Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mummi lupasi tyttärelleni korvakorut!!

Vierailija
01.04.2006 |

Mä jouduin aikoinaan itse oottamaan 9-vuotiaaksi ennenkuin äitini lopulta antoi mun reijittää korvat.

Nyt kun mun äiti hoitaa aina välillä mun omia tyttäriäni hän lupasi tänään mun 5-vuotiaalle tytölle korvakorut!

Juttu meni näin: " Kyllä mummi vie Nean korvakorukauppaan ja laitetaan sulle oikeat reiät ja mummi ostaa tottakai ihanat timanttikorvakorut omalle kullanmurulle." Näin siis mummi oli tytölle luvannut ja tyttö oli tietty aivan haltioissaan kun menin hoidosta hakemaan.

Sitten kun mummi huomas mun kauhistuneen ilmeen se alkoi vähän varoa sanojaan ja sanoi että minultakin pitäisi varmaan vielä kysyä...

Tosi kurja joutua tällaisen pahan äidin rooliin ja kieltää koko juttu jota ne kaksi ovat jo suunnitelleet ja tyttökin on aivan onnessaan. Voi vee.

Mä olin tosiaankin itse päättänyt että sais oma tyttökin ottaa vielä muutaman vuoden. Miten te muut? Ootteko te sopineet jonkun iän jolloin korvat vasta reijitetään? Mua niin harmittaa ne mahdolliset tulehdukset ja mätäparit yms. Perhanan mummi minkä teki.

Kommentit (78)

Vierailija
41/78 |
01.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuon ikäisen korvat kasvaa vielä ja korvanlehden muoto saattaa vielä vähän muuttua. Naapurin tyttö sai korvikset, kun oli 6 ja nyt teininä se reikä on tosi tyhmässä paikassa. Kannattaa odottaa, ihan kauneussyistä :).

Vierailija
42/78 |
01.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellenikin on laitettu alle vuoden ikäisenä ja omille tyttärilleni olen laittanut heti kun ovat pyytäneet. (3 ja 5) Lupasin vahingossa juuri tämän typerän ajattelemattomuuteni takia kaverini lapselle reijät korviin. Ajattelin perheen rahatilanteen tuntien, että se on rahasta kiinni. *noloa* Äiti sitten sätti minut tyttären edessä, vaikka olisin ihan varmasti perunut itse lapselle ja selittänytkin, miksi en voi pitää lupaustani. Korvakorut sitten kuitenkin ostettiin, mutta reikiä tyttö sai vielä varrota jonkin aikaan.

Joten, laita mummi kertomaan lapselle, että on luvannut vähän liian hätäisesti ja voivat sitten muutaman vuoden päästä mennä ostamaan niitä timanttikoruja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/78 |
01.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kuiteski: mun tytöille on reiät laitettu jo 1v ja hyvin ne on " toimineet" . Ei tulehduksia tai muutakaan harmia.

Suosittelen!

Vierailija
44/78 |
01.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

korvakorut 5v lahjaksi. Olisi halunnut jo aikaisemmin mut lupasin et sit ku täyttää 5 ni käydään laittamassa. Meillä ainakin on sujunut todella hyvin. Kuukauden ajan pitää muistaa puhdistaa ja pyöritellä joka päivä ja kyllä meillä tyttö itse muistutti jos äiti meinas unohtaa. Ja nyt odottaa innolla et joku päivä mennään korukauppaan ja saa itse valita yhdet korvakorut itselleen.

Vierailija
45/78 |
01.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ku on 12v.... en nyt kyllä muista mikä juttu oli

Vierailija
46/78 |
01.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meiän tyttö halus korviksia joskus kaks vuotta sitten. Ei saanut, ja nyt 7-vuotiaana ei enää edes halua.

Vierailija
47/78 |
01.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järkyttävä ajatus! Meillä muksut temuaa sen verran, että en halua ottaa pientäkään riskiä repeytymisestä ym. Itelläni oli penskana hiukset koruissa kiinni aina, oli yhtä varomista vaikka hiukset kiinni pidinkin.

Ja musta ihmisen täytyy itse saada päättää että laitetaanko reiät vai ei, sitten kun on oikeasti kypsä päättämään. Eli kouluikäsenä. Ei missään nimessä pienelle lapselle ole kenelläkään oikeutta mennä laitattamaan reikiä vain siksi että ne on vanhemmista söpöt tai että äiti haluaa!

Vierailija
48/78 |
01.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tyttö pian 4v...

mua ottaa päähän nuo ajattelemattomat isovanhemmat,

meillä anoppi tempaisee välillä niin että suututtaa!

lupailee joo lapsille kaikkea ja sitten tuo tuliaisiksi sellaisia juttuja et muksut alkaa tappeleen: toiselle iso pääsiäismuna ja toiselle pieni!?

toiselle lelu ja toiselle karkkia!? :(

Vierailija
49/78 |
01.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin anoppi on ostanut 2-vuotiaalle jo kahdet korvikset, ensimmäiset tulivat ristiäislahjaksi ja toiset 1-vuotislahjaksi. Vielä toistaiseksi ei olla reikiä kuitenkaan laitettu - minun tahdostani.

Olemme anopin kanssa jutelleet tästä periaatteesta, että pienelle tytölle ei Suomessa yleensä katsota sopivaksi laittaa reikiä. Monet äidit (huom. itseni mukaanluettuna) pitävät itseään " hyvinä äiteinä" kun suojelevat tyttöjään " liian aikaiselta aikuistumiselta" ja laittavat rajoja korvien reijittämisikään.

Anoppi ymmärsi tietyllä tapaa pointtini, ja teki tämän keskustelumme yhteydessä mielenkiintoisen paljastuksen: Hän puolestaan olivat jo ensimmäisellä Suomen-vierailulla järkyttäneet katukuvassa kulkevat 10-vuotiaat pikkupimut, jotka kulkivat napapaidoissa ja meikit naamassa, hiukset selvästi värjättyinä. Hän totesi, että siinä, missä italialainen 13-14-vuotias tyttö on vielä selkeästi lapsi, meikkaamaton ja usein koulupuvussa, moni Suomi-tyttö maskaroissaan ja H&M:n trendivetimissään näyttää jo surullisen " kokeneelta" . Italialaistyttöjen aikainen korvien reijittäminen ei siis näy korreloivan tuon aikuistumisasian kanssa mitenkään. Ja kun itse asiaa mietin ja mielessäni vertailin katukuvaa Suomessa ja Italiassa, en voi sanoa anoppini olevan ihan väärässäkään.

Kysyisinkin sinulta, AP, ihan mielenkiinnosta, että onko itselläsi ollut tällaisia " haluan suojella tytärtäni liian aikaiselta naisen elämään siirtymiseltä" -tyyppisiä ajatuksia? Ajatteletko, että jos tytölläsi on 5-vuotiaana korvikset, muut äidit voivat pitää sinua huonona äitinä?

Vierailija
50/78 |
01.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuota se varmaan juuri on!

Olenkin ihmetellyt tätä hysteriaa joka syntyy korviksista puhuttaessa

Vierailija
51/78 |
01.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kyllä pitäisin pääni jo siitä syystä, että asia on perheen valinta, ei suinkaan mummon päätös.

Vierailija
52/78 |
01.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tytär sai korvikset kun oppi sanomaan r-kirjaimen ja sen korrrrvikset-sanan. Tytär oli silloin juuri täyttänyt viisivuotta. Ja yllättävintä on se, että vaikka hän on kipukammoinen ja sanoin selvästi, että korvisten laittaminen sitten sattuu ja kuumottaa, voitti halu pelon. Kumpikin korva lävistettiin yhdellä kertaa. Eikä sen r-kirjaimen opetteluunkaan mennyt kauan, kun oli tavoite tähtäimessä.

Ja mitä tulee tuohon lupailuun... Noh, onhan tuokin tuttua. Anoppi kysyy herkemmin luvan, eikä turhia lupaile, mutta minun äitini osaa välillä tuon taidon kyllä :/. Ja niiden tilanteiden selvittely jälkeenpäin on aina inhottavaa. Minä kiellän, mummi lupaa ja varmasti kaikilla paha mieli.

Vierailija
53/78 |
02.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minuakin ällöttävät nuo liian aikaisin naisen roolin ottaneet pikkupimut. Tulee mieleen, että millaisia äitejä niillä on. Ehkä se korvisasia liittyy tähän.

Vierailija:

Olemme anopin kanssa jutelleet tästä periaatteesta, että pienelle tytölle ei Suomessa yleensä katsota sopivaksi laittaa reikiä. Monet äidit (huom. itseni mukaanluettuna) pitävät itseään " hyvinä äiteinä" kun suojelevat tyttöjään " liian aikaiselta aikuistumiselta" ja laittavat rajoja korvien reijittämisikään.

Anoppi ymmärsi tietyllä tapaa pointtini, ja teki tämän keskustelumme yhteydessä mielenkiintoisen paljastuksen: Hän puolestaan olivat jo ensimmäisellä Suomen-vierailulla järkyttäneet katukuvassa kulkevat 10-vuotiaat pikkupimut, jotka kulkivat napapaidoissa ja meikit naamassa, hiukset selvästi värjättyinä. Hän totesi, että siinä, missä italialainen 13-14-vuotias tyttö on vielä selkeästi lapsi, meikkaamaton ja usein koulupuvussa, moni Suomi-tyttö maskaroissaan ja H&M:n trendivetimissään näyttää jo surullisen " kokeneelta" . Italialaistyttöjen aikainen korvien reijittäminen ei siis näy korreloivan tuon aikuistumisasian kanssa mitenkään. ?

Vierailija
54/78 |
02.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ei mitään tulehtunut tai märkinyt.

Vierailija
55/78 |
02.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä laitettiin reiät tytölle 4 vuotiaana kun halusi. Eipä tullut mieleenkään, että siinäkin on jotain sääntöjä, että onko hyvä äiti jos ei anna tytölle korvakoruja. Tämä oli minulle kyllä aivan uutta.

Vierailija
56/78 |
02.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun mielestäni korvikset kuvastaa tyttöyttä, ei naiseutta tai aikuisuutta. Hyvä äiti kuuntelee lapsenkin mielipidettä välillä eikä sano joka pieneenkin asiaan EI!. Korvisten laitto on tosi pikku juttu

Vierailija
57/78 |
02.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei siitä mitään onkelmia tullut. Toki parantumisvaiheessa pitää pitää huoli, etteivät tulehdu. Ja kannattaa laittaa ihan pienet ja kevyet korut, etteivät tartu ja korva repeä.

Jos olisimme saaneet tytön (poika tuli), olisimme laitattaneet jo vauvan korvarenkaat.

Vierailija
58/78 |
02.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla itsellä ei ole reikiä korvissa, eikä ole äidillänikään eikä jo edesmenneellä mummollani. Rei' itykset, lävistykset tai tatuoinnit eivät ole koskaan kuuluneet meidän perhekulttuuriimme.

Vierailija
59/78 |
02.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Jos olisimme saaneet tytön (poika tuli), olisimme laitattaneet jo vauvan korvarenkaat.

Vierailija
60/78 |
02.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

...oma tyttöni keksi korvikset 3-vuotiaana, kun 4-vuotias leikkikaveri sai. Silloin en vielä tyttöä vienyt rei' itettäväksi vaan odotin, että hän ymmärtää, mistä siinä on kysymys. Sovimme sitten, että reiät laitetaan molempiin korviin vaikka se eka sattuukin... 5-vuotiaana hän sitten ymmärsi tarpeeksi hyvin sattumisen ja oli tarpeeksi iso pitääkseen kätensä poissa koruista tietoisesti. Synttäripäivänä menimme kultasepänliikkeeseen ja siellä oli mukava nainen meitä vastassa. Laitto kirpaisi, mutta tyttö piti itsensä hienosti kasassa, kun halusi koruja niin kovasti. Jatkokin paranemisineen sujui tosi hienosti ongelmitta. Sopiva ikä.