Pystyisitkö asumaan tässä asunnossa (kolmion mallinen)
https://asunnot.oikotie.fi/myytavat-asunnot/helsinki/23331233?utm_sourc…
Miksi tällaisia vinoseinäisiä keittiöttömiä asuntoja rakennetaan, ja kuka näitä ostaa ?
Kommentit (88)
Mihin tuossa saa ruokapöydän järkevästi siten, että se ei ole missään kulkureitillä?
Hyvänä puolena tuossa on se että kyse on päätyasunnosta, ikkunat molemmin puolin, jopa kaksi parveketta. Ei seinänaapuria makkarissa -> omaa rauhaa.
Itse arvostan tällaista nykyrakentamista enemmän kuin niitä sumppuja joissa myös keittiöseinä. Mahdollisimman halvalla paljon luukkuja.
Hyi helvetti että noi seinäkeittiöviritykset on hirveitä. Siinä on suloisessa sekasotkussa vieri vieressä ruokapöydät telkkarit ja sohvat😂
Vinot seinät ei häiritsisi. Tuo pienempi makkari on tarkoitettu ilmeisesti vaate-/työhuoneeksi, menee ihan tukkoon jos sängyn sinne laittaisi. Se häiritsisi enemmän.
Tykkäisin!
Oon asunut vanhassa jugend-talossa, jossa kaikki huoneet oli salmiakilla. Ja olen todennut että suorakulmaisia huoneita ei tarvita mihinkään muuhun kuin nurkkakaappeihin - eikä minulla ole sellaisia.
Minä en myöskään erityisesti halua sulkeutua erilliseen koppiin tekemään keittiötöitä, tykkään vanhanaikaisesta tuparatkaisusta enemmän. Ylipäätään minä koe hyötyä siitä, että piilottaa tavaroita enkä toimintoja, vaan haluan, että ne ovat helposti saatavilla.
Onko tää Alvar Aallon suunnittelema.
Joo, joskin tupakeittiö on aika pieni, varmaan avaisin sitä tuonne pienen makuuhuoneen puolelle.
Talot ovat kuin juustonpalasia juustokiekosta leikattu. Ei, en pystyisi asumaan tuommoisessa.
Vierailija kirjoitti:
Vinot seinät ei häiritsisi. Tuo pienempi makkari on tarkoitettu ilmeisesti vaate-/työhuoneeksi, menee ihan tukkoon jos sängyn sinne laittaisi. Se häiritsisi enemmän.
Joo ei mittojen mukaan tuonne mahdukaan kuin joko työpöytä tai vierassänky. Siellä on joku 150 x 220 tilaa noiden kaappien takia (toiseksiviimeisessä kuvassa on huoneiden mitat).
Ei mua tuo kolmiomuoto haittaisi, olen itse asunut aika paljon saman mallisessa Helsingin Viikissä aikoinaan, ja pidin sitä kolmionmuotoisuutta lähinnä hienona erikoisuutena.
Avokeittiötrendistä en minäkään kyllä tykkää, mutta niitä ne tuppaa nykyään kaikki olemaan uudet asunnot. Ja mieluiten en asuisi kerrostalossa ollenkaan, mutta eipä sinkkuna ole muuhunkaan varaa kun työ pitää Helsingissä, joten niin sitä nyt asun minäkin avokeittiöllisessä kerrostalokämpässä.
Plussaa siitä että ulko-oven avatessa ei sentään ole ensimmäisenä vastassa keittiön kaapit, vaan eteinen, vaikkakin kapeahko. Juuri muuta hyvää sanottavaa en tuosta keksi.
Olen samankaltaisessa asunut muutaman vuoden, eikä enää ikinä takaisin. Aivan sama kuinka sisustat, siivoat ja järjestät, tuo näyttää aina siltä kuin ei ikinä siivottaisi, kaappitila loppuu kesken kun mitään ei pysty työtasolle jättämään näkösälle. Sisustus on levoton kun kaikki sohvista alkaen lojuu keskellä avointa tilaa, makkarit on liian pieniä, ja tuo koko asunto on lopultakin vain pitkä ja epäkäytännöllinen käytävä.
Vierailija kirjoitti:
Tykkäisin!
Oon asunut vanhassa jugend-talossa, jossa kaikki huoneet oli salmiakilla. Ja olen todennut että suorakulmaisia huoneita ei tarvita mihinkään muuhun kuin nurkkakaappeihin - eikä minulla ole sellaisia.
Minä en myöskään erityisesti halua sulkeutua erilliseen koppiin tekemään keittiötöitä, tykkään vanhanaikaisesta tuparatkaisusta enemmän. Ylipäätään minä koe hyötyä siitä, että piilottaa tavaroita enkä toimintoja, vaan haluan, että ne ovat helposti saatavilla.
Mä taas pidän etuna sitä että eri toiminnoille on omat niille omistetut tilansa. Minusta se tekee asunnon paljon toimivammaksi kuin tuollainen keittiö/olohuoneyhdistelmä jossa joutuu miettimään mihin asettaa keittiönpöytä ettei se ole tiellä. Lisäksi kun omat tilansa esim oleskeluun antaa se paljon vapaammat kädet sisustukseen kun ei ole esim yhtä seinää varattu keittiökaapistolle.
Vanhan jugendtalon vinot seinät ym ovat hienoja, tuo ei ja ns keittiö ihan kamala. Olohuoneesta saunaan, erikoista.
Tuo oli vielä semijärkevä.
Olen nähnyt myös version missä kolmion kapea kärki oli olohuoneen yksi nurkka ikkunaseinällä. Älyttömän ahdistavan oloinen kun huone "kapeni nollaan" toisella laidallaan.
Vierailija kirjoitti:
Hän ostaa, jolla on varaa.
En osta vaikka olisi varaa. Ostan ihan muunlaisen jos muuttaa aion.
Harvinaisen typerä asunto tuohon hintaan. Talo sijaitsee pari metriä junaradasta!? Tosi kiva olla pihalla kun junat pauhaa niin, ettei omia ajatuksiaan kuule. Turha kuvitella ainakaan jättävänsä tuuletusikkunaa yöksi auki.
Pohjapiirros kuvassa 7/33.