Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Revittekö kukkakaalista ylimääräiset osat pois ennen punnitusta?

Vierailija
31.07.2017 |

Itse revin, tottakai. Ahneet kauppiaat eivät nähtävästi pidä siitä: Erikoinen nuukailu vihannestiskeillä ihmetyttää kauppiaita – ”Eihän banaaneistakaan kukaan syö kuoria”

http://www.is.fi/taloussanomat/oma-raha/art-2000005309526.html

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
01.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tietenkään revi. Ne repimäsi osat ovat syömäkelpoisia.

Miksi kaikki palstajuntit linkkaavat tänne roskalehtien linkkejä?

En ole vielä missään reseptissä nähnyt, että pitäisi käyttää etenkin kukkakaalin lehdet kyseisen ruoan laitossa. Ihmettelen miksi, jos se kerta on se paras, maukkain ja ravintorikkain osa koko härpäkkeessä. Ravintoloissakin tarjoavat juntisti vain sitä kaaliosuutta, ilman lehtiä.

kyllä mun keittokirjoijen resepteissä kehotetaan käyttämään myös lehdet ja varret. Ne pilkotaan sekaan gratiineihin ja keittoihin ja myös esim voisulacurryyn. Ne on kelvottomia ja puisevia vain joissain yli-ikäisistä ja nahistuneissa kaaleissa, joita nyt ei muutenkaan kannata ostaa.

Vierailija
22/30 |
01.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en revi. Ostan kukkakaalin pakasteena Lidlistä. Halpaa, helppoa, kätevää, terveellistä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
01.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lidlissä on oikein laatikko laitettu kaupan toimesta näitä hukkalehtiä varten. Vain pölhöt maksavat lehdistä saman kilohinnan kuin itse kukkakaalista. Pitäisi olla sitten kaksi vaakanumeroa, toinen itse tuotteelle, toinen, huomattavasti halvempi, niille lehdille.

Luultavasti kuitenkin löytyy ihmistyyppi, joka mukisematta maksaisi, vaikka kauppias keksisi myydä omenat vielä oksissa kiinni tai porkkanat naatteineen jne.

Vierailija
24/30 |
01.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan revi.

Jäin miettimään esimerkiksi vesimelonia. Ahdistaako teitä "repijöitä " miten paljon, kun ette voi kuoria jättää sinne kaupan lattialle?

Vierailija
25/30 |
01.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lidlissä on oikein laatikko laitettu kaupan toimesta näitä hukkalehtiä varten. Vain pölhöt maksavat lehdistä saman kilohinnan kuin itse kukkakaalista. Pitäisi olla sitten kaksi vaakanumeroa, toinen itse tuotteelle, toinen, huomattavasti halvempi, niille lehdille.

Luultavasti kuitenkin löytyy ihmistyyppi, joka mukisematta maksaisi, vaikka kauppias keksisi myydä omenat vielä oksissa kiinni tai porkkanat naatteineen jne.

Niin, kun Lidlin oli pakko alkaa laittaa se laatikko, kun tajusivat että jotkut tosiaan repii näitä ja heittää lattialle.

Vierailija
26/30 |
01.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauppojen kukkakaalit leikataan kasvupaikasta koneella lehtineen ja koska lehtien poisto pitäisi tehdä käsin ja olisi aivan liian kallista, se on siirretty kuluttajan tehtäväksi. Useimmat ihmiset ostavat kukkakaalin sen kukan takia ja sen lehdet menevät roskiin ja silloinhan on järkevää mättää lehdet jo kaupassa heidän bioastiaan kierrätettäväksi, meneväthän ne muuten usein esim omakotialueilla sekajätteeseen.

Vierailija
27/30 |
01.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan ostanut tuotteita heviosastolta, jossa ei olisi ollut roskista. Ostoksia olen tehnyt pääsääntöisesti nyt 25 vuotta itse. Äitini repi ylimääräiset lehdet pois, ja itsekin olen niin aina tehnyt ihan ajattelematta.

Kun olin lapsi (silloin kaukaisella 70-80-luvulla) ennen kuin vaa'at tulivat sinne osaston puolelle asiakkaiden käytöön eikä kauppias tai kassa itse punninnut ostoksia, se kaupan työntekijä automaattisesti repi ylimääräiset osat pois ennen punnitusta.

Kaalista siis saatan repiä ylimääräiset osat pois, jos niitä on paljon. Jos on pari lehteä, se ei haittaa. Purjosta käytän kyllä myös vihreän osan, sitä en kaupassa revi pois. Yrtit ostan mieluiten multapaakkuineen, koska silloin ne säilyvät paremmin kuin leikattuina pussissa.

Vierailija
28/30 |
01.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En revi. Ostan kukkakaalin, jossa on mun makuuni juuri sopivasti lehtiä jäljellä, ja ilman muuta käytän jokseenkin koko kaalin. Esimerkiksi curryssa parasta ovat pitkään kastikkeessa hautuneet kukkakaalin kannan palaset.

Vierailija
29/30 |
01.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai!

Kuorin myös banaanit ennen punnitsemista, en takuulla rupea maksamaan niistä kuorista.

Vierailija
30/30 |
01.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai otan ne lehdet pois. Meillä kaupassa on lähiviljelijän kukkakaaleja, joista ei sieltä lehtien sisältä kunnolla erota sitä valkoista osaa. Koska käytän vain valkoiset osat kukkakaalista en myöskään maksa niistä lehdistä. Punnitsin kerran lehdet ihan vain nähdäkseni paljonko niissä oli painoa, no puolet kukkakaalin painosta. Miksi hitossa pitäisi maksaa kallis hinta niistä lehdistä, jotka kotona heittäisin saman tien roskiin?