Onko sinussa jokin geneettinen epäkohta jonka vuoksi et haluaisi hankkia lapsia?
Koska et haluaisi sen periytyvän heille. Esim. jokin kauneusvirhe tai sairaus jolla on geneettistä taustaa.
Kommentit (110)
Mitä te "mielenterveysongelmat" kirjoittaneet tarkoitatte? Se on aika laaja luokka.
Skitsofrenia pelottaa. Se on surullista, kun se alkaa lapsena ja lääkkeet ei toimi.
Änkytys, liian paljon pituutta ja ruma kärsänenä.
Sinivihreät silmät (silmät joissa on sinistä ja vihreää, samaan tapaan kuin hazel-silmissä on vihreää ja ruskeaa). Olen saanut kuulla näistä koko ikäni milloin milläkin optikolla... 😩
Atooppinen iho, migreeni joka satavarmasti kulkee suvussa (toisen vanhemman puolelta tullut, useassa sukupolvessa), ja molemmista suvuissa jonkinlainen alttius addiktioihin (ilmennyt lähinnä alkoholismina).
Vierailija kirjoitti:
vähäälyisyys
Se kirjoitetaan oikeasti vähää-lyisyys.
Olen harvinaisen perinnöllisen taudin kantaja. Tein lapset ennenkuin tämä selvisi. Toinen lapsista sairastui, toinen ei. JOS olisin tiennyt olevani kantaja, en ehkä olisi lapsia tehnyt.
Vierailija kirjoitti:
Kaljuuntuminen nuorena miehenä. En halua että poikani joutuisi kokemaan samaa ikävyyttä ja että naiset ei kiinnostu. Mutta tuskin edes tulen saamaan mahdollisuutta hankkia lapsia jonkun naisen kanssa niin turha miettiä ehkä
Etkö tiedä että kaljuuntuminen ei periytyisi sinulta pojallesi, koska hiustenlähtögeeni tulee poikalapselle aina äidiltä? Tutkittua tietoa, löytyy netistä. Tosin en usko hetkeäkään että kaljuuntuminen olisi syy siihen että et löydä naista, oma miehenikin on kalju eikä haittaa yhtään kun on muuten niin mukava tyyppi.
Vierailija kirjoitti:
Atooppinen iho, vaalea iho ja lyhyys. Vaarana on että jos saisin pojan niin hänen olisi aika hankalaa saada naista
Vaalea iho? Milloin vaaleasta ihosta on tullut ruma piirre ihmisessä? Suomessa on muuten aika pirun monta vaaleaihoista ihmistä...
Atooppinen iho, rosacnea, taipumus addiktioihin, masennus, kaksisuuntainen mielialahäiriö, mahdollisesti kohonnut syöpäriski. Olen vakavissani pohtinut voisiko suvussa kulkea jokin oireyhtymä lievällä oirekirjolla, koska erityisesti oma ulkomuotoni on aavistuksen poikkeava ja muitakin mahdollisia merkkejä on. Koskaan kukaan ei ole mitään asiasta kertonut, vaikka olen yrittänyt kysellä. Tiedän, että isääni on tutkittu lapsena motorisen ja sosiaalisen kömpelyyden vuoksi, mutta tutkimuksen tuloksista kukaan ei suostunut koskaan puhumaan.
Korkea riski sairastua syöpään ja masennus
Ei. Eikä puolisollanikaan. Mutta emme saa lapsia sitten millään. Molemmat terveitä, fiksuja ja koulutettuja, vakaita ym. Sukuni vuosisatoja vanha historia sammuu minuun.
Kysymyksestä vielä kommentti: kukaan ei ole täydellinen jokaisesta näkökulmasta. Jokaikisellä on jokin rasite.
Huonoko kirjoitti:
Pelkään että kasvojeni nolot epäsymmetrisyydet, ärtynyt suoli oireineen, iho-ongelmat, nivelteni yliliikkuvuus, masentuvaisuus, laiskuus, epäsosiaalisuus ja moni muu vika periytyisivät. En ole uskaltanut hankkia lapsia ainakaan vielä.
Hei, taidetaan olla kaksosia :)
Mulla on kyllä neljä lasta ja kellekään ei ole koko settiä periytynyt
Maailmassa ei olisi yhtään ihmistä, jos kaikki olisivat pilkkoneet itsensä osiin analysoimalla ja keskittyneet vain niihin negatiivisiin tai negatiivisiksi koettuihin puoliin.
Mielenterveysongelmat, joita suvussa on paljon ja itselläkin oma osani. Minut steriloitiinkin tänä vuonna ikäperusteisesti (olen 30). Pärjään jo itseni kanssa, mutta jos alkaisin tehdä maailmaan uusi ihmisiä näillä geeneillä, sekä heidän että omasta elämästäni tulisi tarpeettoman vaikeaa.
Onhan noita
-Lyhyys
-Rumat kasvot
-todella Vaalea iho (ei ole kaunis miehellä ja palaa helposti)
-harva parta
-pieni leuka
-pienet silmät
-pisamat
-vitiligo
-oppimisvaikeus
-kaljuus (tosin ei välttämättä geneettinen itsellä mutta jos )
Ihmettelen vain kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Atooppinen iho, vaalea iho ja lyhyys. Vaarana on että jos saisin pojan niin hänen olisi aika hankalaa saada naista
Vaalea iho? Milloin vaaleasta ihosta on tullut ruma piirre ihmisessä? Suomessa on muuten aika pirun monta vaaleaihoista ihmistä...
Kyllä se usein tuppaa miehissä olemaan naisten mielestä, jos nyt tämä kommentti tarkoitti sellaista ginger vaaleaa ihoa.
En halua lapsia, koska en halua suvussa kulkevan masennuksen periytyvän omille lapsilleni.
https://9gag.com/gag/aQeeVDz
Ei se haittaa.