Teinien aivoituksia=)) Tämä meillä tänään..
"Äiti oikeesti haloo mullon huomenna koulukuvaus ja vaan kolmet housut. En mee"
Jep jep ja huoh taas😂
Aina luetaan sutkauksia lasten suusta mutta teinien suusta ne jännimmät tarinat tulee.
Jaa omasi..😉
-kolmen teinin äiti
Kommentit (345)
Vierailija kirjoitti:
Muistakaa vanhemmat, että se, ettei yhtään kapinoi, ei ole aina hyvä merkki, tai jokin todiste kasvatuksen täydellisestä onnistumisesta.
Päinvastoin, saatatte olla niin tyranni tai marttyyri, ettei herkempi lapsi pysty olemaan oma itsensä.
Itse olin ns. kiltti teini. Tein kotityöt ja en rähjännyt. No vanhempani olivat sellaisia, että on voinut koskaan tuoda omia tarpeitani millään tavalla esiin, mistä on seurannut monenlaisia ongelmia myöhemmässä elämässäni.
Ja äitini jaksaa kehua vieläkin, kuinka helppo lapsi minä olin. No olinhan minä:(
No meillä yksi lapsista tällainen jonka kanssa ei ole ikinä tullut mistään sanomista. Pian täysi-ikäinen. Muiden lasten kanssa sitten sitäkin enemmän..
Vierailija kirjoitti:
Muistakaa vanhemmat, että se, ettei yhtään kapinoi, ei ole aina hyvä merkki, tai jokin todiste kasvatuksen täydellisestä onnistumisesta.
Päinvastoin, saatatte olla niin tyranni tai marttyyri, ettei herkempi lapsi pysty olemaan oma itsensä.
Itse olin ns. kiltti teini. Tein kotityöt ja en rähjännyt. No vanhempani olivat sellaisia, että on voinut koskaan tuoda omia tarpeitani millään tavalla esiin, mistä on seurannut monenlaisia ongelmia myöhemmässä elämässäni.
Ja äitini jaksaa kehua vieläkin, kuinka helppo lapsi minä olin. No olinhan minä:(
Miksi aina mennään syyttämään vanhempia tyranneiksi. Kaikki lapset/nuoret ei vaan ole niin kamalia tai luonne on sellainen että on kiltti ja hyväsydäminen. Aina ei ole tyrannivanhempia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi aina mennään syyttämään vanhempia tyranneiksi. Kaikki lapset/nuoret ei vaan ole niin kamalia tai luonne on sellainen että on kiltti ja hyväsydäminen. Aina ei ole tyrannivanhempia.
Lapsetkin ovat erilaisia, todella. Jos on herkempi kuin muut perheen lapset, vanhemman on helppo ajatella, että tämä on kiltti ja hyväsydäminen. Kauhea taakka ihmisellä on aina kiltti:(
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapsetkin ovat erilaisia, todella. Jos on herkempi kuin muut perheen lapset, vanhemman on helppo ajatella, että tämä on kiltti ja hyväsydäminen. Kauhea taakka ihmisellä on aina kiltti:(
Kauhea taakka ihmisellä o l l a aina kiltti:(
Tulin kaupasta kauppakassin kanssa, teini muljauttaa kotiovella silmiään ja tokaisee tyrmistyneenä:
- ÄITI, miten sä oot kehdannut kävellä kotiin kun tuolta kassista näkyy KORIANTERI!?
Siis niiiiiin noloo... Kysyin huvikseni että mitä ois pitänyt mukana olla, vastaus oli:
- NO REPPU! (ettei mitkään ostokset näy)
Vastasin voitonriemuisena että "no oli mulla sekin!" (siellä lisää ruokaa). Läppäni ei nyt osunut kohteeseen ja teini poistui huoneeseen tuhisten. Kuinka vaikeeta on olla teini! :D :D
Puhelinkeskustelu, äiti ja tytär (14 v)
Ä: Käy kotimatkalla kaupassa ja tuo paketti jauhelihaa. Teen lihapullia.
T: En "##¤¤@ssa osta.
Ä: ???
T: Vähän noloo.
Just. Toisaalta, mikäpä ei tietyssä iässä olis noloo.
Vierailija kirjoitti:
Tuossa iässä perseily ei ole ollenkaan noloa, mutta joo, ikä tekee tehtävänsä, parikymmentä vuotta tuohon ikää lisää, niin ei enää nolota..kantaa sitä korianteria niin, että koko kylä näkee!
^sorry, toi oli siihen korianterikom
menttiin, mutta käy tuohonkin!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Veisitkö koiran ulos" (äiti teinille normaalilla puheäänellä)
"Veisitkö koiran ulos" (hiukan kovemmalla äänellä hetken kuluttua)
"Nyt Jaakko sen koiran kanssa ulos" (kovalla äänellä viiden minuutin päästä)
"Aina mulle huudetaan"
Miksi äiti kysyy, että veisitkö koiran ulos? Jos Jaakko vastaa, että en vie, niin se on siinä sitten. Tuskin jaakko sitä koiraa omistaa ja ainakin minä aikuinen oletan, että kysymykseen voi vastata myös ei, jos se noin esitetään.
Sulla ei kyllä selkeesti oo teinejä. Ne aivot vaan jostain syystä toimii erilailla. Ihan turha sanoa, että "minä aikuinen oletan". Juu, niin minäkin aikuinen oletan tosi monta asiaa, mutta tää on just tyypillinen esimerkki teinielämästä. Jos en ole kuullut sataa kertaa "ihan just, kohta, no oota nyt edes vähän, joo, siis ihan kohta..." niin en kertaakaan. Ja vielä toi: "Siis voi paska, xxx on pissannut mun huoneesen!!! Ja siis vielä kyseessä kilpaurheileva teini, joka meni lukioon 9,7 keskiarvolla. Kotona ollut aina normi settiä tehdä kotitöitä ja ne on aina myös sujuneet. . Teinit vaan jotenkin käy hirmu hitaalla näissä tavallisissa askareissa, en tajua miten ne taantuukin niin.
Minulla on enää yksi teini, kaksi lasta on jo aikuisia. Ei meillä yksikään lapsi ole sanonut, että ihan just kohta tai odota vähän. Näin siksi, että olen selkeä enkä kysy, että veisitkö roskat. Siihen voi vastata ei, joten sanon, että "kun olet syönyt, viet roskat".Selkeää, ymmärretävää ja toimivaa.
Miäkin tekisin just niinkuin sinä käsket tekemään, syystä että niin pääsee vähemmällä ja mulla olis aamukampa, jolla lasken aamuja koska voi muuttaa pois.
Enemmänkin tämä ketju kertoo teistä vanhemmista ja siitä, kuinka olette lapsenne kasvattaneet.
Suurinosa teistä on selvästi kasvattanut lapsensa curling menetelmällä ja nyt niitätte satoa joten älkää valittako.
Vastaansanominen ja muu paha olo johtuu siitä, että ette ole välittäneet lapsistanne pienempinä,, vaan itsestänne.
Vierailija kirjoitti:
Kay kaupassa? Miksi ei: Voisitko käydä? Mikäs piika lapses sulle on? Oletat noin vain, että hän elää elämääsi.
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti musta ei tule ihan kamalaa teiniä, nää kuulostaa kauheilta. :D
T. 12v
Mikä näissä on niin kauheaa? Oletko vielä niin äitisi alistama, että nuolisit vaikka lattian hänen altaan, koska äiti ei sillälailla saa raivaria? Miksi ne asiat pitää tehdä kuten aikuinen pitää mukavimpana? Ostakoot vittu itse jauhelihansa, tai jos on unohtanut ostaa sen kauppareissulla, niin myöntäisi ensin osaamattomuutensa lapselleen, ehkä se äidin auttaminen ois sit vähän siistimpää, kun se ei koita esittää niin osaavaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Järjestin pojalle rippijuhlia ja pyysin leikkaamaan nurmikon, vastaus "miksi?".
Ihan relevantti kysymys. Miksi nurmikko oli leikattava? Siksikö, että sinä halusit vai oliko joku relevantimpi syy? Suurin osa nuorten kysymyksistä kumpuaa siitä, että he eivät osaa lukea ajatuksia ja aika moni aikuinen keskittyy käskyttämään selittämisen sijaan. Meillä teini leikkasi nurmikon ihan mielellään,kun totesin, "että piha näyttää siistimmältä ja vieraiden on mukavampi istuskella puutarhatuoleissa, kun nurmikko on leikattu, Nämä ovat sinun juhlasi, sinun tehtäväsi on juhlien isäntänä huolehtia vieraiden viihtymisestä, joten hae ajettava ruohonleikkuti ja ryhdy hommiin."
Kyllä jotain on pahasti pielessä, jos rippikouluikäiselle on selitettävä kuin pikkulapselle, että juhlia ennen on tapana kohteliaisuudesta vieraita kohtaan siistiä kaikki paikat mahdollisimman kivannäköisiksi. Outoa on, jos tämä asia tulee ensimmäistä kertaa esille ripille päästessä.
Kuinkahan monta kertaa tämä mamma selittää kakskytvuotiaalle, että kuule tiskata tarttee sen takia, että sunkin on sitten kivempi syödä puhtailta astiolta.
Älkää vastatko tuolle nillittäjälle, niin se kyllästyy ja lähtee tai sit vaan riehuu yksinään. Niin pääsee eroon näistä jotka pilaa hyvämieliset ketjut.
Olen itse teini ja voin samaistua joihinkin kohtiin täällä :D
T: 15v
Tämä ketju on mennyt kummaksi käskytystyylien ja kasvatuksen jankkaamiseksi. jos jätettäisiin nyt se jankkaus pois ja keskityttäisiin alkuperäiseen.
Meillä 14-v etsii TET-paikkaa ja asutaan Keski-Uudellamaalla. Kysäisimme asiaa: teini olisi päässyt läheiseen tarhaan harjoittelemaan mutta sulkevat viikkoa liian aikaisin, niin se ei käynyt ehtojen mukaiseksi harjoittelupaikaksi. Harmi, olisi voinut käydä kotonakin syömässä. Ehdotin että menee sitten keskustaan kyselemään harjoittelupaikkaa isoista kaupoista vaikkapa tai kampaamoista tai rautakaupasta tai kirjastosta tai soittaa kuntaan, että olisiko vaikka vanhusten apuna tekemistä. Tulisi matkakulutkin meille halvaksi (koulu maksaa). Kommentti: Äiti hei en mä mihinkään tämän kylän kuppaisiin paikkoihin halua, mä haluan johonkin Helsingin putiikkiin!
Minä: "siitä vaan mutta matkat ilmaiseen työhön maksat sitten itse, niitä ei maksa minä eikä koulus".
...vähän liikaa on vissiin katsottu nyt meikkaus- ja pukeutumisblogeja.
Soitin 14v pojalle, että tuo maitopurkin tullessaan harkoista "emmä kehtaa!"
En tiennyt tuossa vaiheessa itkenkö vai nauranko. Ymmärtäisin jos olisin pyytänyt jonkin naisten jutun mutta MAITOPURKKI?
Vierailija kirjoitti:
Kello tulee yksitoista ja huomenna on kouluaamu. Teinillä on peli kesken tietokoneella. Olen puoli tuntia aiemmin sanonut, että yhdeltätoista kone kiinni, niinkuin aina.
- Laitatko nyt koneen kiinni, kello on 11?
- Mitä, emmä voi. Ei tätä peliä VOI sulkea kesken kun tulee bannit.
- Sanoin puoli tuntia sitten että kone menee kiinni klo 11. Miksi aloitit sellaisen pelin jota ei pysty lopettamaan ajoissa?
- Noku vaan aloitin. Ei voi sulkea ja sä häiritset mun peliä.
- Kauanko menee?
- En mä vaan tiedä (näen että pelissä juoksee aika jota on jäljellä 5 min.)
5 minuuttia myöhemmin: Laitatko nyt sen koneen kiinni?
- Emmä voi!! Mä saan bännit ja se on sun syy.
- Se kone kiinni nyt vai painanko virtanappia?
- Aina sä oot tuollainen natsi. (Rymistelee vessaan kännykän kanssa.)
20 min myöhemmin. - Voitko tulla ulos sieltä, muillakin on hampaat pesemättä ja on nukkumaanmenoaika.
- Eikö täällä saa olla rauhassa edes vessassa!!!! Huoneen ovi läjähtää kiinni.
Aamulla kaveri on taas ihan normaalijärjissään.
Mikään ei ole niin vituttavaa kuin pelata online-peliä, jossa on muitakin ihmisiä ja sitten joku tulee kitisemään, että nyt se kone kiinni. Se on oikeasti niitä muita pelaajia kohtaan törkeää lähteä kesken kaiken pois ja sitten tulee ihan tosissaan bannatuksi.
Onneksi löysin nämä pelit vasta aikuisiällä niin sai kavereiden kanssa rauhassa pelata vaikka aamuyöhön, jos sattui huvittamaan. Suretti kyllä niiden raukkojen puolesta, jotka himassaan asuivat - linjoja pitkin kuuli, kun mutsi/isä/isäpuoli/äitipuoli tulee sinne nalkuttamaan ja koko kaveriporukka tietty kuulee sen, kun ryhmäpuhelussa pelin vuoksi ollaan.
N29
Kello tulee yksitoista ja huomenna on kouluaamu. Teinillä on peli kesken tietokoneella. Olen puoli tuntia aiemmin sanonut, että yhdeltätoista kone kiinni, niinkuin aina.
- Laitatko nyt koneen kiinni, kello on 11?
- Mitä, emmä voi. Ei tätä peliä VOI sulkea kesken kun tulee bannit.
- Sanoin puoli tuntia sitten että kone menee kiinni klo 11. Miksi aloitit sellaisen pelin jota ei pysty lopettamaan ajoissa?
- Noku vaan aloitin. Ei voi sulkea ja sä häiritset mun peliä.
- Kauanko menee?
- En mä vaan tiedä (näen että pelissä juoksee aika jota on jäljellä 5 min.)
5 minuuttia myöhemmin: Laitatko nyt sen koneen kiinni?
- Emmä voi!! Mä saan bännit ja se on sun syy.
- Se kone kiinni nyt vai painanko virtanappia?
- Aina sä oot tuollainen natsi. (Rymistelee vessaan kännykän kanssa.)
20 min myöhemmin. - Voitko tulla ulos sieltä, muillakin on hampaat pesemättä ja on nukkumaanmenoaika.
- Eikö täällä saa olla rauhassa edes vessassa!!!! Huoneen ovi läjähtää kiinni.
Aamulla kaveri on taas ihan normaalijärjissään.