Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kaikilla tuntemillani pääkaupunkiseudulla/Helsingissä asuvilla ihmisillä on auto.

Vierailija
08.08.2017 |

Riippumatta asuinalueesta ja perheen koosta tai siitä onko lapsia lainkaan.
Pääkaupunkilaisten autottomuus ei vastaa ainakaan hyvätuloisten todellisuutta ;)

Kommentit (139)

Vierailija
61/139 |
08.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huvittaa hyötyliikunnan perään toitottajat. Tosi hauskaa varmaan harrastaa sitä hyötyliikuntaa fillarilla tai kävellen sateessa/lumisateessa/talvipakkasilla jne. Liikkua voi muutenkin, ja pakolliset asiat hoitaa mukavasti ja nopeasti autolla. 

Vierailija
62/139 |
08.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millaisessahan kuplassa nuo kantakaupungissa elävät autottomat ovat? Ei koskaan pääse esim. tutustumaan maaseudulle paikkoihin mihin julk. liikenne ei kulje. Paljosta jää paitsi.

Itse käyn pääkaupunkiseudulla usein työasioissa ja keskustelu em. paikoissa asuvien henkilöidenkin kanssa on vähän vaivaantunutta; moni suht' yksinkertainen asia Helsingin ulkopuolelta on heille suuri ihmetyksen aihe ja töllötys huuli pyöreänä hiukan vaivaannuttaa. Sama kuin selittäisi miten puuhevoselle porataan persreikä.

Voihan noinkin elää....

Olen käynyt maalla monestikin, en koe, että siellä olisi mitään tarvetta alvariinsa kulkea. Ei kantakaupungissa asuva ole sellainen joka ei ikänään ole maalla käynyt.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/139 |
08.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millaisessahan kuplassa nuo kantakaupungissa elävät autottomat ovat? Ei koskaan pääse esim. tutustumaan maaseudulle paikkoihin mihin julk. liikenne ei kulje. Paljosta jää paitsi.

Itse käyn pääkaupunkiseudulla usein työasioissa ja keskustelu em. paikoissa asuvien henkilöidenkin kanssa on vähän vaivaantunutta; moni suht' yksinkertainen asia Helsingin ulkopuolelta on heille suuri ihmetyksen aihe ja töllötys huuli pyöreänä hiukan vaivaannuttaa. Sama kuin selittäisi miten puuhevoselle porataan persreikä.

Voihan noinkin elää....

Ei kuulosta uskottavalta. Mut poraile sä vaan puuhevoselle persreikää jos se on susta tärkeä asia. Jota siis ei voi tehdä ilman autoa.

Kyllä se vaan kuulostaa. Teillä ei ole aavistustakaan mitä kaikkea voi luonnossa tehdä ja miltä luonto kuulostaa sekä maistuu sekä miten monia yksinkertaisia käytännön töitä tehdään kotona. Huoltomiehen te hommiin soitatte, kun sulake palaa. Sitten te olette muka tiedostavia. Hah !!

Vierailija
64/139 |
08.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten te autottomat teette isompia ruokakauppaostoksia? Vai ettekö te tee sellaisia lainkaan? Haetteko aina vain muutaman tavaran kerrallaan? Miten te kuskaatte vaippapaketit ja paskapaperit? 

Meillä ei ole enää vaippaikäisiä, mutta kestovaippailussa oli se hyvä puoli, että ei tarvinnut kuskata mitään järkyttäviä muovijätepaaleja kotiinsa. Vessapaperi taas on niin kevyttä, että sen kantaminen ei ole koskaan ollut ongelma. Käyn kaupassa parin päivän välein (meillä on lähikauppa 200 metrin päässä, eikä se ole kallis).

Vierailija
65/139 |
08.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voihan noinkin elää....

Olen käynyt maalla monestikin, en koe, että siellä olisi mitään tarvetta alvariinsa kulkea. Ei kantakaupungissa asuva ole sellainen joka ei ikänään ole maalla käynyt.

Kun suurimman osan elämääsi ajat vaikka A-junalla keskustasta Pitskuun ja takaisin niin kyllä siinä aivot puutuu. 

Vierailija
66/139 |
08.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi helvetti ajatustakin, että olisi riippuvainen joukkoliikennevälineistä. Oma auto - oma rauha - oma vapaus. 

Vierailija
67/139 |
08.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voihan noinkin elää....

Ei kuulosta uskottavalta. Mut poraile sä vaan puuhevoselle persreikää jos se on susta tärkeä asia. Jota siis ei voi tehdä ilman autoa.

Kyllä se vaan kuulostaa. Teillä ei ole aavistustakaan mitä kaikkea voi luonnossa tehdä ja miltä luonto kuulostaa sekä maistuu sekä miten monia yksinkertaisia käytännön töitä tehdään kotona. Huoltomiehen te hommiin soitatte, kun sulake palaa. Sitten te olette muka tiedostavia. Hah !!

Hmm, ihan vaan tiedoksi, että asuin syrjäkylällä koko lapsuuteni ja nuoruuteni, joten luonnon hajut ja maut on liiankin tuttuja. Itse en enää palaisi mistään hinnasta maalle, mutta makuasioitahan nämä ovat. En ymmärrä, miksi kuvittelet, etteivät kaupunkilaiset osaisi vaihtaa sulaketta.

Vierailija
68/139 |
08.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voihan noinkin elää....

Kun suurimman osan elämääsi ajat vaikka A-junalla keskustasta Pitskuun ja takaisin niin kyllä siinä aivot puutuu. 

Kokeile vaikka lukemista, jos sulla aivot puutuu.

Vierailija
69/139 |
08.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voihan noinkin elää....

Hmm, ihan vaan tiedoksi, että asuin syrjäkylällä koko lapsuuteni ja nuoruuteni, joten luonnon hajut ja maut on liiankin tuttuja. Itse en enää palaisi mistään hinnasta maalle, mutta makuasioitahan nämä ovat. En ymmärrä, miksi kuvittelet, etteivät kaupunkilaiset osaisi vaihtaa sulaketta.

Jep eli savolainen, josta on tullut yht'äkkiä "tiedostava autoton". Samanlaisella syrjäkylällä eli betonikopissa sinä asut nytkin.

Vierailija
70/139 |
08.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voihan noinkin elää....

Jep eli savolainen, josta on tullut yht'äkkiä "tiedostava autoton". Samanlaisella syrjäkylällä eli betonikopissa sinä asut nytkin.

Jos ymmärtäisin mitä tarkoitat, voisin vastata jotain.

Vierailija
71/139 |
08.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Autoilu pitäisi kieltää julkisilla paikoilla samoin perustein kuin tupakointi.

Vierailija
72/139 |
08.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kovinpa on suppea tuttavapiiri. 

Helsingissä yli puolet talouksista on autottomia. Yksinelävillä vanhoilla ihmisillä, opiskelijoilla on pikemminkin harvinaista auton omistaminen. 

Lisäksi suurella joukolla kantakaupungissa asuvia lapsiperheitäkin pärjää ilman autoa, mm. Osmo Soininvaaran perhe, joka ei totisesti ole köyhä. 

Espoo ja Vantaa ovat toki autoistuneempia. 

Juuri näin koska puolet on köyhiä.

Vierailija
73/139 |
08.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Autottomat ovat enemmistönä nimenomaan useilla varakkailla alueilla Helsingissä. 

http://www.helsinginuutiset.fi/artikkeli/269032-autottomat-ovat-jo-enem…

Tämä tietysti johtuu, että kantakaupunissa ei tarvitse autoa, se voi olla suoranainen riesa. Ja kantakaupungin asunnot ovat niitä kalleimpia. 

Se 25 vuotta vanha Nissan löytyy arvomaailmaltaan ja taloudellisesti köyhältä maalta tulleelta lähiöasukilta. 

Olipas nätisti sanottu.

Löytyy joo vanha auto. Käytetään sitä, kun käydään sukulaisten luona, jotka asuvat niin ettei junalla pääse tai oikein muullakaan julkisella liikennevälineellä. Rahaa ei oo, että se osui oikeaan. Arvoja löytyy, yksi on toisten ihnisten kunnioittaminen ja asiallinen kohtelu.

Vierailija
74/139 |
08.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voihan noinkin elää....

Meillä on sukumökki, mutta sinnekin pääsee käytännössä julkisilla. Busseja kulkee kolme päivässä ja loput kilometrit pystyy kävelemään. Sitten ollaankin perillä järvenrannalla, missä lähin naapuri on rannan toisella puolella.

Minusta siellä ei ole minulle oikein mitään. Kaunista ja rauhallista, kyllä, mutta en todellakaan kaipaa niin hankalaa elämää.

41

Vierailija
75/139 |
08.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen asunnottoman, joka asuu autossaan. Auto maksoi muutaman satasen. Muut tuttuni taas käyvät töissä eivätkä omista autoa.

Vierailija
76/139 |
08.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten te autottomat teette isompia ruokakauppaostoksia? Vai ettekö te tee sellaisia lainkaan? Haetteko aina vain muutaman tavaran kerrallaan? Miten te kuskaatte vaippapaketit ja paskapaperit? 

Lähin kauppa on viereisessä talossa. Noin 25 metrin päässä. Eipä siinä paljon autoa tarvita tavaroiden kuljettamiseen, vaikka ostaisi useammankin wc-paperipaketin kerrallaan. Ei mulla ole mihinkään keskeiseen päivittäispalveluun (esim. apteekki, posti, kampaamo, kosmetologi) yli 500 metrin matkaa.

Olemme hyvätuloisia, lapsettomia akateemisia HeIsingin kantakaupungista, eikä meillä todellakaan ole autoa. Lomat vietetään ulkomailla, emme missään niemessä halua kesämökkiä. Jos jonnekin ei pääse julkisilla, vuokraamme auton tai käytämme taksia.

Ja ei, meille ei myöskään tule lapsia, olemme jo viisikymppisiä.

Vierailija
77/139 |
08.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei koskaan pääse, ei. Autoton ei voi saada keneltäkään kyytiä minnekään.

Vierailija
78/139 |
08.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onhan auto helppo ja mukava, mutta se on sellainen saastuttava ylellisyystuote, että jos kaikilla olisi sellainen ja vielä ajaisivat sillä joka paikkaan, kaupungissa olisi mahdoton asua.

Ymmärrän, että jos itse asuu pellolle rakennetussa rivitalolähiössä 20km päässä kaupungista, ei ehkä ymmärrä tai pysty samaistumaan kaupungissa liikenneväylien lähellä asuvien ihmisten ilmanlaatu-, liikennemelu- ja ruuhkaongelmiin. On aika inhimillistä, että oma napa on lähinnä.

On totta, että jos kaikki muuttaisimme lähiöihin ja ostaisimme auton, saisimme nauttia puhtaasta ilmasta edes öisin, kun olemme kotona. Kaupungit tosin tällöin autioituisivat.

Siksi kohta meillä onkin sähköautot...

Sähköautot kyllä vähentävät melua ja pakokaasuja, mutta lähtee niiden renkaista pienhiukkasia eivätkä ruuhkat siitä pienene jos autot muuttuvat sähköautoiksi.

Vierailija
79/139 |
08.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tehnyt koko ikäni ruokaostokset ilman autoa, ja ihmetellyt mihin jotkut sitä autoa tarvitsee ruokaostoksilla. Jos on oikeasti iso perhe niin varmaan sitten on useampia kantamassakin kasseja repussa ja käsissä.

Vierailija
80/139 |
08.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä taas en taida tuntea ketään, jolla olisi auto.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi kahdeksan