Nyt iskettiin Turussa, ainakin yksi kuollut!
Puutorilla ja kauppatorilla meneillään poliisioperaatio, laukauksia kuultu.
Kommentit (260)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten on mahdollista että lehtien uutiset ei päivity ollenkaan? Onko jostain käynyt käsky?
Koska toimituksissa yritetään nyt pää höyryten keksiä miten tämä saataisiin naamioitua muuksi mitä se oikeasti on.
"Turussa on sattunut surmia - tähän joku nokkela tunteita kuohuttava lause."
Vaikka tyyliin: Poliisi oli hidas, teki väärin, väärinpäin, liian aikaisin, liian myöhään, liian oikein, you name it.
Toivottavasti nyt ainakaan Trump ei sano asiasta mitään.
Tyks: Sairaalaan on puukotusten seurauksena tuotu 8 ihmistä, yksi on kuollut ja kolmea leikataan
Uutisessa on yksi omituinen juttu: Puutorilta ei voi juosta Kauppiaskatua ylöspäin jos on Kauppatorille menossa vaan alaspäin.
Poliisi järjestää tiedotustilaisuuden klo 19
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuota porukkaa on ympäri Suomea, pikkukaupungit mukaanlukien.
Kannattaa olla varuillaan kaikkialla missä katukuvaan on ilmestynyt väriä viimevuosina. Tämä voi olla vasta alkua... Ihan oikeasti.
Vaihdan toiselle puolen katua, jos tulee vastaan epäilyttävää porukkaa.
http://www.is.fi/kotimaa/art-2000005331592.html
Tuossa lukee ulkomaalaistaustainen ja kerrotaan liikkeistä.
Onko tämä video oikeasti Turusta?
http://www.iltalehti.fi/iltvuutiset/201708180171813_v0.shtml
"Järkyttävä lukijan video: Aseistautuneet miehet jahtasivat ihmisiä kadulla Turussa"
Mitä tuossa "järkyttävässä videossa" on, kun ei toimi tabletilla eikä puhelimella?
Saksassakin joku heilunut teräaseen kanssa. Sattumaa vai onko nyt jokin hyökyaalto aluillaan?
Melkein 300 viestiä poistettu. On se nyt saatana, kun omassa maassa tapahtuu jotain tällaista eikä saa keskustella ja purkaa tuntojaan. Mitä niin kamalaa täällä muka on voitu sanoa?!
Vierailija kirjoitti:
Uutisessa on yksi omituinen juttu: Puutorilta ei voi juosta Kauppiaskatua ylöspäin jos on Kauppatorille menossa vaan alaspäin.
Ylöspäin = kadun alkupäätä kohti.
Asumme parin km päästä keskustasta ja olen jo ennenkin pohtinut, pitäisikö muuttaa johonkin maalle näiden terroriuhkien takia. Nyt se sitten realisoitui. Eiköhän tästä lähdetä heti kun oma tilanne sen sallii. En minä jää tänne tapettavaksi.
Masentuneena odotan, miten mitään konkreettisia toimia ei tästäkään seuraa. Kauhistellaan hetki, poliisi nostaa valmiustasoa päiväksi ja siinäpä sitten se.
Kävin pari tuntia kiertämässä pohjoista keskustaa ja ympäröiviä asuinalueita koiran kanssa. Kaikkialla oli muuten ihan tavanomaisen rauhallista, ja oikeastaan ainoa poikkeus oli että keskustaan menevät bussit olivat kovin tyhjiä. Harmikseni en löytänyt ainuttakaan puukkohippailijaa...
Tekijöitä oli kai 3-5 kpl. Mitä oon kommentteja lukenut. 2-4 tekijää edelleen karkuteillä.
Mun kaveri kuvasi tuon Iltalehden sivuilla olevan "Kammottava video jne..." videon. On siis samassa keskusteluryhmässä ja olen tuntenut hänet lukioajaoista lähtien kun samalla paikkakunnalla asuttiin. Huvittaa kun tuo video, sen materiaali ja laatu on kuin kuvaisi jotain kännikatua viikonloppuna kun porukka örisee ja nyt se sama video on IL:n, Mirrorin ja Expressenin sivuilla ainakin. Se kestääkin ehkä sen 8 sekuntia :D
Vierailija kirjoitti:
Suututtaa myös, että miksi niin moni vatipää menee kuvaamaan uhreja?! Hemmetin some, kun nyt snapchatit täynnä videoita ja kuvia urheista! Mikä ihmisiä vaivaa?!
Olisiko siis parempi, että vain jonkun virallisen kuvaajan muokatut otokset pääsisivät julkisuuteen? Ja aina vallassa olevat päättäisivät, mitä kuvia saisi julkaista? Sellaistakin on kokeiltu. Ilman kuvatodisteita moneen järkyttävään asiaan ei olisi koskaan reagoitu. Ne olisi voitu selitellä pois ja unohtaa. Muistetaanpa vaikka tätä kuvaa, jonka myötä amerikkalaiset heräsivät siihen, mitä he olivat tukemassa ja rahoittamassa:
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/d/d4/TrangBang.jpg
Kuvan tyttö jäi henkiin. Moni muu lapsi ei jäänyt.
https://fi.wikipedia.org/wiki/Phan_Th%E1%BB%8B_Kim_Ph%C3%BAc
Basbarduu90 kirjoitti:
Mun kaveri kuvasi tuon Iltalehden sivuilla olevan "Kammottava video jne..." videon. On siis samassa keskusteluryhmässä ja olen tuntenut hänet lukioajaoista lähtien kun samalla paikkakunnalla asuttiin. Huvittaa kun tuo video, sen materiaali ja laatu on kuin kuvaisi jotain kännikatua viikonloppuna kun porukka örisee ja nyt se sama video on IL:n, Mirrorin ja Expressenin sivuilla ainakin. Se kestääkin ehkä sen 8 sekuntia :D
No mutta sepä kiva. Tuolla kun kuoli ja haavottui ihmisiä. Sä mietit huvittuneena kuvan laatua. Nyt on arvot kohdillaan.
Käyttäjä6760 kirjoitti:
Musta olisi erittäin hyvä, että ihmiset eivät julkaisisi mitään, jos on pakko kuvata. Itselle ei tulisi mieleenkään kaivaa kameraa esiin, tuntuu aika alkeelliselta toiminnalta... On varmaan omaisista kiva nähdä kaikki, mitä ja miten. Erittäin traumaattista heille. Ja uhreille itselleen! Noi kuvat ja videot netissä for ever. Itse tilanne on erittäin traumaattinen ja kaikki dokumentit... ohhoh. En sano enempää. Hävetkää.
Jos joku murhaa minut keskellä kaunista päivää kaupungilla ollessani laillisilla asioilla, minusta saa ottaa kuvia ja julkaista. En halua jäädä parin rivin maininnaksi. Omaisillani on muutakin tekemistä kuin penkoa netistä kuviani.
Luultavasti tekijän henkilöllisyys on todellisuudessa selvillä kun poliisi oli jo löytänyt hänen käyttämänsä ajoneuvonkin ja osasi sitä hakea.
siiris kirjoitti:
Luultavasti tekijän henkilöllisyys on todellisuudessa selvillä kun poliisi oli jo löytänyt hänen käyttämänsä ajoneuvonkin ja osasi sitä hakea.
No on kai kun tekijä on ollut kiinni 16:05 saakka.
Bautismo de Fuego kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ylöspäin = kadun alkupäätä kohti.
Ei, vaan tapahtumat alkoivat torilta, josta juostiin Puutorille. Ylöspäin, eli ylöspäin.
Kauhean sekava sivu.