Teinien aivoituksia=)) Tämä meillä tänään..
"Äiti oikeesti haloo mullon huomenna koulukuvaus ja vaan kolmet housut. En mee"
Jep jep ja huoh taas😂
Aina luetaan sutkauksia lasten suusta mutta teinien suusta ne jännimmät tarinat tulee.
Jaa omasi..😉
-kolmen teinin äiti
Kommentit (345)
Miten pitkään nykykakaroiden uhmaikä oikein kestää? Kolmekymppiseksikö?
"Ei tätä peliä voi pistää odottamaan ja jatkaa samasta kohtaa ruuan jälkeen"
-13-vuotiaani
Siis en ymmärrä miten jotkut teinit kehtaa kiroilla kotona??hirveän ruman kuuloista. En itse olisi ikinä kehdannut. Tosin vanhempani eivät ikinä kiroilleer myöskään.
Toissapäivänä kysyin 13-vuotiaalta, minkä kokoiset ovat hänen lenkkarinsa, tarvitseeko uudet. Kuulemma pärjää syksyn. Tänään sitten kamala valitus siitä, kun varpaista lähtee kohta kynnet kun on niin pienet lenkkarit. Kahdessa yössä kasvoi jalka?
Muistan kun häpesin teininä tajuttomasti oman äitin hyräilyä ja nyt teen samaa ite joka paikassa 😂 sori äiti
Heti kättelyssä tunnustan, etten meinannut saada mitään rotia teinin öiseen pelaamiseen. Sitten aloin käyttää sähköpääkytkintä. Käskin kertoa muille pelaajille, että sähköt katkesi yllättäen.
Oma lapsi oli muuten aika "säyseä" ja totteli kyllä muissa asioissa. Tosin jossain välissä kuului aika usein, että "viddu sä oot tyhmä" ja että "nyt ei enää eletä mitään 80-lukua". Jälkimmäisen lausahduksen syvin olemus kyllä jäi avautumatta, mutta toki vuonna 2008 ei eletty 80-lukua.
Vierailija kirjoitti:
Siis en ymmärrä miten jotkut teinit kehtaa kiroilla kotona??hirveän ruman kuuloista. En itse olisi ikinä kehdannut. Tosin vanhempani eivät ikinä kiroilleer myöskään.
:oooooo on se kauheeta!!!!!!
Vierailija kirjoitti:
" Hei voisit antaa mulle 100 euroo.... " Siis mitä? Miksi? " No sulla on rahaa! Mä näin kun ennen ruokakauppaan menoa nostit!!!! HAH HA " Niin ennen kauppaan menoa... Mitä sinä äsken söit? ...
" Mutku eihän maksa paljoo ja... "
Teini 15v. Kaupasta ostin ruokaa, pesuaineita....
T: Isä
Pihi ukko, ei voi muuta sanoa.
Vierailija kirjoitti:
"Ei tätä peliä voi pistää odottamaan ja jatkaa samasta kohtaa ruuan jälkeen"
-13-vuotiaani
Jos (ja todennäköisesti kun) kyse on online-pelistä, ei sitä voikaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Veisitkö koiran ulos" (äiti teinille normaalilla puheäänellä)
"Veisitkö koiran ulos" (hiukan kovemmalla äänellä hetken kuluttua)
"Nyt Jaakko sen koiran kanssa ulos" (kovalla äänellä viiden minuutin päästä)
"Aina mulle huudetaan"
Miksi äiti kysyy, että veisitkö koiran ulos? Jos Jaakko vastaa, että en vie, niin se on siinä sitten. Tuskin jaakko sitä koiraa omistaa ja ainakin minä aikuinen oletan, että kysymykseen voi vastata myös ei, jos se noin esitetään.
Kyllä sen taitaa tietää äiti, Jaakko ja lukija itsekin, että kyseessä ei ollut kysymys. Kysymysmerkkikin jätetty pois. Tai ainakaan kieltävä vastaus ei ole vaihtoehto ihmiselle, joka maksaa ruoan ja huolehtii, että on katto pään päällä.
Pakko sanoa että en ymmärrä tätä asennetta,"kieltävä vastaus ei ole vaihtoehto ihmiselle joka maksaa ruuan ja huolehtii että om katto pään päällä". Siis vanhempi on itse,omasta halustaan hankkinut lapsen. Se että vanhempi sitten täyttää velvollisuutensa ja huolehtii tuosta lapsesta,ei kyllä aseta lasta minkäänlaiseen kiitollisuudenvelkaan. Mielestäni lapsen on hyvä osallistua kotitöihin yms.oppiakseen ottamaan muita huomioon,ottamaan vastuuta,oppiakseen niitä kotitöitä ja oppiakseen elämään muiden kanssa. Ei kuitenkaan sen takia,että lapsen pitäisi jotenkin korvata aikuiselle sitä että aikuinen täyttää velvollisuutensa!
Meillä näin: Lukiolainen sai äikän tehtäväksi käydä katsomassa elokuvateatterissa erään uuden suomalaisen elokuvan. Me vanhemmat siinä innostuttiin että joo kiva mekin halutaan nähdä se leffa. Teini suostui lähtemään leffaan mutta paikkavalintojen yhteydessä otti paikan "omalta" riviltään ja "te ette todellakaan siihen tuu". Piti jäädä monta riviä kauemmas. Kyllä nauratti !!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jatkuva vastaanpäkitys. "Jos sä äiti käsket mun lukee kokeeseen, niin en varmana lue" "Jos sä käsket mun mennä nukkumaan, niin valvon koko yön" (tämä siis koulupäivää ennen)
Jos tuohon yrittää sanoa, että itselleen hän vain hallaa tekee, niin vastaus on jotain "niin mutta silti en tee/mene..."
Ei uskoisi että tuo on noin muuten ihan fiksu ja järkevä 17v6kk tyttö
Niin tuttua. 17v on paha ikä. Jotenkin se järki taas palaa päähän, kun täyttää 18v. T: Neljän jo täysi-ikäisen ja täysipäisen äiti.
Hassua oon itse saman ikäinen ja muistan käyttäytyneeni noin kun olin ehkä 13-15v ! No mutta ihmiset aikuistuu eri aikaan.
Vierailija kirjoitti:
Äitiiiii, miksei meillä ole mitään ruokaa? Katson kaappiin, löytyy eilistä ruokaa, leipää ja erilaisia päällisiä, salaattitarvikkeita, kananmunia, pakkasessa vaikka mitä...
No, saan lopulta raivottaresta (15v) irti, että haluaisi kananmakuista mamanuudelia.
Annan teinille vitosen ja totean, että menee sitten hakemaan nuudelinsa, jos siitä onnelliseksi tulee. "En tasan mee mihinkään kauppaan, mikset ikinä voi ostaa mitään mitä haluan? "
Kristallipallostako tämä olisi pitänyt kaupassa päätellä?
Itsepähän olet lapsesi pilalle hemmotellut. Siis aivan selvästi. Kakara ei osaa muuta kuin valittaa?
Vierailija kirjoitti:
Tulin kaupasta kauppakassin kanssa, teini muljauttaa kotiovella silmiään ja tokaisee tyrmistyneenä:
- ÄITI, miten sä oot kehdannut kävellä kotiin kun tuolta kassista näkyy KORIANTERI!?
Siis niiiiiin noloo... Kysyin huvikseni että mitä ois pitänyt mukana olla, vastaus oli:
- NO REPPU! (ettei mitkään ostokset näy)
Vastasin voitonriemuisena että "no oli mulla sekin!" (siellä lisää ruokaa). Läppäni ei nyt osunut kohteeseen ja teini poistui huoneeseen tuhisten. Kuinka vaikeeta on olla teini! :D :D
Miten tällaiset keskustelut edes jää mieleen? Mitä sitten näkyykö joku vitun yrtti? Mä oisin vain mulkaissut, että mitäs siinä koitat dissata äitiäs, haluatko selkääsi?
Ei ois poistunut tuhisten se teini siitä tilanteesta, vaan sais oppia miettimään, kannattaako puuttua joka asiaan noin lapsellisesti.
Miten tuollaisia kiusaajateinejä voi kukaan rakastaa? Hyi olkoon.
Vierailija kirjoitti:
Meillä näin: Lukiolainen sai äikän tehtäväksi käydä katsomassa elokuvateatterissa erään uuden suomalaisen elokuvan. Me vanhemmat siinä innostuttiin että joo kiva mekin halutaan nähdä se leffa. Teini suostui lähtemään leffaan mutta paikkavalintojen yhteydessä otti paikan "omalta" riviltään ja "te ette todellakaan siihen tuu". Piti jäädä monta riviä kauemmas. Kyllä nauratti !!
Paska käytös teiniltähän onkin niin hassunhauskaa hahahaa!
Mulla on paha olla, niin kyllä inhottaa, kun muiden vanhemmat vaan ihan hyvällä naureskelee, eikä rankaise lapsiaan tyhmyydestä, koska vihaavat heitä. Ymmärtävät. Että on epäreilua.
Mikäs kiukkupussi se täällä on pitkin yötä käynyt murisemassa kaikkien vastauksiin? :D Käyttäjä3500, tiedämme että tuo teini-ikä on rankkaa ja elämä välillä paskaa, mutta kyllä se siitä tasaiseksi apatiaksi muuttuu, koitahan jaksella. Jos ei muuta niin käy vaikka koulun kuraattorilla juttelemassa!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kello tulee yksitoista ja huomenna on kouluaamu. Teinillä on peli kesken tietokoneella. Olen puoli tuntia aiemmin sanonut, että yhdeltätoista kone kiinni, niinkuin aina.
- Laitatko nyt koneen kiinni, kello on 11?
- Mitä, emmä voi. Ei tätä peliä VOI sulkea kesken kun tulee bannit.
- Sanoin puoli tuntia sitten että kone menee kiinni klo 11. Miksi aloitit sellaisen pelin jota ei pysty lopettamaan ajoissa?
- Noku vaan aloitin. Ei voi sulkea ja sä häiritset mun peliä.
- Kauanko menee?
- En mä vaan tiedä (näen että pelissä juoksee aika jota on jäljellä 5 min.)
5 minuuttia myöhemmin: Laitatko nyt sen koneen kiinni?
- Emmä voi!! Mä saan bännit ja se on sun syy.
- Se kone kiinni nyt vai painanko virtanappia?
- Aina sä oot tuollainen natsi. (Rymistelee vessaan kännykän kanssa.)
20 min myöhemmin. - Voitko tulla ulos sieltä, muillakin on hampaat pesemättä ja on nukkumaanmenoaika.
- Eikö täällä saa olla rauhassa edes vessassa!!!! Huoneen ovi läjähtää kiinni.
Aamulla kaveri on taas ihan normaalijärjissään.
Mikään ei ole niin vituttavaa kuin pelata online-peliä, jossa on muitakin ihmisiä ja sitten joku tulee kitisemään, että nyt se kone kiinni. Se on oikeasti niitä muita pelaajia kohtaan törkeää lähteä kesken kaiken pois ja sitten tulee ihan tosissaan bannatuksi.
Onneksi löysin nämä pelit vasta aikuisiällä niin sai kavereiden kanssa rauhassa pelata vaikka aamuyöhön, jos sattui huvittamaan. Suretti kyllä niiden raukkojen puolesta, jotka himassaan asuivat - linjoja pitkin kuuli, kun mutsi/isä/isäpuoli/äitipuoli tulee sinne nalkuttamaan ja koko kaveriporukka tietty kuulee sen, kun ryhmäpuhelussa pelin vuoksi ollaan.
N29
Joo, todella. MIKÄÄN ei ole niin hirveää ja törkeää kuin tämä.
t. pelaan itsekin
Ei kukaan "oikea" pelaaja pidä headsettiä päällä koko aikaa, mikki laitetaan päälle vaan silloin kun on jotain asiaa. Lisäksi ei kannata aloittaa pitkää peliä jos tietää että se klo x joudutaan lopettamaan. Jos pitää lähteä töihin puolen tunnin päästä niin en voi aloittaa tunnin kestävää peliä. Sehän tuossa alkup. Jutussa lli pointtina eikä se miten ärsyttävää peli on lopettaa kesken. T. Ohis n26
Äiti soot vaan niin ärsyttävä. Kaikki on noloa, varsinkin kun mummo-auto..juu, no sotkee sitten fillarilla jos ei kyytissä kehtaa istua.