Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies kurkkaa astiakaappiin, aidosti ihmettelee, että eikö meillä ole puhtaita laseja

Vierailija
04.08.2017 |

Se ihmetys on sellaista, kuin kuvittelisi että ne astiat peseytyy aivan itsestään. Sama jos olen unohtanut viedä vessaan käsipyyhkeen, niin suureen ääneen ihmettelee, että mitenköhän meillä ei ole vessassa käsipyyhettä. Monta kertaa olen näissä tilanteissa sanonut, että ei se sinne itsestään kävele.

Mä en vain tajua tätä, siis miehen ajatusmaailmaa. Jos minä olen se joka ne hommat aina tekee, tavallaan syyttää sanoessaan minua. Se ei hänellä ole tarkoitus, hän vain aidosti on ihmeissään, että miksei siellä ole. Eikö hän ihan oikeasti tajua, että se olen ollut minä tähän saakka ketä on ne hommat tehneet ja näin on aina puhtaita laseja yms, sen kerran kun ei ole niin ihmetys on valtava. Vai mikä juttu tää on?

Sama juttu astianpesukoneen kanssa, sen kerran kun siellä onkin likaiset astiat, hän on ihan ihmeissään. Siis saattaa hetken tuijottaa sinne ja ilme on "HÄH"!!!
Ihan kuin ne itsestään peseytyisi jos kukaan ei ole laittanut konetta päälle.

Onko hän vain vuosien saatossa niin tottunut siihen, että kaikki tulee valmiina, ettei tajua sitä että joku ne tekee. Olen siis vuosia ollut kotona ja näin hoitanut tietysti nämä kaikki asiat.

Kommentit (139)

Vierailija
121/139 |
04.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On melko surullista, että ainoa asia millä palstan naiset voivat päteä, on kotityöt.

Mitään muita näyttöjä tai ansioita joilla päteä, teillä ei tunnu olevan.

Töistä ei tarvitse kertoa tuollaisia juttuja, koska miehet osaavat siellä hoitaa hommansa. Paitsi kun on kyse kahvin keittämisestä ja kahvihuoneen tiskikoneesta, ne ei miehiltä suju töissäkään.

Vierailija
122/139 |
04.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On melko surullista, että ainoa asia millä palstan naiset voivat päteä, on kotityöt.

Töistä ei tarvitse kertoa tuollaisia juttuja, koska miehet osaavat siellä hoitaa hommansa. Paitsi kun on kyse kahvin keittämisestä ja kahvihuoneen tiskikoneesta, ne ei miehiltä suju töissäkään.

Juupajuu, palstamammoilta ei nämä värikynällä kirjoitetut tarinat lopu koskaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/139 |
04.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies kysyy AINA tiskikoneen avattuaan "onko nää likaisia vai puhtaita", siis ihan joka kerta ja myös silloin jos on itse sen laittanut pyörimään/täyttänyt aikaisemmin. aaarrrgggh 

Tää on huippu! :D 

Ihanaa, meillä sama. Saatan olla itse talossa eri kerroksessa kun mies pöllähtää hänmentyneenä paikalle kera kysymyksen "onks konees puhtaat vai likaset." Hämmästyy myös jos ei löydä kaapista puhtaita kalsareita tms.

Vierailija
124/139 |
04.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei, tuo on 30 vuoden työelämässä tehty havainto. Harvassa on ne miehet, joiden selkä taipuu täyttämään ja tyhjentämään tiskikonetta. Yleensä miehet ovat saaneet likaiset astiat tiskipöydälle, mutta siihen ne ovat jääneet. Kahvihuoneen ovella käyvät kuikuilemassa, onko kahvia keitetty.

Vierailija
125/139 |
04.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykymiehet ja naiset haluaa olla ja on tasa-arvoisia. Kun muutetaan yhteen, tasa-arvo on itsestään selvää ja toimii. Mutta kun saadaan lapsi(a), jostain alitajunnasta nousee lapsuuskodin ja sitäkin vanhemmat mallit ja jos ei asiaa tiedosta ja työstä, ne vaikuttaa käytökseen molemmilla. Siis nämä perinteisen maalaistalon "mies hoitaa ulkotyöt, nainen kodin ja lapset" ja muut. Siinä sitten ihmetellään miten tasa-arvoinen parisuhde muuttui kymmenessä vuodessa ihan muuksi.

Vierailija
126/139 |
04.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oon eri enkä ole kommentoinut ketjuun aiemmin. Entisellä työpaikallani oli suunnilleen 90 miestä ja 10 naista. En juo kahvia, joten en seurannut, miten se sujuu, mutta tiskikoneen kanssa oli jatkuvia vaikeuksia. Koska kotonani ei ollut tiskikonetta, luulin vilpittömästi taukohuoneen juttuja kuunnellessani, että on jotenkin vaikeaa tietää, onko koneessa puhtaita vai likaisia. Taukohuoneen jatkuvista kyselyistä saattoi ajatella, että vain se, joka on tiskikonetta viimeksi käyttänyt, voi tietää, ovatko astiat siellä puhtaita. Pitkälti homma meni niin, että jos koneessa ylipäätään oli astioita, olivat ne sitten puhtaita tai likaisia, niin likaiset laitettiin tiskipöydälle, vaikka ei ollut kenenkään tehtävä siivota niitä koneeseen. Jotkut ilmeisesti reippaasti laittoivat koneeseen sitten niitä muidenkin kuppeja ja kippoja, ja yhtä yritteliäästi sitten täyttivät koneen käsinpesuaineella, kun tiskijauhetta ei näkynyt. Näin siis sen verran monta kertaa vaahdon valtaavan keittiön, etten vihdoin oman koneen saatuani ikinä itse tehnyt samaa virhettä. Hyvin opettavainen työpaikka kaikin puolin.

Vierailija
127/139 |
04.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä varten olet passannut aikuista ihmistä vuositolkulla, ja sitten yllätyt kun hän ottaa palvelun itsestäänselvyytenä? Jos haluaa tasa-arvoisen parisuhteen, pitää alunperinkin etsiä sellainen mies joka etsii samaa.

Vierailija
128/139 |
04.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikka mitä te kotiäidit sanotte, niin kyllä sillä töissä olevalla miehellä on AINA raskaampaa kuin teillä. Joten se kuka on kotona,myös siivoaa,tekee ruoan yms. Sitten kun molemmat töissä, niin tasataan kotitöitä.

Selkeästi puhut asiasta, mistä sinulla ei ole mitään kokemusta.

Vierailija
129/139 |
04.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se ihmetys on sellaista, kuin kuvittelisi että ne astiat peseytyy aivan itsestään. Sama jos olen unohtanut viedä vessaan käsipyyhkeen, niin suureen ääneen ihmettelee, että mitenköhän meillä ei ole vessassa käsipyyhettä. Monta kertaa olen näissä tilanteissa sanonut, että ei se sinne itsestään kävele.

Mä en vain tajua tätä, siis miehen ajatusmaailmaa. Jos minä olen se joka ne hommat aina tekee, tavallaan syyttää sanoessaan minua. Se ei hänellä ole tarkoitus, hän vain aidosti on ihmeissään, että miksei siellä ole. Eikö hän ihan oikeasti tajua, että se olen ollut minä tähän saakka ketä on ne hommat tehneet ja näin on aina puhtaita laseja yms, sen kerran kun ei ole niin ihmetys on valtava. Vai mikä juttu tää on?

Sama juttu astianpesukoneen kanssa, sen kerran kun siellä onkin likaiset astiat, hän on ihan ihmeissään. Siis saattaa hetken tuijottaa sinne ja ilme on "HÄH"!!!

Onko hän vain vuosien saatossa niin tottunut siihen, että kaikki tulee valmiina, ettei tajua sitä että joku ne tekee. Olen siis vuosia ollut kotona ja näin hoitanut tietysti nämä kaikki asiat.

Hieman hankala kuvio jos vaatii tasa-arvoa kun itse valitsee perinteisen äiti kotona/isä elättäjänä-mallin perheeseen.

Komppaan. Hassua etteivät palstan naiset tätä huomaa. Kaikki valitusvirret alkavat samalla lailla ("Ennen lapsia hoidimme kaikki kotityöt yhteisymmärryksessä, sitten jäin vuosiksi kotiin ja nyt mies ei tee mitään").

Minä sain hoitovapaalla ollessani enemmän rahaa tililleni kuussa kuin keskipalkkainen mieheni. Eli miksi olisin tehnyt yksin kotityöt?

Vierailija
130/139 |
04.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän asian vierestä, mutta kerran valitin mun silloselle avopuolisolle, että eikö hän vois edes joskus osallistua kotitöihin. Illalla oli sitten keittiössä vastassa sellanen ilme kasvoillaan, että kato nyt mitä mä olen saanut aikaan, enkö vaan olekin huomaavaisesti tehnyt just sen mitä halusit. Hän oli laittanut mulle tiskit altaaseen valmiiksi, laskenut veden ja lisännyt pesuaineen. Hohhoi...

Vierailija
131/139 |
04.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse yhden eron jälkeen se mies, joka laittaa astiat koneeseen ja huolehtii pyykit vielä klo 23 jälkeen narulle.

MUTTA: Seuraan kyllä monia kavereiden perheitä, joissa on juurikin samanlainen meininki, että huuto tulee jos ei joku kodinhoidollinen asia ole kunnossa. Alkuun se särähti korvaan, mutta sitten huomasin, että monesti tuon kipakan reagoinnin takaa löytyy aikaansaapa mies, joka hoitaa oman tonttinsa suhteessa varsin mallikkaasti. Esim yrittäjä, joka tuo rahaa rutkasti taloon, vaikka vasta illalla tuleekin kotiin. Hoitaa muksut kesken työpäivän harrastuksiin ja pitää joka asiassa niiden puolta yhtä tiukasti, kuin vaatii sitä pyykinpesuakin.

Loppujen lopuksi luulen, että monella naisella on tämmöisessä suhteessa ihan hyväkin olla. On mies joka vaatii mutta myös vastineeksi toimittaa.

Vierailija
132/139 |
04.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä on samanlainen tapaus, jota ei ole edes passattu, mutta edelleen yli 20 vuoden jälkeen hän on yhtä hämmentynyt likaisten astioiden kanssa. Miksi ihmeessä minä (nainen) en siivoa ruokapöytää ja laita astioita koneeseen. Tai missä ovat kaikki veitset - kas vain, ne ovat miehen jäljiltä leikkuulaudalla, jokaisella on voideltu leipä yhden kerran. Miksi en laita niitä tiskikoneeseen? Ja minä katson yhtä ihmeissäni takaisin ja kysyn, että milloin me sovimme, että vain minä huolehdin astioista. Vastaus on aina sama: sinä olet siinä niin paljon parempi. Ja minun vasta-vastaukseni on sama, että on sinunkin korkea aika oppia. Enkä tee mitään likaisten lautasten pinolle.

Meillä mies välttelee kotitöitä kuvitellen, että minä tekisin ne yksin. Ihan turha kuvitelma.

Meillä mies ei pyydä minua laittamaan, ihmettelee vain kovasti että miten näin voi olla. Tuntuu että hän ei ihan oikeasti tajua, että minä ne olen tähän saakka tehnyt ja nyt on tekemättä, niin sen takia asia on näin.

olen siis ap

Joku toinenkin kommentoi samoin, eli että kyllä se mies tietää että sinä ne astiat peset tai laitat koneeseen tai että sinä sen käsipyyhkeen vessaan viet. Ei se luule niitten itsekseen tapahtuvan. Antaisitko sä edes miehen tiskata, vai valittaisitko kun astiat on väärässä järjestyksessä, tai pikkulusikat väärässä paikassa? Kyllä valittaisit. Sen takia se mies tyytyy ihmettelemään, että mitenkäs nyt näin on asiat, ei pyyhettä ,

Kerroit että mies ihmettelee kun ei ole pyyhettä/juomalaseja. No niin ihmettelee, siis sitä että miksi et ole tuonut uutta pyyhettä/ mikset ole tiskannut. Se on vaan nätimpi tapa sanoa, miksi et ole tuonut uutta pyyhettä, kun sanoo miksi meillä ei vessassa ole käsipyyhettä. Ei miehesi tyhmä ole, vaan sinä vain kuvittelet niin. Mieti, jos miehesi kysyisi "miksi et ole tiskannut", vastaisit varmaan että voit sinä itsekin tiskata. Mutta kun miehesi kysyy "miksei meillä ole puhtaita juomalaseja", sä vastaat että kun en oo ehtinyt tiskata.

Eli kumpikohan teistä on se joka ei ihan oikeasti tajua.

Senhän takia tavaroilla on paikka, jotta jokainen perheenjäsen osaisi ne itse ottaa ja laittaa takaisin. Ei pikkulusikoiden paikka vaihdu kuukautiskierron mukaan, vaan on vuosikaudet ollut sama. Silti mies tyhjentäessään tiskikonetta voi laittaa tavarat ihan mihin sattuu, vaikka osaa kyllä ottaa puhtaita astioita oikeista kaapeista. Ja tästä huomauttaminen johtaa siihen, että mies ei tee jatkossa mitään, koska hänen ei anneta tehdä "omalla tyylillään".

Minäpä kerron. (Meillä päinvastaiset roolit) Mies pyysi minua tiskaamaan. Tiskasin. Laitoin astiat sinne mistä ne yleensä otankin. Mies valitti, että ne on VÄÄRIN laitettu. Ja korjasi ne sit "oikein.

Mies pyysi imuroimaan. Imuroin. No väärin meni sekin ja mattokin pari senttiä väärässä paikassa, imuroi uudestaan mun jälkeen!?

Näitä erilaisia kotitöitä yritin kyllä tehdä, mutta huomasin että mies AINA mun jälkeen "korjaa asiat oikein", niin mitä järkeä oli edes tehdä mitään, kun mies teki sen uudelleen heti.

Pikkulusikoitten päät on väärään suuntaan, ja nämä lasit on aina näin ja nämä noin. Ei riitä että ne on oikealla hyllyllä, on oltava myös oikeassa järjestyksesä ja aseteltu oikein muutenkin. Mun mielestä ne oli kyllä ennenkin niin, mutta joka kerta jokin oli väärin. Myös astianpesukoneen tyhjennys/täyttö sujui minulta aina väärin, lopulta mies pyysikin että jättäisin lautaset ja lasit vaan tiskipöydälle, kun hän joutuu ne kuitenkin laittamaan mun jäljiltä oikein.

Veikkaan että monella miehellä on vaimonsa kanssa vähän samanlaisia kokemuksia, vai olenko väärässä??

Vierailija
133/139 |
04.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä on samanlainen tapaus, jota ei ole edes passattu, mutta edelleen yli 20 vuoden jälkeen hän on yhtä hämmentynyt likaisten astioiden kanssa. Miksi ihmeessä minä (nainen) en siivoa ruokapöytää ja laita astioita koneeseen. Tai missä ovat kaikki veitset - kas vain, ne ovat miehen jäljiltä leikkuulaudalla, jokaisella on voideltu leipä yhden kerran. Miksi en laita niitä tiskikoneeseen? Ja minä katson yhtä ihmeissäni takaisin ja kysyn, että milloin me sovimme, että vain minä huolehdin astioista. Vastaus on aina sama: sinä olet siinä niin paljon parempi. Ja minun vasta-vastaukseni on sama, että on sinunkin korkea aika oppia. Enkä tee mitään likaisten lautasten pinolle.

Meillä mies välttelee kotitöitä kuvitellen, että minä tekisin ne yksin. Ihan turha kuvitelma.

Meillä mies ei pyydä minua laittamaan, ihmettelee vain kovasti että miten näin voi olla. Tuntuu että hän ei ihan oikeasti tajua, että minä ne olen tähän saakka tehnyt ja nyt on tekemättä, niin sen takia asia on näin.

olen siis ap

Joku toinenkin kommentoi samoin, eli että kyllä se mies tietää että sinä ne astiat peset tai laitat koneeseen tai että sinä sen käsipyyhkeen vessaan viet. Ei se luule niitten itsekseen tapahtuvan. Antaisitko sä edes miehen tiskata, vai valittaisitko kun astiat on väärässä järjestyksessä, tai pikkulusikat väärässä paikassa? Kyllä valittaisit. Sen takia se mies tyytyy ihmettelemään, että mitenkäs nyt näin on asiat, ei pyyhettä ,

Kerroit että mies ihmettelee kun ei ole pyyhettä/juomalaseja. No niin ihmettelee, siis sitä että miksi et ole tuonut uutta pyyhettä/ mikset ole tiskannut. Se on vaan nätimpi tapa sanoa, miksi et ole tuonut uutta pyyhettä, kun sanoo miksi meillä ei vessassa ole käsipyyhettä. Ei miehesi tyhmä ole, vaan sinä vain kuvittelet niin. Mieti, jos miehesi kysyisi "miksi et ole tiskannut", vastaisit varmaan että voit sinä itsekin tiskata. Mutta kun miehesi kysyy "miksei meillä ole puhtaita juomalaseja", sä vastaat että kun en oo ehtinyt tiskata.

Senhän takia tavaroilla on paikka, jotta jokainen perheenjäsen osaisi ne itse ottaa ja laittaa takaisin. Ei pikkulusikoiden paikka vaihdu kuukautiskierron mukaan, vaan on vuosikaudet ollut sama. Silti mies tyhjentäessään tiskikonetta voi laittaa tavarat ihan mihin sattuu, vaikka osaa kyllä ottaa puhtaita astioita oikeista kaapeista. Ja tästä huomauttaminen johtaa siihen, että mies ei tee jatkossa mitään, koska hänen ei anneta tehdä "omalla tyylillään".

Minäpä kerron. (Meillä päinvastaiset roolit) Mies pyysi minua tiskaamaan. Tiskasin. Laitoin astiat sinne mistä ne yleensä otankin. Mies valitti, että ne on VÄÄRIN laitettu. Ja korjasi ne sit "oikein.

Mies pyysi imuroimaan. Imuroin. No väärin meni sekin ja mattokin pari senttiä väärässä paikassa, imuroi uudestaan mun jälkeen!?

Näitä erilaisia kotitöitä yritin kyllä tehdä, mutta huomasin että mies AINA mun jälkeen "korjaa asiat oikein", niin mitä järkeä oli edes tehdä mitään, kun mies teki sen uudelleen heti.

Pikkulusikoitten päät on väärään suuntaan, ja nämä lasit on aina näin ja nämä noin. Ei riitä että ne on oikealla hyllyllä, on oltava myös oikeassa järjestyksesä ja aseteltu oikein muutenkin. Mun mielestä ne oli kyllä ennenkin niin, mutta joka kerta jokin oli väärin. Myös astianpesukoneen tyhjennys/täyttö sujui minulta aina väärin, lopulta mies pyysikin että jättäisin lautaset ja lasit vaan tiskipöydälle, kun hän joutuu ne kuitenkin laittamaan mun jäljiltä oikein.

Veikkaan että monella miehellä on vaimonsa kanssa vähän samanlaisia kokemuksia, vai olenko väärässä??

Ai niin. Jos juo lasista vain vettä, siitä samasta lasista voi juoda uudelleen vettä, ettei joka kerta tarvitse tiskata. No, jätät vesilasin odottamaan, juodaksesi siitä uudelleen, kuuluu kysymys, miksi lasi ei ole koneessa. Jos ja kun laitat lasin tiskikoneeseen siihen mihin oletat lasien tulevan, se on väärällä puolella, tai sitten ainakin väärin, koska ne toiset lasit laitetaan taakse ja nämä pienemmät eteen. Ei tiskikonetta voi täyttää miten sattuu.

Kyllähän mä niitä kotitöitä olisin voinut tehdä, mutta on aika turhauttavaa, kun teet aina "väärin", ja saat kuulla siitä tai ainakin homma tehdään uudelleen.

En vaan tajua kuinka aina kaikki voikin olla väärin, eikä mulla niin huono muisti ole, ettenkö muistaisi mistä kaapista mikäkin löytyy. Pyyhkeenkin ottaminen kaapista on kyseenalaista jos ei halua ottaa päälimmäistä, kun ne ei ole nyt niinkun niitten pitäisi olla. Puhtaan pyyhkeen tai lakanan viikkaaminen ja kaappiin laittaminen varsinkasn ei onnistu koskaan niinkun pitäisi. Aina joku vika, kun rivi ei ole suorassa, ruokailuvälineet on rumasti "viskattu" laatikkoon, astiapino on ihan väärin ja tämä kuuluu tuon taakse ja nämä on ollut tässä päällä.

Ihan ajan haaskausta edes yrittää tehdä mitään kotitöitä, kun kerran ei osaa ja aina saa pitkän esitelmän aiheesta.

No onhan nuo astiat ja pyyhkeet kaappeihin osannut laittaa nyt kun mies on ex. Osasyynä tuo jatkuva valittaminen.

Vierailija
134/139 |
04.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hieman hankala kuvio jos vaatii tasa-arvoa kun itse valitsee perinteisen äiti kotona/isä elättäjänä-mallin perheeseen.

Komppaan. Hassua etteivät palstan naiset tätä huomaa. Kaikki valitusvirret alkavat samalla lailla ("Ennen lapsia hoidimme kaikki kotityöt yhteisymmärryksessä, sitten jäin vuosiksi kotiin ja nyt mies ei tee mitään").

Meillä mies oli lasten kanssa kotona yhteensä noin 2 vuotta, minä 4 kk enemmän ja sen jälkeen mies teki osa-aikaista työtä siten, että oli kotona lasten tullessa koulusta. Tästä huolimatta hänelle ei ole selvinnyt puhtaiden astioiden dilemma tai se, että siisteys on hänekin vastuullaan. Kun kotiäiti siivoaa, pyykkää ja tiskaa (koneella tosin), niin koti-isä on lasten kanssa tai tekee omia juttujaan. En tiedä, oliko tämä vain meidän perheen ongelma, mutta ei mies koti-isänä nähnyt kotitöistä muuta kuin ruuanlaiton. Muut kotityöt odotti minua, kun tulin töistä kotiin.

Akateemisia olemme molemmat, ei pitäisi liittyä koulutukseen. Mies on lisäksi yh-äidin lapsi, joka jo kotona tottui tekemään kotitöitä, ei ole anopin pilalle passaama eikä edes minun paapomani.

Näin meilläkin. Mies oli vuosi sitten kesällä kesälomalla ja vanhempainvapailla. Koko aikana eivät siivonneet yhtään: retkeilivät, tekivät kaikkea hauskaa. Mä olin töissä ja iltaisin sitten yritin siivota, mitä ehdin. Talon saa muutamassa kuukaudessa ihan kaaokseen.

Ihmisen arvot näkyy arjessa siinä mihin haluaa aikansa ja rahansa käyttää. Miehesi halusi viettää aikansa lasten kanssa, järjestää heille kaikkea hauskaa, sinä siivota (niin ilmeisesti käytit omat perhevapaasi?). Teillä eri arvot. Jos perheessä ainoastaan se nainen kokee siistin kodin tärkeäksi niin eikö silloin ole oikein, että hän käyttää eniten aikaa siihen oman arvonsa mukaiseen asiaan?

Monen miehen " arvonsa mukainen asia" on elää kuin sika.

Siispä pysy kaukana miehistä niin kaikki on onnellisia.

Mä olen tehnyt juuri näin. ^_^

Itsellisenä "vapaaherrattarena" on todella mukava elää, kun ei tarvitse tiskata tai siivota toisen jätöksiä. :)

Samaa suosittelen kaikille muillekin naisille. Ja jos haluaa nyt välttämättä parisuhteen, niin mukavinta on silloinkin elää erillään, omissa asunnoissaan. Ei se suhde vaadi saman katon alla asumista ja naisen muuttumista kodinkoneeksi, joka pyykkää, siivoaa ja passaa miestä.

Vierailija
135/139 |
04.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta sinä ap vain triggeröidyt miehen harmista, mua ei ainakaan hetkauttaisi, jos mies ihmettelisi moista.

Vierailija
136/139 |
04.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei ap, sulla on ollut selkeästi ihan liian hyvä palvelu. Miehesi on vieraantunut arjesta. :) Ei muuta kuin nyt lasket vain tasoa. 

Vierailija
137/139 |
04.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

olen siis ap

Ai niin. Jos juo lasista vain vettä, siitä samasta lasista voi juoda uudelleen vettä, ettei joka kerta tarvitse tiskata. No, jätät vesilasin odottamaan, juodaksesi siitä uudelleen, kuuluu kysymys, miksi lasi ei ole koneessa. Jos ja kun laitat lasin tiskikoneeseen siihen mihin oletat lasien tulevan, se on väärällä puolella, tai sitten ainakin väärin, koska ne toiset lasit laitetaan taakse ja nämä pienemmät eteen. Ei tiskikonetta voi täyttää miten sattuu.

Kyllähän mä niitä kotitöitä olisin voinut tehdä, mutta on aika turhauttavaa, kun teet aina "väärin", ja saat kuulla siitä tai ainakin homma tehdään uudelleen.

En vaan tajua kuinka aina kaikki voikin olla väärin, eikä mulla niin huono muisti ole, ettenkö muistaisi mistä kaapista mikäkin löytyy. Pyyhkeenkin ottaminen kaapista on kyseenalaista jos ei halua ottaa päälimmäistä, kun ne ei ole nyt niinkun niitten pitäisi olla. Puhtaan pyyhkeen tai lakanan viikkaaminen ja kaappiin laittaminen varsinkasn ei onnistu koskaan niinkun pitäisi. Aina joku vika, kun rivi ei ole suorassa, ruokailuvälineet on rumasti "viskattu" laatikkoon, astiapino on ihan väärin ja tämä kuuluu tuon taakse ja nämä on ollut tässä päällä.

Ihan ajan haaskausta edes yrittää tehdä mitään kotitöitä, kun kerran ei osaa ja aina saa pitkän esitelmän aiheesta.

No onhan nuo astiat ja pyyhkeet kaappeihin osannut laittaa nyt kun mies on ex. Osasyynä tuo jatkuva valittaminen.

No, hyvä, että on ex. Ajattelin jo, että vieläkö tuollaista katselet.

Vierailija
138/139 |
04.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaimoni on kyllä tarkka alusvaatteista, mutta keittiön kaapinovet ovat tahmaiset ja sukat tarttuvat lattiaan. Ihmetyttää, miten siisteys on noin yksipuolista.

Kun otan rätin ja Fairya ruvetaan moittimaan että olenko muka taas sotkenut. Rätin voisi joskus desinfioida ja panna muualle kuivumaan kuin hanan putken päälle.

Tolu (mäntysuopa) kuulemma riittää, ei tarvita muita pesuaineita...millä lattiakaivon muka muuten saa puhtaaksi kuin kumihanskalla, harjalla ja Klorinilla.

Komppanian vääpeli sanoi vuonna 1995 meille, että "täällä opitte mm siivoamaan, että voitte siten auttaa siviilissä vaimojanne". Ilmeisesti tiesi mistä puhui....

Vierailija
139/139 |
05.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies kysyy AINA tiskikoneen avattuaan "onko nää likaisia vai puhtaita", siis ihan joka kerta ja myös silloin jos on itse sen laittanut pyörimään/täyttänyt aikaisemmin. aaarrrgggh 

Tää on huippu! :D 

Olen mies ja ihmettelen ääneen samaa. Jos kone pyörii 1-3 kertaa päivässä joka päivä niin ei sitä voi muistaa mikä on tilanne. Ja päällimmäisiä juomalaseja äkkiä vilkaisten asia ei selviä, täytyy tutkia tarkemmin ja siinä tutkiessa ääneen ihmetellä' :) Mikä siinä nyt niin huvittavaa on?

No on se tosiaan noinkin. Mutta jos on itse laittanut koneen puoli tuntia sitten päälle ja kuulee kun se piippaa, menee aukaisemaan luukun ja vesihöyryt silmilleen, niin kyllä kai silloin voisi olettaa, että siellä on puhtaat, eikä ihmettele ääneen silmät ymmyrkäisenä, että onko täällä likaiset vai puhtaat? Mutta joka tapauksessa, ei se ole vaarallista, vaikka ihmetteleekin. Ihan pikkujuttu. Samanlaisia ärsyttäviä tapoja on meillä kaikilla. 

Kyllä tuo on ihan vain retardiutta, sori.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän yhdeksän