Onko e-pillereitä jotka EIVÄT aiheuta aknea??
Käytin joskus Yaz-merkkisiä ja naama kukki kuukausikaupalla. Itselläni siis luonnostaankin tulee todella helposti finnejä. Valitin asiasta lääkärille ja se määräsi uudet Zoely-merkkiset, ja huomasin niidenkin haittavaikutuksissa aknen?! En ole siis vielä ehtinyt aloittaa. Enkä aloita, jos tekevät saman tempun!
Kommentit (6)
Diane Nova/Cypretyl ovat e-pillereitä nimenomaan aknen hoitoon. Sama vaikuttava aine siis noissa kahdessa merkissä, mutta Cypretyl on halvempi.
Vierailija kirjoitti:
Miksi sitten käytät epillereitä kun ne kerran aiheuttaa aknea?
Ne "määrättiin" abortin jälkeen. En luultavasti aloita, koska kärsin hormonaalisista finneistä leuan ympärillä jo muutenkin.
Ap
Yasminellella oli täydellinen iho. Zoelyyn siirtyessä näppylät ilmestyivät heti ja eivät ole lähteneet aloituksen jälkeen päiväksikään. 2 vuotta olen niitä nyt syönyt ja vaihtamassa kohta. Sen voin sanoa että ei auta vaikka ruokavalio olisi miten terveellinen.
Minulla vain e-pillerit ovat auttaneet hormonaaliseen akneen. Jatka oikean merkin etsimistä, vaikka turhauttaa, ja voit päästä aknestasi kokonaan eroon.
Mulla on ollut taipumusta aikuisiän akneen. Ennen raskautta söin Diane Novaa ja iho oli ok. Siinä välissä akne oli kauheaa, tosin raskausaikana helpotti. Raskauden ja imetyksen jälkeen aloitin nuo Yazit ja iho on nyt täysin terve.
Miksi sitten käytät epillereitä kun ne kerran aiheuttaa aknea?