Opetaanko autokoulussa tankkaaminen?
Jännittää ihan älyttömästi, että joutuisi yksin tankkaamaan. Asun yksin eli mies ei voi neuvoa. Joku kaveri varmaan sitten.
Kommentit (107)
Ei yleensä opeteta, mutta voit pyytää kyllä, että asia näytettäisiin jonkun ajoharjoituksen yhteydessä.
Minkälainen debiili ei osaa tankata
Ei se ole vaikeata, maksathan kaupassakin kortilla ja luultavasti lähimaksulla mikä toimii myös polttoainetta ostaessa. Mikä siinä niin jännittää?
Mikä sinulla sitten on ongelma sen tankkaamisen kanssa? Voit toki kysyä ajo-opettajalta, miten se tehdään, jos ei muuten aukene.
Vierailija kirjoitti:
Ei se ole vaikeata, maksathan kaupassakin kortilla ja luultavasti lähimaksulla mikä toimii myös polttoainetta ostaessa. Mikä siinä niin jännittää?
Se pumpun käyttö jännittää. Ap
Kysy ajo-opettajalta. Ei siinä monta minuuttia ajotunnista mene, kun käytte tankilla. Helppoa se on, ja usein vaikein vaihe on saada tankki autosta auki, kun niissä on monenlaista viritystä. Sekin kannattaa katsoa etukäteen ennen kuin menee tankille.
Kysy ajo opelta tankkaus. Hän neuvoo sen
osaatko maksaa siiderisi itsepalvelukassalla?
Vierailija kirjoitti:
Ei ainakaan minulle opetettu, mutta suoritinkin autokoulun reilut 25 vuotta sitten.
M
Ei opetettu. Olin autokoulussa 32 vuotta sitten.
Ei taida kuulua varsinkaan nykyisin niin lyhyeksi karsittuun ajokouluun.
Mutta jos kerrot opettajalle, että jännität sitä ja haluaisit harjoitella yhdessä, se onnistunee, etenkin jos maksat lisätunnista/-tunneista. Saahan lisätunteja ottaa muutenkin sellaisten juttujen treenaamiseen, mihin haluaa.
Tai sitten pyydät jotain kaveria tai sukulaista mukaasi parilla ekalla tankkauskerralla, varmasti löytyy joku valmis auttamaan. Sanoisin, että jopa huoltoasemalla löydät neuvojan muista tankaajista, kun rohkeasti kysyt. Kunhan pidät maksukortista huolen jne. tuntemattomien kanssa siltä varalta, että kohdalle osuisi harvinainen roisto.
Itse ainakin auttaisin huoltiksella tankkausta harjoittelevaa, joka pyytäisi neuvoa. Autanhan usein maksullisilla parkkimittareillakin ihmisiä. Erityisesti vanhemmat ihmiset aika usein ovat kysyneet neuvoa, kun laitteet on erilaisia eikä onnistu.
"Opettaja" tankkaa sut takapenkillä metsäparkissa.
Vierailija kirjoitti:
Kysy ajo opelta tankkaus. Hän neuvoo sen
140e tankkausopetus. joo mielellään pidetään yksi ylimääräinen tunti sinulle. otetaanko vielä yksi tunti renkaiden paineen tarkastukseen?
Youtubesta löytyy videoita, joissa opetetaan tankkaamaan. Katso sieltä ja homma hoidossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voit käydä kysymässä henkilökunnalta neuvoa, mieluummin sellaiseen aikaan, kun ei ole ruuhkaa.
Nostat vaan sen "pistoolin" paikaltaan, odotat että valitsemasi mittari lähtee käyntiin, laitat sen tankin reikään, painat "liipaisinta" ja odotat, kunnes tankki on täynnä. En minä tiedä, mitkä niiden oikeat nimet ovat, kun minä vain käytän niitä enkä puhuttele nimeltä.
Ei siinä yleensä tavallisella tankilla mitään yllätystä tule vaan se polttoaineen tulo pysähtyy itsekseen. Jollakin suurtehotankilla voi roiskahtaa yli, jos antaa mennä täysillä. Tavallisilla huoltoasemilla sitä ongelmaa ei ole.
Eikö joku voisi tehdä youtubeen opetusvideon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se päätelaite neuvoo käyttöä :) Maksu päätteelle, avaat tankin luukun ja kierrät korkin auki, sitten tankkauspistooli kouraan ja laitat sen tankkiin, painat kahvasta ja näin 'menovettä' lorottaa tankkiin.
Iisiä eikös vain :)
39-vuotiaana en ole vielä kertaakaan käynyt asemalla jossa tankataan ja mennään sisälle huoltsikalle maksamaan. Joten voiko joku neuvoa mulle mitä siellä pitää sanoa? 😂😂😂
Mulla (insinööri) käänteinen ongelma. Avuliaat aatut aina kimpussa huoltsikalla.
Olen varma että vain taka-ajays mielessään.
Ei ainakaan minulle opetettu, mutta suoritinkin autokoulun reilut 25 vuotta sitten.
M