Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mummi lupasi tyttärelleni korvakorut!!

Vierailija
01.04.2006 |

Mä jouduin aikoinaan itse oottamaan 9-vuotiaaksi ennenkuin äitini lopulta antoi mun reijittää korvat.

Nyt kun mun äiti hoitaa aina välillä mun omia tyttäriäni hän lupasi tänään mun 5-vuotiaalle tytölle korvakorut!

Juttu meni näin: " Kyllä mummi vie Nean korvakorukauppaan ja laitetaan sulle oikeat reiät ja mummi ostaa tottakai ihanat timanttikorvakorut omalle kullanmurulle." Näin siis mummi oli tytölle luvannut ja tyttö oli tietty aivan haltioissaan kun menin hoidosta hakemaan.

Sitten kun mummi huomas mun kauhistuneen ilmeen se alkoi vähän varoa sanojaan ja sanoi että minultakin pitäisi varmaan vielä kysyä...

Tosi kurja joutua tällaisen pahan äidin rooliin ja kieltää koko juttu jota ne kaksi ovat jo suunnitelleet ja tyttökin on aivan onnessaan. Voi vee.

Mä olin tosiaankin itse päättänyt että sais oma tyttökin ottaa vielä muutaman vuoden. Miten te muut? Ootteko te sopineet jonkun iän jolloin korvat vasta reijitetään? Mua niin harmittaa ne mahdolliset tulehdukset ja mätäparit yms. Perhanan mummi minkä teki.

Kommentit (78)

Vierailija
61/78 |
02.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellaista pyssyä ei voi steriloida, joten niissä voi olla mitä tahansa pöpöjä. Vain neulalla lävistäessä voidaan taata täysi puhtaus, mikäli tekijä siitä huolehtii, hänellä desifioimisvälineet (autokalvi?). Kannattaa siis mennä lävistysliikkeeseen ottamaan korvarei' tkin. Maksaa enemmän, mutta musta on naurettavaa leikkiä lapsen terveydellä. Että onko sitten kiva, kun ne ammutut tulehtuu:(( Lävistettäessä on parasta laittaa rengas ensiksi, sitä on helpompi puhdistaakin.

Vierailija
62/78 |
02.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tyttö saa päättää haluaako korvakorut sitten kun täyttänyt 18 vuotta. Meidän suvussa ei kenelläkään ole, ei naisilla eikä varsinkaan miehillä. Musta ihan hyvin pärjää ilman niitäkin ja tyttömäinen ja naisellinen voi olla monella muullakin tapaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/78 |
02.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

nää jotka ylpeenä täälä kehuu,kuinka jo vauvalle on laitettu korut!!

Eikö yhtään tuu mieleen että ei lapsi ole mikään hienostelu tavara johon voi tökkiä " jotain söpöä mun mielestä"

TOSI tyhmää!

Odottakaa niin kauan edes,että lapsi osaa ite niiden perään kysellä ja haluaa ne omasta tahdosta,ei siksi että on söpöä äitistä tai kaverit painostaa!

Tästä on ollut keskustelua ennenkin ja oon samaa mieltä,kuin jotkut : Laittakaa samantein tatska,olis niin söpöö... (ei TOD!)

Vierailija
64/78 |
02.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä on reilut 2v. tyttö ja olen saanut jo useampaan kertaan olla kieltämässä kun anoppi ja veljen vaimo (ovat puolalaisia) ovat halunneet laitattaa korvakorut tytölleni. Pari kertaa on mennyt melkein riidaksi kun heidän mielestään tytöillä vain " kuuluu olla korvakorut" . Sanoinkin viimeksi että jos he otattavat napalävistyksen, laitetaan sitten tytöllenikin korvikset! Siihen loppui se keskustelu sillä kertaa. Ei sen puoleen ettei joskus niitä saa, kun tyttö itse tahtoo. Mutta eihän 2 vee edes tajua mitään noista hömpötyksistä. Ja hassuinta koko jutussa on että veljen vaimon tyttö (4v.) " sai" korvikset vuoden ikäisenä. Reiät tulehtuivat, ja tyttö oli repimässä niitä koko ajan pois. Oli aika karsee näky silloin. Nyt nelivuotiaana kyllä pitää korviksia. Äidin pointti oli että reiät pitää laitattaa niin aikaisin että lapsi ei muista jälkeenpäin sitä kipua. Äly hoi!!!

Vierailija
65/78 |
02.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja toisekseen on aika typerää verrata korvisten laittoa lävistyksiin. Lävistyksissä on aivan erilaiset paranemisajat.

Minä en vauvoille laittaisi mutta 4 vuotias jo sopivan ikäinen.

Aikamoisia tyranneja monen tytön vanhemmat

Vierailija
66/78 |
02.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En laittaisi alle 10v ikäselle korviksia.

Sen ikäiset saavat leikkiä mekoilla ja koruilla prinsessaa, mutta eivät saa oikeita lävistyksiä.

Haluan antaa lapselleni vapauden olla tyttö ilman koruja ja hörhelöitä.

Vaikka 5v ikäisenä haluaisikin olla Prinsessa Ruusunen, tilanne voi olla toinen 5v myöhemmin.

Vierailija
67/78 |
02.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

hteydessä. Vaan vain puhdistaessaan.

Laitto nykyteknisellä pyssyllä on siis hygieenisempää kuin neulalla!

kultamyyjä

Vierailija
68/78 |
02.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttöni on nyt 4-vuotias. Ei ole korviksia vielä pyytänytkään. Sitä en ollut kuullut, että siirtyy reikä toiseen paikkaan korvan kasvaessa. Taas tuli uusi syy lykätä.

Kun laitatan, niin se tapahtuu lääkäriasemalla. En luota lävistysliikkeiden ja kultasepänliikkeiden hygieniaan.

Minulle laitettiin vasta joskus lukioikäisenä. Muutaman vuoden päästä se tarttui kesätöissä rakennuksilla johonkin ja ihan vähän repeytyi. Tulehtui niin pahasti sitten, että tuli mätäpesäkkeitä poskeenkin ja korva sojotti pinkeänä ulospäin. Hoidatutin sitä sairaalassa muutaman päivän.

Muutaman viikon päästä tein itse uuden reiän parsinneulalla. Liukasteene käytin bacibact-antibioottivoidetta ja neulan olin desinfioinut. Reikä parani paljon nopeammin, kuin kultasepänliikkeessä tehty.

Vierailija
69/78 |
02.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylipäätään ampuminen ei ole fiksu tapa tehdä reikää. Lävistys on oikea ja terve tapa, koska siinä se reiän kohta ikäänkuin " leikataan" pois kokonaan.

Ampuessa reikä vain survotaan kudosten keskelle.

Vierailija
70/78 |
02.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

reikiä korviin on tehty jo tosi kauan. Ja korvisten reikä niin pienen pieni, ettei voi kummosemmista kudosvaurioista edes puhua..

Vierailija
71/78 |
02.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että en voi käsittää,miksi lapseen pitää " sekaantua" ilman hänen omaa lupaa,sillä sitähän se on,äiti päättää tehä reikiä lapseen,eikä vauva/pieni lapsi osaa sanoa vielä mitään...musta se sais olla jopa laitonta!

Ei toki voi tatskaa verrata reikiin,sanoin sen herättääkseni!

T:33

Vierailija
72/78 |
02.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja johan lävistäminen on ajatuksenakin järkeenkäyvämpi kuin ampuminen.

Kannattaisi korumyyjien perehtyä aiheeseen hiukan enemmän...

Vierailija
73/78 |
02.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirurginteräshän sisältää nikkeliä ja en todellakaan halua altistaa lastani nikkeliallergialle. Olisi hyvä tilaisuus allergian syntyyn siinä rikkinäisellä iholla.

Vierailija
74/78 |
02.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

...silloin niitä ei kovin monella sen ikäisellä ollut, mutta toisaalta monilla pienemmilläkin oli. Nyt hän on jo 9-vuotias ja yhtä lestadiolaisperheen tyttöä lukuunottamatta kaikilla hänen tuntemillaan suunnilleen ikäisillään tytöillä on.

Aika paljon täällä on yllättävän kiihkeästi suhtautuvia äitejä. Korvikset on kaikilla, ei se tee lasta aikuisen näköiseksi. Monissa kulttuureissa korvakorut laitetaan heti vastasyntyneille tytöille. Enkä mä ymmärrä tätä tulehdushysteriaakaan. Kuuluuko se tähän ylihygieeniseen ajatteluun? Siihen, kun koko koti pitää desinfioida katosta lattiaan kerran viikossa ja sitten ihmetellään, kun lapset sairastaa koko ajan. Ei sieltä mitään vaarallisia tulehduksia tule terveille lapsille! Hysteerisyyttä vähemmäksi ja rentoutta tilalle. Kaikki näyttää paljon valoisammalta.

Vierailija
75/78 |
02.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukahan siellä niitä tekisi. Tuskin sitä plastiikkakirurgille täytyy sitä varten mennä. En minäkään luota mihinkään kultasepänliikkeen hygieniaan tai lävistysliikkeen.

Vierailija
76/78 |
02.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä altista allergioille.

Vierailija
77/78 |
02.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neulalla reijittäminen sattui paljon vähemmän ja parani paljon paremmin.

Vierailija
78/78 |
02.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä minä sitten luottaisin. (48)