Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millaisia keinoja olette käyttäneet, että teitä ei ole valittu näihin te-keskusvirkailijoilta tarjottuihin työpaikkoihin?

Vierailija
31.07.2017 |

Niin, kertokaapas, millaisia keinoja?

Kommentit (79)

Vierailija
41/79 |
31.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnistui ilman kikkailuja, kun kerroin rehellisesti, etten pääse työpaikalle, koska minulla ei ole ajokorttia. Julkisia sinne ei kulkenut. 

Vierailija
42/79 |
31.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hain työtä, menin haastatteluun ja käyttäydyin asiallisesti, mutta ilman yritystä saada työ. Toimi. Mutta se ei ollut välttämättä se mikä ratkaisi, vaan se että työnantaja tunsi aikaisemman pomon. Aikaisemmassa paikassa työtoverit kusettivat työnantajaa tekemiemme työtuntien määrässä ja minä en sitä osannut vastustaa.

Miten sitten vastailit tai toimit, että käyttäytymisestäsi huomasi, ettet yritä saada kyseistä työtä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/79 |
31.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

TE-keskusta ei kuulkaat ole ollut enää vuosiin olemassakaan..Kyse lienee TE-toimistosta eli työ- ja elinkeinotoimistosta, jota työkkäriksikin usein nimitellään.  Lähes kymmenen vuotta sitten lakkautetut TE-keskukset eivät antaneet palveluita työttömille vaan ohjasivat silloisten Työvoimatoimistojen toimintaa.

Vierailija
44/79 |
31.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Elämä ollut aina sellaista, että on työtöntä aikaa, pätkätöitä, työtöntä, koulutusta/kurssia/harjottelu-kokeilujaksoa, taas työtöntä ja pätkätöitä. Olin työttömänä taas, kun löysin avoimen työpaikan, ei paperilla mikään unelmaduuni todellakaan, mutta aattelin että voishan sitä kokeilla. Paikka irtos jollekkin toiselle, jolla alan koulutus. Paikka aukes uudestaan kuukauden kuluttua, mä laitoin hakemusta ja soittelin. Sanottiin, että edellinen työntekijä ei pysynyt työtahdissa. Pelästyin vähän, että mikähän paikka tää on... pääsin kuitenkin haastatteluun, ja kun kierreltiin ympäri työpaikkaa, mua alko kiinnostamaan kaikki, mitä sie oli. Kai huomasivat kuinka innoissaan olin, ja muistivat että oon hakenut aikaisemminkin. Kysyivät lopuksi, olisko vielä jotain kysyttävää. Kysyin, vieno hymy naamalla, että koska voin alottaa. Hymähtivät, että hyvä merkki kun kysytään työn alkamisajankohdasta ennen PALKKAA. En tullu siinä vaihees edes ajatteelks, kun innostuin siitä paikasta. Monista haastatelluista, MUT valittiin!

Vielä on koeaikaa jäljellä, jonka jälkeen se on vakipaikka. Ja hyvä palkkakin, alaan nähden. Kaikki tuntuu niin helvetin hienolta. Oikeasti. Työkaverit on ihan mahtavia, yksi vähän nipottaja, mutta niitä löytyy aina. Pomot on rentoja, ja työkaveritkin tykkää kyseisestä työpaikasta. Päivittäin oon aina vaan varmempi, että täälä mä oikeesti voisin olla vakityössä.

Ohis, mutta halusin jakaa, kun joku surkutteli kun ei pääse töihin. Niin mäkin luulin, että elämäni on sitä että pieniä pätkätöitä, ja muuten elän veronmaksajien rahoilla. Fiilis on nyt mahtava, varsinkin kun oon erittäin positiivisesti yllätynyt tästä paikasta. Onnea muille työnhakuun, tilanne voi muuttua hyvinkin nopeesti!

Kiitos, että jaoit tämän! Antoi taas hieman lisätoivoa oman työllistymisen suhteen. Isosti onnea sinulle uudesta työpaikasta!

Vierailija
45/79 |
31.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

TE-keskusta ei kuulkaat ole ollut enää vuosiin olemassakaan..Kyse lienee TE-toimistosta eli työ- ja elinkeinotoimistosta, jota työkkäriksikin usein nimitellään.  Lähes kymmenen vuotta sitten lakkautetut TE-keskukset eivät antaneet palveluita työttömille vaan ohjasivat silloisten Työvoimatoimistojen toimintaa.

Ei sillä viraillisella nimellä ole tässä yhteydessä mitään väliä. Kaikki tietävät, mistä kidutuskeskuksesta puhutaan. Työkkäri on työkkäri vaikka olisi miten "hieno" virallinen nimi.

Vierailija
46/79 |
31.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin hirveän joustamaton. Työmatkat vaikea järjestää yms. Lisäksi kerroin tulevaisuuden haaveissa olevani ammatissa xx (eli jotain IHAN muuta). Lopuksi kyllä kiitin kovasti ja kyselin, koska ilmoittavat valinnasta. En tullut valituksi...:) Sain ihan omia teitä työpaikan noin kaksi viikkoa myöhemmin.

Vierailija
47/79 |
31.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Elämä ollut aina sellaista, että on työtöntä aikaa, pätkätöitä, työtöntä, koulutusta/kurssia/harjottelu-kokeilujaksoa, taas työtöntä ja pätkätöitä. Olin työttömänä taas, kun löysin avoimen työpaikan, ei paperilla mikään unelmaduuni todellakaan, mutta aattelin että voishan sitä kokeilla. Paikka irtos jollekkin toiselle, jolla alan koulutus. Paikka aukes uudestaan kuukauden kuluttua, mä laitoin hakemusta ja soittelin. Sanottiin, että edellinen työntekijä ei pysynyt työtahdissa. Pelästyin vähän, että mikähän paikka tää on... pääsin kuitenkin haastatteluun, ja kun kierreltiin ympäri työpaikkaa, mua alko kiinnostamaan kaikki, mitä sie oli. Kai huomasivat kuinka innoissaan olin, ja muistivat että oon hakenut aikaisemminkin. Kysyivät lopuksi, olisko vielä jotain kysyttävää. Kysyin, vieno hymy naamalla, että koska voin alottaa. Hymähtivät, että hyvä merkki kun kysytään työn alkamisajankohdasta ennen PALKKAA. En tullu siinä vaihees edes ajatteelks, kun innostuin siitä paikasta. Monista haastatelluista, MUT valittiin!

Vielä on koeaikaa jäljellä, jonka jälkeen se on vakipaikka. Ja hyvä palkkakin, alaan nähden. Kaikki tuntuu niin helvetin hienolta. Oikeasti. Työkaverit on ihan mahtavia, yksi vähän nipottaja, mutta niitä löytyy aina. Pomot on rentoja, ja työkaveritkin tykkää kyseisestä työpaikasta. Päivittäin oon aina vaan varmempi, että täälä mä oikeesti voisin olla vakityössä.

Ohis, mutta halusin jakaa, kun joku surkutteli kun ei pääse töihin. Niin mäkin luulin, että elämäni on sitä että pieniä pätkätöitä, ja muuten elän veronmaksajien rahoilla. Fiilis on nyt mahtava, varsinkin kun oon erittäin positiivisesti yllätynyt tästä paikasta. Onnea muille työnhakuun, tilanne voi muuttua hyvinkin nopeesti!

Haluatko kertoa, minkä alan työpaikka kyseessä?

Vierailija
48/79 |
01.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaahas, täällä näyttää taas olevan työhaluttomien kokoontumisajot käynnissä. Onneksipa työnantajat osaavat nykyään olla tarkkana näissä asioissa ja huomaavat, jos työnhakija tahallaan vaikeuttaa työnhakuprosessia siten, ettei tulisi valituksi työpaikkaan. Sittenpä työnantajat ymmärtävät ilmoittaa TE-toimistolle, että hakija kieltäytyi työpaikasta ja TE-toimisto on laittanut näille lusmuilijoille karenssia. :D :D

Itselläni on yksi kaveri TE-toimistossa töissä ja jos minä huomaan, että joku TE-toimiston asiakas tahallaan vaikeuttaa omaa työnhakuaan, esim. pimittämällä joitain oleellisia tietoja, niin kerron silloin kyllä tälle TE-toimistossa töissä olevalle kaverilleni. Sittenpä siitä seuraa työttömille karenssia, kun ovat huijanneet TE-toimistoa. Ja sehän on ainoastaan täysin heidän oma vikansa, että ovat huijauksen polulle lähteneet, joten karenssi on silloin täysin oikein. :D :D

Kaikkien karenssien pituudet tulisi tuplata, että työttömien lusmuilu loppuisi.

Vierailija
49/79 |
01.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen koulutettu ja yli 25-vuotias joten minulle ei edes tarjota töitä. Paikat menevät alle 25-vuotiaille nuorisotakuun vuoksi ja sakkomaksujen välttämiseksi.

Vierailija
50/79 |
01.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te-toimistosta voi pyytää ehdokkaita työpaikkaan, jota ei laiteta minnekään nettiin näkyviin. Siellä valitsevat toivotun määrän esim. 6 ehdokasta, laittavat näille työtarjoukset ja sitten odotellaan, kuka ottaa yhteyttä. Ja ne, jotka ei ota yhteyttä, saa karenssia. Samoin karenssia saavat ne, joiden katsotaan tahallaan vaikeuttavan työllistymistään. Joten kannattaa ihan vakavissaan hakea niihin työpaikkoihin.

Voi käydä myös niin, että tänään et halua meille töihin ja teet kaikkesi ollaksesi mahdoton valittava. Mutta ensi vuonna minäkin olen vaihtanut työpaikkaa ja olen sinua vastassa, kun haet unelmapaikkaasi. Minä muistan sinut ja edellisen haastattelun, jossa olit ylimielinen jne. Unelmasi saa joku toinen.

Vierailija
51/79 |
01.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Te-toimistosta voi pyytää ehdokkaita työpaikkaan, jota ei laiteta minnekään nettiin näkyviin. Siellä valitsevat toivotun määrän esim. 6 ehdokasta, laittavat näille työtarjoukset ja sitten odotellaan, kuka ottaa yhteyttä. Ja ne, jotka ei ota yhteyttä, saa karenssia. Samoin karenssia saavat ne, joiden katsotaan tahallaan vaikeuttavan työllistymistään. Joten kannattaa ihan vakavissaan hakea niihin työpaikkoihin.

Voi käydä myös niin, että tänään et halua meille töihin ja teet kaikkesi ollaksesi mahdoton valittava. Mutta ensi vuonna minäkin olen vaihtanut työpaikkaa ja olen sinua vastassa, kun haet unelmapaikkaasi. Minä muistan sinut ja edellisen haastattelun, jossa olit ylimielinen jne. Unelmasi saa joku toinen.

Herää todellisuuteen ja lakkaa haaveilemasta. Unelma työtä ei ole koska kaikki työt on persiistä. Työhaastatteluissa kannattaa kertoa laveasti sairasteluista vaikka olisi terve kuin pukki. Kukaan ei palkkaa saikuilla peloittelevaa.

Vierailija
52/79 |
01.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Herää todellisuuteen ja lakkaa haaveilemasta. Unelma työtä ei ole koska kaikki työt on persiistä. Työhaastatteluissa kannattaa kertoa laveasti sairasteluista vaikka olisi terve kuin pukki. Kukaan ei palkkaa saikuilla peloittelevaa.

Ja työnantajan kannattaa ottaa yhteyttä te-toimistoon ja kertoa, että lähetitte monisairaan työnhakinan, 60 päivää karenssia.

Vierailija
53/79 |
12.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh

Vierailija
54/79 |
12.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut 20 vuotta työttömänä ja tuon ajan sisällä minulle on tarjottu kahta työpaikkaa. Kumpaankaan en lopulta päässyt. Minun ei siis tarvitse mitään väistellä.

Vierailija
55/79 |
12.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teeskentelet kipeää työhaastattelussa, nokka noppasemaan, saippuaa silmiin niin johan punertaa

Vierailija
56/79 |
12.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

menin kännissä haastatteluun - en saanut työpaikkaa

Vierailija
57/79 |
12.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitoin työhakemuksen ja parin viikon päästä sain tutun viestin : valinta ei tällä kertaa osunut teihin.

Vierailija
58/79 |
12.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rupesin puhumaan jeesuksesta, syntien sovittamisesta ja armosta, kauhea aggressiivinen kiukkutulva nousin penkiltä ja toivotin Jumalan siunausta. En saanut paikkaa

Vierailija
59/79 |
12.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi mä jatkuvasti luen työttömien kommentteja, että ei ole töitä, kun selvästi täällä vaan annetaan vinkkejä, miten ei vaan tule valituksi töihin? 

Vierailija
60/79 |
12.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle sellaisia on tullut yhden käden sormilla laskettava määrä, vaikka olin ysärin suurimmaksi osaksi työtön, silloin tuli pari kun olin nuori, myöhemmin olen ollut kolme kertaa vähintään kaksi vuotta putkeen työttömänä, eikä ole tullut kuin ehkä yksi tai kaksi. Ja en ole mihinkään päässyt, tietenkään.

Minulla on neljä ammattia ja valmistun pian viidenteen, tällä kertaa amk. Olen ollut myös yrittäjä muutaman vuoden. Työpaikkoja on ollut parikymmentä. 49-vuotiaana sain ensimmäisen kerran hakemuksella töitä, ja vieläpä vakituisen työn, ihmeitten ihme. Sellaista se on ollut kun ensimmäisen kerran valmistui suoraan kortistoon pahimman suurlaman keskelle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan kahdeksan