Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Revittekö kukkakaalista ylimääräiset osat pois ennen punnitusta?

Vierailija
31.07.2017 |

Itse revin, tottakai. Ahneet kauppiaat eivät nähtävästi pidä siitä: Erikoinen nuukailu vihannestiskeillä ihmetyttää kauppiaita – ”Eihän banaaneistakaan kukaan syö kuoria”

http://www.is.fi/taloussanomat/oma-raha/art-2000005309526.html

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
31.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei niissä ole mitään ylimääräistä revittävää.

2/30 |
31.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten on turha ulista kun kilohinta nousee kun yhdelle  kaupalle tulee kilotolkulla hävikkiä näistä. Nolottaa niiden puolesta jotka repivät nämä ylimääräiset osat pois.

T: kaupan täti

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
31.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Useimmiten revin kyllä lehdet.

Vierailija
4/30 |
31.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, nehän suojaa kaalia kuljetusvaurioilta ja muutenkin. Ostan kukkikset ilman pussia.

Vierailija
5/30 |
31.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei oo tullu mieleenkään. Meidän lähikaupassa jotkut urpot on nyppineet lehdet jopa sipulinipuista, jotka myydään kappalehinnalla, ei painon mukaan.

Vierailija
6/30 |
31.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tietenkään. Ihme piheilyä.

Vierailija
7/30 |
31.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Revin. Ruoan hinta on ihan älytön Suomessa eikä kauppiaat todellakaan tee tappiota. Ihan turhaan uhkailette hintojen nousulla, marssin siinä tapauksessa Lidliin, joka ilomielin ottaa asiakkaita vastaan halvemmilla hinnoilla. Lidl onneksi alentaa hintoja kohtuullisiksi, jos huomaa, että K ja S-ryhmä vetelee ihan kohtuuttomia katteita. Mikä on ihan järkevää, koska lisää asiakkaita heille.

Opiskelijana ei ole varaa etenkään opintotuen leikkauksen jälkeen varaa maksaa mistään helvetin painavista lehdistä. Jos ostan kukkakaalia, syön sen samana päivänä, tai viimeistään seuraavana.

Vierailija
8/30 |
31.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tietenkään revi. Ne repimäsi osat ovat syömäkelpoisia.

Miksi kaikki palstajuntit linkkaavat tänne roskalehtien linkkejä?

Vierailija
9/30 |
31.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

tietenkin.

Vierailija
10/30 |
31.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kukkakaalissa ole mitään ylimääräisiä osia. Lehdet ja varsi on paitsi syötäviä, myös kukkakaalin ravinteikkaimpia osia. Ne käytetään ruoaksi. Jos kukkakaalissa on jotwin syömäkelvotonta, koko kaalia ei kannata ostaa.

Vierailija
11/30 |
31.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En revi.

Torilla myydessäni annan yleensä aina asiakkaille pienen alennuksen "pyöristys" esim. ostokset tekee 12,70, pyöristetään 12 euroon. Paitsi kukkakaalin lehtien repijöille, he maksavat joka sentin ei mitään alennusta.

Jättämällä lehdet repimättä olisivat hyötyneet enemmän kuin lehdet repimällä. Paska säkä

Vierailija
12/30 |
31.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, kaiken ylimääräisen revin pois. Ja banaanit ostan ilman pussia. Olen silleen tarkka setä.

Vierailija
13/30 |
31.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tietenkään revi. Ne repimäsi osat ovat syömäkelpoisia.

Miksi kaikki palstajuntit linkkaavat tänne roskalehtien linkkejä?

En ole vielä missään reseptissä nähnyt, että pitäisi käyttää etenkin kukkakaalin lehdet kyseisen ruoan laitossa. Ihmettelen miksi, jos se kerta on se paras, maukkain ja ravintorikkain osa koko härpäkkeessä. Ravintoloissakin tarjoavat juntisti vain sitä kaaliosuutta, ilman lehtiä.

Vierailija
14/30 |
31.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en minä kyllä revi, mutta en minä nyt tätä kauppiaankaan nillitystä oikein ymmärrä paitsi siinä mielessä, että tulee roskaa. Kyllähän irtoperunastakin karistetaan mullat ja banaanitertusta irrotetaan huonompi pois. Sitä vartenhan niitä myydään irtona, että saa valkata parhaat. Mutta joo, en tajua, miksi kukaan irrottaa ananaksesta sitä yläosaa. Nämä ovat sitten ilmeisesti niitä, jotka nillittävät, kun ananas olikin heti ihan mätä. Ja meilläkin oli joku näköjään irroittanut kesäsipulin varret, vaikka niitä ei punnita. 

Vierailija
15/30 |
31.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En revi todellakaan. Minun budjettini ei ole penneistä kiinni. Naapurissa asuu erittäin pihi ukko, jonka oon nähnyt pari kertaa kaupassa kuorivan sipuleista ne paperimaiset kerrokset... Vuositasolla säästää varmaan 10 senttiä. En ihmettelisi jos kuorisi banaanitkin.

Vierailija
16/30 |
31.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen pitäisi olla he-vi-osaston myyjän tehtävä, miksi minä joudun tekemään sen kaupassa? Saisivat maksaa minulle siitä hyvistystä, ei mansikatkaan maksa samaa hintaa kuin torilla, jos ne itse käy poimimassa.

Vierailija
17/30 |
31.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä te teette kukkakaalin varresta?

Vierailija
18/30 |
31.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä revin. Joskus yekis mieli ottaa puukkokin mukaa, että saa kannan leikattua pois.

Ei ennen kukkiksissa ollut kuin muutama hassu pieni lehdykkä kiinni, mutta nykyään niissä on jopa 15 cm kanta ja lehtiä niin paljon, että hyvä kun tunnistaa kukkakaaleksi.

Vierailija
19/30 |
01.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

EN

Vierailija
20/30 |
01.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa mieltä tuosta purjosta, tekisi kyllä mieli leikata hyödytön vihreä osa pois! Sitä on usein yli puolet purjosta.