Vieläkö joku kehtaa nykypäivänä pukeutua turkikseen?
Tietty ne ikivanhat hienostorouvat varmaan tänäkin syksynä kaivaa koipallojen seasta sen minkkiturkkinsa, mut entä nuoremmat? Viime vuosina tähän päivään on kohistu niin paljon turkistarhauksesta ja eläinoikeuksista, että pokkaa täytyy olla jos turkki päällä kehtaa kulkea. Luulis jo että toi turkistarhaajien elinkeino alkais hyytymään.
Kommentit (88)
No jos olisi oikeasti kylmä, niin kyllä kehtaan
Haluatko kuulla mitä muutakin kehtaan tehdä?
Voi kuule, Fendiltä tulee joka vuosi uusi turkis mallisto. Eivät ole mitään mummotyyliä tai kirppiskamaa vaan kuuminta hottia. Menevät kyllä kuumille kiville ja löytyy vannoutuneita faneja kuten Jennifer Lopez.
Eikö ihmiset tajua, että on muitakin lämpöisiä takkeja kuin rumat turkikset? Eläimen päällä kyllä kaunis...
Talvella sitten mielellään, kiitos kysymästä.
Vieläkö sinä käytät niitä rumia ja epämukavia öljystä tehtyjä tekoturkiksia?
No en laittais, vaikka sama kai tuo olis vaikka laittaiskin jonkun mummon vanhan 50 vuotta sitten tehdyn minkkiturkin päälle, varmasti aika lämmin olisi. Mutta itse en sellaista osais pitää.
Järkevämpikinhän se on käyttää loppuun sellaiset jotka kerran on jo olemassa, tärkeintä ettei kuitenkaan millään tavalla tue turkisteollisuutta, eli käytännössä: Ei osta uutena.
Mä kehtaan. Äiti sai piisamiturkin 60-luvulla. Mä perin sen äidin kuoltua. Jos mulla on takki joka on vanhempi kuin minä, ja sitä lämpimämpää ei saa mistään kaupasta kovilla pakkasilla, niin totta helkkarissa mä käytän sitä.
Moni kehtaa. Onko muuta kysyttävää?
Niin kauan kun venäläisiä ja kiinalaisia, turkikset eivät katoa minnekään. Paremmin turkis kestää kuin joku muovitakki.
Vierailija kirjoitti:
Talvella sitten mielellään, kiitos kysymästä.
Vieläkö sinä käytät niitä rumia ja epämukavia öljystä tehtyjä tekoturkiksia?
En todellakaan. Kaikki turkikset on hemmetin rumia.
Muutamassa takissani on turkista ja joissain hanskoissakin.
Eli tietekin kehtaan! Et kai nyt luule että muutama kettutyttö tähän vaikuttaisi, hyvänen aika sentään.
Tottakai kehtaan, turkis on ainoa toimiva valinta pakkasilla. Kestää vuosia ja on kaunis.
Vierailija kirjoitti:
Niin kauan kun venäläisiä ja kiinalaisia, turkikset eivät katoa minnekään. Paremmin turkis kestää kuin joku muovitakki.
Valitettavasti näin! Ja valitettavasti nämä on ne kamalimmat eläinten kiduttajat! Heistä on Ok nylkeä nahat irti elävistä eläimistä. Aivan järkyttävää. Käsittämätöntä!
Itselläni on perinnöksi saatu ja muodistettu minkkiturkki. Saatan pitää sitä kylmällä säällä ns.hienompana takkina, tyyliin jossain juhlissa mekon kanssa pakkasille tms mutta missään nimessä en ostaisi uutena mitään turkistuotetta. Vanhan aion käyttää ja aikanaan kierrättää, koska kun se kerran on tehty niin on se myös loppuun asti hyödynnettävä.
Jos mä nään jonkun nykypäivänä käyttävän turkista miellän sen automaattisesti Venäläiseks.
Höpö höpö. Esim. Italiassa yleistä käyttää turkiksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Valitettavasti näin! Ja valitettavasti nämä on ne kamalimmat eläinten kiduttajat! Heistä on Ok nylkeä nahat irti elävistä eläimistä. Aivan järkyttävää. Käsittämätöntä!
Itselläni on perinnöksi saatu ja muodistettu minkkiturkki. Saatan pitää sitä kylmällä säällä ns.hienompana takkina, tyyliin jossain juhlissa mekon kanssa pakkasille tms mutta missään nimessä en ostaisi uutena mitään turkistuotetta. Vanhan aion käyttää ja aikanaan kierrättää, koska kun se kerran on tehty niin on se myös loppuun asti hyödynnettävä.
Just näin.olisi typerää tuhlausta heittää poiskaan. Uuden ostaminen sen sijaan ei tulisi kyseeseenkään.
Tietysti käytän. Lammasturkista tehty hattu odottaa säilössä talvea.
Kyllä, kaunis valkoinen lyhyt turkki tulee käyttöön talvella. Miksi ei tulisi? Moni käyttää nahkakenkiäkin, eläimestä nekin on tehty.
Kolmikymppinen työkaverini. Häntä selvästi harmittaa, kun turkkia ei enää pidetä luksus-tuotteena eikä hän saa arvostusta.
Asun Lapissa ja pärjään todella kovissa pakkasissa parhaiten toppahousuissa ja takissa. Tarpeeksi isot ja ilmavat, kunnon huppu ja lahkeissa ja hihansuissa resorit jne. Hiki tulee suorastaan. Myös kelkkahaalari on mainio valinta tositoimiin.
Toppavaate on myös kevyt verrattuna vanhaan turkikseen. Uutta en edes ajattele. Suurin osa vanhoista turkiksista on paksuja ja pitkiä palttoita, jotka painavat hirveästi, eikä niissä ole huppua ja ovat lähinnä "pankinrouva 60-luvulta" tarpeisiin tehtyjä.
Arktisen alueen ihmisenä en valitse turkkia. Parempi eläimen päällä.
Minä kehtaan, jos on ihan hemmetin kylmä. En enää istaisi turkkia, mutta kaksi kertaa muodistettua vanhaa kyllä käytän. Seuraavalla kierroksella käännän sen karvan sisäpuolelle...