Mikä muille ihan helppo asia on sinulle ylivoimaisen vaikeaa?
Itselleni on todella hankalaa älypuhelimen käyttö. En tiedä mikä siinä on mutta jatkuvasti sählään jotenkin vääriä asetuksia päälle enkä meinaa välillä tajuta mitä pitää tehdä. Liikaa toimintoja, jotenkin olen tottunut siihen että puhelimessa ei olisi niin paljon toimintoja. Tietokoneen käyttö on jotenkin luontevampaa, vaikken niidenkään kanssa mikään velho ole.
Kommentit (203)
Uusiin ihmisiin tutustuminen. Puhelimessa puhuminen. Matkustaminen.
Puheluiden soittaminen, tai jos tarkkoja ollaan niin virallisten puheluiden soittaminen. En vaan pysty kunnolla soittamaan vaan siihen pitää valmistautua ja lykätä ties miten paljon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vulkanuslaisen tervehdyksen tekeminen. Sormet eivät vaan millään asetu oikein.
Mulla oli tää, mutta harjoittelin tosi pitkään ja nykyään menee helposti! 😅
Meneekö molemmilla käsillä?
Pullojen yms purkkien avaaminen :(
Hiljaa oleminen kun joku puhuu höpöjä. Tosi hankala piirre esim. koulutuksessa, jossa vastaan tulee vaikka minkälaista misinformaatiota. Minä vaan puren hammasta, etten ala valistaa.
Nousta sängystä aikaisin.. liukuvat työajat johtavat siihen että olen vasta puolen päivän aikaan officella...ja siis illat 😭
Pyörällä ajaminen. Olen kolme kertaa elämässäni sen opetellut ja joka kerran jälkeen unohtanut. Enää en viitsi opetella.
Vedestä nauttiminen. Pysyn jotenkin pinnalla, mutta en uskalla sukeltaa ja inhoan sitä, kun toiset pärskyttävät vettä päin naamaa, sukeltavat päin ja metelöivät vedessä.
Vierailija kirjoitti:
Puheluiden soittaminen, tai jos tarkkoja ollaan niin virallisten puheluiden soittaminen. En vaan pysty kunnolla soittamaan vaan siihen pitää valmistautua ja lykätä ties miten paljon.
Sama, mutta mulla myös puheluun vastaaminen ja viestien kirjoitus tuottaa vaikeuksia.
Sosiaaliset tilanteet
Omien asioiden hoito, kuten lääkärissä käynti ahdistaa suunnattomasti
Sukeltaminen niin, etten pidä nenästä kiinni.
Arkisesta asiamoodista hilpeän seurustelun moodiin siirtyminen. Minulta puuttuu kepeän seurustelun geeni.
Tervehdyskäynnille meno sairaalaan tai hoitolaitokseen. En vaan pysty.
Halailu. Meidän perheessä ja suvussa eikä lapsuuden ja nuoruuden kaveripiireissä ei halailtu, joten se ei onnistu luontevasti vieläkään.
Huomion keskipisteenä ja suuressa ihmisjoukossa oleminen. Olen introvertti ja viihdyn pienissä piireissä ja niissäkin mieluiten sivustakatsojana.
Perhe-elämän eläminen. nimim. perheellinen nainen
No onhan niitä...
Ekana tulee mieleen kynnet. En osaa laittaa kynsiä vaikka mikä olisi. Kädet on rumat, sormet semmoiset lyhyet töpöt...ja kynnet sitten...lyhyet, mutta ei silti siistin näköiset. En saa niistä mitenkään siistejä, vaikka miten leikkaan, viilaan ja puunaan! kynsinauhat repsottaa, ja jos kynnet kasvavat vähänkin pidemmiksi, niin en osaa tehdä niiden kanssa mitään...esim ruokaa, ommella jne. En vaan tajua miten muilla naisilla on aina niin tyylikkäät kynnet! :O ja ikää on jo +40....
No hiusten laittaminen ei myöskään onnistu. En saa edes yksinkertaista kampausta aikaiseksi. Olen syyttänyt hiuslaatuani (paksu, takkuuntuva ja taipuisa) mutta totuus taitaa kuitenkin olla, että olen sellainen kömpelys, etten vaan osaa. Toisten hiuksiin (esim tyttären) en saa sen ihmeemmin loihduttia mitään kampausta...edes sitä ponnaria...:/
Portaiden käveleminen alaspäin! Ja olen siis liikunnallisesti lahjakas ja pystyn kävelemään jopa nuoralla. Olisin todella kiinnostunut jos joku voisi valottaa mahdollisia syitä miksi on tosi vaikea osua niihin askelmiin ilman kovaa keskittymistä!!!? Näkö on testattu ja hyvä.
Vierailija kirjoitti:
Vasemman ja oikean erottaminen toisistaan.
Sama täällä. Lisäksi purkkapallojen puhaltelu ja pää edellä altaaseen hyppääminen ei onnistu. Muistan kun olin ala-asteen uintitunnilla ainut, joka ei pystynyt hyppäämään pää edellä 😳
Mun mies ei osaa kuukausia. Ei osaa esim. sanoa mikä kuukaus 7 tai 11 on. Ei osaa sanoa niitä ulkoota järjestyksessä.
Kait se on vähän tampio :)
Matikka, manuaalivaihteisella autolla ajaminen.
Vaikeinta minulle on sietää siskoni avuttomuutta. Nyt hän ei tiedä miten lapsi menee huomenna, ensimmäisenä päivänään kouluun ja näin viimeisenä iltana hän on pestannut toisessa kaupungissa asuvan äitimme selvittämään asiaa...
Muodikas ja naisellinen pukeutuminen. Enkä hallitse mitään kerrospukeutumista. En pysty pukemaan esim paitapuseron päälle neuletta tai jakkua, ahdistaa heti. Neuleen tai jakun alla voin käyttää vain ohutta trikoopuseroa. En halua käyttää hihattomia vaatteita tai hameita tai mekkoja. En voi pukeutua kuviollisiin vaatteisiin. En vaan pysty. Olen joskus tietoisesti ostanut kuviollisen puseron, mutta viimeistään pihalla mun on pitänyt kääntyä takaisin kotiin vaihtamaan se vaate.
Nielunnäytteen ottaminen