Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millaisia keinoja olette käyttäneet, että teitä ei ole valittu näihin te-keskusvirkailijoilta tarjottuihin työpaikkoihin?

Vierailija
31.07.2017 |

Niin, kertokaapas, millaisia keinoja?

Kommentit (79)

Vierailija
1/79 |
31.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin kysymässä töitä viimeisenä mahdollisena päivänä ja minulle ilmoitettiinkin, että paikka on jo mennyt.

Vierailija
2/79 |
31.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvitse käyttää keinoja, kun ikä alkaa numerolla 5. Se riittää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/79 |
31.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä sain kerran työkkäristä käskyn mennä työhaastatteluun erääseen työpaikkaan, joka ei nyt hirveesti kiinnostanut mua siihen maailman aikaan. 

Nooh, ajattelinpa sitten mennä ihan ilman meikkiä ja kumisaappaat jalassa lomsuttaen ja tukka kampaamattomana. Myöhästyin vieläpä ruhtinaallisesti työhaastattelusta.  Puhuin vain pakolliset, ja vastailin kysymyksiin ylimalkaisen veltosti, mutta pahaksi onnekseni se ei tepsinyt, vaan työnantaja valitsikin minut; prkl! Kesäni oli pilalla ja silloinen kiihkeä seurustelusuhteeni kärsi, kumppanini asui näet toisella paikkakunnalla, ja oli rankkaa olla erossa viikot jne.

Vierailija
4/79 |
31.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vittuilin ilmoituksessa olleesta sanavirheestä. Käytin pinkkiä muotoiltua otsikkofonttina. Kirjoitin insinöörimäisen hakemuksen paikkaan, joka etsi pissistä. Kirjoitin yksinkertaisesti lyhyen ja ympäripyöreän hakemuksen. Samaan aikaan kävin haastatteluissa niissä oikeasti kiinnostavissa firmoissa.

Vierailija
5/79 |
31.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vakipunmit sairastelee eli "sairastelee". Saikkua hakemaan vaan heti kun työpaikkoja alkaa tulla. Kun selkä ei kestä.

Vierailija
6/79 |
31.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Posketon palkkatoive muutoin asialliseen hakemukseen. Syy = tarjotut paikat ovat olleet ala-arvoisia osaamiseeni nähden.

Vierailija
7/79 |
31.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sumutin kaikki mahdolliset hajuvedet hipiälleni, ja vaatteisiini sekä sumutinpa vieläpä hiuksiini hiuslakkaa oikein rutkasti. Vetäisinpä vieläpä pari tupakkia ulkosalla ennen astumista sisään.  :D Kummasti näytti työpaikan haastattelijan silmiä kirveltävän ja nenäänsä hieroi alati. Ei ihme, ettei huolinut mua.

Vierailija
8/79 |
31.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen laittanut kunnollisen hakemuskirjeen ja viimeisen päälle viilatun CV:n. En ole tästä huolimatta tullut valituksi.

Vierailija
9/79 |
31.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän ennen haastattelua hieroin kämmeniin kanankakkaa.

Vierailija
10/79 |
31.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään pidetään huonoimpana mahdollisena hakemuksena sellaista entisaikojen aloitusta "Olen 37-vuotias kahden lapsen äiti Pälkäneeltä ja pidän puutarhanhoidosta". Eli kaikkea epäolennaista mikä ei liity osaamiseen ja siihen miten olisi sopiva henkilö työpaikkaan. CV:n asettelu kannattaa jättää epäselväksi (otsikoiden isommat fontit ja lihavoinnit on han turhia :) ja työpaikoista vain tittelit ja ajat, ei kuvausta mitä teki. Ei ole liian läpinäkyvää jotta voisi "jäädä kiinni" tarkoituksella sluibailusta, mutta dokumentit ovat nykyisessä hakemustulvassa niin huonoja että tuskin herättävät kiinnostusta.

Vierailija
11/79 |
31.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen sanonut, että löysin ilmoituksen te-toimiston työtarjouksen kautta ja siksi haen paikkaa. Eipä ole kuulunut mitään ikinä takaisin eikä ole tullut myöskään karenssia.

Vierailija
12/79 |
31.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ajattelin ottaa seuraavaan "orjatyöpaikkahaastatteluuni" järeämmät keinot käyttöön, ettei minua valita missään nimessä! 

Ajattelin pieraista napakan pierun juuri oven suulla, ja viikon parin vaihtamattomat vaatteet ylläni sekä nenästä räkäpöpöjen kaivelua haastattelun aikana.

Vierailija
13/79 |
31.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tarvitse käyttää keinoja, kun ikä alkaa numerolla 5. Se riittää.

Tää tosiaan riittää, hakemuksessakin voi ihan rauhassa harjoitella täysillä itsensä kehumista ja valehdella olevansa täydellinen, innokas, koulutettu ja kokenut just tähän hommaan, silti vastaus tulee hakuajan loputtua että ei tällä kertaa guudbai.

Vierailija
14/79 |
31.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh, ei tarvitsisi kuin kertoa koulutuk(set) joista mikään ei valmis ja työt joista pisin kestoltaan 2 vuotta, muut kesätyöpaikkoja. Viimeisin järkevä toiminto viiden vuoden takaa. Voisin tietysti myös kertoa mitä olen tehnyt kun ceeveessä ollut aukkoja, eli ollut mielisairaalassa. Ei varmaan tulisi töitä vaikka haluaisikin.

Vierailija
15/79 |
31.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyylikkäiten homma hoituu niin, että käyttäytyy asiallisesti ja normaalisti. Palkkatoive niin röyhkeän isoksi, että firma ottaa jonkun huokeamman. Tai jos nakki napsahtaa ja tulet valituksi, palkka on niin hyvä, ettei edes harmita. Itse olen lähtenyt yleensä liikkeelle tuplapalkasta verrattuna TES:iin.

Vierailija
16/79 |
31.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosikkini oli pakollinen hakemus paikkaan jossa olin ollut aiemmin. Sinne en enää mene hirveän ilmapiirin ja kiusaamisen takia, lisäksi palkka on naurettava suhteessa työmäärään ja vastuuseen. Laitoin hakemukseen noin 3,5 € korkeamman tuntipalkkatoiveen kuin mitä yritys ikinä maksaisi, tosin tuolle alalle hyvinkin kohtuullinen toive normaalisti. Kehuin itseäni vuolaasti, mutta rehellisyyden nimissä mainitsin, että olkapääni kipeytyy todella helposti noissa työtehtävissä. Kumma, kun ei tullut edes kutsua haastatteluun!

Vierailija
17/79 |
31.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kukaan kokeillut seuraavaa keinoa, ettei pääsisi haastattelun perusteella näihin ns. osa-aikaorjatöihin, elikkäs paljastavaa puseroa, josta rinnat pursuavat, ja decolteella juuri ennen haastattelua mieheltään suihinoton jälkeiset valkoiset klöntit?

Huulet ylitse vuotavan punaisella huulipunalla punattuina ja tököttävät silmäripsivärit jne. jne.

Vierailija
18/79 |
31.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko kukaan kokeillut seuraavaa keinoa, ettei pääsisi haastattelun perusteella näihin ns. osa-aikaorjatöihin, elikkäs paljastavaa puseroa, josta rinnat pursuavat, ja decolteella juuri ennen haastattelua mieheltään suihinoton jälkeiset valkoiset klöntit?

Huulet ylitse vuotavan punaisella huulipunalla punattuina ja tököttävät silmäripsivärit jne. jne.

...ja työpaikkana olisi tietysti kirkkoherranvirasto tms. asiallinen paikka, eikä mikään tankotanssijattaren yökerhoesiintyjän paikka:D

Vierailija
19/79 |
31.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata miksikään karikatyyriksi pynttäytyä, menet omana itsenäsi ja mietit palkkatoiveen niin överiksi etteivät taatusti palkkaa. Saattavat rekryt kertoa toisilleen (eri yrityksissä) hakijoista ja ei kannata antaa pellen vaikutelmaa. Raha se on joka ratkaisee tänä päivänä ja halvimman toiveen esittänyt tulee valituksi. Kaverilleni soiteltiin haastattelun jälkeen eräästä yrityksestä perään moneen kertaan kun tahtoi niin pientä palkkaa esimiesasemasta ja reissuhommista että ei osapäiväinen kaupankassakaan sillä rahalla tee töitä. Olisi voinut pyytää kolme kertaa enemmän ja siltikin olisi ollut halvimmasta päästä palkkatoiveissa.

Vierailija
20/79 |
31.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä taida auttaa mikään koska nuo työkokeilut on nykyään pakollisia mulle tuli tuon haastattelun jälkeen 5työtarjousta joista 3 työkokeiluja.. sinnehän ne panee vaikka laittaa mitä.. Sovittu varmaan jo etukäteen te toimiston kanssa että näihin otatte sit nää jotka hakee sit tehdään 9epäivä..nehän hakeekin noihin 20henkilöä per työpaikka.. Nyt tosin nää pimeen työntekijät on kusessa jos joutuukin työkokeiluun.. ilmankos juuri luki että te toimiston kortistosta tippuu pois tuhansia joilla onkin työ.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi neljä