Saako te toimisto selville, onko työpaikkaa oikeasti haettu?
Minulla yksi potentiaalisista paikoista edellyttää sovelluksen lataamista ko paikan sivuille. En saa vanhaan romupuhelimeeni minkäänlaista appia asennettua, joten that's it. Jos kuitenkin ilmoitan hakeneeni tätä paikkaa, tutkiiko te toimisto olenko niin oikeasti tehnyt?
Kommentit (17)
Vierailija kirjoitti:
Jos haluaa niin voi kysyä työpaikasta. Mutta ei heillä ole aikaa kaikkia tarkistella. Työttömiä on aika paljon nyt. En asentaisi tuollaista muuteenkaan puhelimeen.
Siis uuteenkaan puhelimeen.
Systeri suorittaa työnhakuvelvollisuutensa soittamalla, tai yrittämällä soittaa työpaikkoihin. Ei siis lähetä sähköpostia. Kuittaa haut tehdyiksi, vaikka kukaan ei vastaisi puhelimeen. Ja keitä nykyään tavoittaa puhelimella muutenkaan...
Vierailija kirjoitti:
Systeri suorittaa työnhakuvelvollisuutensa soittamalla, tai yrittämällä soittaa työpaikkoihin. Ei siis lähetä sähköpostia. Kuittaa haut tehdyiksi, vaikka kukaan ei vastaisi puhelimeen. Ja keitä nykyään tavoittaa puhelimella muutenkaan...
Miksi? Onko hän jälkeenjäänyt tai jotain? Ei töitä haetaan sähköpostilla vaan täyttämällä hakemus netissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi? Onko hän jälkeenjäänyt tai jotain? Ei töitä haetaan sähköpostilla vaan täyttämällä hakemus netissä.
Minä laitan sähköpostilla avoimia hakemuksia. Oman alani töitä ei liiemmin yleisessä haussa ole.
Ei mitenkään. En ole hakenut töitä vuosiin.
Itse täytin vain jotain firman nimiä siihen. En edes hakenut niihin...Hyvin kelpasi.
Sukulaismies jäi työttömäksi 63-vuotiaana. Tuskinpa ikinä sähköpostia käyttänyt ja hoiti työnhakuvelvotteet soittamalla parit tutut firmat läpi kuukausittain. Ihan mukava oli kuulema vaihdella kuulumia. Töitä nyt ei tietenkään ollut ja ihan sirkuksena tuota kaikki pitivätkin. Nyt eläkkeellä.
Kyllä sen haun voi tehdä miten haluaa eikä kyllä varmaan kukaan tule kyselemään 300 000 työttömän hakujen perään.
Mulle on kyllä te toimistosta monesti soitettu jaa kysytty että onko tämä ja tämä henkilö hakenut meille ja kuinka todennäköisenä pidän hänen työllistymistä meille? Yleensä sen jälkeen sovitaan, ketkä tulevat seuraavaksi 9€/pvä hommiin ja kuinka kauan heitä kierrätetään ennenkuin otetaan uudet.
Hr-päällikkö
Meidän firman Tj valehteli Te-virkailijalle että "Ei meille ole kukaan hakenut".
Sai karenssin aikaan työttömälle pummille. Naurettiin kaikki toimistolla kun kertoi asian.
Vierailija kirjoitti:
Mulle on kyllä te toimistosta monesti soitettu jaa kysytty että onko tämä ja tämä henkilö hakenut meille ja kuinka todennäköisenä pidän hänen työllistymistä meille? Yleensä sen jälkeen sovitaan, ketkä tulevat seuraavaksi 9€/pvä hommiin ja kuinka kauan heitä kierrätetään ennenkuin otetaan uudet.
Hr-päällikkö
Höpönpöpö
Te-toimiston sivuilla mainitaan, että tarvittaessa pitää voida todistaa, että on hakenut paikkaa. Helppoa, kun lähettää niille sen sähköpostiviestin, jolla on avointa paikkaa hakenut.
Vierailija kirjoitti:
Itse täytin vain jotain firman nimiä siihen. En edes hakenut niihin...Hyvin kelpasi.
Sinä olet se keinodiementäjän paikkoja hakenut?
Seuraavalla kerralla ei enää onnistu.
Miksi työttömiä on niin paljon? Johtuisko työttömyys sittenkin poliitikoista eikä työttömistä?
Kerran typissä ne väitti etten ollut hakenut kolmea työpaikkaa jotka ne määräri että pitää hakea. Käskin soittamaan sinne minne hain niin eivät soittaneet koska ei kuulemma aikaa. Sitten kysyin miten sinä sitten voi tietää olenko hakenut. Se yritti tahallaan hankkia mulle karenssia ja laittoi selvityspyynnön. Tälläisissä tapauksissa olen tehnyt typin virkailijasta rikosilmoituksen ja sen jälkeen on karenssi uhka peruuntunut. Kerrn poliisi soitti mikä juttu tää on. Sanoin että typin virkailija teki virkarikoksen joten haluan että se tutkitaan. Sitten se oli soittanut typpiin ja sen jälkeen typin akka soitti minulle että etttei tarvii tehä selvitystä.
Te-toimisto kyllä saa selville, että työnantaja on syrjinyt työnhakijaa. Tämän vuoksi työnantajalle langetetaan miljoonien eurojen sakko.
Jos haluaa niin voi kysyä työpaikasta. Mutta ei heillä ole aikaa kaikkia tarkistella. Työttömiä on aika paljon nyt. En asentaisi tuollaista muuteenkaan puhelimeen.