Onko sinussa jokin geneettinen epäkohta jonka vuoksi et haluaisi hankkia lapsia?
Koska et haluaisi sen periytyvän heille. Esim. jokin kauneusvirhe tai sairaus jolla on geneettistä taustaa.
Kommentit (110)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaljuuntuminen nuorena miehenä. En halua että poikani joutuisi kokemaan samaa ikävyyttä ja että naiset ei kiinnostu. Mutta tuskin edes tulen saamaan mahdollisuutta hankkia lapsia jonkun naisen kanssa niin turha miettiä ehkä
Miehen kaljuuntuminen periytyy äidin puolelta. Kannattaa tsekata vaimoehdokkaan isä jos on huolestunut oman poikalapsen tulevasta kaljuuntumisesta.
Vaimoehdokkaallekko se kuitenkin periytyy isän puolelta?
Tässä keskustellaan " Male boldness pattern" eli miesten kaljuuntumisen periytyvyydestä. Voit aloittaa uuden ketjun naisten kaljuuntumisesta.
Sellainen persoonallisuushäiriö, jonka geneettinen ja sosiaalinen periytyvyys on korkea.
Kaksi suhteellisen harvinaista sairautta (sisätauteja), jotka puhkesivat vasta lapsen saamisen jälkeen, aikuisella iällä. Minkäs teet - toisaalta, lapsi olisi jäänyt tekemättä, jos järjestys olisi ollut toinen. Hän on toistaiseksi terveiden kirjoissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaljuuntuminen nuorena miehenä. En halua että poikani joutuisi kokemaan samaa ikävyyttä ja että naiset ei kiinnostu. Mutta tuskin edes tulen saamaan mahdollisuutta hankkia lapsia jonkun naisen kanssa niin turha miettiä ehkä
Miehen kaljuuntuminen periytyy äidin puolelta. Kannattaa tsekata vaimoehdokkaan isä jos on huolestunut oman poikalapsen tulevasta kaljuuntumisesta.
Kaljuuntuminen periytyy tiettyjen yhdistelmien seurauksena, niiltä, joilla sitä on. Miten veljeksistä toinen voi olla kalju ja toinen ei?
Kaljuuntuminen, pieni vehje.... onhan noita syitä.
Neliön muotoiset kasvot ja kaksoisleuka, vaikka olen muuten hoikka.
ujous, neuroottisuus, yliherkkyys, mt-ongelmat 😦
Ei periydy vain äidiltä. Kaljuuntumis/hiusten harvenemisgeenin voi kekara saada kummalta hyvänsä ja minä ainakin sain sen isältäni, kaljuuntui jo parikymppisenä. Olen female siis
Leuattomuus. Periytyvä ja ällö ominaisuus
taipumusta masennukseen ja addiktioihin
Vierailija kirjoitti:
Hei! Hanki tyttöystävä jonka isällä on tuuhea tukka. Lapsesi perii kaljuutumisgeenin äidin puolelta joten ennakoi!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaimoehdokkaallekko se kuitenkin periytyy isän puolelta?
Kyllä, eli x-geenissä :)
Sukurasitteena verenpaine ja voimakas taipuminen 2 tyypin diabetekseen.
Verenpainetauti tulee vaikka olisi hoikka. Aivoverenvuotoon ja halvaukseen on mennyt moni suvussani.
Olen jo 37 vuotias niin mietin maksaako vaivaa hommata lapsia. Säästyvät sukurasitteilta.
Vierailija kirjoitti:
Ei periydy vain äidiltä. Kaljuuntumis/hiusten harvenemisgeenin voi kekara saada kummalta hyvänsä ja minä ainakin sain sen isältäni, kaljuuntui jo parikymppisenä. Olen female siis
Hiustenlähtötaipumuksen sisältävä geeni sijaitsee x-sukupuolikromosomissa. Kaikilla ihmisillä on kaksi sukupuolikromosomia, joista he ovat perineet toisen äidiltään ja toisen isältään. Mies saa isältään y-kromosomin ja äidiltään x-kromosomin. Nainen taas saa kummaltakin vanhemmaltaan x-kromosomin. Jos naisen toisessa x-kromosomissa on hiustenlähtöä aiheuttava geeni, toisessa x- kromosomissa on yleensä terve geeni, jolloin nainen ei kärsi kaljuuntumisesta. Miehillä taas ei ole toista x- kromosomia, joka korvaisi viallisen geenin sisältävän kromosomin.
Minulla ei ole, mutta mieheni on mustaihoinen.
Meidän suvussa on eräs syövälle altistava geenivirhe, että jos kyseisen virheen on perinyt, niin todennäköisesti saa syövän. Kävin testeissä ja minulla ei sitä ole, joten päätin sitten tehdä lapsen, joka ehkä muuten olisi saattanut jäädä tekemättä. Aspergerin periytyvyys hieman askarruttaa, mutta tehty mikä tehty.