Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

jos 50v nainen jää noin vaan pois työelämästä, kuinka rikas ex hänellä oikein oli?

Vierailija
04.05.2025 |

Tilastotietoja?

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
04.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On hän voinut saada perinnönkin tai voittaa lotossa.

Vierailija
2/16 |
04.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan se olla nykyinenkin mies tai naisella itsellä säästöjä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
04.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi luulet että naisella oli rikas ex? Nainen voi hankkia/saada omaisuuden monella muulla tavalla.

Vierailija
4/16 |
04.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minä pois ole jäämässä, mutta jotain kevennystä haluan. Puoliso ei ole rikas, mutta näissä mietinnöissä auttaa se, että koti on maksettu.

T. 48v

Vierailija
5/16 |
04.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

.

Vierailija
6/16 |
04.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun työttömänä saamani tulon tai tulon siirrot ovat kuukaudessa yhteensä noin 1000€ / kuukaudessa sisältäen työmarkkinatuen ja asumistuen muita tukia tai tulonsiirtoja en saa.

Näin laskien voisi ajatella, vaikkapa niin, että jos nainen saa 50 vuotiaana vaikka kaksi-sataa-tuhatta (netto), niin hän voi elää seuraavat 10 vuotta monin kertaiesti isommilla kuukausi menoilla kuin minä ja sen jälkeen alkaa haaveilemaan pian kansaneläkkeelle jäämisestä

Mutta jostain syystä esimerkiksi Orpon hallitus halusi antaa mm. huomattavan suuriin tuloihin yltäneille lääkäreille veroalennuksen, jotta nämä menisivät viitenä päivänä viikossa töihin kun moni näistä huipputuloisisita lääkäreistä on viime ajat tehnyt nelipäiväistä työviikkoa.

Olen itse liian yksinkertainen, että ymmärtäsin, että miksi he tämän veroedun johdosta ryntäsivä nyt tekemään viisipäiväistä työviikkoa, eivätkä esimerkiksi mieti, että h,, riittäsikö vastaisuudessa, että olisi vain kolmepäivää töissä? Tai ehkä kolme ja puoli. 

Vierailija
7/16 |
04.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ex mieheni oli köyhä, minä osittain elätin häntä. Eron jälkeen olikin sitten halvempaa elä yksin ja raha riitti paremmin. Omaisuutta taas olen perinyt.

Vierailija
8/16 |
04.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä erosin, myin taloni, maksoin loppulainan (puoli milliä) pois ja jäin nauttimaan elämästäni. 

Vierailija
9/16 |
04.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiset ovat saaneet käydä töissä ja hankkia omaa omaisuutta jo 50+ vuotta. 

Vierailija
10/16 |
04.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai työelämästä jäädään yleensä pois yyteiden takia. Sitten ei vaan saadakkaan uutta työtä. Ethän sinä voi tietää toisen asioita.

Vierailija
11/16 |
04.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuohon exää eikä nyxää tarvita. Lottovoitto riittää tai perintö.

Vierailija
12/16 |
04.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on mennyt sijoitukset nappiin.

Vierailija
13/16 |
04.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se ei vaan kehdannut kertoa että tienaa onlyfanssilla.

Vierailija
14/16 |
04.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tuohon exää eikä nyxää tarvita. Lottovoitto riittää tai perintö.

Miksi ei töiden teko, säästäminen ja sijoittaminen? Pidätkö naisia kykenemättöminä tähän? 

Vierailija
15/16 |
04.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedätkö ap. naisten työllisyys on jopa korkeampi, kuin miesten ja myös palkat sama kuin miehillä ja palkkaerot tilastoissa johtuu perhesyistä.

Suomen metsistä suurin osa omistaa kaupunkilaisnaiset, samoin asunto Oy huoneistot. 

Miehet laittavat rahansa autoihin, ottavat riskejä ja perusPertillä on vähemmän omaisuutta kuin peruspirkolla. 

Vierailija
16/16 |
04.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

50 v on ollu työelämässä 30-25 vuotta ja siinä ajassa ehtii säästää ja saada sijoitukset poikimaan.

Mun kummitäti eli isäni vanhin sisar oli "pelkkä" laitosemäntä. Lapseton ja eli yksin kylläkin. Sijoitti nuoresta alkaen heti ekoista palkoistaan mikä siihen maailmanaikaan oli kova juttu, kummitäti oli syntynyt 1938.

Jäi pois työelämästä 1994 markkamiljonäärinä ja muutti Aurinkorannikolle. Kuoli 2019, perinnön arvo yli 3 milj. euroa. Ja kyllä, oli testamentti jossa edunsaajina yksi tutkimussäätiö ja me kaikki hänen sisarustensa lapset yhteensä 22 kpl.