Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä muille ihan helppo asia on sinulle ylivoimaisen vaikeaa?

Vierailija
12.08.2017 |

Itselleni on todella hankalaa älypuhelimen käyttö. En tiedä mikä siinä on mutta jatkuvasti sählään jotenkin vääriä asetuksia päälle enkä meinaa välillä tajuta mitä pitää tehdä. Liikaa toimintoja, jotenkin olen tottunut siihen että puhelimessa ei olisi niin paljon toimintoja. Tietokoneen käyttö on jotenkin luontevampaa, vaikken niidenkään kanssa mikään velho ole.

Kommentit (203)

Vierailija
81/203 |
13.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuttuja juttuja monet kertoneet. Itsellä seuraavat:

Oikean ja vasemman erottaminen. Erotan ne kyllä, kun saan hetken miettimisajan.

Suuntavaiston täydellinen puuttuminen

Auton peruuttaminen on vaikeaa

Myös tarinoitten kertominen on mulle vaikeaa, en jaksa puhua pitkiä pätkiä kerrallaan.

Vaikka olen opiskellut englantia peruskoulussa ja lukiossa, olen edelleen ihan surkea siinä. En vaan ymmärrä sitä enkä osaa muodostaa itsenäisesti lauseita.

Mulla ihan samat, kaikki nämä. Hävettää suorastaan, kun en osaa englantia, vaikka mulla on ylempi korkeakoulututkinto. Mun suuntavaisto on jo ihan vitsi perhepiirissä, samoin tuo oikean ja vasemman erottaminen. Näiden lisäksi en tunnista kasvoja ollenkaan. Yksi mitä, en myöskän osaa, on silmiin katsominen.

Täällä myös oikea ja vasen ovat täysin hukassa. En tunnista enkä muista kasvoja. Jos yritän muistella jonkun tutun kasvoja, näen vain suttua. Muistan kyllä valokuvien kasvot.

Englantia onneksi osaan (ainakin lukea) ja suuntavaistossa ei ole erityistä vikaa.

Vierailija
82/203 |
13.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjaston kirjojen palauttaminen eräpäivään mennessä. Vaikka kirjasto on ihan lähellä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/203 |
13.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

78 lohdutit minua. Luulin aina olevani ainut.

Vierailija
84/203 |
13.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saksilla suoraan leikkaaminen, ihan perusompelu, oli kyse mistä tahansa. Sekä suuntavaisto on minullakin olematon. Käden ja silmän yhteistyössä on jotain häikkää, eikä rytmitajua ole yhtään. En ole vammainen, vaikka jonkun diagnoosin varmaan nykykriteeleillä saisin. Kykyprofiilini on epätasainen, sillä mm. matematiikassa olen tosi hyvä ja hyvä havaitsemaan ihmisten mielialoja. 

Vierailija
85/203 |
13.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuttuja juttuja monet kertoneet. Itsellä seuraavat:

Oikean ja vasemman erottaminen. Erotan ne kyllä, kun saan hetken miettimisajan.

Suuntavaiston täydellinen puuttuminen

Auton peruuttaminen on vaikeaa

Myös tarinoitten kertominen on mulle vaikeaa, en jaksa puhua pitkiä pätkiä kerrallaan.

Vaikka olen opiskellut englantia peruskoulussa ja lukiossa, olen edelleen ihan surkea siinä. En vaan ymmärrä sitä enkä osaa muodostaa itsenäisesti lauseita.

Taidat olla lievästi kehitysvammainen. :)

Hehe, kiitos diagnoosista, mutta en kyllä usko olevani kehitysvammainen. Tai sitten olen vain onnistunut peittämään sen hyvin. Koulu on aina sujunut ihan ok, kieliä lukuunottamatta. Matikasta kirjoitin ällän ja amk:stakin sain stipendin hyvästä koulumenestyksestä.

Mot. Jos menee ällän matikalla amk:un, on täysin varmasti vammainen.

Olet ilkeä ihminen, ja ymmärryksessäkin näyttää olevan vikaa. Eiköhän edellinen kirjoittaja ole osannut hakeutua alalle, joka hänelle parhaiten sopii.

Vierailija
86/203 |
13.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nauramisen lopettaminen jossain epäsopivassa tilanteessa.

Ei, se ei minulta vain onnistu. Jos päähäni tulee jokin hauska ajatus tai tilanteessa on jotain koomista, niin en voi olla nauramatta ja jos siinä tilanteessa nauraminen on jotenkin paheksuttavaa, niin jo pelkkä ajatuskin siitä tekee sen ettei nauramista saa loppumaan. Nauran vaikka  henki olisi siitä kiinni etten tekisi niin :/ 

Vierailija
87/203 |
13.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nukkuminen ilma lääkkeitä. Perinnöllinen vaiva, levottomat jalat, pahenee vain iän myötä eikä mikään luomuhoito enää auta :(

Ohiksena aiheeseen: Magnesium auttaa levottomiin jalkoihin. Ainakin mulla auttoi.

Joo, alkuvaiheessa auttoi mullakin. Siis ehkä ekan viiden vuoden ajan. Ja kohoasento jaloille, kompressiosukat öisin, venyttely iltaisin ym. Tämä vaiva vaan pahenee iän myötä ja lääkkeilläkin on sivuvaikutuksia ja niihin tuppaa tulemaan tottumista sekä tarvetta nostaa annostusta. Inha vaiva.

Vierailija
88/203 |
13.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paremman työn hakeminen, imurointi, pyykit, perunan kuoriminen...

Vierailija
89/203 |
13.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pissaaminen julkisissa vessoissa. En vaan pysty, ujo rakko. :( Siksi en ikinä voi lähteä minnekään matkoillekaan.

Vierailija
90/203 |
13.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

halonhakkuu ei ole koskaan onnistunut. on kuulemma taktiikkalaji.

Vierailija
91/203 |
13.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juoda alkoholia. Koko Suomi ryyppää perseet olalla mutta minä en voi sietää edes alkoholin hajua.  Mistä ole iloinen. 

Vierailija
92/203 |
13.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin klishee, mutta taskuparkkeeraus. Oon muuten hyvä kuski, mutta en oo koskaan tajunnu, miten hitossa sitä rattia pitää vääntää että osuisi siihen väliin. Aivan käsittämättömän vaikeaa.

Vierailija
93/203 |
13.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikkuminen vieraassa kaupungissa,maastossa ym.Minulla ei vaan ole suuntavaistoa :(

Vierailija
94/203 |
13.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan näitä jo tullut, mutta päässälaskeminen (tarvitsen aina sormet avuksi), oikean ja vasemman erottaminen (pitää ensin miettiä kummalla kädellä kirjoitan) ja puhtaiden pyykkien kaivaminen koneesta (en edes tiedä miksi se on niin vaivalloista).

Vierailija
95/203 |
13.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siivoaminen. Olen 10 minuutin siivouksen jälkeen aivan puhki. Kyse ei ole huonosta kunnosta, sillä urheilen lähes päivittäin, vaan mulla on siivoamiseen joku henkinen blokki päässä, niin että ahdistun siitä aivan valtavasti ja uuvun nopeasti. Minulle on myös todella vaikeaa pitää tavarat oikeilla paikoillaan.

Vierailija
96/203 |
13.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Normaalisti oleminen. Siis joko on liian kuuma (hikoilen TODELLA paljon), liian kylmä, kutittaa, liian pitkät säärikarvat + pillifarkut = kipua, karvat kun kasvaa sheivaamisen jälkeen -> kipua, hiukset on joko silmillä tai vaihtoehtoisesti ponnarilla ja sen jälkeen hiuspohja on tosi kipeä, jos teen jotain oikealla kädellä tai jalalla, täytyy tehdä vasemmallakin, keskityn liikaa hengittämiseen ja kummasta sieraimesta hengitän. Nälkä, jano, väsymys, stressi yms yms 😂 En ole ikinä tyytyväinen ja en osaa olla ollenkaan normaalisti...

Olet erityisherkkä

Vierailija
97/203 |
13.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muiden seurassa syöminen/syövän ihmisen lähellä oleminen. Kiitos misofonian joka on vaivannut viimeiset 4 vuotta.

Vierailija
98/203 |
13.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruotsi. Puhun englantia hyvin ja sen lisäksi myös venäjää, japania, espanjaa ja viroa. Italiaa ja ranskaa osaan jonkin verran. Ruotsi ei vaan jää päähän, en ymmärrä miten se voi olla mulle niin vaikeaa. Koulussakin oikeasti koitin saada hyviä numeroita mutta ei vaan jäänyt päähän ja parhaillaan osaan muodostaa jotain yksinkertaisia lauseita ja siinä se. Luulen että johtuu varmaan siitä että on niin erilainen kuin nuo muut kielet mitä osaan, mutta on se silti kumma kun yleensä opin kielet suht nopeasti ja vaivattomasti.

Vierailija
99/203 |
13.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meikkaaminen. Olen kohta 26 enkä ole muutamaa kokeilukertaa enempää meikannut elämäni aikana. On se kyllä aikamoinen taitolaji. En tosin tiedä voiko tätä kutsua helpoksi, mutta tiedän että suuri osa oman sukupuoleni edustajista osaa ainakin perusasiat.

Vierailija
100/203 |
13.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Englannin kielen oppiminen ja ylipäätään kaikki vieraat kielet. Ne ei vaan jää päähän mieskin on yrittänyt opettaa englantia, mutta unohdan 10sekunnissa jonku sanan joka on just käyty läpi. Koulussa opin aina kokeisiin sanaopin ja muutamia sanoja, niin että pääsin läpi, mutta pian kokeen jälkeen ne unohtu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän viisi