Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi vuokranantajat ei salli eläimiä?

Vierailija
16.08.2017 |

Miettinyt tätä useasti, koska ei nyt koira pysty tuhoamaan kämppää mitenkään, ehkä jotain karmia voi purra ja kissatkin nyt melko harvoin repii tapetteja. Sekä jos tuhoaa, niin vuokralainen on velvollinen korvaamaan tuhot. Lemmikki kertoo myös sen, että asukas ei voi lähteä pitkille ryyppyreissuille, koska pitäähän sitä eläintä hoitaa. Jos ne kusee ja paskoo, niin kyllä ne varsinkin muovimatolta lähtee melko kevyesti. Voi toki vedota johonkin allergiavapaaseen asuntoon, mutta ainakin näissä minun asunnoissa on ollut siistiä ja pesuaine haissut. Ei ole tetty minun ongelma kun en elukoita omista, mutta jos vapaa vuokrattava asunto löytyisi, niin en näkisi mitään estettä miksi asukkaalla ei saisi olla koiraa.

Kommentit (107)

Vierailija
101/107 |
17.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onpas ihmeellisiä kissoja jollain, jos raapii tapetit, lattiat, ovenpielet, pissaa lattialle. Mulla on kokemusta 13 kissasta, yksikään ei oo tehny mitään tällaista. No, en oo asunu vuokra-asunnossa koskaan. Mutta, kissat on varmaan ollu paljon yksin, jos pissaavat lattialle, pissalaatikkoa ei varmaan ole tyhjennetty, ovat stressaantuneita, ei ole leikitty kissojen kanssa ym.

Ihmettelin samaa. Itsellä kissa 10 vuotta eikä kertaakaan ole tehnyt tarpeita laatikon ulkopuolelle eikä ruikkinut. Ei raavi tapettaja, ainoastaan mattoja joka sallittu. Ei syö eikä järsi ovenkarmeja tms. 

Vierailija
102/107 |
17.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulin että tyttären luokkatoverin perheen lemmikeistä osa hävisi seinien väliin . Antoivat rottien lisääntyä vapaasti

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/107 |
17.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuokranantaja saattaa joustaa noissa lemmikkiasioissa, kannattaa kysyä. Esimerkiksi oma vuokranantajani ei vain halunnut koiria asuntoon, ilmoituksessa luki silti "ei lemmikkejä". Asuntonäytössä kerroin suoraan, että minulla on yksi kissavanhus, enempää eläimiä ei ole eikä tule ja tuo vanhus on todella siisti sekä rauhallinen. Minut valittiin vuokralaiseksi. Olisin kyllä ymmärtänyt myös, jos ei olisi valittu, koska onhan vuokranantajalla täysi oikeus valita vyokralaisensa vapailla markkinoilla.

Vierailija
104/107 |
17.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuten täällä on mainittu jo kyse on riskien minimoinnista. Ei se sen kummempaa ole.

Vuokraan kämppää sen takia että saisin rahaa. En sen takia että eläin tai vuokralainen tuhoaa omaisuuttani.

Tämä riskiehallinta toimii kaikessa elämässä.

En minä sinkkumiehenä ota riskejä yh-äideistä tai esim eläinten omistajista parisuhdemarkkinoilla.

Vierailija
105/107 |
17.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miettinyt tätä useasti, koska ei nyt koira pysty tuhoamaan kämppää mitenkään, ehkä jotain karmia voi purra ja kissatkin nyt melko harvoin repii tapetteja. Sekä jos tuhoaa, niin vuokralainen on velvollinen korvaamaan tuhot. Lemmikki kertoo myös sen, että asukas ei voi lähteä pitkille ryyppyreissuille, koska pitäähän sitä eläintä hoitaa. Jos ne kusee ja paskoo, niin kyllä ne varsinkin muovimatolta lähtee melko kevyesti. Voi toki vedota johonkin allergiavapaaseen asuntoon, mutta ainakin näissä minun asunnoissa on ollut siistiä ja pesuaine haissut. Ei ole tetty minun ongelma kun en elukoita omista, mutta jos vapaa vuokrattava asunto löytyisi, niin en näkisi mitään estettä miksi asukkaalla ei saisi olla koiraa.

Jaa? No mitä ne tapaukset on missä koira tai koirat on jätetty yksin asuntoon ja itse lähdetty kahden viikon etelän lomalle?

Miten lemmikki on estänyt tämän?

Vierailija
106/107 |
17.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on ollut puolen vuoden ajan pari rauhallista, aikuista kissaa. Lattiassa on paljonkin raapaleita, seinissä vain muutamia, hiekkalaatikosta kulkeutuu hiekkaa, joka aiheuttaa lisää naarmuja. Lisäksi pari oksennusta, joista ei olla oltu heti korjaamassa, näyttää jäävän läntti lattiaan.

Totesinkin tuossa yks päivä, että onneksi on oma kämppä, oma lattia ja omat seinät. Saa kisukullat raapia niitä ihan niin paljon kuin sielu sietää - meitä ei haittaa ja muilta ei tarvitse kysyä.

Vierailija
107/107 |
17.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on muovilattiat, joten oksennukset on helppo siivota. Eikä tapetteja ollenkaan, pelkät maalatut seinät. Kissa ei tuhoa eikä sotke mitään, leikatun kissan pissa ei haise, ja kakat kiikutan saman tien ulkoroskikseen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä seitsemän