Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

"Äiti antaa" jne.

Vierailija
31.07.2017 |

Näin tänään taas kerran kaupassa äidin lapsineen. Äiti selosti koko ajan "Äiti antaa nyt sinulle tämän", Äiti tekee nyt näin" jne.

Miksi? Miksei minä annan tai teen? Eikö se lapsi käsitä tätä, vai onko kyse jostain muusta?

Kyselee vela.

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
31.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pienelle lapselle kannattaa puhua paljon ja tietysti sanoittaa noita tekemisiä ( tulee äidiltä ihan luonnostaan), niin sanavarasto ja sanojen merkityksen ymmärtäminen kasvaa. Samoin ääneen lukeminen on tärkeää. 

Vierailija
2/4 |
31.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo minä-käsityksen ymmärtäminen riippuu lapsen iästä. Ensinmäisten sanojen joukossa pieni oppii äiti sanan merkityksen. VOi olla, että minä sanan merkitys ei ole pienellä vielä selkeä.

Nämä on asioita, jotka normaali äidin vaistolla tulee luonnostaan. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
31.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ajattelin ennen lapsen syntymää, että minä en kyllä ole "äiti sitä, äiti tätä"- tyyppinen ihminen, mutta kyllä sitä tulee paljon käytettyä. Eniten varmaan siksi, että lapselle on selkeää ja helpompi ymmärtää. Ja ihan senkin takia että lapsi oppii ilmaisemaan itsekkin helpommin mitä haluaa ja kenen haluaa tekevän.

Vierailija
4/4 |
31.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tämäkin normaali äidin vaisto, joka tulee luonnostaan? Lapsi istuu rattaissaan ratikassa ihan rauhassa ja ilmeisen tyytyväisenä. Sitten usein näkee, että äiti ryhtyy näpelöimään lasta, asettelemaan hänen hattua uuteen asentoon tai jotain muuta tälläistä. Sitten lapsi hermostuu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi kaksi