Nettideittailu ja peruukki
Poistin kaikki deittiprofiilini koska sain joltain mieheltä ilkeän viestin tyyliin "miks v*tussa sulla on peruukki, lol". Olin siis kirjoittanut ilmoitukseeni että käytän peruukkia, sillä asian paljastuminen vasta treffeillä se vasta kiusallista olisikin (kokemusta on). Kärsin siis pälvikaljusta, mutta en halua kuuluttaa sitä suorilta käsin pitkin nettiä, enkä myöskään alkaa selittelemään kaikenmaailman ymmärtämättömille ja jopa pilkkaaville kyselijöille. Monelle miehelle peruukin käyttäminen tuntuisi olevan aikamoinen turnoff, puhumattakaan kaljuista läiskistä pitkin pääkoppaa..
Mitä tässä tilanteessa pitäisi tehdä? Kellään vastaavaa ongelmaa?
Lopetanko deittailun lopullisesti, kun se vaikuttaisi olevan niin hiuskarvan varassa? :(
Kommentit (12)
Ihan oma valinta, jos antaa kaikenlaisten ääliöiden säädellä elämäänsä. Haluatko monta miestä vai sen yhden, jota ei kiinnosta, onko karvoitus omaa vai lainaa.
En ota kantaa tuohon sun deittailuun, mutta ihminen ymmärtää jonkun (vaikean) asian vasta sitten, kun se tulee 'liian' lähelle, omalle kohdalle tai jollekin läheiselle ihmiselle. Pälvikaljunkin naisella mies ymmärtää, jos se on omalla naisella tai jollain läheisellä. Tuollaiset miehet ovat kyllä turn off, kyllä niitä fiksumpiakin löydät, toivottavasti!
Naisella kuin miehelläkin, pätee sama sääntö tuossa: jos alkaa tukka pälveilemään, niin kaikki pois kaljuksi. Siinä on sentään jotain tyyliä, mutta laikukkaassa päässä ei.
Peruukilla tai ilman - sama juttu.
Profiiliin voi kertoa että on kalju.
Viimeisestä lauseesta mä päättelisin, että sä olet aika huumorintajuinen tyyppi ;) Käytä sitä hyväksesi, ja tee ominaisuudestasi vahvuus :)
Vierailija kirjoitti:
Viimeisestä lauseesta mä päättelisin, että sä olet aika huumorintajuinen tyyppi ;) Käytä sitä hyväksesi, ja tee ominaisuudestasi vahvuus :)
Mä taas ajattelin heti, että tämän henkilön suurin ongelma on tuo pikkusievä ja kouluhikipinkomainen pikkunokkeluus. Älä vaan kuvittele pitämään sitä humorintajuna. Minut tuollainen karkottaa tehokkaammin kuin peruukki :/
Älä tuollaisista välitä! Itseäni ei peruukkia käyttävä nainen häiritsisi millään tavalla.
Terveisin mies
Kaksi vaihtoehtoa
A) Älä kirjoita peruukista ollenkaan
B) Kirjoita, että käytät peruukkia, koska sinulla on pälvikalju/alopecia
Sinussa on varmasti kiinnostavampaakin kuin peruukki. Oikea mies ei säikähdä peruukkia.
Käyttäisin kuvissa neutraalia peruukkia, jotta ei ainakaan "upeat hiukseni" olisi se katseen vangitsija, ja myöhemmin karvas pettymys.
Jos pystyt, ihan asiallista olisi myös mainita sairautesi (se virallinen) nimi. Kun kyseessä ei ole edes mikään nolo tai vaarallinen sairaus. Peruukin mainitseminen voi herättää turhia epäluuloja. Sana "pälvikalju" on kansantajuinen, mutta anna miehen ottaa selvää sillä virallisella nimellä, jos häntä kiinnostaa.
Jatka ihmeessä deittailua, se on paras tapa löytää henkeviä ihmisiä. Et ole peruukkisi kanssa sen "epäaidompi" kuin muutkaan, jotka haluavat laittaa parastaan, meikkivoiteella, hiuslisäkkeillä, push-upeilla yms.
Kannattaa mainita, jos ei profiilissa niin viesteissä sitten jos muuten vaikuttaa lupaavalta. Jos etsit pysyvämpää seuraa siis. Jotkut ovat typeriä moukkia, ei sille voi mitään. Mutta älä anna niille moukille valta päättää deittailustasi.
Itselleni ei olisi mikään paha juttu, totuin jo lapsuudessa kyseiseen ongelmaan, kun sukulaisnainen käytti peruukkia samasta syystä. Hänestä on pelkästään hyviä muistoja.
Itse käytän myös peruukkia, koska alopecia vei kaikki hiukset. Itse olen jo niin sujut asian kanssa, että jos itselläni olisi jokin profiili niin kertoisin ihan suoraan, että käytän peruukkia alopecian takia. Voi tuntua vähän hassulta jos profiilissa lukee vain se, että käyttää peruukkia eikä laisinkaan syytä sille. Jos et halua kertoa profiilissa syytä niin ei kannata kertoa laisinkaan peruukista. Eikä siitä tarvitse kertoa ensi treffeilläkään vaan sen ehtii myös myöhemmin!
Kuuntelet nyt vaan itseäsi ja mietit, että mikä olisi paras vaihtoehto. Jos tuntuu pahalta tehdä uusi profiili ja kokeilla uudelleen niin älä tee sitä. Anna itsellesi aikaa! Äläkä välitä noista ilkeistä tyypeistä! Voin kokemuksesta sanoa, että täällä on todella paljon ihania ihmisiä, jotka ymmärtävät tämän asian täysin ja kannustavat!
Tsemppiä sulle ihan mielettömästi!
Älä kerro ilmoituksessa peruukista. Ymmärrän perusteesi laittaa, mutta se saattaa vaikuttaa oudolta, jos kerrot peruukista muttet syystä.
Jos hyvä tyyppi, se ei aikanaan välitä, kun saa tietää. Kusipäille ei kannata antaakseni liikaa "aseita", ei ne vaan tajua.
Sinussa on varmasti paljon ominaisuuksia, jotka määrittelevät sinua enemmän kuin pälvikalju tai peruukki. Kerro niistä. En tarkoita, että niissä olisi hävettävää, ei ole. Ihmissuhteen rakentumiseen niillä vaan ei pitäisi olla väliä.
Ja tiedän mitä ajattelet nyt. Niin niin, mutta olenko huijari, jos en kerro tästä etukäteen?
Et ole.