Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Teinien aivoituksia=)) Tämä meillä tänään..

Vierailija
21.08.2017 |

"Äiti oikeesti haloo mullon huomenna koulukuvaus ja vaan kolmet housut. En mee"
Jep jep ja huoh taas😂

Aina luetaan sutkauksia lasten suusta mutta teinien suusta ne jännimmät tarinat tulee.
Jaa omasi..😉

-kolmen teinin äiti

Kommentit (345)

Vierailija
81/345 |
22.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Koira vei mun sukat, VITTU! No niin, olisin justiin tarvinnu ne. SAATANA. Nyt ne on kuolaset ja reikäset. Mitkä mää nyt laitan? Voi jumalauta ne oli mun ainoot sukat! (no todellakaan ollut) Nyt mä myöhästyn koulusta ja se on saatana tuon rakin syytä. (puhisee ja häipyy vessaan ovet paukkuen)

Vierailija
82/345 |
22.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Koira vei mun sukat, VITTU! No niin, olisin justiin tarvinnu ne. SAATANA. Nyt ne on kuolaset ja reikäset. Mitkä mää nyt laitan? Voi jumalauta ne oli mun ainoot sukat! (no todellakaan ollut) Nyt mä myöhästyn koulusta ja se on saatana tuon rakin syytä. (puhisee ja häipyy vessaan ovet paukkuen)

Kannatan suhteellisen vapaata itseilmaisua kaikille (varsinkin kotona) mutta noin monta kirosanaa muutamassa lauseessa on kyllä liikaa...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/345 |
22.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kello tulee yksitoista ja huomenna on kouluaamu. Teinillä on peli kesken tietokoneella. Olen puoli tuntia aiemmin sanonut, että yhdeltätoista kone kiinni, niinkuin aina.  

- Laitatko nyt koneen kiinni, kello on 11?

- Mitä, emmä voi. Ei tätä peliä VOI sulkea kesken kun tulee bannit. 

- Sanoin puoli tuntia sitten että kone menee kiinni klo 11. Miksi aloitit sellaisen pelin jota ei pysty lopettamaan ajoissa? 

- Noku vaan aloitin. Ei voi sulkea ja sä häiritset mun peliä. 

- Kauanko menee?

- En mä vaan tiedä (näen että pelissä juoksee aika jota on jäljellä 5 min.)

5 minuuttia myöhemmin: Laitatko nyt sen koneen kiinni? 

- Emmä voi!! Mä saan bännit ja se on sun syy.

- Se kone kiinni nyt vai painanko virtanappia?

- Aina sä oot tuollainen natsi. (Rymistelee vessaan kännykän kanssa.)

20 min myöhemmin. - Voitko tulla ulos sieltä, muillakin on hampaat pesemättä ja on nukkumaanmenoaika. 

- Eikö täällä saa olla rauhassa edes vessassa!!!! Huoneen ovi läjähtää kiinni. 

Aamulla kaveri on taas ihan normaalijärjissään.

Mikään ei ole niin vituttavaa kuin pelata online-peliä, jossa on muitakin ihmisiä ja sitten joku tulee kitisemään, että nyt se kone kiinni. Se on oikeasti niitä muita pelaajia kohtaan törkeää lähteä kesken kaiken pois ja sitten tulee ihan tosissaan bannatuksi.

Onneksi löysin nämä pelit vasta aikuisiällä niin sai kavereiden kanssa rauhassa pelata vaikka aamuyöhön, jos sattui huvittamaan. Suretti kyllä niiden raukkojen puolesta, jotka himassaan asuivat - linjoja pitkin kuuli, kun mutsi/isä/isäpuoli/äitipuoli tulee sinne nalkuttamaan ja koko kaveriporukka tietty kuulee sen, kun ryhmäpuhelussa pelin vuoksi ollaan.

N29

Pointti oli kuitenkin se, että viikolla klo 11 laitetaan kone kiinni ja mennään nukkumaan, kuten teini hyvin tietää, eikä aloiteta mitään onlinepelejä joita ei silloin muka pystytä lopettamaan. Pelatkoon omalla ajallaan, omassa kotonaan ja omalla koneellaan sitten kun pystyy ne itse itselleen kustantamaan. 

Juuri näin sillä erotuksella että meillä koneet sulkeutuvat klo. 10. Enää ei mene läpi se, että aloitetaan parin tunnin rundi 15 vailla 10. Itse en ymmärrä hevon häntää noista peleistä, mutta sen tiedän että niitä ei niin vain voi jättää kesken (jos on osa joukkuetta). 

Olen miettinyt jopa sitä, että otan kaikki sähköiset laitteet pois ja ainoa lukeminen on katekismus ja raamattu. En tiedä kuolisivatko v....tukseen vai vieroitusoireisiin joten en uskalla lääketieteellisistä syistä aloittaa ihmiskoetta. 

Kokeile ja raportoi tänne ;)

Vierailija
84/345 |
22.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitiiiii, miksei meillä ole mitään ruokaa? Katson kaappiin, löytyy eilistä ruokaa, leipää ja erilaisia päällisiä, salaattitarvikkeita, kananmunia, pakkasessa vaikka mitä...

No, saan lopulta raivottaresta (15v) irti, että haluaisi kananmakuista mamanuudelia.

Annan teinille vitosen ja totean, että menee sitten hakemaan nuudelinsa, jos siitä onnelliseksi tulee. "En tasan mee mihinkään kauppaan, mikset ikinä voi ostaa mitään mitä haluan? "

Kristallipallostako tämä olisi pitänyt kaupassa päätellä?

Vierailija
85/345 |
22.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kello tulee yksitoista ja huomenna on kouluaamu. Teinillä on peli kesken tietokoneella. Olen puoli tuntia aiemmin sanonut, että yhdeltätoista kone kiinni, niinkuin aina.  

- Sanoin puoli tuntia sitten että kone menee kiinni klo 11. Miksi aloitit sellaisen pelin jota ei pysty lopettamaan ajoissa? 

- Kauanko menee?

20 min myöhemmin. - Voitko tulla ulos sieltä, muillakin on hampaat pesemättä ja on nukkumaanmenoaika. 

Mikään ei ole niin vituttavaa kuin pelata online-peliä, jossa on muitakin ihmisiä ja sitten joku tulee kitisemään, että nyt se kone kiinni. Se on oikeasti niitä muita pelaajia kohtaan törkeää lähteä kesken kaiken pois ja sitten tulee ihan tosissaan bannatuksi.

Onneksi löysin nämä pelit vasta aikuisiällä niin sai kavereiden kanssa rauhassa pelata vaikka aamuyöhön, jos sattui huvittamaan. Suretti kyllä niiden raukkojen puolesta, jotka himassaan asuivat - linjoja pitkin kuuli, kun mutsi/isä/isäpuoli/äitipuoli tulee sinne nalkuttamaan ja koko kaveriporukka tietty kuulee sen, kun ryhmäpuhelussa pelin vuoksi ollaan.

N29

No onneksi löysit pelaamisen vasta aikuisiällä, voin vannoa että vanhempasi kiittävät. Minä kitisen tietekonesäännöistä alaikäiselle lapselleni kotonani, vaikka se olisi sinusta kuinka törkeää ja bannaus sopii ihan hyvin jos teiniltä menee joka ilta yli hilseen että kello tosiaan tulee tänäänkin aikanaan 23. 

Vierailija
86/345 |
22.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on tapana tervehtiä ihmisiä sanalla"Terve". Tämä on teinin mielestä todella nolo ilmaus. Lisäksi kiellettyä olisi muiden kuulumisten kysyminen/muu kommunikointi, kun kuskaan porukkaa harkkoihin.

Tuttua on myös aikamääre "kohta", joka on hyvin liukuva käsite. Jos teini on jostain erimieltä ja korottaa ääntään, totean että älä huuda. Teini vastaa aina etten ole huutanut.

Kotitöitä tehdään nihkeästi ja hyvin suurella draamalla väritettynä mm. tiskatessa käsin otsaa nojataan kaapinoveen, huokaillaan ja kolisutellaan astioita.

Satunnaisesti ollaan mukavia ja oma-aloitteisia kotitöissä. Silloin jo kysyn suoraan mitä tällä yritetään saada ostamaan :D

Vierailija
87/345 |
22.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

- Kauanko menee?

N29

Joo, todella. MIKÄÄN ei ole niin hirveää ja törkeää kuin tämä.

t. pelaan itsekin

Vierailija
88/345 |
22.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Veisitkö koiran ulos" (äiti teinille normaalilla puheäänellä)

"Veisitkö koiran ulos" (hiukan kovemmalla äänellä hetken kuluttua)

"Nyt Jaakko sen koiran kanssa ulos" (kovalla äänellä viiden minuutin päästä)

"Aina mulle huudetaan"

Miksi äiti kysyy, että veisitkö koiran ulos? Jos Jaakko vastaa, että en vie, niin se on siinä sitten. Tuskin jaakko sitä koiraa omistaa ja ainakin minä aikuinen oletan, että kysymykseen voi vastata myös ei, jos se noin esitetään.

Kyllä sen taitaa tietää äiti, Jaakko ja lukija itsekin, että kyseessä ei ollut kysymys. Kysymysmerkkikin jätetty pois. Tai ainakaan kieltävä vastaus ei ole vaihtoehto ihmiselle, joka maksaa ruoan ja huolehtii, että on katto pään päällä.

En tiedä. Meillä kysymys on kysymys ja tekeminen ilmaistaa suoraa: Vie koira ulos! Silloin ei jää kenellekään asia epäselväksi. Ei meillä kysytä lapselta, että pesisitkö hampaasi, vaan pese hampaasi, ei kysytä mummolta, että syötkö lounasta, vaan tervetuloa pöytään, ruoka on valmis.

Meillä kysymykseen saa vastata myös kieltävästi. Siksi en sano, että ota kakkua, vaan otatko kakkua. Saa ihan itse päättää, että ottaako vai ei.

Ei ihme, että teinit moittii vanhempiaan. Jos vanhempi esittää kysymyksiä, jotka eivät ole kysymyksiä, niin millainen lienee muu kommunikaatio.

Mulla ei ole vielä teinejä, mutta jos sanon mun 9-vuotiaalle, että "laittaisitko vaatteesi lattialta kaappiin" tai "laita vaatteesi lattialta kaappiin" niin äärimmäisen usein vastaus on "joo joo...ihan kohta" ja jatko on sama kuin "Jaakolla" tässä, ja epäilen, että niin on monella muullakin. Voin olla huono kasvattaja, mutta kommunikaatiotyyli ei mielestäni ole tässä se olennainen ongelma, jonka ratkaisemalla tilanne ratkeaa.

Vierailija
89/345 |
22.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noissa peliajoissa toimii sääntö, että yliajalle mennyt pelaaminen on seuraavan illan peliajasta pois. Niistä peleistä ei voi lähteä kesken pois (vaikkakin toki on teinin oma vika jos aloittaa uuden muutama minuutti ennen sovittua lopetusaikaa). 

Vierailija
90/345 |
22.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

- Kauanko menee?

N29

Joo, todella. MIKÄÄN ei ole niin hirveää ja törkeää kuin tämä.

t. pelaan itsekin

Tämä oli siis ironiaa, t. edellinen. Surettaa se, että 13-16-vuotiaan vanhemmat huolehtivat siitä, että tämä ei pelaa koko yötä?? No, surunsa kullakin.

Vierailija
91/345 |
22.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän teini täytti jo 18 kesällä, mutta teinioireilua edelleen ilmoilla. Ensi teoikseen syntymäpäivänä totesi, että jes, enää et voi pakottaa tekemään kotitöitä. Siis hetkinen?

No, tajusi kyllä sitten, että ilmainen asuminenkin loppuu, jos ei kotona osaansa tee.

Vierailija
92/345 |
22.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeasti nämä on aika ihania, vaikka ei tietysti silloin, kun näiden kanssa koko ajan joutuu elämään:-) Itsekin teiniajat vielä hyvin muistavana totean, että turhaa täällä syyllistetään, että vanhemmat eivät osaa teineille puhua. Eivät osaa, ihan sama mitä sanoo, teini kyllä löytää siitä takaisin sanomisen. Ja nyt isona (23 v:-) osaan arvostaa minäkin sitä, että uskaltaa sanoa vanhemmille. Paljon oli niitä, jotka kotona kyllä tottelivat ja olivat enkeliä, kaveripiirissä sitten toinen juttu. Myös niitä, jotka kiusasivat, kun kotona olivat ihan nyrkin alla.

Vierailija
93/345 |
22.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

- Kauanko menee?

N29

No onneksi löysit pelaamisen vasta aikuisiällä, voin vannoa että vanhempasi kiittävät. Minä kitisen tietekonesäännöistä alaikäiselle lapselleni kotonani, vaikka se olisi sinusta kuinka törkeää ja bannaus sopii ihan hyvin jos teiniltä menee joka ilta yli hilseen että kello tosiaan tulee tänäänkin aikanaan 23. 

Ajastimella vaan sähköt tai nettiyhteys pois tasan klo 23. 

Vierailija
94/345 |
22.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurinosa teistä on selvästi kasvattanut lapsensa curling menetelmällä ja nyt niitätte satoa joten älkää valittako.[/quote]

Täällä pitää KAIKKI aina ottaa niin kamalan vakavasti. Ketjun tarkoitus ei kai ollut valittaa tai arvostella muita vaan kertoa teinien hölmöilyjä ja lähinnä huumorillahan nämä teinien sutkautukset on tänne kirjoitettu.Aina ei tarvitse päteä ja tärkeillä joka paikassa. 

Vierailija
95/345 |
22.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Serkkuni ennen niin ihana poika on nyt teininä muuttunut täysin - yllätys yllätys. Pojan ollessa pieni leikin hänen kanssaan aina heillä käydessäni, ja hän höpötti minulle ummet ja lammet kaikesta; nyt vastauksena on vaan murahtelua tai "aha".

Lisäksi on ylimielinen. Silloin kun ei vain murahtele, ovat toteamukset tyyliin "älä jaksa" tai "et sä tiiä tällasista mitään", sama se mistä oli kyse. Viimeksi kun näimme, hän pelasi Pokemon Go:ta ja kun totesin, että ai sä pelaat tuota, hän tokaisi  vain"et sä tiiä Pokemonista mitään".

En siis itsekään ole kuin parikymppinen, mutta tietty hän pitää minua muumiona :)

Vierailija
96/345 |
22.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teininä: kaupasta ei voinut ostaa mitään muuta kuin karkkia, sipsiä tai limsaa. Kaiken muun - oli se mitä tahansa lihapullapaketista vessapaperiin -  ostaminen oli älyttömän noloa. Kavereilla oli tämä asenne ja se tarttui minuunkin.

Nykyään ei voisi vähempää välittää :)

Vierailija
97/345 |
22.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

- Mä lähden v..n täältä, enkä halua olla sun kanssa missään tekemisissä

- Jaa, no sitten mun ei tarvi maksaa sun autokouluakaan

- Uhkaile vähän lisää, hullu kiristäjä

Vierailija
98/345 |
22.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko oikein raportoida jonkun toisen yksityiselämästä ja sanomisista julkisella foorumilla ilman tämän suostumusta?

Vierailija
99/345 |
22.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tänään ruualla 13v "mä en syö jos ei ole ketsuppia"

Minä: *Hakee ketsupin pöytään*

Teini: Tää on vääränlaista, pitää olla Felixiä

Minä "No se ketsuppi onkin jo vähissä, ota mun kukkarosta rahat ja hae lähikaupasta jos haluat"

Teini: *Lähtee kauppaan mutisten" tulee takaisin, plöräyttää felixiä lautaselleen kunnon klöntin (itse pusersi täysillä voimilla reunoilta)

"Paska pullo, nyt mä en ainakaan syö"

Ja painui huoneeseensa.

Kyllä se nyt äsken vaivihkaa hiipi ruokapöytään, mutten viitsinyt mainita mitään ettei saa enempää aihetta kiehua tälle päivää :D rakas tuo on silti <3

Vierailija
100/345 |
22.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulin väsyneenä töistä kotiin ja tytär (15 v) oli leiponut korvapuusteja. Istahdin pöydän ääreen, haukkasin ja sanoin "ihanaa saada tuoretta pullaa, ovatpa nämä herkullisia". Tytär purskahti itkuun ja huusi "ne meni ihan pilalle, sanot vaan että ovat hyviä" ja juoksi ovet paukkuen huoneeseensa. Jep.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän viisi