena siitä, miten lapsi loukkasi illanvieton emäntää, ja käyttäytyi järkyttävän hirveällä tavalla? Onko tämä hyvä malli lapselle oikeasta käytöksestä, josta vanhemman tulisi olla esimerkkinä? Oikea tapa toimia olisi jo paikan päällä, jos näkisi emännän loukkaantuvan pahoitella lapsensa ajattelemattomuutta ja sanoa lapselle asiasta asiaäänensävyyn, ettei tuo ollut kohteliasta käytöstä.
Tai jos on niin kuin minun tapauksessani, että se illan emännän loukkaantuminen oli kuvitelmaa vain äiti-ihmisen päässä, eikä sitä siksi voi pahoitella, koska emäntä ois ihan että täääh, niin silloinkin voi asiasta sanoa autossa ihan asiallisesti, ei huutaa ja raivota lapselle, josta lapsi tietää, ettei äiti välitä minusta, vaan ainoastaan siitä, miltä muista tuntuu.
En nyt sitten ole oppinut ajattelemaan, että sillä, miltä minusta tuntuu on kellekään mitään väliä, koska ainoa, keiden tunteista äitini välitti olivat kaikki muut ihmiset, paitsi minä, isäni ja isän uusi vaimo. Ihme kyllä minun tunteeni menivät pääsääntöisesti sen edelle, mitä isä ja isän uusi vaimo mahdollisesti tunsivat.

Kommentit (127)

Vierailija
101/127 |
22.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voit asiallisesti ja kiihkotta sanoa aidillesi, etta haluat vahan pitaa nyt valia haneen, eli olla omissa oloissasi. Pieni "hengahdystauko" varmaan paikallaan. Kuitenkaan ei ole sinullekaan hyvaksi katkaista kokonaan valeja aitiin. Hanen apuaan voi viela monesti tarvita. On ihmisia, joilla ei ole aitia, ja he olisivat valmiit maksamaan maltaita, etta saisivat viela aidin takaisin.

Sillä ei ole mitään merkitystä, pidänkö yhteyttä vai en, eikä hän enää koita kutsua itseään meille. Hänen apuaan voi monesti vielä tarvita, my ass!! Taasko pitäisi ajatella omista hyötynäkökulmistaan, ja mikssi kuvittelet minun epätoivoisesti ikinä kaipaavan apua ihmiseltä, joka ei arvosta minua? Miksi et neuvo, että on ihan ok hyväksyä, että äitiä ei ole? Olkoot vaikka kuollut, aivan sama.

ap

Vierailija
102/127 |
22.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitäpaitsi, mitä pahaa minä olin tehnyt, kun hirveä lauma kamalia tuomitsijoita hyökkäsi palstalla kimppuuni, kun kirjoitin, etten tiedä, miten saan äitini ei-tulemaan meille, kun olin halunnnut katkaista välini häneen ja hän kutsui itseään meille siskonsa kanssa?!? Mitä pahaa olin ehnyt, millä täällä jok oikeutti itsensä tuomitsemman minut???? Siitä nimenomaan tuli niin paha mieli, että huusinpa vähän lapsillenikin.

ap

Missäs se taivaallinen isä oli tästäkin hetkestä minua lohduttamassa, etten menisi ja huutaisi lapsilleni, kun minua kohtaan oltiin täällä niin inhottavia? Missä? Ei näkynyt mailla, ei halmeilla.

ap

Jos tämän palstan kirjoittajat saavat sinut harmistumaan niin paljon, että kostat sen viattomille lapsillesi, niin kannattaisiko sun oikeasti lopettaa täällä jaagaaminen? Mitä hyötyä sinulle tai läheisillesi on siitä, että kerjäät täällä huomiota ja paasaat samoista asioista vuodesta toiseen?

"Jos tämän palstan kirjoittajat saavat sinut harmistumaan niin paljon, että kostat sen viattomille lapsillesi, niin kannattaisiko sun oikeasti lopettaa täällä jaagaaminen?"

Mikä näiden kahden lauseen välinen logiikka on? Jos ihmiset kerran ovat valmiita ajattelemaan minusta noin paljon pahaa, niin kuvitteletko, että pään paneminen pensaaseen siitä ratkoo jotain?

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/127 |
22.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huuuuh, nyt on kyllä kevyet maniat tulilla.

Vierailija
104/127 |
22.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitäpaitsi, mitä pahaa minä olin tehnyt, kun hirveä lauma kamalia tuomitsijoita hyökkäsi palstalla kimppuuni, kun kirjoitin, etten tiedä, miten saan äitini ei-tulemaan meille, kun olin halunnnut katkaista välini häneen ja hän kutsui itseään meille siskonsa kanssa?!? Mitä pahaa olin ehnyt, millä täällä jok oikeutti itsensä tuomitsemman minut???? Siitä nimenomaan tuli niin paha mieli, että huusinpa vähän lapsillenikin.

ap

Missäs se taivaallinen isä oli tästäkin hetkestä minua lohduttamassa, etten menisi ja huutaisi lapsilleni, kun minua kohtaan oltiin täällä niin inhottavia? Missä? Ei näkynyt mailla, ei halmeilla.

ap

Jos tämän palstan kirjoittajat saavat sinut harmistumaan niin paljon, että kostat sen viattomille lapsillesi, niin kannattaisiko sun oikeasti lopettaa täällä jaagaaminen? Mitä hyötyä sinulle tai läheisillesi on siitä, että kerjäät täällä huomiota ja paasaat samoista asioista vuodesta toiseen?

Kannattaisiko sinun ehkä opetella miettimään, mitä sanot toisille, tai millaista toisen kohtelua katselet vierestä puolustamatta sanallakaan, koska se kiusattu saattaa tosiaankin mennä ja kostaa kokemansa eteenpäin.

ap

Vierailija
105/127 |
22.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja siis ei se aina ole edes niin, että kiusattu menee ja kostaa, vaan kousattu vain antaa etenpäin sitä samaa paskaa, minkä toiset ovat hänelle opettaneet, että on ihmisarvoista kohtelua. Korulauseissa aina selitetään yhtä, mutta todellisuus onkin aivan toista.

ap

Vierailija
106/127 |
22.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan oikeasti, pelasta edes lapsesi ja pysy siellä yksiössäsi! He eivät ole ansainneet elämää epävakaan narsistiäidin armoilla. Sinä ikävä kyllä tuskin pystyt enää paranemaan tai elämään ilman kaiken myrkyttävää katkeruutta. Heille se on vielä mahdollista.

Lapsiesi kohtalo sinun armoillasi surettaa minua kovasti. Ensikädessä olen huolissani ja kiinnostunut heidän tunteistaan. Ja suoraan sanoen niin tulisi olla sinunkin. Millä oikeudella huudat heille jos sinulla on paha olo? Kenenkään muun kuin narsistin mielestä se ei ole oikeutettua.

En enää vastaa ketjuihisi tai viesteihisi. Mutta mikäli ikinä siihen tulee mahdollisuus teen lastensuojeluilmoituksen lapsistasi.

Vierailija
107/127 |
22.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika tekopyhää sitten mennä sanomaan kiusatulle, että hei, noin ei saa tehdä, ja samalla vielä sanoa, ettei kiusaajasi tehnyt mitään väärin. Tai jos on itse ollut se kiusaaja, niin itse sanoa, etten mä sulle mitään väärää tehnyt. Eli kiusata saa, mutta kiusattu ei saa toimia samoin.

ap

Vierailija
108/127 |
22.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan oikeasti, pelasta edes lapsesi ja pysy siellä yksiössäsi! He eivät ole ansainneet elämää epävakaan narsistiäidin armoilla. Sinä ikävä kyllä tuskin pystyt enää paranemaan tai elämään ilman kaiken myrkyttävää katkeruutta. Heille se on vielä mahdollista.

Lapsiesi kohtalo sinun armoillasi surettaa minua kovasti. Ensikädessä olen huolissani ja kiinnostunut heidän tunteistaan. Ja suoraan sanoen niin tulisi olla sinunkin. Millä oikeudella huudat heille jos sinulla on paha olo? Kenenkään muun kuin narsistin mielestä se ei ole oikeutettua.

En enää vastaa ketjuihisi tai viesteihisi. Mutta mikäli ikinä siihen tulee mahdollisuus teen lastensuojeluilmoituksen lapsistasi.

Miksi minulla on paha olo? Mieti sitä, kusipää. Mitä teit aittaaksesi? Et mitään.

ap

Vierailija
109/127 |
22.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä se ole kosto-kostoa, vaan pahaa oloa!!!!

ap

Vierailija
110/127 |
22.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain tekopyhä pässi väittää, ettei vanhemman paha olo valu lapsille, vaikkei sitä kukaan vanhempi halua! Ainoa vaan, ettei mun äiti sitä ole edes myöntänyt tehneensä!!!

ap

Vierailija
111/127 |
22.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kommentteihisi en enää vastaa, kuten yllä totesin, mutta lisään vielä edelliseen, että olen itse työssä lastensuojelussa ja lastesi tilanne vaatii selvitystä.

Vierailija
112/127 |
22.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kommentteihisi en enää vastaa, kuten yllä totesin, mutta lisään vielä edelliseen, että olen itse työssä lastensuojelussa ja lastesi tilanne vaatii selvitystä.

Okei, eli koitat poistaa pahan olon perheistä Suomessa? Onnea tavoitteillesi. Saatko Sipilältä siihen kuinkakin paljon mania? Muistathan aina perheistä lähtiessäsi saarnata, että "ja pahaa oloa ei saa sitten tuntea, tui tui ensi kertaan! Ah, ihanaa!"

ap

ap

Vierailija
113/127 |
22.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikä se vielä, että ei tuomitse, mutta kun oikeasti kuuluisi auttaa, jos näkee jotakuta satutetun. Ja jos sei siitä näe, että tämä on sekaisin kuin seinäkello joissain asioissa, vaan määrittelee henkilön pahaksi, saati persoonallisuushäiriöiseksi, niin se kertoo vain teidän kyynisyydestänne. Okei, siihen on ihmisellä oikeus, mutta aika hirveää elää tällaisessa joukossa.

ap

Mä olen tästäkin samoilla aallon pituuksilla sun kanssa.

Ja yhä edelleen toivon, että saat nostettua oman arvon tuntoasi, sillä Sinä olet arvokas!

Vierailija
114/127 |
22.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos te lastensuojelussa osaisittekin poistaa pahoinvointia perheistä, niin tekisitte oikeasti edes jotenkin hyödyllistä työtä, mutta tiedätkö mitä: mitä ihmisiä kuuntelee, niin jo teidän nmenne mainitseminenkin lisää pahaa oloa monissa? Ikinä miettinyt, miksi se on näin? Kannattaisiko sitä toimintaa hiukan kehittää johonkin suuntaan? Ai, ei ole rahaa? Teette paskaa työtä liian pienillä resursseilla. I know. Onneksi me ei olle köyhiä. Voit säästää huolesi taloudellisista syistä pahoinvoiviin.

ap

Vierailija
115/127 |
22.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikä se vielä, että ei tuomitse, mutta kun oikeasti kuuluisi auttaa, jos näkee jotakuta satutetun. Ja jos sei siitä näe, että tämä on sekaisin kuin seinäkello joissain asioissa, vaan määrittelee henkilön pahaksi, saati persoonallisuushäiriöiseksi, niin se kertoo vain teidän kyynisyydestänne. Okei, siihen on ihmisellä oikeus, mutta aika hirveää elää tällaisessa joukossa.

ap

Mä olen tästäkin samoilla aallon pituuksilla sun kanssa.

Ja yhä edelleen toivon, että saat nostettua oman arvon tuntoasi, sillä Sinä olet arvokas!

Kiitos. En haluaisi tuollaisten kyynisten ihme ihmisten satuttavan, täytyy vaan kasvaa, että jonain päivänä annan heidän vain olla, eikä heidän kummallinen ahdasmielisyytensä enää loukkaa minua.

ap

Vierailija
116/127 |
22.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap olisi selvästi ansainnut vain maailman parhaimman äidin kasvattajakseen. Miehen tulisi olla kaikkein ymmärtäväisin mies maailmassa. Hänen ympärillään pitäisi olla hänen kaltaisiaan ainutlaatuisia ihmisiä, koska vain he voivat ymmärtää toisiaan.

Vierailija
117/127 |
22.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

On minun osässäni vikoja, eikä mun tarvitse siitä kritisoida, koska ei hänelläkään ole varaa kritisoida minua, eikä ole sitä tehnytkään.

ap

Vierailija
118/127 |
22.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos aikoo kritisoida lastaan, kuten minun äitini paljon halusi tehdä minulle, niin kannattaisi virtu edes osata tehdä se aiheuttamatta saatana pahaa oloa sille, ketä kritisoi. Koska sellainen kritiikki ei tule koskaan ampumaan maaliin, vaan menee aina ohi. Joten opetelkoot kritisoimaan aiheuttamatta pahaa oloa, mun paskaäitini, josta en ajattele, että mitähän hyötyä hänestäkin minulle olisi.

ap

Vierailija
119/127 |
22.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä on noloa, kun täälläkin moni kritisoi ja luulee auttavansa, vaikka oikeasti ainoa, mihin se heidän toimintansa yltää pn aiheuttaa vielä pahempi olo sille jota "auttavat". Läpy läpy, "autoittepa" hienosti!

ap

Vierailija
120/127 |
22.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Äiti koitti olla vastuussa aina muiden tunteista, mutta ei minun siiä pointtini. Ja kuitenkin äidin kuuluisi olla eniten vastuussa oman lapsensa tunteista.

ap

Miksi tämäkin on saanut alapeukkuja? Ai ette usko, että äiti koitti olla vastuussa kaikkien muiden tunteista? Mitä se sitten on, että syytellään mua siitä, mitä joku äidin kuvitelmissa tuntee?

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi neljä