Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mies! Miksi et tee aloitetta naista kohtaan johon olet ihastunut?

Vierailija
06.08.2017 |

Miksi et tee aloitetta tai pitkität sitä jopa vuosikausia?

Kommentit (470)

Vierailija
461/470 |
20.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi et itse tee?

Hän on ehkä saanut tarpeekseen yhdestä nirppanokasta. Mutta ei naiset tahallaan sellaisia ole, heillä "vaisto" on vain ratkaisevampi kuin "järki" - vaikka naiset keksivätkin "järkiperusteluja" eli kriteerejä, jotka eivät täyty... oikeasti kyse on hyvin primitiivisestä vaistosta ja siitä, onko mies kyennyt HURMAAMAAN naisen. Ei tarvitse olla rikas, koulutettu jne. jos osaa hurmata. Jos nainen yrittää valita miehen järkiperustein, suhde voi helposti kariutua; ei siksi, etteikö mies olisi oikeasti järkivalinta. Vaan siksi, ettei nainen oikeasti sittenkään valitse "järjellä". Ellen nyt ihan väärässä ole!

Vierailija
462/470 |
21.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kokemukseni mukaan kun olen tehnyt aloitteen, olen saanut tehdä kaiken muunkin mitä suhteeseen tulee.

Enää en tee aloitetta. Se on miehen homma.

Olen mies ja minulla on aivan samanlainen kokemus. Yksi suhde johon investoin itseni lähes täysillä henkisesti, fyysisesti ja taloudellisesti. Kuitenkin takaraivossani on aina ollut järki mukana. Nainen sai kaiken haluamansa. En tietysti täyshoitoa kustantanut, mutta enemmän kun yleensä panostin. Positiivisena lisänä löysin itsekkin uusia puolia itsestäni. Kuitenkin koko homma päättyi siihen, että petti. Yritti suhdetta kyseisen tyypin kanssa eron jälkeen. Tiesin, ettei se tule kestämään, eikä kestänyt.

"Miehen homma"? Ei ole miehen tai naisen hommaa. Eletään tasa-arvon maassa. Yllä mainitussa suhteessa kun tuli naisen aika tehdä päätöksiä, vaikeita valintoja, uhrauksia tai ottaa oma elämänsä haltuun vetosi ettei pysty joihinkin asioihin, koska on nainen. Ei se niin mene. Naisia käy armeijassa josta hatunnosto kun viitsivät sinne vapaa-ehtoisesti mennä. Nämä ymmärtävät että myös heillä on vastuu ja velbollisuus tehdä asioita.

Kysynkin mitä olet mieltä omaa kokemustasi kompaten, että mies kieltäytyy enää tekemästä aloitetta? Eikö samoilla syillä ole reilua ajatella myös miehenä noin?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
463/470 |
21.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi et itse tee?

Jokainen suhde, joka on ollut olen ollut aloitteentekijä. Miksei olisi naisen vuoro tehdä se välillä?

Vierailija
464/470 |
21.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naiset voivat tehdä aloitteen. kirjoitti:

Mitä ihmettä oikein odotat? Olisit tehnyt asialle jotakin?

Yleensä nainen viestittää kiinnostuksensa sanattomasti, jolloin mies saa rohkaisun vastata "aloitukseen". Mulla kesti kauan tajuta, että se on itse asiassa nainen joka tekee aloitteen...

Tämä on just niin totta, voin vahvistaa naisena :) 

Mä en uskalla tehdä suullista aloitetta, pelkään pakkeja niin paljon. Ja siksi yritän epätoivoisesti viestiä ihastukselleni muilla keinoin. Mies on samassa työpaikassa, mutta ollaan eri organisaatioissa. Teen hänen kanssaan toisinaan töitä ja joskus käydään työpaikkaruokalassa lounaallakin.

Pukeudun mahdollisimman seksikkäästi, olemme toimistotyössä. Hameen helmani ovat polven yläpuolelle, kumartelen hänen nähtensä pyllistäen (ei kyykistäen). Pidän avokaulaisia tiukkoja puseroita niin, että rintavako näkyy muutaman sentin verran. Yritän tuijottaa hymyillen silmiin kuitenkaan olematta liian tyrkky. Välillä mies punastelee seurassani.

Mutta ei, mies ei tee mitään! Mielestäni meillä on jotain kipinää, mutta en sitten tiedä tykkääkö hän katsoa vain kaikkien naisten rintavakoa :)

Ehkä me kierrämme kuin kissa kuumaa puuroa, eikä kumpikaan uskalla tehdä mitään?!

Vierailija
465/470 |
21.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naiset voivat tehdä aloitteen. kirjoitti:

Mitä ihmettä oikein odotat? Olisit tehnyt asialle jotakin?

Yleensä nainen viestittää kiinnostuksensa sanattomasti, jolloin mies saa rohkaisun vastata "aloitukseen". Mulla kesti kauan tajuta, että se on itse asiassa nainen joka tekee aloitteen...

Tämä on just niin totta, voin vahvistaa naisena :) 

Mä en uskalla tehdä suullista aloitetta, pelkään pakkeja niin paljon. Ja siksi yritän epätoivoisesti viestiä ihastukselleni muilla keinoin. Mies on samassa työpaikassa, mutta ollaan eri organisaatioissa. Teen hänen kanssaan toisinaan töitä ja joskus käydään työpaikkaruokalassa lounaallakin.

Pukeudun mahdollisimman seksikkäästi, olemme toimistotyössä. Hameen helmani ovat polven yläpuolelle, kumartelen hänen nähtensä pyllistäen (ei kyykistäen). Pidän avokaulaisia tiukkoja puseroita niin, että rintavako näkyy muutaman sentin verran. Yritän tuijottaa hymyillen silmiin kuitenkaan olematta liian tyrkky. Välillä mies punastelee seurassani.

Mutta ei, mies ei tee mitään! Mielestäni meillä on jotain kipinää, mutta en sitten tiedä tykkääkö hän katsoa vain kaikkien naisten rintavakoa :)

Ehkä me kierrämme kuin kissa kuumaa puuroa, eikä kumpikaan uskalla tehdä mitään?!

Ihan yhtälailla me miehet pelätään pakkeja. Kokemuksen ansiosta se vaan pelottaa yhä vähemmän ja vähemmän. Joten miksi et itse tekisi suullista aloitetta? Ei siinä ole mitään pelättävää. Omalla kohdalla aina kun nainen on tullut kysymään olen kehunut ja ilmaissut kunnioituksen. Jos olen kiinnostunut olen jatkanut pidemmälle. Yksi suhde alkoi tällä tavalla. Itse kunnioitan naista enemmän jos uskaltaa tulla jutulle.

Oletko ajatellut, että pääsisit paljon helpommalla kun vaan kysyisit häntä ulos tai kertoisit että olet kiinnostunut. Kaikki miehet, eivät tajua viestejäsi ja ne, jotka tajuavat voivat tahallaan olla tekemättä aloitetta. Ja tuosta kuulostaa, että mies on ujo. Jos se ei haittaa niin tee ihmeessä aloite.

Mies voi miettiä ihan samaa, että mikset itse tee mitään. Voi toki olla mahdolista ettö vain tykkää katsella.

Minun mielestöni mokomat piirritysleikit on aivan turhaa ja tuhlaat vain aikaasi jos esität vaikeasti tavoiteltavaa. Jos teillä synkkää ja päädytte suhteeseen teillä on ihan hyvin aikaa leikkiä sitten keskenänne ja luoda romantiikkaa :)

Vierailija
466/470 |
21.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä te muka tiedätte ettei ole tsäänssejä? Ette voi tietää ellette ota selvää!

Ihan vaan kokemuksesta, katsos kun useat miehet on senverran fiksuja eläimiä että oppivat jo muutamasta kerrasta olemaan hakkaamatta päätä seinään. Miksi jatkaa jonkin sellaisen tekemistä, mistä ei ole koskaan seurannut positiivista lopputulosta, aivan järjenvastaista.

No juuri näin. Jälkikäteen ajatellen kesti siltikin liian kauan oppia tuo läksy.

Vierailija
467/470 |
02.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska hän on naimisissa ja en halua olla perheenrikkoja (ite oon eronnut jo aikoja sitten).

Hän on kyllä huomannut ihastukseni ja kattelee minua siihen malliin että olis lupa kysyä kiinnostaako.

Niinkään en pakkeja pelkää, vaan sitä että jos ihastus etenee sala- / parisuhteeseen, niin onko se muille aiheutetun tuskan arvoista ja toisaalta voisinko oikeasti luottaa naiseen joka hyppää ihastuksen matkaan noin vain.

Käyn kyllä treffeillä ja jotain säätöjä on ollut mutta kun ei ole enää perheen perustamis tarvetta niin ei niistä ole tullut kuin hyviä muistoja. Tätä yhtä naista käyn silloin tällöin vilkaisemassa että onko sormusta vielä :D

468/470 |
06.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi olette noin vaikeita? Ja mä kun luulin, ett mä olen lapsellinen, koska olen erilainen.

Täällä joku odottaa 3 vuotta, että TOINEN tekee aloitteen. Miksi? Kun voisit tehdä sen itse. Ajan haaskausta.

Mulla on Aspergerin oireyhtymä ja siitä huolimatta olen tehnyt aloitteita. Ja tottakai muakin on joka kerta jännittänyt. Ei ole väliä onko mies vai nainen. Pääasia, että aloite tehdään, eikä vedota johonkin typerään VANHAAN koodiin että mies tekee aloitteen. Esimerkiksi mun oma äiti teki, mun isälle aloitteen. Ja he kuitenkin ovat vanhaa koulukuntaa, eikä se silloinkaan estänyt.

Ja sitten nämä kulisseissa elävät. Jos on niin paha olla suhteessa, että ollaan jo tiirailemassa seuraavaa, niin silloin tulee erota ENNEN KUN pettää. Opetelkaa olemaan yksin ja ajattelemaan aivoilla. Tuommoisella pelleilyllä jotakuta sattuu aivan varmasti. 

Vierailija
469/470 |
06.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten te pystytte olemaan tekemättä aloitteita, riippumatta sukupuolesta? Itselleni iskee ainakin pelko että vuosisadan rakkaustarina jää syntymättä siksi että en vain tehnyt mitään. En ymmärrä näitä pelejä. Jos olen kiinnostunut niin en minä sitä kyllä siihen jätä. Ja hyvin se toimii.

N40

Vierailija
470/470 |
06.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up