Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mies! Miksi et tee aloitetta naista kohtaan johon olet ihastunut?

Vierailija
06.08.2017 |

Miksi et tee aloitetta tai pitkität sitä jopa vuosikausia?

Kommentit (470)

Vierailija
121/470 |
07.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mina naisena teen silloin talloin aloitteen. Ensin mies on innoissaan, sitten analysoi paassaan, ettei ollutkaan hyva nainen, kun teki aloitteen eli oli siis "helppo". Eika paadytty edes sankyyn asti. Nain siis kaynyt useamman kierran.

Aivan samanlaista kokemusta mulla ja siksi en enää itse tee aloitteita.

N40

Vierailija
122/470 |
07.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen tehnytkin, useamman kerran. Mutta eipä siitä mitään ikinä ole tullut. Kun ei vastapuolta kiinnosta niin ei... Olen yrittänyt kehittämään itseäni. Parantamaan hygieniaa ja ulkonäköä (mm. laihduttamalla), jutellut niitä näitä ei-romanttisessa mielessä vastakkaiselle sukupuolelle harjoittaakseni small-talkia.. Nope. Mikään ei tepsi.

Miten vanha olet? Itse jo 35v ja pitkä ja ihan komea mutten masennuksen takia uskalla tehdä mitään, eikä ole työn ulkopuolella mitään elämää. Joskus teininä viimeksi suudellut. En usko että olet yhtä vanha.

Täytän 30 tänä vuonna. Kyllähän se vähän masentaa kun yksi kesä menee ohitse kuin silmänräpäyksessä. Se ei silti tarkoita että olisin luopunut toivosta. Kai tuolla jossain joku on.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/470 |
07.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi en tee alotetta = nainen antaa pakit jokatapauksessa. 

Miksi ei nainen voi tehdä aloitetta?

Vierailija
124/470 |
07.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin naisena lähestynyt häntä jos ei olisi ollut varattu. Lähestyn vain niitä, jotka aidosta kiinnostaa ja niitä tulee ehkä kaksi viidessä vuodessa.

Vierailija
125/470 |
07.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä naisia jotka odottelevat vaikka loputtomiin miehen aloitetta. Olen sosiaalinen ja iloinen alle 30 v nainen ja aika usein tulee tilanteita että mun käytös tulkitaan kiinnostukseksi. Päinvastoin joku josta oikeasti olen kiinnostunut vois tämän vuoksi ajatella että käyttäydyn kaikkia miehiä kohtaan samoin eikä välttämättä uskaltaisi tehdä aloitetta. Kyllä mä kuitenkin tätä yhtä katson pidempään silmiin ja viihtyisin juttelemassa vaikka iltaan asti. Jos emme olisi varattuja niin ehdottaisin kyllä tekemistä työajan ulkopuoella :)

Vierailija
126/470 |
07.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua alkaa aina ahdistaa ja häivyn kuvasta.

Vierailija
127/470 |
07.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ettekö miehet tajua että se pakkien saaminen on noloa.

Vierailija
128/470 |
07.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä jos varattu nainen tekee aloitteen johon olet ihastunut? Miehet vastatkaa.

Aloitteita tekevällä naisella on suurempi todennäköisyys saada mitä hän haluaa. Ei aloitteeton nainen tänä päivänä pärjää varsinkaan isoissa kaupungeissa joissa on enemmän naisia kuin miehiä.

Vierailija
129/470 |
07.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska hoitosuhde päättyisi.

Eli haluatko pitkittää tapaamisia niin kauan kuin vain voit sen sijaan, että ottaisit riskin saada ko. ihmisen treffeille? Vähäsen hämmentävää, koska eiköhän se hoitosuhde kuitenkin pääty jossain vaiheessa.

Vierailija
130/470 |
07.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaimo kieltää!

Yritin kerran yhtä kouluaikaista ihastusta joka asuu kesämökkipaikkakunnallamme  mutta vaimo rupesi ihmettelemään että kuka nainen toi oikein on ja alkoi kuulustella.

Kotirauhan takia piti lopettaa yhteydenpito.

Vierailija
131/470 |
07.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meikätyttöhän kerran kysäs vakkariasiakkaan kaljalle kahvilan tiskin takaa. Mies oli selvästi kiinnostunut mutta asiakaspalvelijaa  vaan iso kynnys kysyä ulos ja tulkita, kun siinä työssä on kaikille oltava mielin kielin. Sanoi, ettei olisi uskaltanut, ois pelänny olevansa liian tunkeileva. Kyllähän sitten aika kauan tapailtiinkin tämän herran kanssa. T. Asiakaspalvelija

Säpäs rohkea olet! Harmi että nykyään nämäkin kuviot ovat niin kieroutuneita ettei yksinkertaisesti uskalla lähestyä.

Voitko selventää, miten on kuviot kieroituneita nykyään? Ite varmaan liian yksinkertainen että olisin huomannut ottaa huomioon mitään tälläistä. T. Sama :D

Vierailija
132/470 |
07.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä jos varattu nainen tekee aloitteen johon olet ihastunut? Miehet vastatkaa.

Aloitteita tekevällä naisella on suurempi todennäköisyys saada mitä hän haluaa. Ei aloitteeton nainen tänä päivänä pärjää varsinkaan isoissa kaupungeissa joissa on enemmän naisia kuin miehiä.

Ei ei ja ei. Aloitteen tekevä nainen on niin nou nou. Nainen voi antaa sitä mystistä signaalia josta miehet ei saa tolkkua ja pistävät miehet ponnistelemaan naisen eteen. Miehen yritys on merkki naiselle miehen kiinnostuksesta ja miehen ponnistelu saa aikaiseksi riittävän kipinän syntymisen mikä johtaa johonkin. Ei ne uroshirvetkään makoile tantereella vaan jotuvat kamppailemaan. Naisen liiallinen aktiivisuus yleensä vain saa homman lässähtämään. Eli miehet hoitakoon homman, jos uskallus ei riitä niin jääkää kotiin.

Vierailija
133/470 |
07.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä ketjussa lienee ajatuksena pohtia ihastukselle tunteiden paljastamista ei random partnereiden pokailua.

Vierailija
134/470 |
07.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samassa harrastuksessa käyvä mies tuijottelee minua usein, mutta kun joskus yritän jutella niitä näitä hänen kanssaan, hän lopettaa jutustelun hyvin lyhyeen. Mutta taas seuraavalla kerralla jatkaa tuijottelua. Pitäisikö tästä tehdä jotain johtopäätöksiä??

Vierailija
135/470 |
07.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyisin teen. Eri miehillä menee eri aika kasvattaa pallit. Minulla meni sellainen neljännesvuosisata.

Vierailija
136/470 |
07.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan noita syitä. Esim. ikäero, varattu nainen tai taloudellinen tilanne/työttömyys

Vierailija
137/470 |
07.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nykyisin teen. Eri miehillä menee eri aika kasvattaa pallit. Minulla meni sellainen neljännesvuosisata.

Et ole vissiin tullut ajatelleeksi että kyse ei aina ole siitä että mies ei uskalla tehdä aloitetta, vaan siitä että mies ei halua, koska ei kiinnosta sellaiset naiset jotka on passiivisia ja jotka kiinnostuvat vasta sitten kun heitä on ensin käyty lähestymässä.

Varmaan sinäkin olet joskus miettinyt että millaista olisi jos olisitkin suhteessa sellaisen naisen kanssa joka halusi sinua niin paljon että teki itse jopa aloitteen. Mutta kukin tyylillään.

Vierailija
138/470 |
07.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyhjän saa pyytämättäkin.

Vierailija
139/470 |
07.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotkut tyytyy kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et ole vissiin tullut ajatelleeksi että kyse ei aina ole siitä että mies ei uskalla tehdä aloitetta, vaan siitä että mies ei halua, koska ei kiinnosta sellaiset naiset jotka on passiivisia ja jotka kiinnostuvat vasta sitten kun heitä on ensin käyty lähestymässä.

Varmaan sinäkin olet joskus miettinyt että millaista olisi jos olisitkin suhteessa sellaisen naisen kanssa joka halusi sinua niin paljon että teki itse jopa aloitteen. Mutta kukin tyylillään.

Kyllä minua naiset lähestyvät itsekin. Pidän eniten siitä, että neito viestii, että häntä on sopivaa lähestyä ja sitten on minun hommani miettiä, nappaako vai ei.

Vierailija
140/470 |
07.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ajatteleidiootti kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikset itse tee aloitetta jos huomaat että mies on kiinnostunut?

Se on miesten hommaa. Oikea seksikäs kunnon mies tekee aloitteen vaikka kuinka paljon ujostuttaisi! Naiset eivät tee aloitteita.

Jos nainen on minusta kiinnostunut, eikä osaa verbaalisesti ilmaista omia halujaan minua kohtaan, niin tuskin hän on minusta silloin tarpeeksi kiinnostunut. Helvettiäkö mä menisin sellaista ihmistä lähestymään, joka jättää lähestymisen täysin toisen harteille. Jos ei osaa tulla keskustelemaan, niin hinkatkoon pilluaan vaikka katutolppaan. Sellaiset "naiset", jotka ovat tahallaan "vaikeasti tavoiteltavia", ovat sitäpaitsi aivan vitun ärsyttäviä ja rasittavia, en halua lähestyä ihmistä, jonka pääasiallinen tarkoitus on kiusata minua.

Se nyt vaan menee niin että miehen kuuluu tehdä aloite. Perusbiologiaa.

Luonnossa perus biologiaan kuuluisi, että urospuolinen yksilö käytännössä ottaa väkisin naaraan kun muna alkaa seisomaan ja vaistojen varassa vain mennään. Näin ei tietenkään ole ihmisten parissa, vaikka eläimiähän mekin tässä ollaan.

Itse väitän että aika monella ujolla miehellä on aika isot paineet lähestyä vastakkaista sukupuolta sillä silmällä, johtuen yhteiskunnastamme ja kasvatuksesta. Kaiken pitäisi olla niin tasa-arvoista niin tasa-arvoista jne jne. Kun pojat käytännössä kasvatetaan pehmoiksi järjestelmällisesti niin ei ne uskalla ja osaa yht äkkiä ottaa sitä ronskia miehen roolia kun tulee pariutumisjutut kyseeseen.

Ei ole ollenkaan vähäteltyä ottaa huomioon mm. sellaisia seikkoja kun seksuaalinen häirintä, Yhdysvalloissa on ollut useita tapauksia kun syytteen saa lähes jo siitä kun katsoo naisen vartaloa tai tervehtii tätä. Kukapa nyt haluaisi ottaa riskin, että saa stalkkerin tai creepyn pervon maineen jos onkin tulkinnut väärin vaikka ystävällisen hymyn naisen taholta ja ehdotellut jotain.

Kannattaisi naisten uskaltautua kaivautua niistä viktoriaanisista poteroista ylös ja tehdä itsekkin aloitteita jos selvästi joku mies katselee sillä silmällä, muttei uskalla lähestyä ja ehdotella mitään. Vahva itsenäinen nainenhan ei voi tuollaisessa mitään hävitäkkään, voi vaikka sitten kavereiden kanssa naureskella jos saikin itse pakit.

Mutku se on niin fantsuu kiusotella ensin ja sitten kun huomaa, että toinenhan rupeaakin lämpenemään minulle niin äkkiä lyödäänkin liinat kiinni. Jos Kimi Räikköstä sanotaan jäämieheksi, kun on niin tunteeton ja ilmeetön niin tämän vastakohdaksi muuttuvat sitten ne naiset - jäänaisiksi/ jääkuningattariksi.

Ja mistäkö tiedän? Oma keksimä juttuko? No eipä ole. On kolmesti käynyt näin naisten kanssa ihan omakohtaisestikkin. Jälkeenpäin sitten kuullut, että tämä nainen x olisikin ollut todella ihastunut ja käynyt kuumana minuun. En vain sitä mitenkään osannut lukea kun käyttäytyivät kuin olisin vain ilmaa/ mahdollisimman välinpitämättömästi esim. koulun bileissä samassa seurueessa jne - itse luulin että suorastaan halveksivat tai inhoavat minua jostakin syystä....

Ilmainen vinkkini nyt hieman turhautuneena onkin teille naisille noin universaalisti: älä vedä jotain naamiota päälle yht äkkiä ja anna ihan ristiriitaisia signaaleita ihastuksellesi - osoita vain selvästi tunteesi. Olisin päätynyt varmasti seurustelemaan tai ainakin lähestynyt kujeillen näitä naisia jos olisi silmäpeli jatkunut siellä koulun vapaa-ajalla ja vitsailu (joka loppui koulussakin silloin yht äkkiä kuin seinään - oliko se sitten se hetki kun kunnolla ihastuivat? En ymmärrä).

Perus logiikkaan kuuluu, että ystävällistä ja mukavasti käyttäytyvää ihmistä lähestytään. Myrtsiä ei, kun ei voi tietää mitä siellä päässä todellisuudessa liikkuu noin niin kuin ulkoisesti tarkastellen.

Mä olen erittäin ujo nainen, enkä ole koskaan tehnyt aloitetta, vaikka olen ollut kiinnostunut. Mutta jos myös vastapuoli on myös vaikuttanut kiinnostuneelta, olen siinä kohtaa antanut "positiivista signaalia", että hänen olisi helppo mua lähestyä. Ja on ihan toiminutkin. En ole sillä tavalla sosiaalinen, että juttelisin ja kikattelisin kaikkien kanssa, joten oletan, että mua on aika helppo tulkita. Muille olen pidättyväinen ja asiallinen (aina toki ystävällinen), mutta ihastustani kohtaan yritän osoittaa keskustellessa sellaista kiinnostusta ja lämpöä, että hän uskaltaa sen turvin tehdä aloitteen syvempään tutustumiseen, jos niin haluaa. Sen verran on jo itselläni ikää, ettei mitkään hard to get -leikit kiinnosta.