Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Teinien aivoituksia=)) Tämä meillä tänään..

Vierailija
21.08.2017 |

"Äiti oikeesti haloo mullon huomenna koulukuvaus ja vaan kolmet housut. En mee"
Jep jep ja huoh taas😂

Aina luetaan sutkauksia lasten suusta mutta teinien suusta ne jännimmät tarinat tulee.
Jaa omasi..😉

-kolmen teinin äiti

Kommentit (345)

Vierailija
61/345 |
22.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Wtf. Miksi ruokien ostaminen on teineistä noloa? Ihme villitys taas. Ei mun teini-iässä vaan.. Tosin liikuin vähän älykkäämmissä piireissä kuin luokan pissisten kanssa. :D Moni porukassa osasi tehdäkin sitä ruokaa jo joskus 13-14v.

Vierailija
62/345 |
22.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vastaansanominen ja muu paha olo johtuu siitä, että ette ole välittäneet lapsistanne pienempinä,, vaan itsestänne.

Haistahan paska :D mun ei ole koskaan tarvinut miettiä rakastaako vanhemmat mua tai minä niitä, mutta kyllä välistä koitin inttää mustaa valkoiseksi ihan vaan koska.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/345 |
22.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teini: en ehdi syömään tänään koulussa (koulu alkaa niin, että ensin on ruokailu, sitten eka tunti vasta). Anna rahaa, meen mäkkiin ennen koulua.

Minä: jospa menisit sinne kouluun vaan syömään.

Teini: no en tasan

Minä: no sitten syöt runsaan aamupalan kotona tai teet eväät

Teini: mä en ikinä saa rahaa mihinkään kivaan ja kukaan ei halua olla mun kaveri

Minä: onhan sulla rahaa (saa kk rahan ja lisäksi kerran viikossa on lapsenvahtina naapurissa)

Teini: no enkai mä omia rahoja tollaseen käytä

Huoh joo.

Vierailija
64/345 |
22.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Wtf. Miksi ruokien ostaminen on teineistä noloa? Ihme villitys taas. Ei mun teini-iässä vaan.. Tosin liikuin vähän älykkäämmissä piireissä kuin luokan pissisten kanssa. :D Moni porukassa osasi tehdäkin sitä ruokaa jo joskus 13-14v.

Enpä ole tähän törmännyt itsekään, vaikka taloudessa kaksi teiniä. Mielellään käyvät kaupassa ja kokkaavat. Moni muu asia on kyllä vaikeaa ja noloa...

Vierailija
65/345 |
22.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti musta ei tule ihan kamalaa teiniä, nää kuulostaa kauheilta. :D

T. 12v

Mikä näissä on niin kauheaa? Oletko vielä niin äitisi alistama, että nuolisit vaikka lattian hänen altaan, koska äiti ei sillälailla saa raivaria? Miksi ne asiat pitää tehdä kuten aikuinen pitää mukavimpana? Ostakoot vittu itse jauhelihansa, tai jos on unohtanut ostaa sen kauppareissulla, niin myöntäisi ensin osaamattomuutensa lapselleen, ehkä se äidin auttaminen ois sit vähän siistimpää, kun se ei koita esittää niin osaavaa.

Ai kauhee sulla on kyllä joku vika ohjelmoinnissa :'D alat ihan tosissas aukoon päätä 12-vuotiaalle?! Noh, tasoisensa vastuksen kai sitä pyrkii valitseen...

Vierailija
66/345 |
22.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Veisitkö koiran ulos" (äiti teinille normaalilla puheäänellä)

"Veisitkö koiran ulos" (hiukan kovemmalla äänellä hetken kuluttua)

"Nyt Jaakko sen koiran kanssa ulos" (kovalla äänellä viiden minuutin päästä)

"Aina mulle huudetaan"

Miksi äiti kysyy, että veisitkö koiran ulos? Jos Jaakko vastaa, että en vie, niin se on siinä sitten. Tuskin jaakko sitä koiraa omistaa ja ainakin minä aikuinen oletan, että kysymykseen voi vastata myös ei, jos se noin esitetään.

Kyllä sen taitaa tietää äiti, Jaakko ja lukija itsekin, että kyseessä ei ollut kysymys. Kysymysmerkkikin jätetty pois. Tai ainakaan kieltävä vastaus ei ole vaihtoehto ihmiselle, joka maksaa ruoan ja huolehtii, että on katto pään päällä.

Kuvitelkaa, jos suomalainen perusjulli tipautettais ykskaks yllättäen jonkun kohteliaan kulttuurin keskelle. Vaikka USAhan, ja häntä käskettäis viemään roskat: "Do you think you could take out the trash?" 

Julli: "Öööö.. no."

Vierailija
67/345 |
22.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Järjestin pojalle rippijuhlia ja pyysin leikkaamaan nurmikon, vastaus "miksi?". 

Ihan relevantti kysymys. Miksi nurmikko oli leikattava? Siksikö, että sinä halusit vai oliko joku relevantimpi syy? Suurin osa nuorten kysymyksistä kumpuaa siitä, että he eivät osaa lukea ajatuksia ja aika moni aikuinen keskittyy käskyttämään selittämisen sijaan. Meillä teini leikkasi nurmikon ihan mielellään,kun totesin, "että piha näyttää siistimmältä ja vieraiden on mukavampi istuskella puutarhatuoleissa, kun nurmikko on leikattu, Nämä ovat sinun juhlasi, sinun tehtäväsi on juhlien isäntänä huolehtia vieraiden viihtymisestä, joten hae ajettava ruohonleikkuti ja ryhdy hommiin."

Kyllä jotain on pahasti pielessä, jos rippikouluikäiselle on selitettävä kuin pikkulapselle, että juhlia ennen on tapana kohteliaisuudesta vieraita kohtaan siistiä kaikki paikat mahdollisimman kivannäköisiksi.  Outoa on, jos tämä asia tulee ensimmäistä kertaa esille ripille päästessä.

Kuinkahan monta kertaa tämä mamma selittää kakskytvuotiaalle, että kuule tiskata tarttee sen takia, että sunkin on sitten kivempi syödä puhtailta astiolta.

Tämä.

Tottakai teinien kanssa jutellaan, välillä hyvinkin syvällisiä, mutta pitäisin kyllä todella outona jos rippikouluikäiselle pitää vääntää joka ikinen kerta rautalangasta MIKSI koira pitää ulkoiluttaa tai likaiset astiat laittaa tiskikoneeseen tai nurmikko leikata. Arvostakaa nyt lapsianne sen verran että ymmärrätte heidän tajuavan yksinkertaiset syy- seuraussuhteet ihan itsekin.

Vierailija
68/345 |
22.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Äiti, älä hyräile liukuportaissa. Se on noloo"

Vierailija
69/345 |
22.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työkaverin tyttö ehdotti kun olivat menossa junalla Helsinkiin ostoksille, että äiti matkustais eri vaunussa. 

Vierailija
70/345 |
22.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli kanssa valokuvaukseen liittyvä tapaus viime viikolla. Teinityttö 15v halusi värjätä hiuksiaan ennen kuvaa. Ostettiin sitten väri ja olivat kaverinsa kanssa laittaneet. Lopputulos oli mielestäni oikein kiva, mutta teinin mielestä tuli liian tumma.

No, siitä sitten helvetti repesi, olisi pitänyt päästä kampaajalle vielä samana iltana laittamaan väri uusiksi. Totesin, että ei onnistu ja tuskin aikojakaan olisi puolen tunnin varoajalla saanut. Plus että eivät kampaajatkaan suosittele heti perään uutta käsittelyä.

Aikansa huudettuaan keksi sitten, että mennään ostamaan blondausaine. Oikeasti, sillähän varmaan olisikin kotikonstein siisti tulos saatu aikaan. Lisää huutoa, uhkailua karkaamisesta...

No, kuva otettiin tällä värillä. Katsotaan nyt mikä huuto sitten tulee, kun kuva on nähtävillä.

Loppuhuomautus, nyt tyttö on jo hyvin tyytyväinen tähän kamalaan väriin.

Vierailija
71/345 |
22.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Äiti, älä hyräile liukuportaissa. Se on noloo"

Meillä: äiti älä laula autossa, se on nolooooooo. Olimme kahdestaan :)

Vierailija
72/345 |
22.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työkaverin tyttö ehdotti kun olivat menossa junalla Helsinkiin ostoksille, että äiti matkustais eri vaunussa. 

Mun teini- ikäinen veli lähti äidin kanssa kaupungille ostamaan vaatteita, ehdotti että äiti voisi kävellä pari metriä taaempana ja "älä sit pysähdy jos mä jään juttelemaan kavereitten kanssa". Äiti ilmoitti että näin tehdään, pysyy parin metrin päässä erityisesti siinä kohtaa kun veli on kassalla maksamassa niitä vaatteita.

Ymmärsi yskän :)

Vierailija
73/345 |
22.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttö halusi ysin päättäreihin uuden mekon, oli katsonut kivan ja annoin rahat. Kävi ostamassa mekkonsa.

Seuraavana iltana alkoi marina, kuinka mekko on niiiiin tylsä, että siihen pitää ostaa uusi kaulakoru, tarvii 50e. Totesin, että mistään korusta ei ollut puhetta, ihan itse on valinnut mieluisan mekon ja enempää en yhtä tunnin juhlaa rahoita. Korujakin tytöllä on ennestään.

Kommenttina, että hän haluaisi edes kerran elämässään olla kaunis ja "sä et tajuuuuuuu mitääääääääääääään".

Vierailija
74/345 |
22.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tää ois voinut olla hauska ketju, mutta vähän pilalle meni... :(

Itse ajattelen niin, että on kohteliaampaa kysyä ensiksi veisitkö koiran pihalle, kuin määrätä vie koira pihalle. Teinikin tietää ettei siinä oikeasti ole kysymysmerkkiä ;)

Tämä on ihan totta. Kysymysmuoto on yleisimpiä kohteliaisuusstrategioita kielessä ja kyllä lapsille ja nuorille voi puhua ihan tavallisesti. Kyllä meillä ainakin lapset ovat ihan pieninä jo tajunneet, että usein ei tarkoiteta ihan sananmukaisesti mitä sanotaan ja se on ihan tavallista kielenkäyttöä. Jos kirjoitetaan tarkasti ylös mitä puhutaan, niin tulos on omituista höttöä ja sillisalaattia eli puheeseen kuuluu iso määrä epätarkoituksenmukaisuutta. Ei kukaan väitä, ettei ymmärrä, jos toinen sanoo "tota" tai niiskaisee väärään väliin.

Vierailija
75/345 |
22.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aaahahahahahahahahaaaaa, nauran ihan kippurassa näille. Ihana teinilogiikka.

Vierailija
76/345 |
22.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nää on jotenkin suloisia. :) Tuo korianteri on jopa loistava. :D On se nyt kauheeta kun kävellään kadulla korianterit levällään.

Mulla poika vasta 13 eikä ole vielä teineillyt rajusti. Pikkuhauskuuksia vaan löytyy. 

Vierailija
77/345 |
22.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime viikolla kun oli junat lakossa, tyttö 17v tuli ilmoittamaan, että hänet pitää viedä kouluun. En ollut järin innostunut, olin yövuorossa töissä ja juuri olisin ehtinyt nukkumaan siihen aikaan. Totesin, että menee bussilla.

Hirveä huuto, että hän ei voi mennä niin, että myöhästyy 20min. Bussi menee puolen tunnin välein. Kysyin miksei mene edellisellä. No, eihän kukaan mene koululle etuajassa...

Samainen tytär on välillä myöhästynyt koulusta, kun en yövuoron jälkeen todellakaan herää 17vuotiasta herättämään. Kauhea syyttely aina jos näin käy, kuinka hänestä ei välitetä ollenkaan.

Vierailija
78/345 |
22.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolmen teinin vanhempana olen tulla hulluksi. Meilläkin tuo vastaansanominen on ensimmäinen reaktio. Leikkaatko ruohon - en, olen lomalla, paistatko jauhelihan niin teen loput - en, kun ei muidenkaan (kavereiden) tarvitse tehdä. 

Nuorin tytöistä on siinä iässä (ylä-aste) että suuttuu silmittömästi väärästä lauseesta, katseesta, eleestä, ilmeestä yms. Mökättää ja on yhteistyöhaluton pitkään. 

Vierailija
79/345 |
22.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kello tulee yksitoista ja huomenna on kouluaamu. Teinillä on peli kesken tietokoneella. Olen puoli tuntia aiemmin sanonut, että yhdeltätoista kone kiinni, niinkuin aina.  

- Laitatko nyt koneen kiinni, kello on 11?

- Mitä, emmä voi. Ei tätä peliä VOI sulkea kesken kun tulee bannit. 

- Sanoin puoli tuntia sitten että kone menee kiinni klo 11. Miksi aloitit sellaisen pelin jota ei pysty lopettamaan ajoissa? 

- Noku vaan aloitin. Ei voi sulkea ja sä häiritset mun peliä. 

- Kauanko menee?

- En mä vaan tiedä (näen että pelissä juoksee aika jota on jäljellä 5 min.)

5 minuuttia myöhemmin: Laitatko nyt sen koneen kiinni? 

- Emmä voi!! Mä saan bännit ja se on sun syy.

- Se kone kiinni nyt vai painanko virtanappia?

- Aina sä oot tuollainen natsi. (Rymistelee vessaan kännykän kanssa.)

20 min myöhemmin. - Voitko tulla ulos sieltä, muillakin on hampaat pesemättä ja on nukkumaanmenoaika. 

- Eikö täällä saa olla rauhassa edes vessassa!!!! Huoneen ovi läjähtää kiinni. 

Aamulla kaveri on taas ihan normaalijärjissään.

Mikään ei ole niin vituttavaa kuin pelata online-peliä, jossa on muitakin ihmisiä ja sitten joku tulee kitisemään, että nyt se kone kiinni. Se on oikeasti niitä muita pelaajia kohtaan törkeää lähteä kesken kaiken pois ja sitten tulee ihan tosissaan bannatuksi.

Onneksi löysin nämä pelit vasta aikuisiällä niin sai kavereiden kanssa rauhassa pelata vaikka aamuyöhön, jos sattui huvittamaan. Suretti kyllä niiden raukkojen puolesta, jotka himassaan asuivat - linjoja pitkin kuuli, kun mutsi/isä/isäpuoli/äitipuoli tulee sinne nalkuttamaan ja koko kaveriporukka tietty kuulee sen, kun ryhmäpuhelussa pelin vuoksi ollaan.

N29

Pointti oli kuitenkin se, että viikolla klo 11 laitetaan kone kiinni ja mennään nukkumaan, kuten teini hyvin tietää, eikä aloiteta mitään onlinepelejä joita ei silloin muka pystytä lopettamaan. Pelatkoon omalla ajallaan, omassa kotonaan ja omalla koneellaan sitten kun pystyy ne itse itselleen kustantamaan. 

Vierailija
80/345 |
22.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kello tulee yksitoista ja huomenna on kouluaamu. Teinillä on peli kesken tietokoneella. Olen puoli tuntia aiemmin sanonut, että yhdeltätoista kone kiinni, niinkuin aina.  

- Laitatko nyt koneen kiinni, kello on 11?

- Mitä, emmä voi. Ei tätä peliä VOI sulkea kesken kun tulee bannit. 

- Sanoin puoli tuntia sitten että kone menee kiinni klo 11. Miksi aloitit sellaisen pelin jota ei pysty lopettamaan ajoissa? 

- Noku vaan aloitin. Ei voi sulkea ja sä häiritset mun peliä. 

- Kauanko menee?

- En mä vaan tiedä (näen että pelissä juoksee aika jota on jäljellä 5 min.)

5 minuuttia myöhemmin: Laitatko nyt sen koneen kiinni? 

- Emmä voi!! Mä saan bännit ja se on sun syy.

- Se kone kiinni nyt vai painanko virtanappia?

- Aina sä oot tuollainen natsi. (Rymistelee vessaan kännykän kanssa.)

20 min myöhemmin. - Voitko tulla ulos sieltä, muillakin on hampaat pesemättä ja on nukkumaanmenoaika. 

- Eikö täällä saa olla rauhassa edes vessassa!!!! Huoneen ovi läjähtää kiinni. 

Aamulla kaveri on taas ihan normaalijärjissään.

Mikään ei ole niin vituttavaa kuin pelata online-peliä, jossa on muitakin ihmisiä ja sitten joku tulee kitisemään, että nyt se kone kiinni. Se on oikeasti niitä muita pelaajia kohtaan törkeää lähteä kesken kaiken pois ja sitten tulee ihan tosissaan bannatuksi.

Onneksi löysin nämä pelit vasta aikuisiällä niin sai kavereiden kanssa rauhassa pelata vaikka aamuyöhön, jos sattui huvittamaan. Suretti kyllä niiden raukkojen puolesta, jotka himassaan asuivat - linjoja pitkin kuuli, kun mutsi/isä/isäpuoli/äitipuoli tulee sinne nalkuttamaan ja koko kaveriporukka tietty kuulee sen, kun ryhmäpuhelussa pelin vuoksi ollaan.

N29

Pointti oli kuitenkin se, että viikolla klo 11 laitetaan kone kiinni ja mennään nukkumaan, kuten teini hyvin tietää, eikä aloiteta mitään onlinepelejä joita ei silloin muka pystytä lopettamaan. Pelatkoon omalla ajallaan, omassa kotonaan ja omalla koneellaan sitten kun pystyy ne itse itselleen kustantamaan. 

Meillä ihan sama vääntö. Kone sulkeutuu automaattisedti arkena klo 23. Joka ilta se muka tulee yllätyksenä, tulee bänniä jnejne.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän kolme