Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä muille ihan helppo asia on sinulle ylivoimaisen vaikeaa?

Vierailija
12.08.2017 |

Itselleni on todella hankalaa älypuhelimen käyttö. En tiedä mikä siinä on mutta jatkuvasti sählään jotenkin vääriä asetuksia päälle enkä meinaa välillä tajuta mitä pitää tehdä. Liikaa toimintoja, jotenkin olen tottunut siihen että puhelimessa ei olisi niin paljon toimintoja. Tietokoneen käyttö on jotenkin luontevampaa, vaikken niidenkään kanssa mikään velho ole.

Kommentit (203)

Vierailija
161/203 |
14.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Päässälasku myös vaikeaa. Esim. jos ollaan porukalla tikkaa heittämässä ja pitäisi äkkiä laskea tikkataulun pisteet päässä niin ei onnistu kovin nopeesti, hävettää.

Mulla toi sama. Helpot päässälaskut menee aina metsään. Integraalit, derivaatat, vektorianalyysit, matriisit jne. sujuu kyllä 😂 Ja olen koulutukseltani DI...

Vierailija
162/203 |
14.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haarahyppyjen tekeminen ja aerobicin askelkuviot. Hieman saa tuntea itsensä hölmöksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/203 |
14.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin klishee, mutta taskuparkkeeraus. Oon muuten hyvä kuski, mutta en oo koskaan tajunnu, miten hitossa sitä rattia pitää vääntää että osuisi siihen väliin. Aivan käsittämättömän vaikeaa.

Itsekin pitäisi harjoitella tuota joskus. Muistan mihin suuntaan ja missä järjestyksessä rattia piti kääntää, mutten aivan sitä, että missä kohdassa kääntäminen milloinkin tapahtuu.

Aluksi mennään edellä olevan auton viereen (mihin kohtaan tarkalleen, en tiedä), sitten ratti käännetään ääriasentoon oikealle ja peruutetaan. Jossain vaiheessa ratti suoraksi, siis renkaat suoriksi, ja peruutetaan. Lopuksi ratti ääriasentoon vasemmalle ja peruutellaan. Lopuksi loppusuoristukset ym. En vain kunnolla tiedä missä kohdassa rattia piti aina kääntää ja pitikö ratin kääntökohdissa pysäyttää auto vai onko edes väliä. Näin kerran kun joku näppärästi teki taskuparkkeerauksen, mutta hän ei mielestäni pysähtynyt välillä ollenkaan vaan sai auton nopeasti koloseen. Itselle olisi varmaan helpompaa, jos rattia kääntäessä auton voisi aina hetkeksi pysäyttää.

Ei ole omaa autoa, joten pitää odottaa, että saan sopivan tilaisuuden harjoitella tätä.

Autot vierekkäin peilit kohdakkain, ratti ääriasentoon oikealle, peruuta niin kauan kunnes takana olevan auton molemmat ajovalot näkyy, ratti suoraksi ja peruuta, (tätä kohtaa en tiedä virallista ohjetta mutta yritän aina arvioida oikean puoleisen takarenkaan suunnilleen aika lähelle esim. katukiveystä), ratti ääriasentoon vasemmalle ja pysäytys kun auto on suorassa.

Vierailija
164/203 |
14.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttöohjeiden lukeminen.

Vierailija
165/203 |
14.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vieraat kielet. Englanti ja ruotsi. Niiden vuoksi valmistuminen yliopistosta roikkuu. Muuten olen suorittanut kurssit hyvin arvosanoin. Uskomatonta, mutta totta. 

Vierailija
166/203 |
14.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Treenaaminen ei suju minulta muutenkaan, mutta lantionpohjalihasten treenaaminen on jotenkin erityisen vaikeaa. Löydän kyllä oikeat lihakset ja niiden supistaminen onnistuu, mutta en saa pidettyä niitä supistettuna pidempään. Joko alan vahingossa supistaa vatsalihaksia tai sitten rentoutan lantionpohjan pikkuhiljaa huomaamattani.

Fyssarille mars

Et varmaankaan halua pissata housuun vanhempana

Heh. En tiedä ap:n ikää tai mitä tarkoitat vanhemmalla, mutta mulla alle nelikymppisenä virtsankarkailua. Lihaksissa ei vikaa, ylipainon takia. Ei iso juttu.

Vierailija
167/203 |
14.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puheluiden soittaminen, tai jos tarkkoja ollaan niin virallisten puheluiden soittaminen. En vaan pysty kunnolla soittamaan vaan siihen pitää valmistautua ja lykätä ties miten paljon.

Sama homma meikäläisellä. Pääasia tietysti että saa ne virallisetkin puhelut hoidettua :)

Vierailija
168/203 |
14.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osaa hyppelehtiä paikallani. Jo pari hyppyä vaatii aivan valtavaa ponnistelua pääkopassa, että kuinka tämä oikein tapahtuu.

Vierailija
169/203 |
14.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkkeiden nieleminen

170/203 |
14.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huivin käyttäminen.

Tarkoitan sellaista isoa asustehuivia joka löyhästi roikkuu kaulalta, joka on ollut muodikasta jo monta vuotta.

Muitten päällä se näyttää hyvältä, ja olen ostellut vaikka kuinka paljon erilaisia huiveja. Minun päälläni se näyttää siltä kuin olisi pyyhe kaulalla. Joskun laitan "väkisin" huivin kun niitä kerran löytyy, mutta hyvin pian kerään sen laukkuun kun on olo niinkuin nyrkkeilijällä kehän nurkassa.

Vierailija
171/203 |
14.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hammaslääkäriajan tilaaminen. Nytki mietin että kun pitäis aika saada, koko kesän oon aikonut sen ajan tilata mutta en vaan koskaan soita sinne kun tuntuu niin hankalalta enkä oikein tiedä miksi.

Ja jonkun jo mainutsema sormien napsuttelu. On sitä mulle yritetty opettaakin, mutta mitään ääntä ei tuu vaikka miten yrittää. Ja nyt alko heti ärsyttää kun ajattelee ees asiaa, kun kaikki muut osaa. En tiedä voisko olla jotain merkitystä sillä, että mulla on tavallista lyhyemmät sormet.

Vierailija
172/203 |
14.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jääminen sairaslomalle uupumuksen/masennuksen takia. Suoritan pilkkuun asti, kunnes olen niin loppu, etten pääse edes sängystä ylös. Muut tuntuvat hakevan saikkua jo silloin, kun kultakala kuolee tai hammasta kolottaa.

En ymmärrä käyttöohjeista mitään, teen itse erehdyksien kautta.

Siivoamisen aloittaminen.

Jo mainittu ruskean kastikkeen teko.

Rahan käyttö järkevästi. Kaikki menee mitä tulee.

Vierailija
173/203 |
14.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselleni pahin asia on virallisten asioiden soittaminen. Liittyivät ne sitten lääkäriin, liiton asioihin, kelaan tai ylipäänsä uudelle ihmiselle soittamiseen (kuten työpaikan utelu), niin en vain pysty. Pitää kirjoittaa valmiiksi kaikki lauseet mitä aikoo sanoa ja prepata itseään muutama minuutti ennen soittoa, tai muuten alan sössöttämään. Ennemmin käyn paikan päällä sopimassa ja kysymässä jos joku asia mietityttää. 

Vierailija
174/203 |
14.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisten tunnistaminen. Erotan kyllä, jos on iso tumma mies ja hoikka vaalea nainen. Mutta jos on kaksi pientä vaaleaa naista joilla hiukset on saman mittaiset, niin miten erottaa kumpi on kumpi?  Naamat on kaikilla ihan saman näköiset.

175/203 |
14.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmisten tunnistaminen. Erotan kyllä, jos on iso tumma mies ja hoikka vaalea nainen. Mutta jos on kaksi pientä vaaleaa naista joilla hiukset on saman mittaiset, niin miten erottaa kumpi on kumpi?  Naamat on kaikilla ihan saman näköiset.

Mulla on samaa. Esim. elokuvan katsominen on hankalaa. Mutta myös oikeassa elämässäkin. Ravintolassa en millään muista kuka oli meidän pöydän tarjoilija. Hiukset on hyvä tunnistuskeino, kasvoja ei muista, ellei kasvoissa ole joku piirre jonka voi painaa muistiin.

Vierailija
176/203 |
14.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuttuja juttuja monet kertoneet. Itsellä seuraavat:

Oikean ja vasemman erottaminen. Erotan ne kyllä, kun saan hetken miettimisajan.

Suuntavaiston täydellinen puuttuminen

Auton peruuttaminen on vaikeaa

Myös tarinoitten kertominen on mulle vaikeaa, en jaksa puhua pitkiä pätkiä kerrallaan.

Vaikka olen opiskellut englantia peruskoulussa ja lukiossa, olen edelleen ihan surkea siinä. En vaan ymmärrä sitä enkä osaa muodostaa itsenäisesti lauseita.

Mulla ihan samat, kaikki nämä. Hävettää suorastaan, kun en osaa englantia, vaikka mulla on ylempi korkeakoulututkinto. Mun suuntavaisto on jo ihan vitsi perhepiirissä, samoin tuo oikean ja vasemman erottaminen. Näiden lisäksi en tunnista kasvoja ollenkaan. Yksi mitä, en myöskän osaa, on silmiin katsominen.

Oletko tehnyt asperger-testiä? 

Vierailija
177/203 |
14.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylenpalttinen suvaitsevaisuus paitsi niitä kohtaan jotka ovat eri mieltä kanssani.

Vierailija
178/203 |
14.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Gradun tekeminen

Vierailija
179/203 |
14.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syöminen ainakin.

Vierailija
180/203 |
14.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kodin järjestyksessä pitäminen. Ja ei ole yrittämisen puutteesta kiinni.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi kahdeksan