Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Teinien aivoituksia=)) Tämä meillä tänään..

Vierailija
21.08.2017 |

"Äiti oikeesti haloo mullon huomenna koulukuvaus ja vaan kolmet housut. En mee"
Jep jep ja huoh taas😂

Aina luetaan sutkauksia lasten suusta mutta teinien suusta ne jännimmät tarinat tulee.
Jaa omasi..😉

-kolmen teinin äiti

Kommentit (345)

Vierailija
21/345 |
21.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Veisitkö koiran ulos" (äiti teinille normaalilla puheäänellä)

"Veisitkö koiran ulos" (hiukan kovemmalla äänellä hetken kuluttua)

"Nyt Jaakko sen koiran kanssa ulos" (kovalla äänellä viiden minuutin päästä)

"Aina mulle huudetaan"

Miksi äiti kysyy, että veisitkö koiran ulos? Jos Jaakko vastaa, että en vie, niin se on siinä sitten. Tuskin jaakko sitä koiraa omistaa ja ainakin minä aikuinen oletan, että kysymykseen voi vastata myös ei, jos se noin esitetään.

Sulla ei kyllä selkeesti oo teinejä. Ne aivot vaan jostain syystä toimii erilailla. Ihan turha sanoa, että "minä aikuinen oletan". Juu, niin minäkin aikuinen oletan tosi monta asiaa, mutta tää on just tyypillinen esimerkki teinielämästä. Jos en ole kuullut sataa kertaa "ihan just, kohta, no oota nyt edes vähän, joo, siis ihan kohta..." niin en kertaakaan. Ja vielä toi: "Siis voi paska, xxx on pissannut mun huoneesen!!! Ja siis vielä kyseessä kilpaurheileva teini, joka meni lukioon 9,7 keskiarvolla. Kotona ollut aina normi settiä tehdä kotitöitä ja ne on aina myös sujuneet. . Teinit vaan jotenkin käy hirmu hitaalla näissä tavallisissa askareissa, en tajua miten ne taantuukin niin.

Vierailija
22/345 |
21.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Järjestin pojalle rippijuhlia ja pyysin leikkaamaan nurmikon, vastaus "miksi?". 

Ihan relevantti kysymys. Miksi nurmikko oli leikattava? Siksikö, että sinä halusit vai oliko joku relevantimpi syy? Suurin osa nuorten kysymyksistä kumpuaa siitä, että he eivät osaa lukea ajatuksia ja aika moni aikuinen keskittyy käskyttämään selittämisen sijaan. Meillä teini leikkasi nurmikon ihan mielellään,kun totesin, "että piha näyttää siistimmältä ja vieraiden on mukavampi istuskella puutarhatuoleissa, kun nurmikko on leikattu, Nämä ovat sinun juhlasi, sinun tehtäväsi on juhlien isäntänä huolehtia vieraiden viihtymisestä, joten hae ajettava ruohonleikkuti ja ryhdy hommiin."

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/345 |
21.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Aina mulle huudetaan"

Miksi äiti kysyy, että veisitkö koiran ulos? Jos Jaakko vastaa, että en vie, niin se on siinä sitten. Tuskin jaakko sitä koiraa omistaa ja ainakin minä aikuinen oletan, että kysymykseen voi vastata myös ei, jos se noin esitetään.

Kyllä sen taitaa tietää äiti, Jaakko ja lukija itsekin, että kyseessä ei ollut kysymys. Kysymysmerkkikin jätetty pois. Tai ainakaan kieltävä vastaus ei ole vaihtoehto ihmiselle, joka maksaa ruoan ja huolehtii, että on katto pään päällä.

En tiedä. Meillä kysymys on kysymys ja tekeminen ilmaistaa suoraa: Vie koira ulos! Silloin ei jää kenellekään asia epäselväksi. Ei meillä kysytä lapselta, että pesisitkö hampaasi, vaan pese hampaasi, ei kysytä mummolta, että syötkö lounasta, vaan tervetuloa pöytään, ruoka on valmis.

Meillä kysymykseen saa vastata myös kieltävästi. Siksi en sano, että ota kakkua, vaan otatko kakkua. Saa ihan itse päättää, että ottaako vai ei.

Ei ihme, että teinit moittii vanhempiaan. Jos vanhempi esittää kysymyksiä, jotka eivät ole kysymyksiä, niin millainen lienee muu kommunikaatio.

Palkinto tulee postissa. Ei vielä huomenna, kun posteljoonit on nurmikkoo leikkaamassa.

Vierailija
24/345 |
21.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Aina mulle huudetaan"

Sulla ei kyllä selkeesti oo teinejä. Ne aivot vaan jostain syystä toimii erilailla. Ihan turha sanoa, että "minä aikuinen oletan". Juu, niin minäkin aikuinen oletan tosi monta asiaa, mutta tää on just tyypillinen esimerkki teinielämästä. Jos en ole kuullut sataa kertaa "ihan just, kohta, no oota nyt edes vähän, joo, siis ihan kohta..." niin en kertaakaan. Ja vielä toi: "Siis voi paska, xxx on pissannut mun huoneesen!!! Ja siis vielä kyseessä kilpaurheileva teini, joka meni lukioon 9,7 keskiarvolla. Kotona ollut aina normi settiä tehdä kotitöitä ja ne on aina myös sujuneet. . Teinit vaan jotenkin käy hirmu hitaalla näissä tavallisissa askareissa, en tajua miten ne taantuukin niin.

Minulla on enää yksi teini, kaksi lasta on jo aikuisia. Ei meillä yksikään lapsi ole sanonut, että ihan just kohta tai odota vähän. Näin siksi, että olen selkeä enkä kysy, että veisitkö roskat. Siihen voi vastata ei, joten sanon, että "kun olet syönyt, viet roskat".Selkeää, ymmärretävää ja toimivaa.

Vierailija
25/345 |
21.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Äiti oikeesti haloo mullon huomenna koulukuvaus ja vaan kolmet housut. En mee"

Jep jep ja huoh taas😂

Monetko housut sinne koulukuvaan tarvitaan?

Meillä tytöt pyytävät rahaa housujen ostoon lauseella: "Viimeiset ehjät farkut hajos eilen/viime viikolla."

Vierailija
26/345 |
21.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Aina mulle huudetaan"

Kyllä sen taitaa tietää äiti, Jaakko ja lukija itsekin, että kyseessä ei ollut kysymys. Kysymysmerkkikin jätetty pois. Tai ainakaan kieltävä vastaus ei ole vaihtoehto ihmiselle, joka maksaa ruoan ja huolehtii, että on katto pään päällä.

En tiedä. Meillä kysymys on kysymys ja tekeminen ilmaistaa suoraa: Vie koira ulos! Silloin ei jää kenellekään asia epäselväksi. Ei meillä kysytä lapselta, että pesisitkö hampaasi, vaan pese hampaasi, ei kysytä mummolta, että syötkö lounasta, vaan tervetuloa pöytään, ruoka on valmis.

Meillä kysymykseen saa vastata myös kieltävästi. Siksi en sano, että ota kakkua, vaan otatko kakkua. Saa ihan itse päättää, että ottaako vai ei.

Ei ihme, että teinit moittii vanhempiaan. Jos vanhempi esittää kysymyksiä, jotka eivät ole kysymyksiä, niin millainen lienee muu kommunikaatio.

Palkinto tulee postissa. Ei vielä huomenna, kun posteljoonit on nurmikkoo leikkaamassa.

Olen saanut palkinnon joka päivä vuosien ajan. Minulla on helpot lapset ja helppo elämä. Se on paljon enemmän kuin mitä suurin osa palstalaisista ikinä saa.

Vierailija
27/345 |
21.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Aina mulle huudetaan"

Teillä ei siis koskaan ole lasten kanssa minkäänlaisia ristiriitoja? Aina sun selkeät kysymykset johtaa joko toimintaan tai sitten ei ja niistä ei ikinä tarvitse keskustella.?

Onko sulla nälkä? Ei. Ikinä koskaan ei esim. 15 minuuttia myöhemmin lapsella ole yhtäkkiä ihan hirveä nälkä?

"Keräätkö Mikko legosi lattialta." Koskaan Mikko ei sano, että "kohta" tai "oota vähän"

Jos näin, niin hyvin yllättävää. Itsellä on kolme lasta ja nyt just kaksi teiniä ja kuulostaa kyllä tosi tutulta toi koiran ulkoilutus ja ap.n juttu.

Vierailija
28/345 |
21.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin niin samaistua!

Vierailija
29/345 |
21.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti musta ei tule ihan kamalaa teiniä, nää kuulostaa kauheilta. :D

T. 12v

Vierailija
30/345 |
21.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja voi tätä rahanmenoa! Teini osti keväällä ainakin 600 eurolla vaatteita ja kenkiä ja mitä nyt tarvitsi. Mikään ei ole enää kuva ja kelpaa vaan pitäisi saada uudet vermeet. En osta. Oppiipahan valitsemaan tarkemmin ensi kerralla.

Vierailija
31/345 |
21.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuva=kiva

Vierailija
32/345 |
22.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuva=kiva

Ai että "kuva ois kiva"...? :)

33/345 |
22.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Aina mulle huudetaan"

Meillä teini huutaa lopulta "Äitiiii, tuu siivoon toi pentu kusi mun lattialle" En mene, pentu viedään pihalle heti eikä kohta.

Meillä on jo pari vuotta vinguttu koiraa mutta olen sanonut ettei tule kuin kuolleen ruumiini yli. Minähän en aamukuudelta kuseta sitä tuolla pöpelikössä!

Joo mutku kyllä mä sen hoitaisin - on aina vastaus kun sanon että meillä oli 13v hänen elämästään kissa jonka hoitamiseen ei osallistunut kertaakaan. Ei edes yhtä kerta kerännyt laatikosta kikkareita pussiin tai vaihtanut hiekkoja.

tytär 15v

Vierailija
34/345 |
22.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Aina mulle huudetaan"

Minulla on enää yksi teini, kaksi lasta on jo aikuisia. Ei meillä yksikään lapsi ole sanonut, että ihan just kohta tai odota vähän. Näin siksi, että olen selkeä enkä kysy, että veisitkö roskat. Siihen voi vastata ei, joten sanon, että "kun olet syönyt, viet roskat".Selkeää, ymmärretävää ja toimivaa.

Meillä on se ja sama käytänkö konditionaalia vai imperatiivia. Lapsi ei vastaa kohta eikä odota vähän, vaan vastaa heti kauniisti myöntävästi joo, kun kehotan tekemään jotain. Tämän jälkeen ei sitten tapahdukaan mitään. On kyllä todennut itsekin, että sanomalla joo, saa minut pois niskastaan ja sen jälkeen voi unohtaa mitä piti tehdä.

Vierailija
35/345 |
22.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä teini talon järjen ääni. Siis niin fiksu ja koskaan ei ole tarvinnut mistään asiasta kinastella. Ollaan todella hyvissä väleissä, jutellaan kaikista ja hän on vähintään yhtä fiksu kuin me vanhemmat. Tuota kyllä ihmettelen jos 17 v vielä tuollainen, itse olen jo elänyt ihan yksin aikuisen elämää tuon ikäisenä niinkuin ystävänikin.

Vierailija
36/345 |
22.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää ois voinut olla hauska ketju, mutta vähän pilalle meni... :(

Itse ajattelen niin, että on kohteliaampaa kysyä ensiksi veisitkö koiran pihalle, kuin määrätä vie koira pihalle. Teinikin tietää ettei siinä oikeasti ole kysymysmerkkiä ;)

Vierailija
37/345 |
22.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistakaa vanhemmat, että se, ettei yhtään kapinoi, ei ole aina hyvä merkki, tai jokin todiste kasvatuksen täydellisestä onnistumisesta.

Päinvastoin, saatatte olla niin tyranni tai marttyyri, ettei herkempi lapsi pysty olemaan oma itsensä.

Itse olin ns. kiltti teini. Tein kotityöt ja en rähjännyt. No vanhempani olivat sellaisia, että on voinut koskaan tuoda omia tarpeitani millään tavalla esiin, mistä on seurannut monenlaisia ongelmia myöhemmässä elämässäni.

Ja äitini jaksaa kehua vieläkin, kuinka helppo lapsi minä olin. No olinhan minä:(

Vierailija
38/345 |
22.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teini 14v, oli varannut viimeisen valmissmoothien jääkaapista, että syö sen sitten treenien jälkeen. Isälleen tämän kertoi. Minä en tiennyt asiasta ja olin sen syönyt. Seuraavana päivänä tulee koulusta mäkkärin ruuat mukanaan ja huutaa "mä en enää ikinä syö tän talon ruokia!!11!!1".

Mäkkäreiden jälkeen sutkutti pyörällä kauppaan ja osti itselleen viikon ruokatarpeet. Omilla rahoillaan. Kelpaa mulle, säästinpä ruokakuluissa vajaan viikon verran. 

Tein sitten ihan vaan kettuillakseni hänen lempiruokaansa, ja johan sen jälkeen taas alkoi maistumaan talon sapuskat. Huoh.

Vierailija
39/345 |
22.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei meillä teinit ragee, mutta itse huomasin heittäytyväni sille linjalle että tivasin jotta kuka helkkari teidät on opettanut perustelemaan väitteenne niin etten pärjää teille väittelyssä...

Vierailija
40/345 |
22.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei meillä teinit ragee, mutta itse huomasin heittäytyväni sille linjalle että tivasin jotta kuka helkkari teidät on opettanut perustelemaan väitteenne niin etten pärjää teille väittelyssä...

Äikänope opettanut:)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä seitsemän