Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi vuokranantajat ei salli eläimiä?

Vierailija
16.08.2017 |

Miettinyt tätä useasti, koska ei nyt koira pysty tuhoamaan kämppää mitenkään, ehkä jotain karmia voi purra ja kissatkin nyt melko harvoin repii tapetteja. Sekä jos tuhoaa, niin vuokralainen on velvollinen korvaamaan tuhot. Lemmikki kertoo myös sen, että asukas ei voi lähteä pitkille ryyppyreissuille, koska pitäähän sitä eläintä hoitaa. Jos ne kusee ja paskoo, niin kyllä ne varsinkin muovimatolta lähtee melko kevyesti. Voi toki vedota johonkin allergiavapaaseen asuntoon, mutta ainakin näissä minun asunnoissa on ollut siistiä ja pesuaine haissut. Ei ole tetty minun ongelma kun en elukoita omista, mutta jos vapaa vuokrattava asunto löytyisi, niin en näkisi mitään estettä miksi asukkaalla ei saisi olla koiraa.

Kommentit (107)

Vierailija
81/107 |
17.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onpas ihmeellisiä kissoja jollain, jos raapii tapetit, lattiat, ovenpielet, pissaa lattialle. Mulla on kokemusta 13 kissasta, yksikään ei oo tehny mitään tällaista. No, en oo asunu vuokra-asunnossa koskaan. Mutta, kissat on varmaan ollu paljon yksin, jos pissaavat lattialle, pissalaatikkoa ei varmaan ole tyhjennetty, ovat stressaantuneita, ei ole leikitty kissojen kanssa ym.

Ehkä, mutta se että miksi se kissa on tärvellyt asunnon on ei juurikaan kiinnosta vuokranantajaa, vaan se että miten homman kustannukset saadaan haalittua vuokralaiselta.

Vierailija
82/107 |
17.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heillä on ehkä sopimus Heinäläisen kanssa Ekmanin Krouvissa Turun Nättinummessa että kuningatar naittaa heitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/107 |
17.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan vähän vaan saattavat naarmuttaa lattioita kynsillä ja kuseskelevat laminaatille.

Eli saa uudet laminaatit vuokralaisen piikkiin, kun se päättää lähteä? Ja ongelma oli?

Työhön menee alle päivä.

Vierailija
84/107 |
17.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eläinten pitäjät ovat sottapyttyjä eivätkä välitä, siksi en salli eläimiä vuokra-asunnoissani.

Vierailija
85/107 |
17.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onpas ihmeellisiä kissoja jollain, jos raapii tapetit, lattiat, ovenpielet, pissaa lattialle. Mulla on kokemusta 13 kissasta, yksikään ei oo tehny mitään tällaista. No, en oo asunu vuokra-asunnossa koskaan. Mutta, kissat on varmaan ollu paljon yksin, jos pissaavat lattialle, pissalaatikkoa ei varmaan ole tyhjennetty, ovat stressaantuneita, ei ole leikitty kissojen kanssa ym.

Ehkä, mutta se että miksi se kissa on tärvellyt asunnon on ei juurikaan kiinnosta vuokranantajaa, vaan se että miten homman kustannukset saadaan haalittua vuokralaiselta.

1-2kk ylimääräinen vakuus jos eläimiä. Olipas taas vaikeaa. Tämän vuoksi jossain ilmoituksissa vakuuden määräksi on ilmoitettu 1-3kk. Maksuhäiriöisiltä vaatii sitten myös tuo 3kk, jos ei onnistu, niin vuokraa sellaiselle jolla on varaa. 1kk vakuus annettaisiin vain hyvälle vuokralaiselle (mistähän senkin tietää sitten).

Vierailija
86/107 |
17.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen nähnyt kissan tuhoaman asunnon. Kaikki seinäpinnat kynsitty reilu metri lattiasta ylöspäin, laminaatti raavittu ja ovet karmeineen. Makuuhuoneen kokolattiamatto kustu kauttaaltaan. Oli kiva maksaa remontti omasta pussistaan...

T: kissan omistajalle asuntonsa vuokrannut

Kysymys kuuluukin, että miksi annoit vakuusrahat?

Kun eivät ne vakuusrahat yleensä riitä niiden vahinkojen korjaamiseen. Huomaa ettet ole koskaan remontoinut etkä varsinkaan ole vuokrannut asuntoja.

Vierailija
87/107 |
17.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä syy on ihan puhtaasti se, että emme halua lemmikkien aiheuttamia tuhoja (kusi/paska parketin tai laminaatin raossa ja alla on potentiaalinen lopputulema), emme halua naapureiden valituksia metelistä, hajusta jne. Tämän kiellon teimme ihan vaan siksi, että tuttavan asunnossa vuokralla olleen tyttösen "ihan kiltti" lemmikki teki niin kovat tuhot, että tuloton vuokralainen ei sitä pystynyt maksamaan, eikä vakuuden pidättäminen korvannut tuhon korjaamisesta aiheutuneita kuluja. Eivät tietenkään kaikki ole vastuuttomia omistajia ja osa käyttää esimerkiksi koiran koulutukseen paljon aikaa ja siten pitävät kerrostalossakin onnistuneesti lemmikkiä, mutta valitettavasti mitä tuolla kadulla katselee vastaantulevia ja niiden kurittomia koiria ja asvaltille paskomista, näyttäisi tuon vastuuttoman osuus olevan aika korkea. Kissoja tai kaneja emme tietenkään näe joka päivä, mutta faktahan on, että kissat raapivat ja kanit järsivät.

Meillä on oma vakuutuksemme vuokra-asunnolle, mutta se ei kata lemmikkien aiheuttamia kuluja -> ei lemmikkejä vuokra-asuntoon.

Olemme myös molemmat allergisia, joten emme halua lemmikkejä, sillä voimmehan joutua itse muuttamaan pienempään ja kauempana olevaan asuntoon, jos taloustilanteemme heikkenee merkittävästi!

Yhden vuokralaisen kanssa teimme poikkeuksen. Hänellä oli terraariossa joku maakilpikonna, jonka ei tiedetä allergisoivan. Ja koska terraario, siinä on vettä vain juoma- tai kylpykipossa -> ei merkittävää riskiä vesivahingosta.

On ikävää, että vastuulliset lemmikinomistajat joutuvat tällaisen valikoinnin kohteeksi, mutta siitä ei tule syyttää vuokranantajaa, vaan niitä muita lemmikinomistajia, jotka pilaavat kaikkien maineen.

Vierailija
88/107 |
17.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ainahan voi ostaa asunnon, jos ei vuokralla asumisen ehdot miellytä

Tämä oli se syy miksi itse ostin asunnon. Minä ja kissani eivät kelvanneet rahan antajiksi jollekin mielestään puolijumalalle.

Tässä taitaa olla kyseessä vain kateus jos asunnon vuokraajaa pidät hänen omasta mielestään puolijumalana.

Etkö saanut haluamaasi asuntoa vuokrattua? Eivätkö omat rahasi riitä siihen, että voisit vuorata asuntoa?

Vierailija
89/107 |
17.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän jotenkin koiran ja kissan kieltämisen tuhojen perusteella mutta entä sitten esim: matelijat, linnut, kanit ja jyrsijät? Mikä niissä on peruste? Tai kaloissa?

On helpompi kieltää lemmikit, kuin alkaa erikseen kieltämään kissat, koirat, ponit yms. yms.

Vierailija
90/107 |
17.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä sallin lemmikit mielelläni. Eläinrakkaat on usein vastuuntuntoisia ihmisiä. Pääsin just eroon edellisistä "ihmisvuokralaisista" jotka jätti asunnon niin hirveeseen kuntoon ettei oo tottakaan. Niiden mukaan lähti myös kaikki mikä irtosi.

Lemmikki ei kyllä kerro vastuuntunnosta juuri mitään. Jopa alkoholisteilla ja narkkareilla on toisinaan lemmikkejä.  Lemmikittömät ihmiset ovat keskimäärin älykkäämpiä kuin ihmiset, joilla on lemmikki. 

Mielenkiintoinen väite. Laitatko lähteen, niin käyn lukaisemassa?

Tämä on taas niitä kysymyksiä, jotka ovat älykkäille itsestään selviä ja tyhmät tarvitsevat tutkimuksia. En tiedä onko aiheesta tehty tutkimusta, eikä kiinnosta. Lemmikin omistaminen on tavallisempaa matalasti koulutetuilla ja perheellisillä ihmisillä. Molemmat ihmisryhmät ovat matalampia älykkyydeltään kuin lapsettomat korkeasti koulutetut. Lemmikki täyttää sitä samaa tarvetta, jota lapsikin jossain määrin. Älykkäillä ihmisillä ei ole samanlaista tarvetta tämän halun täyttämiselle ja he kykenevät näkemään sen lemmikin ihanuuden yli ja laskelmoida, että lemmikin omistaminen ei ole järkevää ajankäytöllisesti, järjestelyiden takia taikka taloudellisesti ainakaan yleisesti ottaen. 

Ihan mielenkiinnosta, minkälainen koulutustausta sinulla on?

Todennäköisesti vähintään yliopisto sillä ei normaali ihminen ole noin täynnä itseään ja omaa eriomaisuuttaan.

Vierailija
91/107 |
17.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koirien kynnet kuluttavat lattiaa, mutta se lasketaan normaaliksi kulumiseksi: lattia täytyy vaihtaa ja vuokranantajan laskuun.

Tuo ei ole ollenkaan noin yksiselitteinen asia. Pikemminkin kuluttajariitalautakunta on ratkaissut tällaisia kiistoja vuokranantajan hyväksi, eli esim. kynsien jäljet lattiassa eivät ole normaalia kulumista, sillä vuokralainen olisi voinut estää niitä vaikkapa peittämällä lattiat matoilla - eli hyvin helpolla ja "normaalilla" tavalla. Jos hän ei ole näin tehnyt ja jälkiä tulee, niin silloin on myös vastuussa vaurioista ja niiden korjaamisesta.

Vierailija
92/107 |
17.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen kun koira hommattiin niin soitin suoraan kämpän omistajalle että onko sallittua ottaa koira asuntoon. Kyseli vain että millainen koira ja onko sisäsiisti,minkä kokoinen ja millainen karva. Kerroin että keskikokoinen, lyhyt karva, sisäsiisti, kerrostalossa oppinut asumaan, hiljainen ja kiltti tapaus. Kaikki oli ok ja koira sai tulla. Kohta vuoden meillä ollut. Naapurit kehuneet kuinka kiltti ja hiljainen se on kun ei mitään haukkumista ole kuulunut, olen nimittäin kysynyt onko se ollut häiriöksi yksin ollessaan, ei kuulemma ole meiltä kuulunut mitään ääniä. Samaa ei voi sanoo alakerran mäyräkoirasta. Se haukkuu aina kun rappuun tulet, se haukkuu rapussa, ulkona, ihan joka paikassa. Koirissa on paljon luonne-eroja mikä tulisi muistaa jokaisen

Vierailija
93/107 |
17.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisään vielä että ainoa tuho jonka on tehnyt niin sohvan kulma. Laiskat ihmiset eivät saa koiriaan ulos. Tunnen yhden tämmösen tapauksen ja koira paskoo ja kuseksii kaiken huipuksi lapsen huoneeseen jonka lapsi joutuu siivoamaan itse vaikkei se ole sen lapsen vastuu siivota sen koiran jätöksiä vaan sen perheen äidin joka sen koiran ihan itse on halunnutkin ottaa.

94/107 |
17.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuokranantaja saa toki korvauksen vuokraajalta niistä pinnoista mitä lemmikki tuhoaa, mutta muu vaiva tai tulonmenetys jää korvaamatta eikä sitä voi vaatia. Esim jos kuukauden-parin vuokratulot jää saamatta kun asuntoa pitää remppailla niin ne jää vuokranantajan maksettavaksi. Lisäksi listojen väliin ja kaikkialle jää siivouksesta huolimatta karvaa ja sen jälkeen kovin allergiset vuokralaiset karsiutuu pois. Olen itse asunut asunnossa jossa oli edellisellä asukkaalla ollit kissa. Vuodenkin asumisen jälkeen saattoi listan tai ikkunanpokan välistä pölähtää sitä karvaa esille.

Vierailija
95/107 |
17.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vittu kun täällä on typeriä ämmiä. Minäminäminä ja mun piski tai katti. Ostakaa se kämppä niin voitte perustaa eläintarhan ja maksaa niiden tuhot itse! Mutta eihän tuollainen wt-sakki saa edes asuntolainaa pankista, siksi pitää olla vinkumassa vuokrakämppien perään.

Kirjoitustyylistäsi päätellen taidat ollawt-sakkia

Vierailija
96/107 |
17.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä396 kirjoitti:

Vuokranantaja saa toki korvauksen vuokraajalta niistä pinnoista mitä lemmikki tuhoaa, mutta muu vaiva tai tulonmenetys jää korvaamatta eikä sitä voi vaatia. Esim jos kuukauden-parin vuokratulot jää saamatta kun asuntoa pitää remppailla niin ne jää vuokranantajan maksettavaksi. Lisäksi listojen väliin ja kaikkialle jää siivouksesta huolimatta karvaa ja sen jälkeen kovin allergiset vuokralaiset karsiutuu pois. Olen itse asunut asunnossa jossa oli edellisellä asukkaalla ollit kissa. Vuodenkin asumisen jälkeen saattoi listan tai ikkunanpokan välistä pölähtää sitä karvaa esille.

Kissan karva on staattisempaa kuin koiran. Ja aika moni muuten jättää listat ja ikkunanvälit siivoamatta poismuuttaessaan. Itsellä on ollut kissa ja voin sanoo ettei se karva helpolla lähde esim kankaista. Siksi ei kissaa itselle enää

Vierailija
97/107 |
17.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

lapsikin voi piirtää tapetittiin, lelut tuhota lattian

Pieniä lapsia harvemmin jätetään yksin kotiin valvomatta. Lapsen toimiin on muutenkin helpompi puuttua kuin eläimen. Itselläni oli aiemmin kissa, joka raapi tapetit kamaliksi. Asialle en oikeastaan voinut tehdä mitään, koska en pystynyt hallitsemaan kissan tekemisiä silloin kun olin itse poissa kotoa. Jotain kiarkoitettakin yritin suihkutella, mutta ei se mitään auttanut. Enää en koskaan kissaa tai koiraakaan kerrostaloon tai mihinkää muuhunkaan asuntoon tuhoamaan ottaisi.

Vaikka tuhot menisivätkin takuurahoista, niin on korjaustöistä kuitenkin vuokranantajalle vaivaa. Asunto jonka tapetit kissani tuhosi oli vaihdettu juuri ennen minun asuntoon muuttoa. Tuskin vuokranantaja oli mielissään, kun jo parin vuoden päästä piti tapetit uudelleen vaihtaa. Kai jokainen vuokranantaja toivoisi, että edellisen vuokralaisen jäljiltä asunnon voisi vain laittaa suoraan uudelleen vuokrattavaksi, etenkin jo vuokrasuhteet ovat lyhyitä.

Vierailija
98/107 |
17.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ymmärrän täysin, miksei lemmikkejä vuokra-asuntoon. Muutettiin hetki sitten uuteen vuokra-asuntoon Lumolle, joka siis sallii lemmikit. Niitä onkin tässä asunnossa ollut usealla edellisellä asukkaalla... Ja siltä täällä haiseekin. Perusteellisen kuuraamisenkin jälkeen asunto haisee koiralta, kusen haju ei lähde eräästä nurkasta ja kylppärissä haisee märkä koira.

Vierailija
99/107 |
17.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä helvettiä? eikö ihmiset osaa opettaa lemikkejään sisäsiisteiksi? ja jos koira rikkoo ovia sun muita niin ei kyse ole nyt pelkästä eroahdistuksesta vaan sillä on ihan helvetin tylsää. En ymmärrä miksi niitä koiria pitää hankkia jos ei osata huolehtia että se saa riittävästi liikuntaa ja tuhlata energiansa muuhun kuin paikkojen hajottamiseen. ei ihme jos ei haluta lemmikkejä asuntoon

Vierailija
100/107 |
17.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei haise. Ystävälläni 2 kissaa eikä siellä koskaan haise koska siivoaa laatikkoa usein ja on myös leikatut kissat. Meillä on 3 leikattua kissaa eikä haise, tiedän koska vieraatkin sanoneet että meil ei koskaan kissankusi haise. Lemmikit itse tottakai tuovat oman tuoksun mutta kusi ei haise jos siivotaan kunnolla. Ne wc:t pitää myös pestä joskus! Itsekin olen käynyt asunnossa jossa haisee ja en käsitä kuinka joku voi asua moisessa lemussa, kissat kai kusseet lattialle tms. Leikkauttakaa ja siivotkaa vessat USEIN niin ei haise! Kissa on siisti eläin, joten vika on ihmisessä jos kämpässä haisee.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän viisi