Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi vuokranantajat ei salli eläimiä?

Vierailija
16.08.2017 |

Miettinyt tätä useasti, koska ei nyt koira pysty tuhoamaan kämppää mitenkään, ehkä jotain karmia voi purra ja kissatkin nyt melko harvoin repii tapetteja. Sekä jos tuhoaa, niin vuokralainen on velvollinen korvaamaan tuhot. Lemmikki kertoo myös sen, että asukas ei voi lähteä pitkille ryyppyreissuille, koska pitäähän sitä eläintä hoitaa. Jos ne kusee ja paskoo, niin kyllä ne varsinkin muovimatolta lähtee melko kevyesti. Voi toki vedota johonkin allergiavapaaseen asuntoon, mutta ainakin näissä minun asunnoissa on ollut siistiä ja pesuaine haissut. Ei ole tetty minun ongelma kun en elukoita omista, mutta jos vapaa vuokrattava asunto löytyisi, niin en näkisi mitään estettä miksi asukkaalla ei saisi olla koiraa.

Kommentit (107)

Vierailija
1/107 |
16.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siihen oikeastaan tarvita sen kummempaa syytä kuin että ei halua asuntoonsa lemmikkejä. Ei vaikka ne ei pure karmeja kuin vähän ja raastavat tapettejakin aika harvoin.

Vierailija
2/107 |
16.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän iso koira pystyy tuhoamaan esim ovia järsimällä ja tekemään jopa reiän seinälevyyn. Lisäksi vuokranantajalla on huoli jos koira haukkuu yöt läpeensä ja naapurit valittaa, niin vuokranantajan pitää päästä vuokralaisesta eroon eikä se aina ole niin helppoa. Kissojen silppuamia tapetteja ja pahasti raavittuja ovia olen myös asunnoissa nähnyt.

Eli ymmärrän kyllä vuokranantajien huolen. Tietenkään kaikki lemmikit ei tee tuhoja, mutta vaikea sitä on vuokranantajan ennalta tietää kenen koira pistää kämpän täysin remonttikuntoon. Silti itse ottaisin lemmikillisiä vuokralaisia jos vuokrasopimukseen laitettaisiin selkeät ehdot liittyen lemmikkien mahdollisesti aiheuttamiin vahinkoihin tai häiriöön.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/107 |
16.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläkin jäänyt monta kämppää saamatta tämän takia. En ymmärrä sillä jos eläin jotain tuhoa tekee niin tietenkin se menee omasta pussista tai vakuudesta. Jotkut vuokranantajat ovat niin kapeakatseisia.

Vierailija
4/107 |
16.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan vähän vaan saattavat naarmuttaa lattioita kynsillä ja kuseskelevat laminaatille.

Vierailija
5/107 |
16.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainahan voi ostaa asunnon, jos ei vuokralla asumisen ehdot miellytä

Vierailija
6/107 |
16.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itselläkin jäänyt monta kämppää saamatta tämän takia. En ymmärrä sillä jos eläin jotain tuhoa tekee niin tietenkin se menee omasta pussista tai vakuudesta. Jotkut vuokranantajat ovat niin kapeakatseisia.

Ihan varmasti maksat omasta pussistasi juu... todellisuudessa aloittaisit kauhean sodan ja selittelisit kaiken normaalina kulumisena etkä korvaisi yhtään mitään.

Vierailija
7/107 |
16.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuokralla asuvana kissanomistajana ja entisenä asuntofirman työntekijänä: kissat raapii seiniä (tapettien uusiminen sentään vuokralaisen piikkiin), ja jos se kusee listan väliin niin menee aika pitkälti kaikki siinä ympärillä vaihtoon. Koirien kynnet kuluttavat lattiaa, mutta se lasketaan normaaliksi kulumiseksi: lattia täytyy vaihtaa ja vuokranantajan laskuun.

Jos tapetit täytyy vaihtaa vuokralaisen muutettua pois, siinä menee aikaa jolloin vastike juoksee mutta vuokraa ei tule, joten hyvin tappiollista vaikka vuokravakuudesta saisikin tapetoinnin hinnan.

Vierailija
8/107 |
16.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miettinyt tätä useasti, koska ei nyt koira pysty tuhoamaan kämppää mitenkään, ehkä jotain karmia voi purra ja kissatkin nyt melko harvoin repii tapetteja. Sekä jos tuhoaa, niin vuokralainen on velvollinen korvaamaan tuhot. Lemmikki kertoo myös sen, että asukas ei voi lähteä pitkille ryyppyreissuille, koska pitäähän sitä eläintä hoitaa. Jos ne kusee ja paskoo, niin kyllä ne varsinkin muovimatolta lähtee melko kevyesti. Voi toki vedota johonkin allergiavapaaseen asuntoon, mutta ainakin näissä minun asunnoissa on ollut siistiä ja pesuaine haissut. Ei ole tetty minun ongelma kun en elukoita omista, mutta jos vapaa vuokrattava asunto löytyisi, niin en näkisi mitään estettä miksi asukkaalla ei saisi olla koiraa.

Mksi ihmeessä sun vuokranantajaa kiinnostaisi käytkö jossain muualla pitkillä ryyppyreissuilla?

Vierailija
9/107 |
16.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kävin hiljan katsomassa yhtä asuntoa. Siellä oli iso pentukoira kuseksinut olohuoneen parkettiin hirveät jäljet. Näitä huonompilaatuisia parketteja, joita ei saa edes hiottua. Ei sitä parkettia saa vaihdettua muutamalla satasella, eli harvoin vuokravakuus riittää tuollaista korvaamaan. Jos ei ole ollut erillistä kohtaa sopparissa, että vuokralainen maksaa täysimääräisenä kaikki lemmikin tekemät vahingot, niin hyvin voi olla, ettei vuokranantaja muuta korvausta saa vahingoista. 

Vierailija
10/107 |
16.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän iso koira pystyy tuhoamaan esim ovia järsimällä ja tekemään jopa reiän seinälevyyn. Lisäksi vuokranantajalla on huoli jos koira haukkuu yöt läpeensä ja naapurit valittaa, niin vuokranantajan pitää päästä vuokralaisesta eroon eikä se aina ole niin helppoa. Kissojen silppuamia tapetteja ja pahasti raavittuja ovia olen myös asunnoissa nähnyt.

Eli ymmärrän kyllä vuokranantajien huolen. Tietenkään kaikki lemmikit ei tee tuhoja, mutta vaikea sitä on vuokranantajan ennalta tietää kenen koira pistää kämpän täysin remonttikuntoon. Silti itse ottaisin lemmikillisiä vuokralaisia jos vuokrasopimukseen laitettaisiin selkeät ehdot liittyen lemmikkien mahdollisesti aiheuttamiin vahinkoihin tai häiriöön.

Silti vaaditaan 2x tai jopa 3xvuokra vakuudeksi ja sillä saa kyllä yksiöstä/kaksiosta vaihdettu ammattilaisella kaikki ovet ja listat eikä siltikään pala koko rahaa.

Vierailija
11/107 |
16.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nähnyt kissan tuhoaman asunnon. Kaikki seinäpinnat kynsitty reilu metri lattiasta ylöspäin, laminaatti raavittu ja ovet karmeineen. Makuuhuoneen kokolattiamatto kustu kauttaaltaan. Oli kiva maksaa remontti omasta pussistaan...

T: kissan omistajalle asuntonsa vuokrannut

Vierailija
12/107 |
16.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä en ymmärrä, että jotkut ( ap ) ei ymmärrä sitä, että vuokranantaja omistaa kämpän ja omaan asuntoon voi asettaa ehtoja, millaisia vuokralaisia haluaa. Itse en ottaisi vuokralaiseksi myöskään tupakoitsijaa enkä alkoholisoitunutta ihmistä.

Vierailija
13/107 |
16.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsikin voi piirtää tapetittiin, lelut tuhota lattian

Vierailija
14/107 |
16.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sokean opaskoira on ainoa sallittu lemmikki minun vuokra-asunnoissani.

Silloin jos muita hakijoita asuntoon ei ole,

Jos ei miellytä niin sopii vuokrata joku toinen asunto.

Tai ostaa oma asunto.

Minun ei tavitse perustella päätöstäni.

Asunto kun on minun.

Ei lemmikeille on EI.

Vierailija
15/107 |
16.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitä en ymmärrä, että jotkut ( ap ) ei ymmärrä sitä, että vuokranantaja omistaa kämpän ja omaan asuntoon voi asettaa ehtoja, millaisia vuokralaisia haluaa. Itse en ottaisi vuokralaiseksi myöskään tupakoitsijaa enkä alkoholisoitunutta ihmistä.

Ymmärtääpäs, mutta mikä on se ehdon peruste? Koska ei halua, mutta miksi ei halua? Nuo kaksi muuta tapausta on ihan eri asiaa. Juoppo ei maksa vuokraa ja tupakansavu jää asuntoon haisemaan ja värjää seinät.

Vierailija
16/107 |
16.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

lapsikin voi piirtää tapetittiin, lelut tuhota lattian

Toki. Aikuinenkin voi.

Vierailija
17/107 |
16.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koira saattaa aiheuttaa häiriöitä naapureille. Se saattaa tuhota kokonaisen seinän tai oven (etkö oikeasti ole koskaan nähnyt kuvaa eroahdistuksesta kärsivän koiran tekemistä tuhoista?). Sen kynnet saattavat naarmuttaa lattiaa.

Kissa saattaa repiä tapetin (yhdessäkään asunnossa jossa olen kissan kanssa asunut ei ole tapetti säilynyt täysin koskemattomana). Kissa saattaa pissata nurkkiin ja pissa imeytyä rakenteisiin. Se saattaa raapia naarmuja ovenkarmeihin.

Joku muutaman satasen vuokratakuu välttämättä riitä alkuunkaan korjaamaan tuhoja ja sen lisäksi jos vuokralainen itse saattaa rikkoa jotakin. Yksinkertaisen oloinen korjaus on äkkiä kallis työ. Esim tapetin vaihto itsekin tehtynä on noin 300e työ, lisää siihen vielä ammattilaisen palkka ja puhutaan tuhansista. Vaikka vuokralaisella onkin korvausvastuu, on aina olemassa riski että vuokratakuun yli menevä osuus jää lopulta vuokranantajan maksettavaksi. Yksityinen ei halua sellaista riskiä.

Vierailija
18/107 |
16.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Silti vaaditaan 2x tai jopa 3xvuokra vakuudeksi ja sillä saa kyllä yksiöstä/kaksiosta vaihdettu ammattilaisella kaikki ovet ja listat eikä siltikään pala koko rahaa.

Ehdottomasti silti soppariin maininta lemmikin tekemistä vahingoista, jolloin ei tarvi taistella siitä, mikä vuokralaisen mielestä on ollut normaalia kulumista.

Vierailija
19/107 |
16.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun on varaa valita otanko vuokralaisen lemmikillä vai ilman, niin kai sitä valitsee sen lemmikittömän? Tietysti, jos vuokranantaja on hyvin eläinrakas, silloin hän varmaan valitsee vuokralaisekseen sen kissan tai koiran, koska tietää, että usein lemmikkieläimen kanssa on vaikea löytää asuntoa. 

Vierailija
20/107 |
16.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se vaiva, sekä kulut, kun korjaat sitten ne vauriot vuokralaisen jälkeen. Mitä maksaa ovi, entä karmi? Pintaremontin teettäminen? Listat? Mittatilaustyöt ja ne-ei-halvimmat materiaalit? Eritteet laminaatin välissä, seinän tasoitetyöt, suursiivouttamiset ja allergiasiivoukset.

Ja niin edelleen.

Vuokralaisen mielestä mitättömiä pikkujuttuja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi kolme