Mies kurkkaa astiakaappiin, aidosti ihmettelee, että eikö meillä ole puhtaita laseja
Se ihmetys on sellaista, kuin kuvittelisi että ne astiat peseytyy aivan itsestään. Sama jos olen unohtanut viedä vessaan käsipyyhkeen, niin suureen ääneen ihmettelee, että mitenköhän meillä ei ole vessassa käsipyyhettä. Monta kertaa olen näissä tilanteissa sanonut, että ei se sinne itsestään kävele.
Mä en vain tajua tätä, siis miehen ajatusmaailmaa. Jos minä olen se joka ne hommat aina tekee, tavallaan syyttää sanoessaan minua. Se ei hänellä ole tarkoitus, hän vain aidosti on ihmeissään, että miksei siellä ole. Eikö hän ihan oikeasti tajua, että se olen ollut minä tähän saakka ketä on ne hommat tehneet ja näin on aina puhtaita laseja yms, sen kerran kun ei ole niin ihmetys on valtava. Vai mikä juttu tää on?
Sama juttu astianpesukoneen kanssa, sen kerran kun siellä onkin likaiset astiat, hän on ihan ihmeissään. Siis saattaa hetken tuijottaa sinne ja ilme on "HÄH"!!!
Ihan kuin ne itsestään peseytyisi jos kukaan ei ole laittanut konetta päälle.
Onko hän vain vuosien saatossa niin tottunut siihen, että kaikki tulee valmiina, ettei tajua sitä että joku ne tekee. Olen siis vuosia ollut kotona ja näin hoitanut tietysti nämä kaikki asiat.
Kommentit (139)
Älkää nyt olko niin tosikkoja. Hauskoja stooreja täällä on ja olisi tullut varmaan lisääkin, ellei olisi nillitys ja ilkeily taas alkanut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se ihmetys on sellaista, kuin kuvittelisi että ne astiat peseytyy aivan itsestään. Sama jos olen unohtanut viedä vessaan käsipyyhkeen, niin suureen ääneen ihmettelee, että mitenköhän meillä ei ole vessassa käsipyyhettä. Monta kertaa olen näissä tilanteissa sanonut, että ei se sinne itsestään kävele.
Mä en vain tajua tätä, siis miehen ajatusmaailmaa. Jos minä olen se joka ne hommat aina tekee, tavallaan syyttää sanoessaan minua. Se ei hänellä ole tarkoitus, hän vain aidosti on ihmeissään, että miksei siellä ole. Eikö hän ihan oikeasti tajua, että se olen ollut minä tähän saakka ketä on ne hommat tehneet ja näin on aina puhtaita laseja yms, sen kerran kun ei ole niin ihmetys on valtava. Vai mikä juttu tää on?
Sama juttu astianpesukoneen kanssa, sen kerran kun siellä onkin likaiset astiat, hän on ihan ihmeissään. Siis saattaa hetken tuijottaa sinne ja ilme on "HÄH"!!!
Ihan kuin ne itsestään peseytyisi jos kukaan ei ole laittanut konetta päälle.Onko hän vain vuosien saatossa niin tottunut siihen, että kaikki tulee valmiina, ettei tajua sitä että joku ne tekee. Olen siis vuosia ollut kotona ja näin hoitanut tietysti nämä kaikki asiat.
Hieman hankala kuvio jos vaatii tasa-arvoa kun itse valitsee perinteisen äiti kotona/isä elättäjänä-mallin perheeseen.
Komppaan. Hassua etteivät palstan naiset tätä huomaa. Kaikki valitusvirret alkavat samalla lailla ("Ennen lapsia hoidimme kaikki kotityöt yhteisymmärryksessä, sitten jäin vuosiksi kotiin ja nyt mies ei tee mitään").
Meillä mies oli lasten kanssa kotona yhteensä noin 2 vuotta, minä 4 kk enemmän ja sen jälkeen mies teki osa-aikaista työtä siten, että oli kotona lasten tullessa koulusta. Tästä huolimatta hänelle ei ole selvinnyt puhtaiden astioiden dilemma tai se, että siisteys on hänekin vastuullaan. Kun kotiäiti siivoaa, pyykkää ja tiskaa (koneella tosin), niin koti-isä on lasten kanssa tai tekee omia juttujaan. En tiedä, oliko tämä vain meidän perheen ongelma, mutta ei mies koti-isänä nähnyt kotitöistä muuta kuin ruuanlaiton. Muut kotityöt odotti minua, kun tulin töistä kotiin.
Akateemisia olemme molemmat, ei pitäisi liittyä koulutukseen. Mies on lisäksi yh-äidin lapsi, joka jo kotona tottui tekemään kotitöitä, ei ole anopin pilalle passaama eikä edes minun paapomani.
Näin meilläkin. Mies oli vuosi sitten kesällä kesälomalla ja vanhempainvapailla. Koko aikana eivät siivonneet yhtään: retkeilivät, tekivät kaikkea hauskaa. Mä olin töissä ja iltaisin sitten yritin siivota, mitä ehdin. Talon saa muutamassa kuukaudessa ihan kaaokseen.
Eli mies ei saa olla edes omalla tyylillään vanhempi? Tekee senkin väärin?
Kumpi on lapsille mielekkäämpää, retkeily ja muu tekeminen isän kanssa vai se, että isä kiillottaa tuikkukuppeja hiki päässä pirttihirmun mielen mukaisesti? Palstamammat myös aina, ihan aina liioittelevat näitä kirjoituksiaan.
Kerrotko, miksi vanhempain- ja hoitovapaan aikana kotona oleva äiti on palstamiesten mukaan lompakkoloinen ja laiska, jos ei hoida kaikkia kotitöitä? Miehet hyökkäävät kuin hyeenat sellaisen naisen kimppuun, joka valittaa, kun mies ei tee mitään työpäivän jälkeen. Miksi naisten on jaksettava enemmän kuin miesten? Miksi pyykinpesu on naisille napin painamista, mutta miehelle valtavan suuri työ?
Huh huh. Oot kyllä pikkasen liikaa pilalle passannut, jos miehesi ei viitsi edes kuppia tiskata tai käsipyyhettä tuoda vessaan. On toki ihan järkevää, että kotona oleva tekee suuremman osan kotitöistä, mutta joku raja siinäkin! Ei tosiaankaan tule hommat puolittumaan, kun menet töihin...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Astioiden tilanne koneessa yleensä selviää lämpötilasta,jos ovat kylmiä niin todennäköisesti likaisia tai tiskaaja on unohtanut tehtävänsä,jos lämpimiä ovat puhtaita.
M53Juu niin selviää jos kone on juuri pysähtynyt. Sitten on niitä tilanteita, että jos joku otinen on avanut koneen luukun pysähtymisen jälkeen, jotta höyryt pääsee koneesta ulos ja astiat kuivuvat lopullisesti, mutta kone on vielä tyhjäämättä. Tä-mmöistä luukku raolaan koneessa kylmiä puhtaita astioita tilannetta ihmettelen ääneen että ovatko puhtaita vai likaisia.
Ne pysyy lämpimänä tuntikausia vaikka luukku olisi raollaan.
Eikä ole muutenkaan suositeltavaa lähteä minnekkään humpottelemaan jos tiskikone on päällä.
OT: Mun äidillä oli lapsuudenkodissani astianpesukoneen kohdalla sellainen pahvikortti, jossa luki toisella puolella "puhtaita" ja toisella "likaisia". Näin kaikki eri aikaan kotona kulkevat perheenjäsenet tiesivät ovatko astiat koneessa kulloinkin pesty vai odottamassa pesua. Saa vapaasti käyttää!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Astioiden tilanne koneessa yleensä selviää lämpötilasta,jos ovat kylmiä niin todennäköisesti likaisia tai tiskaaja on unohtanut tehtävänsä,jos lämpimiä ovat puhtaita.
M53Juu niin selviää jos kone on juuri pysähtynyt. Sitten on niitä tilanteita, että jos joku otinen on avanut koneen luukun pysähtymisen jälkeen, jotta höyryt pääsee koneesta ulos ja astiat kuivuvat lopullisesti, mutta kone on vielä tyhjäämättä. Tä-mmöistä luukku raolaan koneessa kylmiä puhtaita astioita tilannetta ihmettelen ääneen että ovatko puhtaita vai likaisia.
Ne pysyy lämpimänä tuntikausia vaikka luukku olisi raollaan.
Eikä ole muutenkaan suositeltavaa lähteä minnekkään humpottelemaan jos tiskikone on päällä.OT: Mun äidillä oli lapsuudenkodissani astianpesukoneen kohdalla sellainen pahvikortti, jossa luki toisella puolella "puhtaita" ja toisella "likaisia". Näin kaikki eri aikaan kotona kulkevat perheenjäsenet tiesivät ovatko astiat koneessa kulloinkin pesty vai odottamassa pesua. Saa vapaasti käyttää!
Niin siis sitä lappua sitten aina käänneltiin tilanteen mukaan. Unohtui kirjoittaa äsken.
Vierailija kirjoitti:
Älkää nyt olko niin tosikkoja. Hauskoja stooreja täällä on ja olisi tullut varmaan lisääkin, ellei olisi nillitys ja ilkeily taas alkanut.
Täähän se juuri on se pointti mitä av:laiset ei huomaa: "hauskat stoorit" ovat kaikki ylenkatseisia tyyliin "meidän miesraasu ei edes tätä tajua". Hauska nauraa yhdessä miehen hölmöydelle? Samaa näkee joissain alkoholistien vaimojen keskustelupalstoilla "Hölmöintä mitä juoppis on tehnyt/suustaan päästänyt". Ja sitten anuretaan yhdessä, voi mikä typerys. Vai onko se typerys tuo ylemmyydetuntoinen ihminen joka joko on jäänyt itselleen hyvin kehnoon parisuhteeseen tai on hyvää vauhtia pilaamassa parisuhdettaan kokemalla ylemmyyttä jostain niin triviaalista asiasta kuin astianpesukoneen käytöstä. Mutta toivottavasti jokainen elää onnellisena tyylillään, välillä vaan sitä arjen onnellisuutta on noiden pisteliäiden ja negatiivisten viestien seasta hankala nähdä.
Vierailija kirjoitti:
Hmm. En mä niin paska aviomies olekaan. Huolehdin tiskeistä useammin kuin vaimoni, pesen pyykkiä ja hoidan kuivat vaatteet kaappeihin jne. Ainoa, josta kieltäydyn, on imurointi. Se johtuu siitä, että korvassani oleva tinnitus ärtyy pahaksi imurin huudosta. Sen sijaan lakaisen aika usein etenkin keittiössä. Eihän sillä yhtä hyvää jälkeä saa kuin imurilla, mutta ei meillä muutoinkaan ole raivoisan siistiä.
Osin kyse on siitä, että vaimoni ei kerta kaikkiaan ehdi. Hän on vaativassa ammatissa ja tekee pitkää päivää. Minä en ole kovin tarkka siisteydestä, mutta ajelehtivissa pölypalleroissa ja haisevassa tiskiröykkiöissä menee raja.
Enkä totisesti pidä kotitöistä. Pitämisestä tämä jonkinasteinen vastuunotto kotihommista ei johdu. Perseestähän ne puuhat ovat. Kyllä minuakin joskus pännii niin rankasti, että jätän tekemättä. Jotenkin kummasti tilanne ei sillä parane...
Kuule en mäkään rakasta kotitöitä, mutta kun kuuntelee jotain mielenkiintoista radio-ohjelmaa tai musiikkia kuulokkeista niin hommat menee siinä sivussa.
En itsekään voi käyttää imuria, koska myös on tinnitusta sekä selkävaivaa. Vaihtoehtona toimii kevyt monitoimimoppi (merkkiä Sini), jossa on suorakaiteen muotoinen moppiosa lattiaa vasten ja tavallista harjaa pidempi varsi. Mopin ja varren välillä on nivelosa, joten moppia on näppärä liikuttaa vaikkapa matalan kaapin alla. Moppiin saa ostaa sekä erilaisia liinoja ja muita osia. Niissä on valinnanvaraa, esim. yksi on sellainen mikrokuituliina, joka kuivana staattisesti imee pölyn ja kosteana, jopa ilman pesuainettakin pyyhkii likaa ja rasvaa. Nopeampi ja näppärämpi kuin vanhanaikainen harja.
Tuollaisella voit vedellä pölyt koko kämpästä niin ettei vaimonkaan tarvitsee imuroida niin usein.
Siivoaminen on tekniikkalaji.
Meilläkin sellainen P-magneettikirjain, joka laitetaan kylkeen kun kone menee päälle. Se muksuista ottaa sen pois, jonka kuva on koneen kyljessä. Kuvakin vaihtuu se mukaan kuka on tyhjennysvuorossa seuraavaksi.
Onko useammalla miehellä jotain hahmotus/organisointiongelmaa?
Itse olin tuollainen ap:n tapainen passaaja, kun olin pari vuotta pätkissä (tahtomattani) työttömänä. Koska kotona olevan tehtävä on tehdä kotityöt, niin ne tein. Luulin että miehellä siinä katosi kyky huomata sotkuja, mutta sonnat, siltä puuttuu se täysin. Olen pari vuotta korjaillut tuon työttömyyskauden ongelmaa, ja saanut miestä taas siivoamaan (ja tiedän että jatkossa oman mielenterveyteni kannalta mies jatkaa osallistumista kotitöihin). Mutta.
Meillä vaihtelee pyykki- ja tiskivuorot, ja näin on ollut jo pitkään. Silti AINA tulee minulta varmistamaan että mikä se ohjelma on, missä nämä pyöritetään. Pyykit on lajiteltu asteiden mukaan jo valmiiksi, ja koneessa valitaan asteet, eli ei mitään ongelmaa. Ainut poikkeus on 30-asteen pyykki, joka pitää pestä hienopesuohjelmalla ettei villavaatteet kutistu. Tämän olen sanonut miehelle muttei vaan opi.
Kun on itse vastuussa tiskeistä, niin ihmettelee miten voi olla että likaisia tiskejä on niin pajon. Johtuu siis ihan vaan siitä ettei ole hoitanut omaa osuuttaan. Olen myös koettanut neuvoa, että kun on pyörittänyt tiskit, antaa niiden hetken kuivahtaa luukku auki, ja sitten lastaa ne kaappiin ja likaiset heti tilalle, niin niitä ei ehdi kertyä pöydälle. Näin ei toimi, vaan valittaa että kun (ensin on pari päivää seisottanut puhtaita tiskejä koneessa niin että pöydälle kertyy kasat likaisia) hirveä työ hoitaa tiskejä, kun likaisia on aina niin paljon. Huoh.
Ja muun siivouksen kanssa mitään ei tapahdu, ellen itse organisoi. Vinkkaan että suihkun seinämät alkaa punertua sakasta. Ei mitään. Liesituuletin tihkuu rasvaa. Ei mitään. Toteaa vaan että hyi, ja pitäisikö se siivota. Ja sitä siivousta ei tapahdu. Sovitaan että siivotaan viikonloppuna, ja silloinkin alkaa vänkäämään että jos illalla, ja illalla onkin niin väsynyt että ei jaksa. Arg.
Keittiön kaappien päälle kertyy paljon rasvaista pölyä, ja jos sitä ei säännöllisesti pyyhi, niin sitten sitä saa ihan tosissaan hinkata ajan kanssa pois. Tästäkin olen vinkannut miehelle, silloin kun on hänen vuoronsa hoitaa pölyt, mutta ei vaan hoksaa sitä syy-seuraus suhdetta.
On kuitenkin ollut vaativammassakin työssä (nyt vähemmän), että ihmettelen miten siellä toimii organisoinnit ja hahmottelut, mutta tällaisten kanssa ei. Eihän siivous mitenkään hauskaa ole, mutta mielestäni helpommalla pääsee kun siivoaa säännöllisesti pikkupätkiä, niin ei tarvitse harvemmin tehdä suursuursiivouksia kaikkien pommimyrkkyjen kanssa.
Vaikka mitä te kotiäidit sanotte, niin kyllä sillä töissä olevalla miehellä on AINA raskaampaa kuin teillä. Joten se kuka on kotona,myös siivoaa,tekee ruoan yms. Sitten kun molemmat töissä, niin tasataan kotitöitä.
Vierailija kirjoitti:
Vaikka mitä te kotiäidit sanotte, niin kyllä sillä töissä olevalla miehellä on AINA raskaampaa kuin teillä. Joten se kuka on kotona,myös siivoaa,tekee ruoan yms. Sitten kun molemmat töissä, niin tasataan kotitöitä.
Meidän perheessä sekä minä että mies olimme sitä mieltä että pikkulapsiaikana kotona oli rankempaa. Mies oli kotona puoli vuotta, minä vähän pidemmän ajan.
Vierailija kirjoitti:
Varmasti riippuu siitä paljonko on lapsia. Meillä on yksi Ja hyvin ehdin tehdä ruuat ja kotityöt sekä istua sohvalla päikkäreiden ajan 2-3h! Rakastan elämääni :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan kuin ne itsestään peseytyisi jos kukaan ei ole laittanut konetta päälle.Onko hän vain vuosien saatossa niin tottunut siihen, että kaikki tulee valmiina, ettei tajua sitä että joku ne tekee. Olen siis vuosia ollut kotona ja näin hoitanut tietysti nämä kaikki asiat.
Tuossa syy. Jos olisitte miehesi kanssa jakaneet vanhempaislomaa (tai kotihoidotukea) hän olisi nuo hämmästyttävät tosiasiat oppinut. Me mieheni kanssa jaettiin vanhempaislomat, ja lapset menivät yksityiselle hoitoon (perhepäivähoitaja, ystävämme) vuoden täytettyään. Ei jäänyt kummallekaan epäselväksi ettei asiat tapahdu kuin taikaiskusta. Säännölliset työreissut molemmilla vielä muistutti kumpaakin toisen kontribuution tärkeydestä. Hieman hankala kuvio jos vaatii tasa-arvoa kun itse valitsee perinteisen äiti kotona/isä elättäjänä-mallin perheeseen.
Kun näitä lukee välillä tuntuu ettei tasa-arvo ole mennyt eteenpäin yhtään. Sitten huomaa, että vertaan väärin: pitäisi verrata saman koulutustason välillä eri aikoina. Akateemisilla tasa-arvo oli normi jo 90-luvulla kun omat lapseni tein, silloin lähes kaikki tuttavieni isät olivat jonkin aikaa kotona, lapsen- ja kodinhoitovastuuta jaettiin. Nykyään varmaan vain parantunut, tunnen niitä akateemisia perheitä joissa koti-isävaihtoehto on otettu käyttöön useammaksi vuodeksikin kun äiti tekee uraa. Vähemmän koulutetuissa piireissä naiset halusivat aikoinaan jäädä kotiin niin pitkäksi aikaa kuin mahdollista, ja niin näyttää olevan nykyäänkin. Jos koti on toisen valtakuntaa jossa vain sen toisen säännöt on sen ulkopuolisen helpointa pysytellä passiivisena, kaikki mitä tekee on väärin. Vai kuka teillä on päättänyt mihin astiat laitetaan, mikä on oman kodin siisteysstandardi, missä kaapissa on mitäkin vaatteita, mitä lapset syövät? Meillä tuo meni sopien, koska molemmat hoitivat lapsia ja kotia samoilla valtuuksilla.
No kyllähän tuon asian voi tajuta ilmankin, että jakaa mitään kotihoidontukia. Itse kannatan ns. perinteisiä rooleja miehellä ja naisella. Tästä syystä en voisi olla miehen kanssa, joka ei arvosta naisen panosta ja äitiyttä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meidän perheessä sekä minä että mies olimme sitä mieltä että pikkulapsiaikana kotona oli rankempaa. Mies oli kotona puoli vuotta, minä vähän pidemmän ajan.
Joo, riippuu varmaan mitä töitä tekee. Teillä ei sit vissiin ole kovin vaativaa työtä niin fyysisesti kuin henkisestikään.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole. Olen itse tehnyt stressaavaa työtä, jossa päivät venyivät. Sain viettää kahvitauot ja mennä syömään valmiiksi tehtyä ja hyvää ruokaa. Töiden jälkeen oli omaa aikaa ja jos ei huvittanut tai jaksanut tehdä mitään, en tehnyt. Öisin sain nukkua niin pitkät unet kuin halusin ilman herätyksiä. Tuo on ihan tavallista elämää miehelle, myös perheelliselle, joten en ymmärrä, miksi te aina valitatte ja vingutte. Tuota leppoisammin elää vain kotirouva, jolla ei ole lapsia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hieman hankala kuvio jos vaatii tasa-arvoa kun itse valitsee perinteisen äiti kotona/isä elättäjänä-mallin perheeseen.
Komppaan. Hassua etteivät palstan naiset tätä huomaa. Kaikki valitusvirret alkavat samalla lailla ("Ennen lapsia hoidimme kaikki kotityöt yhteisymmärryksessä, sitten jäin vuosiksi kotiin ja nyt mies ei tee mitään").
Meillä mies oli lasten kanssa kotona yhteensä noin 2 vuotta, minä 4 kk enemmän ja sen jälkeen mies teki osa-aikaista työtä siten, että oli kotona lasten tullessa koulusta. Tästä huolimatta hänelle ei ole selvinnyt puhtaiden astioiden dilemma tai se, että siisteys on hänekin vastuullaan. Kun kotiäiti siivoaa, pyykkää ja tiskaa (koneella tosin), niin koti-isä on lasten kanssa tai tekee omia juttujaan. En tiedä, oliko tämä vain meidän perheen ongelma, mutta ei mies koti-isänä nähnyt kotitöistä muuta kuin ruuanlaiton. Muut kotityöt odotti minua, kun tulin töistä kotiin.
Akateemisia olemme molemmat, ei pitäisi liittyä koulutukseen. Mies on lisäksi yh-äidin lapsi, joka jo kotona tottui tekemään kotitöitä, ei ole anopin pilalle passaama eikä edes minun paapomani.
Näin meilläkin. Mies oli vuosi sitten kesällä kesälomalla ja vanhempainvapailla. Koko aikana eivät siivonneet yhtään: retkeilivät, tekivät kaikkea hauskaa. Mä olin töissä ja iltaisin sitten yritin siivota, mitä ehdin. Talon saa muutamassa kuukaudessa ihan kaaokseen.
Eli mies ei saa olla edes omalla tyylillään vanhempi? Tekee senkin väärin?
Kumpi on lapsille mielekkäämpää, retkeily ja muu tekeminen isän kanssa vai se, että isä kiillottaa tuikkukuppeja hiki päässä pirttihirmun mielen mukaisesti? Palstamammat myös aina, ihan aina liioittelevat näitä kirjoituksiaan.
Ihan taatusti kaikenlainen hauska tekeminen on lapsille mielekkäämpää, mutta niin myös sille äidille. Mutta kun ei niitä kotitöitä voi jättää tekemättä, vaikka mielummin lähtisikin lasten kanssa retkeilemään. Eli kun isä tekee päivän "kaikkea hauskaa", illalla äiti tulee ja käskee lapsia siivoamaan, mikä taas johtaa siihen, että äiti on tylsä, kun aina komentaa. :( Tai sitten äiti marttyyrina siivoaa, kun mies lähtee harrastuksiinsa, koska tarvitsee "omaa aikaa". Meillä ei ole auttanut keskustelu, ei töiden "jakaminen", ei mikään. Ja minä en ole ollut kotona vuosikausia, kumpikin tienaa yhtä paljon (minä käytännössä enemmän, koska olen jo maksanut oman osuuteni asuntolainasta), ennen lapsia kotityöt menivät suunnilleen tasan, mutta nykyisin tästä aiheesta ei voi enää edes yrittää keskustella. Tänään päätin taas ottaa käyttöön ison pahvilaatikon, jonne heitän kaiken, mikä on jäänyt jonnekin lojumaan. Etsikööt sitten sieltä.
Vierailija kirjoitti:
Minkä ikäinen lapsi on kyseessä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä on samanlainen tapaus, jota ei ole edes passattu, mutta edelleen yli 20 vuoden jälkeen hän on yhtä hämmentynyt likaisten astioiden kanssa. Miksi ihmeessä minä (nainen) en siivoa ruokapöytää ja laita astioita koneeseen. Tai missä ovat kaikki veitset - kas vain, ne ovat miehen jäljiltä leikkuulaudalla, jokaisella on voideltu leipä yhden kerran. Miksi en laita niitä tiskikoneeseen? Ja minä katson yhtä ihmeissäni takaisin ja kysyn, että milloin me sovimme, että vain minä huolehdin astioista. Vastaus on aina sama: sinä olet siinä niin paljon parempi. Ja minun vasta-vastaukseni on sama, että on sinunkin korkea aika oppia. Enkä tee mitään likaisten lautasten pinolle.
Meillä mies välttelee kotitöitä kuvitellen, että minä tekisin ne yksin. Ihan turha kuvitelma.
Meillä mies ei pyydä minua laittamaan, ihmettelee vain kovasti että miten näin voi olla. Tuntuu että hän ei ihan oikeasti tajua, että minä ne olen tähän saakka tehnyt ja nyt on tekemättä, niin sen takia asia on näin.
olen siis ap
Joku toinenkin kommentoi samoin, eli että kyllä se mies tietää että sinä ne astiat peset tai laitat koneeseen tai että sinä sen käsipyyhkeen vessaan viet. Ei se luule niitten itsekseen tapahtuvan. Antaisitko sä edes miehen tiskata, vai valittaisitko kun astiat on väärässä järjestyksessä, tai pikkulusikat väärässä paikassa? Kyllä valittaisit. Sen takia se mies tyytyy ihmettelemään, että mitenkäs nyt näin on asiat, ei pyyhettä ,
Kerroit että mies ihmettelee kun ei ole pyyhettä/juomalaseja. No niin ihmettelee, siis sitä että miksi et ole tuonut uutta pyyhettä/ mikset ole tiskannut. Se on vaan nätimpi tapa sanoa, miksi et ole tuonut uutta pyyhettä, kun sanoo miksi meillä ei vessassa ole käsipyyhettä. Ei miehesi tyhmä ole, vaan sinä vain kuvittelet niin. Mieti, jos miehesi kysyisi "miksi et ole tiskannut", vastaisit varmaan että voit sinä itsekin tiskata. Mutta kun miehesi kysyy "miksei meillä ole puhtaita juomalaseja", sä vastaat että kun en oo ehtinyt tiskata.
Eli kumpikohan teistä on se joka ei ihan oikeasti tajua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo, riippuu varmaan mitä töitä tekee. Teillä ei sit vissiin ole kovin vaativaa työtä niin fyysisesti kuin henkisestikään.
Ei parane yleistää, että on AINA raskaampaa.
Haha:D. Meillä pyykinpesu! Olin pari viikkoa poissa kotoa. Mieheltä alkoi puhtaat vaatteet loppua ja soitteli mulle sitten lomapaikkaan ja kyseli ohjeita, miten pesukone toimii :D.
Se on ihana mies kyllä ja osaa kaikki vempaimet korjata ja asentaa jne, mutta pyykinpesukone on pelottava ja vaikea mörkö :D.